PDA

Bekijk de volledige versie : Oplossing voor dts-hd knal Onkyo serie 5 receivers



Pieter Kleine
28-03-2008, 19:38
http://www.areadvd.de/news/2008/200803/27_03_2008_04_Onkyo_Patch.shtml

Ofwel Onkyo bellen voor een update-cd (firmware) of Onkyo dit laten doen.

Pieter Kleine
30-03-2008, 14:45
http://rapidshare.de/files/38949782/DSP_UPG_TX_705_-_905.zip.html

Dit is de update voor de modelen 705 en hoger. Ik heb hem gisteren geïnstalleerd en de dts-hd knal doet zich niet meer voor. Het is enkel een update voor de dsp-firmware. De hoofd firmware wordt niet geupdated.

In afwijking van de instructie moest ik na 10 minuten de receiver handmatig op stand by zetten.

martin
30-03-2008, 15:25
Is deze update voor een 905 met firmware 1.07 ook nodig?

Pieter Kleine
30-03-2008, 16:22
Deze update is sinds afgelopen week pas beschikbaar, dus vermoedelijk ja. In een Duits forum is al sprake van firmware 1.09 voor de 905.

martin
31-03-2008, 16:20
Zo, niet te hopen dat je iedere keer je versterker moet opsturen.
Heb een mailtje naar m'n dealer gestuurd, afwachten wat hun er van zeggen.
Ik kan niks van HNNY een adres vinden.

BASIL
29-10-2008, 11:23
Ik probeer de update te doen voor die DTS-HD knallen. Als ik op play druk op de dvdspeler dan hoor ik vreemde geluiden gedurende 10 seconden en dan is het gedaan maar op de display van de receiver zie ik niets vermeld zoals "S/PDIF Update..." of "Writing 2st DSP...".

Nochtans op de receiver (605) heb ik op CD gedrukt en heb ik gekozen voor optisch uitgang 1.

Wat ik dus gedaan heb:

- zip bestand in de computer open gedaan
- wav bestand op de cd-r audio gekopieerd

Kan iemand mij helpen?:(

PorscheHD
29-10-2008, 16:00
Ik heb een 605,

Maar die kan toch al DTS HD? Of heb ik awt gemist?

BASIL
29-10-2008, 16:14
Ik heb een 605,

Maar die kan toch al DTS HD? Of heb ik awt gemist?

Ik spreek over de knallen bij DTS-HD. Sinds maart is er een update om dat probleem op te lossen.

PorscheHD
31-10-2008, 06:23
Hmm is me nog niet opgevallen hier moet ik zeggen,

BASIL
01-11-2008, 07:53
Hmm is me nog niet opgevallen hier moet ik zeggen,

Ik heb al zoveel films gezien in DTS-HD en ik heb maar in totaal 2 knallen gehoord.
Ik heb gisteren met iemand van Onkyo gesproken. hij heeft mij gezegd dat die update die we op internet vinden niet voldfoend zijn. er zijn nog andere updates die niet op internet te vinden zijn. Hij zei tegen mij dat er de laatste maanden verschillende updates zijn niet alléén voor de DSP. Maandag mag ik mijn versterker direkt bij hen binnenbrengen en normaal is die in 24 of 48 uren klaar.(y)

Pieter Kleine
01-11-2008, 09:09
Er is één update voor de DSP (voor de knallen). Heel makkelijk thuis te installeren. Daarnaast zijn er updates voor de (hoofd)fimware, waarvan je alleen de laatste update nodig heb. Er zijn daarvan online-versies beschikbaar, met het is vrij lastig om die zelf te installeren. IK zal binnenkort ook eens naar Mijdrecht toe voor die grote update, moet overigens binnen een uurtje of zo gedaan kunnen worden volgens ervaringen Duitse onkyo-bezitters.

BASIL
05-11-2008, 00:50
Er is één update voor de DSP (voor de knallen). Heel makkelijk thuis te installeren. Daarnaast zijn er updates voor de (hoofd)fimware, waarvan je alleen de laatste update nodig heb. Er zijn daarvan online-versies beschikbaar, met het is vrij lastig om die zelf te installeren. IK zal binnenkort ook eens naar Mijdrecht toe voor die grote update, moet overigens binnen een uurtje of zo gedaan kunnen worden volgens ervaringen Duitse onkyo-bezitters.

Ik heb gisteren mijn versterker zelf bij een servicepoint van Onkyo in Belgïe gebracht. Ik woon er amper 20 kilometers van (y) . Vandaag heb mijn versterker teruggekregen met al de updates.
Volgens die mens, die zeer sympathiek is, is het af te raden om zelf de updates te doen. Hij heeft al verschillende klanten op de vloer gehad die hun versterker goed beschadigd hebben. Hij heeft geprobeerd om te herstellen onder de waarborg maar Onkyo weigerde. Dus is het af te raden om de updates zelf te doen.
Volgens een verantwoordelijke van Onkyo in Nederland, was alles OK met de mijn versterker en was de (hoofd)firmware niet nodig. Hij had het nagecheck dankzij de serienummer. Deze mens heeft alles zelf gecheckt en volgens hem was die (hoofd)firmware wel nodig. Die (hoofd)firmware moet door Onkyo zelf gedaan worden want na dat de (hoofd)firmware gedaan is moeten ze een chip veranderen door een recenter. De mijne was nog van een oude generatie.
Morgen ga ik mijn versterker uitproberen. Vandaag had ik geen tijd gehad want ik moest alles terug instellen.(y)

Volgens die mens, is het niet nodig om 2 extra luidsprekers te kopen voor de back surround. Voor hem is de 5.1 voldoend omdat de ruimte waar mijn Home Cinema geinstalleerd is veel te klein is. Het is een kamer van ongeveer vier meters op drie.