PDA

Bekijk de volledige versie : Toshiba ep30 en ep35 regiovrij maken (dvd).



hstadman
03-04-2008, 15:22
Er is nu een mogelijkheid om je Toshiba ep30 of ep35 regiovrij te maken voor het dvd gedeelte van de speler:

Deze user schijnt een hack klaar te hebben maar heeft problemen met een forum om zijn hack openbaar te maken:
als je hem mailt, kun je mischien de hack toegestuurd krijgen.

Scroll naar hddvduser!
http://www.dtvforum.info/index.php?s...c=63415&st=260

De persoon wil minimaal 200 personen hebben die de 3de generatie ep30 en ep35 firmware met regiovrij en rce vrij code willen hebben, dus registreer je op deze site en laat weten dat je die firmware wilt hebben!

Iedereen die de firmware voor de ep30, ep35 etc. zoekt moet dat in deze thread kenbaar maken! Hoe meer mensen zich registreren, hoe sneller jullie een firmware hebben!
http://www.dtvforum.info/index.php?showtopic=64196&st=0

djmars
03-04-2008, 23:12
Ik ben benieuwd
PS 1 April grap kan al niet meer

hstadman
03-04-2008, 23:18
Ik ben benieuwd
PS 1 April grap kan al niet meer

Dit is ook geen grap.

Er zijn echt firmwares beschikbaar voor de ep 30 en ep35. Alleen je moet je registreren om ze te kunnen bemachtigen. Er zijn al hd-dvd bezitters die de echtheid van deze site hebben bevestigd en zich al hebben geregistreerd.:wink:

RJI
06-04-2008, 23:00
alleen geeft hij de firmware pas vrij als 200 mensen zich aangemeld hebben EN hem een x-bedrag betaald hebben

TJ Weissel
07-04-2008, 12:26
Volgens mij is het Hstadman gewoon zelf die 'n extra zakcentje wil verdienen :lol:

RJI
11-04-2008, 09:54
Is voor de rest nergens firmware vandaan te halen waardoor de EP35 regiovrij wordt?

Ik heb verder nog een vraag, mijn EP35 is nog onderweg dus heb geen ervaring met HD-DVD.
Heeft HD-DVD eigenlijk net als dvd regiocodering? Of kan ik HD-DVD's uit de VS gewoon afspelen?

TJ Weissel
11-04-2008, 10:21
Is voor de rest nergens firmware vandaan te halen waardoor de EP35 regiovrij wordt?

Ik heb verder nog een vraag, mijn EP35 is nog onderweg dus heb geen ervaring met HD-DVD.
Heeft HD-DVD eigenlijk net als dvd regiocodering? Of kan ik HD-DVD's uit de VS gewoon afspelen?


HD DVD is regiovrij

RJI
11-04-2008, 10:23
HD DVD is regiovrij

Dan ga ik dvdpacific eens leegroven.

hstadman
11-04-2008, 10:40
Volgens mij is het Hstadman gewoon zelf die 'n extra zakcentje wil verdienen :lol:

Mijn ferrari moet ook onderhouden worden.:lol:

Maar ehhh, de persoon in kwestie woont in Australië, wat ook door australiërs zelf is bevestigd.

Je kunt het niet laten, he weissel.:roll: :lol: :wink: 8-)

TJ Weissel
11-04-2008, 10:43
De laatste tijd toch al niet veel intelligente opmerkingen van je kunnen ontdekken jegens mijn persoon of blu-ray.

Ja maar dit forum gaat dan ook niet om jouw of over blu-ray ;)

hstadman
11-04-2008, 10:45
Ja maar dit forum gaat dan ook niet om jouw of over blu-ray ;)

Of om jouw geniepige opmerkingen.:wink: Of weissel met zijn papiertje die toch onzin zit te verkopen.:lol: Je weet toch nog wel wat van ballegooie hierover heeft gezegd!

hstadman
11-04-2008, 11:03
Is voor de rest nergens firmware vandaan te halen waardoor de EP35 regiovrij wordt?

Ik heb verder nog een vraag, mijn EP35 is nog onderweg dus heb geen ervaring met HD-DVD.
Heeft HD-DVD eigenlijk net als dvd regiocodering? Of kan ik HD-DVD's uit de VS gewoon afspelen?

