PDA

Bekijk de volledige versie : G-link Pioneer DVR-555H-S stuurt Humax niet aan



Cee77
24-03-2008, 11:39
Ik heb sinds een paar dagen een Pioneer DVR 555H, mooi ding! Natuurlijk wil ik van alle gemakken die het met zich meebrengt gebruikmaken en dat lukt aardig, het koppelen van het apparaat is in 1 keer gelukt, installeren ging super, Guide Plus staat erin maar nu dat verdomde g-link kabeltje nog. Ik heb een decoder, de Humax IR-Fox C, heb het 'oog' gevonden waar het g-link kabeltje naar gericht moet zijn. EPG is geladen, de hele gids staat netjes in mijn Guide van de recorder. Ik kan digitale zenders opnemen maar daar moet ik wel steeds mijn Humax voor aansturen want welke digitale zender ik ook in de Editor van de Guide Plus bekijk, hij geeft steeds Eurosport aan (de homechannel). Heb geprobeerd om het zendernummer in de editor van bijv. VH1 Classic te veranderen zodat deze correspondeert met het nummer dat hij in de zenderlijst van de Humax heeft, maar geen resultaat.

Ik moet nu dus, als ik een dag weg ben en een aantal tv-programma's digitaal wil opnemen, deze via Guide Plus instellen maar OOK in de gids van mijn Humax, zodat de decoder op tijd naar de juiste zender 'springt'. Want mijn recorder neemt alleen maar díe zender op, waarop Humax staat afgestemd. En dit terwijl mijn recorder de Humax via de g-link zou moeten kunnen aansturen.

Ehm, hopelijk is dit een beetje duidelijk, heb al op verschillende plaatsen gezocht naar soortgelijke problemen maar ik kon niets vinden. Hopelijk kan iemand hier mijn helpen. Voorlopig ga ik maar gewoon even omslachtig te werk en reken ik op de hulpvaardige deskundigen hier! 8)