PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer DVR-555HX-S



Filmdude
01-04-2008, 19:13
waarom.....besluit Pioneer de DVR-555HX-S uit te brengen met één digitale tuner en een analoog??

Wij hebben nu nog een analoog HDD/DVD Pioneer recorder, wat een machtig app. is trouwens. Maar ik zou graag digitaal gaan op nemen EN kijken.

Waarom is deze keus dus gemaakt? Heeft iemand enig idee. Zelf kan ik alleen het koste plaatje bedenken. De prijs van het app. dus lager houden. Prima maar dan ga ik dus voor een samsung met HDMI en twee tuners die er aan zou komen.

P@trick_DVD
01-04-2008, 21:59
Omdat de meeste mensen TV kijken via de kabel (analoog en/of digitaal) of Digitenne (DVB-T) en zo dus maar één versie van het apparaat op de markt hoeft te worden gebracht.

Het digitale signaal opnemen kan alleen nog maar met decoders met ingebouwde harddisk volgens mij. De meest uitgebreide versies daarvan zijn de Dreamboxen.

Je hebt het over een Samsung met twee tuners en HDMI. Zijn dit HDD/DVD-recorders met twee DVB-C tuners? Zo nee, dan neem je nog analoog op volgens mij. Zijn het wel DVB-C tuners, dan heb je waarschijnlijk nog een CAM-module nodig en ondersteuning vanuit je kabelprovider ontbreekt dan meestal (geen garantie dat het allemaal werkt of blijft werken).

Filmdude
14-04-2008, 15:27
uhm niet te technische worden hoor...

wat ik begrijp van het pioneer app. is dat het digitaal kan kijken of opnenem, terwijl ik juist graag beide wil kunnen. De kwaliteit als ik nu met mijn HDD van pioneer opneem is niet om heel blij van te worden.



Wat ik in de winkel begreep is dat het idd een digitale box wordt van samsung met HDMI waarbij je dus digitaal kan opnemen en kijken tegelijk.

Dus met HDD zoals die er nu al is maar dan met HDMI aansluiting.......


ik wacht geduldig tot ik een nieuwe HDD aanschaf tot ie beide dingen kan. Digitaal (HDMI) kijken en opnemen....

(sorry voor de late reactie)