Voorlopig zijn de ep30 en ep35 niet regiovrij te maken voor dvd! De persoon in kwestie is een Australiër die zelf een nieuwe firmware heeft geschreven. Iemand op een Engels forum betichte hem ervan dat hij de Australische firmware van de site had gehaald, daar in Australië het bij wet regiovrij MOET zijn. Dit blijkt toch niet het geval te zijn en de persoon is daarom niet meer bereidt om de firmware gratis beschikbaar te stellen. Pas bij voldoende belangstelling en een vergoeding is hij bereidt om ook een pal versie beschikbaar te stellen.

Zoals je ziet zit weissel weer volledig uit zijn nek te lullen, weet hij niet waar hij het over heeft maar wil gewoon even meepraten en denkt dat hij op dit forum onmisbaar is!:lol:

TJ Weissel
11-04-2008, 11:04
Zoals je ziet zit weissel weer volledig uit zijn nek te lullen, weet hij niet waar hij het over heeft maar wil gewoon even meepraten en denkt dat hij op dit forum onmisbaar is!:lol:


tnx!

hstadman
11-04-2008, 11:09
tnx!

In jouw geval, graag gedaan.:wink:

Zeker vergeten wat eric van ballegooie tegen je heeft gezegd, over je opmerkingen, weissel.

TJ Weissel
11-04-2008, 11:16
In jouw geval, graag gedaan.:wink:

Zeker vergeten wat eric van ballegooie tegen je heeft gezegd, over je opmerkingen, weissel.

Niet dat het er uberhaupt toe doet, maar vertel!

hstadman
11-04-2008, 11:35
Niet dat het er uberhaupt toe doet, maar vertel!
Kuch, eric is het hoofd van dit forum, kuch........of denk jij dat jij hier de baas bent, weissel.:lol: Dit is de laatste minuut die ik aan jou besteed.:wink:

SuperDre
20-04-2008, 18:11
daar in Australië het bij wet regiovrij MOET zijn.

Mwa is dus niet zo, de meeste spelers in Australie worden gewoon met regiocode verkocht, en anders zou het te mooi voor woorden zijn, importeer je mooi vandaar een PS3 of Blurayspeler.. maar helaas die zijn ook daar dus niet regiovrij...

hstadman
20-04-2008, 20:21
Mwa is dus niet zo, de meeste spelers in Australie worden gewoon met regiocode verkocht, en anders zou het te mooi voor woorden zijn, importeer je mooi vandaar een PS3 of Blurayspeler.. maar helaas die zijn ook daar dus niet regiovrij...
Volgens de australiers die ik gesproken heb is het bij wet wel geregeld dat alle dvdspelers of blu-ray spelers bij wet alle regio's moeten kunnen afspelen.

Ik citeer:
"Region-free players are DVD players shipped without the ability to enforce regional lockout (usually by means of a chip that ignores any region coding), or without this flag set. This was partly a result of a landmark ACCC case in which the High Court of Australia ruled that region lockouts breached fair trade and market competition practices".

en

"The coding of the players violates this specific law. This coding of DVD players has been seen as a serious violation of Trade Practices Act, as per the law set down by the Australian Competition and Consumer Commission. A similar ruling also exists in New Zealand. As a result the DVD players, which include portable car DVD players, sold in Australia and New Zealand, are all of region 0 standard, meaning that the players are capable of playing any DVD, irrespective of their region coding."

Volgende keer toch beter je bronnen checken.:wink:

En alleen op de australische site wordt firmware aangeboden zonder regiocodering. Juist daarom is het een australier die de regiocodering van de XE-1 , de ep 30 en de ep35 heeft gehacked, zonder dat hij daarvoor vervolgd kan worden. De australische site van toshiba heeft zijn hack meegenomen in de laatste officiele australische firmware. het is ook hij die de regiocodering hack heeft voor de ep 30 en ep 35.

TJ Weissel
20-04-2008, 21:08
Ben nog steeds benieuwd naar wat er gezegd is...

SuperDre
21-04-2008, 09:08
Volgens de australiers die ik gesproken heb is het bij wet wel geregeld dat alle dvdspelers of blu-ray spelers bij wet alle regio's moeten kunnen afspelen.

