PDA

Bekijk de volledige versie : star wars op DVD?



Pepijn Wildbret
28-05-2002, 19:15
weet dat dit vast wel weer een hoax is ofzo maar toch. Iemand op ebay.nl bied een set van drie dvd's aan, te weten:

-A New Hope (SE DTS)
-The Empire Strikes Back (SE DTS)
-Return Of The Jedi (SE DTS)

bieden staat dit op 56 euro, met nog 4 dagen te gaan.
weet denk ik het antwoord al maar toch: Is dit een orginele set?

Hier is de link: Star wars op Ebay (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1540128970)

MiKe__LL
28-05-2002, 19:27
wat denk je zelf? Zou je als trouwe bezoeker van dit forum niet al lang hierover gelezen hebben?

Duidelijk illegale schijfjes.

Pepijn Wildbret
28-05-2002, 19:37
Ja, ik weet het. Shame on me. Maar het zag er allemaal zo mooi uit (en ik wil deze films gewoon graag op dvd) dat ik dacht:

Kom laat ik m'n forum buddies eens om raad vragen.

Maar inderdaad had beter moeten weten

R. Schaap
28-05-2002, 20:20
het lijkt mij dat het chineze rommel is. Niet kopen is mijn advies, gewoon braaf wachten tot 2005:(

obiewankanobie
28-05-2002, 20:27
ik heb vandaag spiderman en resident evil binnen gehad waar ook die star wars delen vandaan komen (denk ik) maar het is in de bios op genomen en je hoord af en toe het publiek dudelijk lachen en het beeld lijkt op een oude vhs video band.en de drie delen daar kosten 35 dollar.als ik jou was zou ik maar even een poosje wachten.

Pepijn Wildbret
28-05-2002, 22:18
Heb net even met de aanbieder gemailed. En die vertelde me dat het inderdaad geen orginele dvd's zijn. Het zijn (volgens hem) zeer goed laserdisc transfers, waarvan ze na de transfer nog eens het geluid hebben opgepoetst tot DTS track.(nogmaals volgens hem)

Lekker centjes in m'n zak houden dus.

Mike Philippens
28-05-2002, 22:54
Het zijn (volgens hem) zeer goed laserdisc transfers, waarvan ze na de transfer nog eens het geluid hebben opgepoetst tot DTS track.(nogmaals volgens hem)
Ik weet niet wat die knakker ervoor vroeg, maar ik heb die DVD's in Hong Kong besteld. Ik weet dat het niet kosjer is en dat de kans bestaat dat het bagger is. Ik wil alleen niet wachten tot 2005 dus heb ik het risico genomen. De prijs was nu ook weer niet zo hoog dat ik daarmee failliet zou gaan. Ik laat het wel weten hoe ze zijn als ik ze binnen heb, want wat ik tot nu toe hoor is meestal van horen zeggen en weinig concrete info. Bovendien zijn er verschillende versies in omloop. Als dit transfers van laserdisc zijn kan het best goed zijn. Ik weet het niet, en er is maar één manier om het te weten...

Pepijn Wildbret
28-05-2002, 23:17
Hoi Mike,

Laat inderdaad even weten hoe de kwaliteit van deze dvd's is als je ze binnenkrijgt. Wil je me misschien ook vertellen waar je ze besteld hebt en voor hoeveel? (desnoods in een pm'etje ofzo) Het duurt nog erg lang voordat het 2005 is misschien is dit dan een mooie manier om die tijd te overbruggen.

Eric van Ballegoie
28-05-2002, 23:26
Uit zeer betrouwbare bron weet ik dat de drie Star Wars films die je bij een niet nader te noemen internetsite voor 12 Dollar per stuk kan kopen inderdaad gemasterd zijn vanaf LaserDisk (niet anamorf 2.35:1) met uitschakelbare ondertiteling in verschillende talen, waaronder engels. De kwaliteit van het beeld is op een breedbeeld TV van 82 cm redelijk, maar bij projectie is het duidelijk te onscherp. Op de discs staat zowel een DD5.1 als ook een DTS track, de DTS track klinkt alleen beduidend slechter. De DD5.1 track is ook niet geweldig, maar wel ok.. Dat alles dus uit zeer betrouwbare bron....

