PDA

Bekijk de volledige versie : PS3 + Onkyo 605



PorscheHD
29-03-2008, 14:39
Okay,


Ik heb alles goed aangesloten maar ik zit nog een beetje met de instellingen die ik voor de PS3 moet hebben.

Oftwel,

Waar moet alles opstaan zodat het geluid op zn best is?

Alvast bedankt.

Neil
30-03-2008, 04:08
Zou ik ook graag willen weten.
Heb namelijk ook een PS3, en ben ook van plan om de 605 aan te schaffen.

PorscheHD
30-03-2008, 15:53
Gebruikt niemand de PS3 als BR speler?

Ik heb het nu op PCM 5.1 zeg maar, ik denk dat dat het beste is of niet? (Lijkt beter te klinken)

Want Ps3 kan nog niet via bitstream ofzo geloof ik?

rveldhuizen
30-03-2008, 16:08
Ik heb de PS3 op een 605 aangesloten in mijn thuisbioscoop. Wat wil je precies weten? Je kunt PS3 op bitstream of op linear zetten (ik ga er van uit dat je de PS3 via HDMI hebt aangesloten?), afhankelijk van je voorkeur (gewoon alle mogelijkheden aanklikken). In principe zou linear het mooiste geluid (uncompressed) moeten geven, maar niet iedereen is het daar mee eens. Iig kan je onkyo voldoende aan.

PorscheHD
30-03-2008, 19:21
Nou bij PCM liniar klinkt lekker maar waarom is dan het Dolby tekentje weg. Snap er dus geen reet van hoe dat nou allemaal zit :roll:

asdonk
31-03-2008, 13:22
eenvoudig, omdat je dan in bitstream moet kijken, zo werkt dat tenminste bij mijn Philipbs bdp7100 blu ray speler en toshiba EP-35 via hdmi 1.3 naar de onkyo 605
dan gewoon DD+ of True HD in de display te zien

pretorian22
31-03-2008, 15:09
je moet de ps3 op lineare pcm zetten omdat de ps3 geen hd geluidsformaten via bitstream ondersteunt. Misschien dat dit in de toekomst nog komt?

ik heb zelf de onkyo 905 en gebruik daarop de ps3 en de Toshiba HD XE1 de laatste staat wel op bitstream en die geeft dan ook gewoon dolby true hd en dts hd master audio weer.

nogmaals de ps3 ondersteunt dit niet. zou je dit wel willen dan moe tje gaan kijken voor een Samsung bd 1400 of een panasonic bd30 (weet ff typenummer niet uit me hoofd :) )

PorscheHD
31-03-2008, 17:22
Ow okay beetje raar waarom staat het Treu HD teketje dan op de ps3..... beetje nepperij dus.

Maargoed we zien het wel |PCM 5.1 klinkt ook heerlijk, en stand alone BR speler komt nog wel, tenzei de PS3 eerst met update komt :mrgreen:

joostpolletje
31-03-2008, 18:43
Komt nog wel via een update :) Hoop ik!

Alexander D
31-03-2008, 18:46
Ow okay beetje raar waarom staat het Treu HD teketje dan op de ps3..... beetje nepperij dus.

Maargoed we zien het wel |PCM 5.1 klinkt ook heerlijk, en stand alone BR speler komt nog wel, tenzei de PS3 eerst met update komt :mrgreen:

De Ps3 is nu Profile 2.0 sinds de laatste update. Het blijft de beste speler om te kopen. ;)

pretorian22
01-04-2008, 10:26
het truehd tekentje staat op de ps3 omdat hij zelf Truehd kan decoderen en dus via lineaire pcm kan verzenden naar je onkyo 605. dus heb je gewoon dolby true hd. alleen nie gedecodeerd door je receiver maar door de ps3 en daarom verschijnt er multichannel op je receiver ipv dolby true hd

joepert
12-04-2008, 23:23
update 2.30 is onderweg dankomt t allemaal goed!

joostpolletje
13-04-2008, 19:55
Ben ik ook blij mee!

pretorian22
14-04-2008, 11:07
tis natuurlijk de vraag of hij het dan wel via bitstream kan versturen na de update. Tot nu toe heb ik alleen kunnen vinden dat hij het kan decoderen.

Alexander D
14-04-2008, 16:34
tis natuurlijk de vraag of hij het dan wel via bitstream kan versturen na de update. Tot nu toe heb ik alleen kunnen vinden dat hij het kan decoderen.


