PDA

Bekijk de volledige versie : aansluiten diverse apparatuur



surfer
28-03-2008, 12:51
Gebruikmakend van een dvdhddrecorder, een homecinema en een digitale decoder van casema (humax) wil ik vragen hoe ik een en ander het beste kan aansluiten. Ik hoef niet digitaal op te nemen. Opnemen via analoge televisie is voldoende. De televisie heeft 3 scart aansluitingen, de recorder 2 en de decoder en home cinema ook 2. Recorder is philips dvdr55, homecinema is panasonic dhr55 en de televisie is philips breedbeeld.

Is het volgende de beste methode?:

Coax uit de muur naar digitale decoder
Coax van tv naar recorder
Coax van dvdrecorder naar digitale decoder

Scart van tv naar digitale decoder
Scart van dvdrecorder naar tv
scart van homecinema naar tv.

OF
Coax uit muur naar digitale decoder
Coax van tv naar digitale decoder

Scart van Home cinema en dvdrecorder naar tv
Scart van digitale decoder naar tv
Scart van digitale decoder naar dvdrecorder

Eigenlijk begrijp ik niet waarom de scart van de dvdrecorder naar de digitale decoder zou moeten. Het analoge beeld zou toch via de coax moeten komen..

Is bovenstaande een van de goede aansluiting? of als die niet goed is hoe zou het dan wel goed zijn?

DVDProfilersFilmgek
29-03-2008, 23:09
Gebruikmakend van een dvdhddrecorder, een homecinema en een digitale decoder van casema (humax) wil ik vragen hoe ik een en ander het beste kan aansluiten. Ik hoef niet digitaal op te nemen. Opnemen via analoge televisie is voldoende. De televisie heeft 3 scart aansluitingen, de recorder 2 en de decoder en home cinema ook 2. Recorder is philips dvdr55, homecinema is panasonic dhr55 en de televisie is philips breedbeeld.

Is het volgende de beste methode?:

Coax uit de muur naar digitale decoder
Coax van tv naar recorder
Coax van dvdrecorder naar digitale decoder

Scart van tv naar digitale decoder
Scart van dvdrecorder naar tv
scart van homecinema naar tv.

OF
Coax uit muur naar digitale decoder
Coax van tv naar digitale decoder

Scart van Home cinema en dvdrecorder naar tv
Scart van digitale decoder naar tv
Scart van digitale decoder naar dvdrecorder

Eigenlijk begrijp ik niet waarom de scart van de dvdrecorder naar de digitale decoder zou moeten. Het analoge beeld zou toch via de coax moeten komen..

Is bovenstaande een van de goede aansluiting? of als die niet goed is hoe zou het dan wel goed zijn?

Geen van allen goed:roll:

Coax uit de muur naar de recorder, van de recorder naar de decoder.(recorder moet het beste signaal krijgen) je kan eventueel nog een splitter gebruiken bij je decoder en het signaal doorsturen naar je TV.

BELANGRIJK;
gebruik goede antenne(coax)kabels en goede pluggen! (niet die shit in de vorm van eoa brak kabeltje dat ze bij de diverse apparaten leveren)

Je begrijpt niet waarom er een scart van de recorder naar de decoder moet.......nou ik ook niet, maar dat is dan ook een denkfout:wink: Het is namelijk andersom, er gaat een scart vanuit de decoder naar de recorder, net zoals er een scart van de decoder naar de TV zal moeten gaan.


In je decoder wordt via de antenne(coax)kabel een digitaal signaal naar de decoder gestuurt, de decoder zet dit digitale signaal om naar een analoog signaal dat hij via de scart uitgang weer doorgeeft naar je TV of recorder. Denk dat je het nu wel begrijpt:bier:
(er zijn nog andere decoders, die kunnen via HDMI een HD signaal doorgeven, etc etc etc, maar dat is weer een ander verhaal)

Ergens in je vraag staat ook nog een homecinema set.... nou daar hoeft geen antennesignaal naar toe lijkt mij, maar van je decoder en je recorder kun je daar hoop ik wel weer een audioverbinding naar toe maken.(maar dat zal wel gelukt zijn. lees daar niet echt een vraag over)