Mike Philippens
28-05-2002, 23:41
Laat inderdaad even weten hoe de kwaliteit van deze dvd's is als je ze binnenkrijgt.
Ik zal het zeker laten weten. Uiteraard wil ik geen reclame maken voor illegale DVD's en ik heb ze puur voor de overbrugging besteld. Ik zal tzt best wel de box met de 3 originelen kopen. De nieuwe geef ik niet zoveel om.
Je moet maar eens zoeken want er is een andere thread hierover en ik heb een linkje geplaatst naar een recensie op DVDFile over deze DVD's (als het dezelfde zijn). Ik denk dat de echte fan toch wel de originelen koopt. Evengoed zal Eric B het laatste woord hebben over het al dan niet open en bloot bespreken van deze illegale DVD's...

Oakey
29-05-2002, 07:50
De manier warop Lukas e.d. omgaan met de release van de originele SW-trilogie leidt gewoon tot dit soort illegale handel.

Ik heb laatst zelfs gehoord dat Lucas wil wachten met de release tot er HD-DVD is, omdat ie de kwaliteit van de huidige DVD-technologie te laag vindt!!!! Intussen wordt wel vrolijk SW1 en 2 op DVD uigebracht, en is de originele trilogie al 3 x op VHS uitgebracht en op LD...

Iedereen snapt dat het gewoon een marketingtruuk is, lekker wachten tot de huidige trilogie klaar is en dan een fijne 6-dvd-box uitbrengen die waarschijnlijk (...) niet erg goedkoop zal zijn.

Lekker kopen dus die illegale DVD's, in 2005 ben je misschien al dood ;)

(PS: Ik ben geen SW-fanaat, maar dit moest ik ff kwijt)

Pepijn Wildbret
29-05-2002, 08:18
Ik denk dat de echte fan toch wel de originelen koopt. Evengoed zal Eric B het laatste woord hebben over het al dan niet open en bloot bespreken van deze illegale DVD's...

Nee, begrijp me niet verkeerd. Ik probeer ook niet het verkopen van illegale dvd's te stimuleren, maar zoals de reply boven mij al vermeld: 2005 is nog een tijdje weg. Daarom overweeg ik om nu deze versie aanteschaffen, en is 2005 uiteraard gewoon de orginele set.

Maar ik zal wel even kijken onder de search button, of ik de link naar die site nog ergens kan vinden.

Oakey
29-05-2002, 09:00
Nee, begrijp me niet verkeerd. Ik probeer ook niet het verkopen van illegale dvd's te stimuleren, maar zoals de reply boven mij al vermeld: 2005 is nog een tijdje weg. Daarom overweeg ik om nu deze versie aanteschaffen, en is 2005 uiteraard gewoon de orginele set.

Ik vind ook een verschil bestaan tussen illegale versies van dvd's die in de handel zijn of deze. Alle SW-fans willen de officiele dvd's graag kopen, maar ze zijn er niet en komen dus voorlopig ook niet. Tja, wat moet je dan als je de films wilt bekijken? VHS lijkt me ook niet echt een optie...

Murgen
29-05-2002, 09:52
Kan je je die VHS-box nog herinneren waarin de hele eerste trilogie? Die heb ik gelijk op breedbeeld gekocht. De 4:3 had een gouden foto van onze vriend Darth Vader, de breedbeeld box was in zilver uitgevoerd.

Het is geen DVD maar wel breedbeeld én de opgepoetste versie.

Ik heb van EP1 en HP de illegale VCD's gezien en die waren slechter dan VHS ...

Voorlopig moet ik eerst het thuisfront er nog van overtuigen dat een homemovie installatie echt noodzakelijk is :rolleyes:

Oakey
29-05-2002, 09:56
Kan je je die VHS-box nog herinneren waarin de hele eerste trilogie? Die heb ik gelijk op breedbeeld gekocht. De 4:3 had een gouden foto van onze vriend Darth Vader, de breedbeeld box was in zilver uitgevoerd.