Volgens mij nooit via bitstream. Dat kan hij nu ook niet.

pretorian22
15-04-2008, 11:03
Volgens mij nooit via bitstream. Dat kan hij nu ook niet.


dat hij het nu niet kan betekent niet dat hij het nooit zal kunnen.

Vergelijk het maar met de Toshiba HD XE1 die kon het eerst ook niet via bitstream versturen en na een firmware update wel. Waarom zou het bij de PS3 niet hetzelfde kunnen zijn dan?

Fijn in ieder geval dat er na de update nu wel de codecs aanwezig zijn. ga vanavond meteende update downloaden. Maar bitstream wordt dus nog niet ondersteund begrijp ik?

joepert
15-04-2008, 11:39
Ik kan het jullie straks vertellen... V2.30 is aan het downloaden... en aan de snelheid te merken ben ik niet de enige! :D

*TIMMIE*
15-04-2008, 11:47
Wat ik uit de eerste reacties haal is dat hij het uitstuurt via PCM.. DIt zou te maken hebben met de hardware. Deze zou het niet als bitstream uit kunnen sturen.

Overigens laten de eerste plaatjes op Blu Ray.com bitrates zien tot 8.2 MBps voor DTS HD MA!!! Het wordt nu echt tijd voor een nieuwe receiver. :mrgreen:

joepert
15-04-2008, 15:28
Voor al diegene met goede hoop...

forgit it... niet mogelijk via bitstream... net getest... en die klote brom heb ik nog steeds...

Alexander D
15-04-2008, 17:35
dat hij het nu niet kan betekent niet dat hij het nooit zal kunnen.

Vergelijk het maar met de Toshiba HD XE1 die kon het eerst ook niet via bitstream versturen en na een firmware update wel. Waarom zou het bij de PS3 niet hetzelfde kunnen zijn dan?

Fijn in ieder geval dat er na de update nu wel de codecs aanwezig zijn. ga vanavond meteende update downloaden. Maar bitstream wordt dus nog niet ondersteund begrijp ik?

Volgens mij is het iets hardwarematigs dat dat niet kan zoals ook al gezegd door Timmie hierboven.

Maar ik ben er ook niet helemaal zeker van. Feitelijk maakt het ook niet zoveel uit of de receiver of de speler het signaal verwerkt. Het gaat toch over hdmi.

Pieter Kleine
15-04-2008, 18:54
klote brom


Is dat mogelijk lekstroom? Al eens andere kabel geprobeerd? Andere aansluiting op receiver?

joepert
16-04-2008, 09:58
Is dat mogelijk lekstroom? Al eens andere kabel geprobeerd? Andere aansluiting op receiver?
__________________


Ik heb hier een los topic over geopend. Zie onderstaande link voor mijn reactie.

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=59747

pretorian22
16-04-2008, 11:09
Volgens mij is het iets hardwarematigs dat dat niet kan zoals ook al gezegd door Timmie hierboven.

Maar ik ben er ook niet helemaal zeker van. Feitelijk maakt het ook niet zoveel uit of de receiver of de speler het signaal verwerkt. Het gaat toch over hdmi.

afgezien van het feit dat het mij lijkt dat de decoders van een receiver beter zijn dan die van een speler heb ik het ook liever om een andere rede:

ik kijk weleens laat naar films en dan zet ik me receiver op Late night mode. dit kan echter niet als hij op multichannel staat (wat dus het geval is als hij via lpcm het signaal binnenkrijgt) ivm de buren dus toch wel handig :)

joepert
16-04-2008, 11:28
ik kijk weleens laat naar films en dan zet ik me receiver op Late night mode. dit kan echter niet als hij op multichannel staat (wat dus het geval is als hij via lpcm het signaal binnenkrijgt) ivm de buren dus toch wel handig


Dat probleem evaar ik dus ook. Tevens ook dat als ik muziek afspeel (en de PS3 stuurt dit dan ook over een PCM stream uit) dat ik dus niet op All Ch. Stereo of Dolby Prologic Music etc...

errug jammer maar dat zal aan de PS3 functionaliteit liggen... Hij zou wel via PCM muziek mogen versturen, maar dan 2ch ipv 7.1ch... Dan zou het probleem verholpen zijn.

Ik probeer flink te speuren op het internet en denk dat ik er toch een mail aan ga wagen naar Sony om te vragen of toekomstige updates het versturen van True HD etc.. via bitstream mogelijk zou zijn. Het enige wat ik tot nu toe tegen ben gekomen is een verhaal over PS3 heeft HDMI V1.3 en dat voor het versturen van tru hd over bitstream V1.3a benodigd zou zijn...

