PDA

Bekijk de volledige versie : Dat verdraaide upgradevirus ook!



Marcellow
02-04-2008, 09:36
Mede DVD.nl forummers,

Ook bij mij heeft het Upgradevirus al meerdere malen toegeslagen…

De luidsprekers zijn aangepakt, het apparaat waarmee ik audio CD’s afspeel is (iets) meer dedicated geworden, de kabels zijn naar een hoger plan getild… Een PS3 én een Toshiba HD-EP35 zijn inmiddels mijn trotse bezit… Maar nu is het tijd voor de reciever, naar (ruim) 5 jaar trouwe dienst ben ik van mening dat hierin de meeste winst te behalen valt!

Nu heb ik een heleboel opties, en een aantal wensen. Laat ik beginnen met de wensen:
Budget +/- 400 euro (nieuw of 2e hands?)
Minimaal 2 (liefst 3 of meer) component video ingangen (HDMI maak ik nog geen gebruik van, is dus niet verplicht)
Kleur zilver


Voor mijzelf heb ik al één optie gevonden die binnen budget blijft: De Marantz ZR6001 (incl. ZC4001).
Ook vallen een Onkyo 605E of een Denon 1708 bij mij in de smaak?

Maar mijn vraag aan jullie is, wat zouden jullie doen? Is Denon niet een betere optie voor mij, gelet op de match met de Mission luidsprekers, of is er nog een andere optie die het overwegen waard is. Qua value for money ben ik in ieder geval erg gecharmeerd van de door mij voorgestelde Marantz optie!

Ik hoor (lees) het graag!

Groet,


Marcel

Alexander D
02-04-2008, 17:17
De Onkyo, 100% zeker.

joostpolletje
02-04-2008, 17:35
Ik zou de denon en Onkyo beiden beluisteren!

Alexander D
02-04-2008, 17:52
Ik zou de denon en Onkyo beiden beluisteren!

De Denon kan niet overweg met de nieuwe formaten, dat vind ik toch een nadeel.

joostpolletje
02-04-2008, 17:56
De Denon kan niet overweg met de nieuwe formaten, dat vind ik toch een nadeel.

Mm inderdaad ik was in de war met de 2807.. Dan is de keuze makkelijk!

MMDB27
02-04-2008, 18:29
Ik zou zeker voor de Onkyo gaan, maar ik zou nog even wachten. Onkyo gaat zijn productlijn vernieuwen en de 606 komt er aan.

Zal ongeveer hetzelfde kosten (450 euro), maar wel met extra's bv: 3 hdmi poorten.

Alexander D
02-04-2008, 18:39
Ik zou zeker voor de Onkyo gaan, maar ik zou nog even wachten. Onkyo gaat zijn productlijn vernieuwen en de 606 komt er aan.

Zal ongeveer hetzelfde kosten (450 euro), maar wel met extra's bv: 3 hdmi poorten.

Yep, en daarna komt de 607 en daarna....

Je kunt altijd blijven wachten en dat is vaak verstandig maar ik denk dat het nog minimaal een maand of drie gaat duren voor ze beschikbaar zijn. En voor ze goed beschikbaar zijn zal nog wel wat langer duren.

Marcellow
02-04-2008, 19:20
Mijn verstand gaat ook steeds meer naar de onkyo toe hoor, moet ik toegeven... Ik vind m alleen zo lelijk! Of is dat net zoals met de toyota Prius, dat je er een beetje aan moet wennen... en daarna de techniek van binnen gaat waarderen?

Alexander D
02-04-2008, 19:24
Mijn verstand gaat ook steeds meer naar de onkyo toe hoor, moet ik toegeven... Ik vind m alleen zo lelijk! Of is dat net zoals met de toyota Prius, dat je er een beetje aan moet wennen... en daarna de techniek van binnen gaat waarderen?

Ik vind ze allemaal op plaatjes veel lelijker dan in het echt. De Denon vind ik zeker niet mooier. De Marantz oogt wat rustiger.

xander32
02-04-2008, 19:53
Indien budget toelaat; nu de Marantz SR 6001 voor € 575,- ...


Sander.

Alexander D
02-04-2008, 20:03
Indien budget toelaat; nu de Marantz SR 6001 voor € 575,- ...


Sander.

Maar ook die kan niet overweg met de nieuwe geluidsformaten. Dat vind ik nu toch wel een belangrijk iets om op te letten. Zeker als je ook een HD speler hebt van welk type dan ook.

joostpolletje
02-04-2008, 20:34
Maar ook die kan niet overweg met de nieuwe geluidsformaten. Dat vind ik nu toch wel een belangrijk iets om op te letten. Zeker als je ook een HD speler hebt van welk type dan ook.