Het is geen DVD maar wel breedbeeld én de opgepoetste versie.

Ik heb van EP1 en HP de illegale VCD's gezien en die waren slechter dan VHS ...

Ja dat zou een optie kunnen zijn, maar echt makkelijk te vinden zijn die ook niet (meer).

Er is trouwens wel een verschil tussen illegale DVD's en VCD's. VCD is inderdaad niks.

Raskel
29-05-2002, 10:00
De laserdisc rips die ik gezien heb waren dus echt niet om nar huis te schrijven. Ik kreeg het niet over m'n hart de films in die kwaliteit te kijken, dan wacht ik nog maar een paar jaar :(

Alexander de Mol
29-05-2002, 12:19
Hmm..allemaal leuk en aardig. Maar wat doet dit in het pricewatch forum !?:confused:

Ik verhuis 'm even naar DVD Algemeen.

Mike Philippens
04-06-2002, 23:27
Vandaag heb ik mijn contrabande binnen gekregen. Zoals beloofd een impressie. Ik heb ze nog niet aandachtig bekeken, maar gewoon effe één voor één in de speler gerost om te zien of het te pruimen is.

Het lijken inderdaad echte LaserDisc transfers, aan de beginlogo's te zien. De schijfjes kreeg ik in een plastic envelopje met een coverblaadje in kleur. Een keepcase moet ik dus zelf effe kopen en dan is het net een echte officiële DVD. Hij is R0 (er staat een R1 logo achterop maar dat is voor de show) en NTSC uitgevoerd in 2.35:1 Anamorphic Widescreen (letterbox) formaat. Zoals Eric B al zei is de beeldkwaliteit ok voor tv. Kleuren zijn ietsjes flets en het beeld lijkt inderdaad wat onscherp. Ik heb het echter niet als hinderlijk ervaren. Ik kan me voorstellen dat het voor projectie niet geschikt is. Geluid is redelijk. Geen gepiep en gekraak, maar geen referentiekwaliteit. Het is DTS 5.1 met 754Kb/s en ik weet niet hoe het van LaserDisc klonk, maar ook hier heb ik het niet als echt hinderlijk ervaren. Wel merkte ik op dat bij The Empire Strikes Back het geluidsnivo na een explosie helemaal inklapt. Blijkbaar auto-recording levels aan staan die over zijn nek gaat bij de explosie. De achtergrondmuziek is dan tijdelijk heel zacht maar komt binnen een paar seconden weer terug. De ondertitels (Engels, Chinees, Maleis en Thais), waarvan ik alleen de Engelse kon beoordelen zijn erbarmelijk. Je kunt ze beter uitzetten, want het is duidelijk een dronken Chinees geweest die ze heeft ingetikt met een tiepmachine waarvan de shift af en toe vastzat. Er staan, naast de spelvouten, ook regelmatig woorden midden in de zin met een hoofdletter. Ach...je kunt ze gelukkig uitzetten...

Al met al moet ik zeggen dat het me meeviel. Het is geen referentiekwaliteit, maar er zijn slechtere DVD's te koop. Ik heb deze puur als 'overbrugging' gekocht en ben er erg tevreden mee. Het is in elk geval stukken beter als van TV of Video, en dat is al heel wat. Verwacht geen crispy beeld en fancy soundtrack, maar ook weer geen vuilnisbak-kwaliteit. Voor wie niet kan wachten tot 2432 is dit volgens mij een leuk hebbedingetje.
Als ik tegen die tijd nog leef koop ik ze wel officiëel.

Ik hoop dat ik geen DVD.nl policy overtreed met dit verhaaltje. Het is niet mijn bedoeling reclame te maken voor illegale DVD's.

