PDA

Bekijk de volledige versie : Als ik nieuwe DVD's heb dan ..



Infected
26-03-2008, 20:44
Wat doe jij als je juist wat nieuwe DVD's binnen hebt?

- je steekt ze direct in je DVD-speler.
- je laat ze nog een dagje liggen.
- je legt ze bij de rest van je collectie
- je kijkt eerst eerder gekochte titels.

wo2-freak
26-03-2008, 20:49
Geen van alles wat daar staat eigenlijk. Ik doe het volgende:

- Ik haal de dvd uit de envelop
- Ik bekijk de bladeren die er bij staan en vul acceptgiro even in (als het via bol.com is)
- Ik pak de dvd vast en verwijder de seal en de stickers.
- Ik kijk of alles in orde is (de dvd) en of er extra's bij zitten.
En dan pas:
- Leg ik ze bij de rest van mijn collectie :P

Ik heb een beetje te ver gezocht maar echt waar, dat doe ik als ik een film binnen krijg ! ;)

Rickje
26-03-2008, 21:03
Ik vind het een beetje nutteloze topic.. :roll:

wo2-freak
26-03-2008, 21:07
Ik ook eigenlijk, daarom zoek ik ook zover :P

Aloys
26-03-2008, 21:16
Ik pak hem uit, bekijk de inhoud/verpakking, voer hem in DVDProfiler in, en zet hem bij me collectie.

Bij BD's bekijk ik ook nog even de beeldkwaliteit.

Hugo R
26-03-2008, 21:31
Ik pak hem uit, bekijk de inhoud/verpakking, voer hem in DVDProfiler in, en zet hem bij me collectie.
Geldt voor mij ook en voor de meesten hier denk ik.

Lex v/d Moolen
26-03-2008, 21:39
Ik leg ze allemaal op een aparte stapel van films die ik nog moet zien. En die stapel is aanzienlijk :oops:

intexor
26-03-2008, 22:13
Als ik nieuwe DVD's heb dan voeg ik die eerst toe aan het excel-bestand dat ik bijhoud van mijn collectie plus nog wat sites waar ik een overzicht bijhoud van mijn films en series (IMDB, What I Watch).

Indien ik maar 1 of enkele DVD's koop dan kijk ik die vaak dezelfde dag nog of toch binnen enkele dagen. Sommige DVD's blijven iets langer liggen om allerhande redenen (vooral speelduur of een onderwerp waar je niet zomaar altijd zin in hebt) en als ik een grote aankoop doe duurt het natuurlijk ook wat langer voor alles gekeken is.

Ik heb niet echt de gewoonte om een grote kijkachterstand op te bouwen en ik heb dan ook geen aparte stapel van films die ik nog niet gezien heb, die worden bijna meteen bij de rest van de collectie gezet.

Trouwens, ik vind het helemaal geen onzinnig topic als ik zie hoe sommigen hier een kijkachterstand van honderden films opbouwen. Het leek mij vroeger ook vanzelfsprekend dat als je iets koopt, je daar dan ook zo snel mogelijk gebruik van maakt. Maar dat is dus zeker niet voor iedereen zo ;) Ik heb nu zelf niet meteen de middelen om gewoon wanneer het mij uitkomt maar films te blijven kopen, maar ook als ik dat geld wel had zou ik waarschijnlijk niet blijven kopen als ik nog heel wat nieuwe onbekeken aankopen heb liggen.

Patrick van den Hul
26-03-2008, 22:30
Ik kijk ze meestal wel direct of binnen enkele dagen als ik ze echt heel graag wil zien, maar het komt ook regelmatig voor dat ik ze niet direct kijk. Heb niet voor niets een kijkachterstand van rond de 60 titels.

Pieter V
27-03-2008, 14:53
Geen van alles wat daar staat eigenlijk. Ik doe het volgende:

- Ik haal de dvd uit de envelop
- Ik bekijk de bladeren die er bij staan en vul acceptgiro even in (als het via bol.com is)
- Ik pak de dvd vast en verwijder de seal en de stickers.
- Ik kijk of alles in orde is (de dvd) en of er extra's bij zitten.
En dan pas:
- Leg ik ze bij de rest van mijn collectie :P

Ik heb een beetje te ver gezocht maar echt waar, dat doe ik als ik een film binnen krijg ! ;)
Dus antwoord 3 :roll:. Bovenstaande spreekt toch voor zich...

CFNL
27-03-2008, 18:00
de gebruikelijke volgorde uitpakken, inhoud controleren, stickers verwijderen (, indien er nog betaald moet worden direct betaling invoeren op internetbanking) en vervolgens invoeren in dvdprofiler.

Verder is het afhankelijk van de titel, zat ik er echt op te wachten en wil ik 'm z.s.m. zien dan leg ik 'm bij de DVD speler, anders gaat ie de kast in/plank op/.... tussen de collectie om er binnekort eens tussenuit gevist te worden en kenis te maken met mijn dvd-speler.