Mee eens. Ik zou eens eens luistersessie nemen tussen de Onkyo en de Denon 2808. Puur voor de klank.

Alexander D
02-04-2008, 20:35
Mee eens. Ik zou eens eens luistersessie nemen tussen de Onkyo en de Denon 2808. Puur voor de klank.

De 2808 is een iets andere prijsklasse....;)

joostpolletje
02-04-2008, 20:40
Paar honderd maar.. :) Maar puur even voor de klank..

Alexander D
02-04-2008, 20:44
Paar honderd maar.. :) Maar puur even voor de klank..

Die kost het dubbele.....:roll:

Marcellow
02-04-2008, 21:25
Die Marantz 6001 is al boven budget... Vandaar dat ik stelde max 400.. nu is die 50 euro extra voor de onkyo 605 nog wel te doen, maar dat is echt mijn grens...

Een modelletje duurder komt pas over een paar jaar, als de TV geupgrade is... Maar voorlopig bevalt dat nog prima!

vontrapp
03-04-2008, 08:11
Direct gaan voor de Onkyo.Een ongekende prijs/kwaliteitsverhouding.
Een apparaat wat zo grossiert in awards en alleen maar super goede tests scoort is de enig juiste keuze.
Zelf heb ik oom om deze reden een 905 gekocht.Het prijsverschil met de Denon 4308 was fors en het verschil tussen beide receivcers minimaal.Op het gebied van surround wint de Onkyo zelfs licht.
Qua looks ben ik het helemaal met je eens,ook ik vind de Onkyos foeilelijk.In het zwart valt het nog mee.
Ik heb altijd Denon gehad (hiervoor de AVC-11SR) destijds bejubeld om zijn puur audiofiele eigenschappen,ringkerntrafo,symetrische discrete opbouw etc.Qua prijs twee verdiepingen hoger,maar de Onkyo wint van hem.
Een receiver kopen die de nieuwe geluidsnormen niet aankan is gegarandeerd weer aan vervanging toe binnen korte tijd!

Het valt me wel op de 905 een ringkerntrafo heeft en de "standaard"lijn van Denon (t/m de 4308) zo'n beetje hetzelfde binnenwerk hebben.Inclusief een relatief eenvoudige voeding

Marcellow
03-04-2008, 09:17
Hmmmm.... Ben nu weer aan het twijfelen; heb een mooie 2e hands Denon 2106 gezien, waarvan ik wel gecharmeerd ben.

Wat de nieuwe geluidsformaten betreft: Ik stuur toch 5.1 aan. Bovendien heeft de HD EP35 een analoge 5.1 output. En 90% van de films die ik kijk zijn toch DVD en geen Bluray of HD DVD. Dus dat is niet mijn eerste prioriteit!

Waar het mij (nu) vooral om gaat is de component in/uitgang, waarvan de 2106 er 3/1 heeft!

Zoals ik al zei, als ik dan over een paar jaar een grotere TV heb, kan ik altijd nog over naar een HDM reciever met TrueHD sound... Of zie ik dit nu verkeerd?

(in ieder geval allen alvast bedankt voor de input!)

Alexander D
03-04-2008, 09:49
Tja, denk er goed over na. Als je toch niet van plan bent om veel Blu-ray of HD DVD te gaan kijken kun je ook voor een goede tweedehands gaan maar hou er ook rekening mee dat de ontwikkelingen heel snel kunnen gaan en dan zit jij met een oud apparaat.

Marcellow
03-04-2008, 10:08
Hoi AlexanderD,

Daar ben ik mij inderdaad van bewust, maar dat is een risico dat ik durf te nemen; ik "draai" immers nu ook al jaren met mijn huidige reciever en het enige dat ik nu begin te missen is de mogelijkheid om meerdere apparaten dmv component aan te sluiten op de TV. Wat geluid betreft zou ik nog "jaren" doorkunnen. Ook heb ik nagedacht over een component switch, maar dat vind ik gewoon niet de ideale oplossing voor mij (weer een apparaat erbij...)

Wel goed dat jij mij hier nogmaals op wijst!

Edgar Smit
03-04-2008, 11:19
Het grote euvel met upgraden en deze hobby, er is altijd weer iets nieuws, mooiers, beters en wat er is wordt ook al weer vervangen op termijn. Voor wat betreft het geluid heb je gelijk, je kunt in principe nog een flinke tijd mee zonder TrueHD sound. Voor beeld is het iets anders, maar daarvoor koop je geen receiver, hoewel het gebruik van de receiver als HDMI schakelkast wel weer een groot gemak kan zijn zoals je zelf al aangeeft.