Pepijn Wildbret
05-06-2002, 06:58
Vandaag heb ik mijn contrabande binnen gekregen. Zoals beloofd een impressie. Ik heb ze nog niet aandachtig bekeken, maar gewoon effe één voor één in de speler gerost om te zien of het te pruimen is.

Ok, dit is dus goed nieuws, Mijn brandende vraag is dus alleen, Waar heb je deze disc's besteld? Mocht je het niet publiekelijk willen vertellen, stuur me dan even een PM'etje

tnx in advanced

Pepijn Wildbret
05-06-2002, 07:00
Sorry, Sorry. Was weer te voorbarig. Heb je Pm'etje al gelezen.

Thanks again.

Mike Philippens
05-06-2002, 09:15
Ok, dit is dus goed nieuws
Pep,
misschien kun je iets minder kwooten... Breng het terug tot de essentie; het hele verhaal kan men immers boven lezen.

SuperDre
05-06-2002, 09:50
Hoop dat ze de orginele trilogy wel ook als alleen opgepoetste versie uitbrengen, want de SE versies zijn bagger (Net als de nieuwe trouwens), COMPUTER ANIMATIE IS NIET DE OPLOSSING..

Maarja GL weet wel hoe hij dingen moet verpesten, hopelijk is hij zo slim dat hij de laatste laat regiseren door een echte regisseur en niet zelf als een amateurtje weer te werk gaat, laat hem gewoon in de editing room zijn werk doen, dat is wat hij kan...

EN PLEASE BRING BACK THE ORGINAL (Animatronics) YODA, want de computer animatie in Final Fantasy was gewoon nog realistischer... maarja de stijve tepels van Portman maken natuurlijk wel veel goed...

Jeroen Groot
06-06-2002, 11:39
Originally posted by Mike Philippens
naast de spelvouten
Humor :D :D

Jeroen Driessen
06-06-2002, 12:12
Weet iemand of deze "overbrugging DVD's" ook in PAL formaat te krijgen zijn, met anamorfisch 2.35:1 en DD5.1? NTSC ben ik niet zo'n fan van. PM me maar even met een URL. Ze moeten alleen niet duur zijn, want ik gebruik ze ook maar voor tijdelijk (3 jaar ofzo...)

Mike Philippens
06-06-2002, 12:32
Weet iemand of deze "overbrugging DVD's" ook in PAL formaat te krijgen zijn
De uitvoering die ik heb zijn NTSC en ik weet niet of ze in PAL te krijgen zijn. Pas wel op, want er schijnen verschillende uitvoeringen van deze DVD's in omloop te zijn. Allemaal beweren ze LaserDisc transfers te zijn, maar de kwaliteit verschilt enorm.
PS: je hebt een PM.

Ronald Dassen
13-06-2002, 00:45
Ook ik kan niet wachten tot de star wars titels uitkomen, en dat is inderdaad pas waarschijnlijk in 2005.
Ik zou ook nooit ingaan als er iets dergelijks wordt aangeboden op Ebay......mensen, wees verstandig, en heb wat geduld, want er wordt zoveel troep verkocht op internet...zonde van je geld.

Mike Philippens
13-06-2002, 08:03
zonde van je geld.
Dat vind ik dus niet. Voor €35 heb ik Star Wars 4,5 en 6 te pakken in een redelijke (voor DVD begrippen dan) kwaliteit. Het is in elk geval stukken beter dan een VHS tape. Wat is dan het grote probleem? Ik kan hier weer even mee vooruit, totdat het Meneer Luca$ behaagt ze zelf op DVD uit te brengen. Als ik ze dan koop, want Mr.Luca$ begint steeds meer krediet te verspelen...

SuperDre
13-06-2002, 08:36
Je moet er wel rekening mee houden dat de versie die officieel op dvd uit komt niet de versie is zoals de zware *** special edition, of de orginele opgeknapte versie, maar weer een nieuwe 'special edition' met NIEUWE scenes...
Waarom kan die eikel niet gewoon afblijven van het orgineel, want het wordt er niet beter op (Inclusief die nieuwe films, want ze zijn eigenlijk echt gewoon bagger vergeleken met de orginele trilogie)..