Alexander D
16-04-2008, 18:36
afgezien van het feit dat het mij lijkt dat de decoders van een receiver beter zijn dan die van een speler heb ik het ook liever om een andere rede:

ik kijk weleens laat naar films en dan zet ik me receiver op Late night mode. dit kan echter niet als hij op multichannel staat (wat dus het geval is als hij via lpcm het signaal binnenkrijgt) ivm de buren dus toch wel handig :)

Late Night modus is gewoon verkrachten van je signaal, ga dan verstandig met je volumeknop om. Dat klinkt beter.

Verder is de decodering in de speler fijner omdat dat voordelen geeft met aansluitingen. Vooropgesteld blijft natuurlijk dat de decoder goed is maar momenteel zijn de decoders in de receivers echt nog niet beter.

Alexander D
16-04-2008, 18:39
Ik probeer flink te speuren op het internet en denk dat ik er toch een mail aan ga wagen naar Sony om te vragen of toekomstige updates het versturen van True HD etc.. via bitstream mogelijk zou zijn.

Die hoef je niet te mailen want het gaat gewoon niet, is een hardware issue dus niet met firmware op te lossen.

pretorian22
17-04-2008, 12:16
Late Night modus is gewoon verkrachten van je signaal, ga dan verstandig met je volumeknop om. Dat klinkt beter.

Verder is de decodering in de speler fijner omdat dat voordelen geeft met aansluitingen. Vooropgesteld blijft natuurlijk dat de decoder goed is maar momenteel zijn de decoders in de receivers echt nog niet beter.


ik weet ook wel dat het signaal vervormd als ik films kijk als hij op l. night staat :D maar kan hem wel zacht zetten zodat de bass enz niet zohard meer is maar ik wil graag nog wel iets horen :)

als ik laat in de avond film kijk dan waarderen mijn buren niet echt dreunend geluid etc :)

dan heb ik liever beetje vervormd geluid dan haast onverstaanbaar :)

mark_a
21-04-2008, 11:33
Ik lees berichten over bitstream etc. Heb wel gisteren ergens gelezen dat bij de update True HD DTS doorgegeven gaat worden of is dit weer iets anders?

Mijn vraag is eigenlijk een beetje los van het onderwerp. Het doorgeven van gewoon 5.1 van een DVD gaat dat wel goed en hoe zijn de upscale kwaliteiten tov een goede dvd speler?

joepert
21-04-2008, 12:59
Hoi Mark,

ik kan niet direct een vergelijk maken, maar kan je wel vertellen dat ik de upscale kwaliteit erg goed vind van de PS3.

True HD DTS doorgeven is het niet, hij kan DTS TRUE HD / Master Audio decoderen.
En dus via een PCM stream via de HDMI kabel uitzenden naar je reciever. Het doorgeven van deze signalen via Bitstream gaat niet (zodat je reciever het de-coderen van dit signaal zou doen en dus het mooie True-HD logo in de display komt te staan)

mark_a
21-04-2008, 14:41
Ik neem aan dat als ik een Blue Ray afspeel de PS3 het signaal downscaled naar een DTS 5.1 signaal (mijn receiver ondersteunt namelijk geen DTS True HD) en heeft ook geen HDMI ingang (wordt dus aansluiten via de optische kabel voor het geluid).

joepert
21-04-2008, 14:45
Inderdaad,

Via optical output wordt dit 5.1 Maar dan kan je beter op de Blu-ray DTS 5.1 signaal kiezen, en dit via Bitlevel laten versturen zodat je Reciever het DTS signaal decode.

mark_a
21-04-2008, 14:48
Okee dank voor de antwoorden. Eerst m'n mooie Marantz DV7600 verkopen http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=59891 en dan een PS3 aanschaffen.

joepert
21-04-2008, 15:35
Let wel op het volgende:

Wanneer je de PS3 gaat gebruiken voor audio playback, en de instellingen voor het geluid staan op HDMI, dat je waarschijnlijk enkel Multi-ch audio in je display krijgt en je de reciever niet kan schakelen naar bijvoorbeeld Dolby Pr Music, of All Chanel Stereo.

Maar zoals ik boven lees, ondersteund je huidige reciever geen HDMI dus dan hoef je je niet druk te maken.