In jouw geval:
vraag de verkoper van de Denon of je hem eens mag luisteren bij hem thuis zodat je weet hoe hij klinkt. Luister vervolgens naar de Onkyo (voor zover je dat niet inmiddels al gedaan hebt) en zo krijg je al een indruk van de sound. Dan is de keuze aan jou gebaseerd op de sound en de benodigde aansluitingen.

Persoonlijk zou ik overigens ook voor de Onkyo gaan en niet nu tweedehands, gewoon omdat je eigenlijk nu al weet dat je alleen gaat upgraden wegens de aansluitingen.

Marcellow
03-04-2008, 13:47
Ik ben eruit! (met dank aan jullie input)

Besluit is genomen op basis van de volgende "parameters":

* Match luidsprekers - reciever (op vorige luisterbezoeken bepaald)
* Prijs t.o.v. budget (geld over voor kabels ivm bi-ampen)
* Uiteindelijke doel ligt toch veel hoger dan nu haalbaar
* Voorlopig toch geen TV met HDMI
* de aan te kopen reciever gaat gemakkelijker naar slaapkamer/ familie bij aankoop nieuwe zonder teveel overkill te zijn
* Ik loop nu toch al wat jaartjes achter de techniek aan, ik denk niet dat ik het zal missen als ik niet 100% up to date ben
* Het merk heeft zich in het verleden, bij bekenden en bij mij (stereo set) al bewezen
* Ik vind die andere echt lelijk!




Het is dus de Denon AVR 2106geworden!

Edgar Smit
03-04-2008, 14:01
Ik ben eruit! (met dank aan jullie input)

Besluit is genomen op basis van de volgende "parameters":

* Match luidsprekers - reciever (op vorige luisterbezoeken bepaald)
* Prijs t.o.v. budget (geld over voor kabels ivm bi-ampen)
* Uiteindelijke doel ligt toch veel hoger dan nu haalbaar
* Voorlopig toch geen TV met HDMI
* de aan te kopen reciever gaat gemakkelijker naar slaapkamer/ familie bij aankoop nieuwe zonder teveel overkill te zijn
* Ik loop nu toch al wat jaartjes achter de techniek aan, ik denk niet dat ik het zal missen als ik niet 100% up to date ben
* Het merk heeft zich in het verleden, bij bekenden en bij mij (stereo set) al bewezen
* Ik vind die andere echt lelijk!




Het is dus de Denon AVR 2106geworden!Feli met je aankoop en ik vind dat je je aankoop op een rationele manier hebt gedaan, daar zul je in ieder geval veel plezier van hebben (y).

Marcellow
03-04-2008, 14:58
Tenzij die Marantz simpelweg beter klinkt natuurlijk. Stel dat die met DD/DTS core een beter geluid geeft dan de Onkyo met DD TrueHD / DTS-MA, dan verdampt de winst van die nieuwe geluidsformaten ook. (Dit is overigens puur hypothetisch -- ik heb geen ervaring met een van beide toestellen.)

Tsja, die Marantz viel eigenlijk al buiten de boot vanwege de prijs.

en uiteindelijk heb ik voor iets anders dan een Marantz of Onkyo gekozen. Mijn argumenten zijn terug te vinden in dit topic.

Alexander D
03-04-2008, 15:58
Ik ben eruit! (met dank aan jullie input)

Besluit is genomen op basis van de volgende "parameters":

* Match luidsprekers - reciever (op vorige luisterbezoeken bepaald)
* Prijs t.o.v. budget (geld over voor kabels ivm bi-ampen)
* Uiteindelijke doel ligt toch veel hoger dan nu haalbaar
* Voorlopig toch geen TV met HDMI
* de aan te kopen reciever gaat gemakkelijker naar slaapkamer/ familie bij aankoop nieuwe zonder teveel overkill te zijn
* Ik loop nu toch al wat jaartjes achter de techniek aan, ik denk niet dat ik het zal missen als ik niet 100% up to date ben
* Het merk heeft zich in het verleden, bij bekenden en bij mij (stereo set) al bewezen
* Ik vind die andere echt lelijk!




Het is dus de Denon AVR 2106geworden!

Van harte met je aanwinst! Dat je er veel plezier aan mag beleven. 8) :bier:

joostpolletje
03-04-2008, 19:14
Succes ermee!

xander32
03-04-2008, 19:48
Gefeli met de Denon.

De 2106 is gewoon een toppertje hoor - die was twee jaar geleden niet aan te slepen. En dat zal niet voor niets geweest zijn.

Greetz,


Sander.

Marcellow
03-04-2008, 20:52
Thanx!
Ik ga ervanuit dat ik er heel veel plezier van ga beleven!