Alsie dan toch moet kloten, dan hoop ik wel datie de greedo dood scene weer terugveranderd naar het orgineel (ofwel Han schiet eerst (zoals het hoort))...

Xin
19-03-2003, 07:16
Join the Original Trilogy on DVD Campaign

Oh... you knew this was coming, didn't you. The Digital Bits (http://www.thedigitalbits.com/)is working with our friends at The Home Theater Forum, DVD File and MusicTAP, along with a growing list of other great DVD and movie websites, to kick off the Original Trilogy on DVD Campaign (http://www.originaltrilogy.com/)! The goal is quite simple... to convince director George Lucas to release the original theatrical versions of the Star Wars movies on DVD. There's nothing wrong with the upgraded special editions he's got planned, but we want the films as we remember them preserved on DVD too!
We implore all of you to click on over to the official campaign website at OriginalTrilogy.com to sign the online petition. You'll be asked to include your full name, city, state and country, along with your e-mail address. You'll then get an e-mail back asking you to confirm your signature - please do so. Remember to use your real names - not a screen name. This is very important for the petition to be taken seriously (obviously bogus names will be deleted). Our last campaign effort in 2000, a joint venture with DVD File, garnered more than 30,000 singatures in less than a month. The result... Lucasfilm began releasing the new Star Wars films on DVD. Now it's time to blow that effort out of the water!
So click here to sign the petition! Get everyone you know to sign the petition!
Are you happy with the idea that our kids and grandkids could forever think that Greedo shoots first? Hell no! Everybody knows Han shoots first! So sign the petition and spread the word! Special thanks to Jay Sylvester, Hector Cruz and all the others who are doing a lot of hard work behind-the-scenes to make the campaign possible.
And on a completely different note, I just have to say this before I sign off for the evening. The Police reunite for the first time in 18 years to play three songs at the Rock and Roll Hall of Fame induction ceremony, and VH1 cuts one of them from the broadcast? LAME.

Back with more later this morning...
http://www.thedigitalbits.com/mytwocentsa69.html#campaign


Moving on, a quick Original Trilogy (http://www.originaltrilogy.com/)Campaign update. Our online petition went from about 3,000 signatures to over 9,000 signatures in just 24 hours. Traffic was so great, in fact, that the campaign website was tough to log onto at times yesterday. So those of you who didn't (or couldn't) sign on yesterday, please do so today. And encourage everyone you know to do so as well. It only takes a few moments and it makes a big difference. You can be sure Lucasfilm is already paying attention.

Here's what I would do if I had a say in it (I hope Lucasfilm's Jim Ward is listening). Though it's yet to be announced, everyone pretty much already knows Lucasfilm and Paramount are planning to release The Indiana Jones Trilogy later this year. So for next year, if I'm in charge of things in my reverse parallel universe, I put together a 4-disc Star Wars Trilogy: Vintage Edition box set. Discs 1-3 include the original theatrical versions of the films in anamorphic widescreen, along with the original trailers (you remember those: "The epic story of a boy, a girl and a galaxy!"). Then on Disc 4, you include that 2-hour From Star Wars to Jedi: The Making of a Saga documentary that used to air on PBS all the time. And if you really want to make people smile, tag on the original Star Wars Christmas Special too. Fans would go nuts. Lucas could tape a video introduction to the whole thing that says basically, "These are the films as you remember them. I was never really happy with them, but I know you love them, so here they are. But be sure to watch out for my super ultimate versions coming in 2006..." or whatever. Lucas always says he's too busy making the new films to work on the old ones for DVD. So other than recording a 5-minute intro and approving the transfers, he never even has to be involved. Let Van Ling bang together some cool menus and cover art with a retro feel, and there you go. And then, someday after Episode III has been released on DVD, we'll get the super ultimate versions on disc that he's planning. How hard is that?

Anyway, just my two cents on the subject. Sign that petition!

Stay tuned...
http://www.thedigitalbits.com/#tears