Ik citeer:
"Region-free players are DVD players shipped without the ability to enforce regional lockout (usually by means of a chip that ignores any region coding), or without this flag set. This was partly a result of a landmark ACCC case in which the High Court of Australia ruled that region lockouts breached fair trade and market competition practices".

en

"The coding of the players violates this specific law. This coding of DVD players has been seen as a serious violation of Trade Practices Act, as per the law set down by the Australian Competition and Consumer Commission. A similar ruling also exists in New Zealand. As a result the DVD players, which include portable car DVD players, sold in Australia and New Zealand, are all of region 0 standard, meaning that the players are capable of playing any DVD, irrespective of their region coding."

Volgende keer toch beter je bronnen checken.:wink:

Tja, bronnen checken? dit is toch nog steeds echt gewoon 'gebruikers' die dit beweren, en misschien geldt het alleen voor dvdspelers, naast het feit dat de betreffende 'case' ging om regiocodering op spellen.. Want in australie is toch nog steeds geen regiovrije Blurayspeler te krijgen, en als het echt bij de wet verplicht zou zijn dan zouden die er toch daar zeker moeten zijn, maar helaas ook daar is bv de PS3 niet in staat om regioA (BD) of regio 1 (DVD) af te spelen..

TJ Weissel
21-04-2008, 09:10
En verder heeft Australië notabene hun eigen regio (4) ... dus ik snap niet echt veel van de beweringen van de TS.

hstadman
21-04-2008, 09:11
Tja, bronnen checken? dit is toch nog steeds echt gewoon 'gebruikers' die dit beweren, en misschien geldt het alleen voor dvdspelers, naast het feit dat de betreffende 'case' ging om regiocodering op spellen.. Want in australie is toch nog steeds geen regiovrije Blurayspeler te krijgen, en als het echt bij de wet verplicht zou zijn dan zouden die er toch daar zeker moeten zijn, maar helaas ook daar is bv de PS3 niet in staat om regioA (BD) of regio 1 (DVD) af te spelen..

Ignorance is een bliss.8-) :roll: :lol:

Dit komt van recht websites en nieuws websites af! Niet van jouw zogenaamde dvd of blu-ray sites. De huidige spelers zijn verplicht om alle regio's af te kunnen spelen, doordat de hoge raad van Australie heeft beslist dat regiocodering in strijdt is met de vrije handel in dat land. Dit is recent uitgesproken.

Regiocodering op Australische schijfjes is om het andere landen moeilijk te maken om regio 4 schijfjes af te kunnen spelen, kuch, dus voor landen buiten Australie en Nieuw Zeeland, waar die wet dus niet geldt!

Als je het nog niet begrepen hebt, ieder land heeft zo zijn eigen wetten omtrent regiocodering, downloaden van bestanden etc.

Wat spellen betreft is de ps3 in elk land regiovrij maar zit er voor blu-ray playback een regiocodering op.

TJ Weissel
21-04-2008, 09:13
Ignorance is een bliss.8-) :roll: :lol:

Dit komt van recht websites en nieuws websites af! Niet van jouw zogenaamde dvd of blu-ray sites.

Oh ja tuurlijk jij hebt altijd gelijk... :roll:

Vooralsnog is er nog geen Regio-vrije EP30 (om even on topic te blijven).

hstadman
21-04-2008, 09:22
Oh ja tuurlijk jij hebt altijd gelijk... :roll:

Vooralsnog is er nog geen Regio-vrije EP30 (om even on topic te blijven).

In Australie dus wel, kuch.8-) En die is voor Australiers ook beschikbaar, kuch. De jongen waar ik het hier over heb mag zonder problemen firmware beschikbaar stellen aan inwoners van Australie en hij heeft regio hacks voor zowel de ep 30 alsook de ep 35! Dat zijn feiten!

Toch maar eens even een gesprekje met Eric van Ballegooie over je hebben weissel, je hebt echt een bret voor de kop!

Maar natuurlijk weet weissel het beter dan de Australische hoge raad, kuch. of Eric van Ballegooie, omtrent de regels van dit forum.

Voordat je het nog niet door hebt: ignore list! Die ging een paar weken geleden al in maar weissel moet gewoon door gaan.

TJ Weissel
21-04-2008, 09:29
In Australie dus wel, kuch.8-) En die is voor Australiers ook beschikbaar, kuch.

Toch maar eens even een gesprekje met eric van ballegooie over je hebben weissel, je hebt echt een bret voor de kop!

Maar natuurlijk weet weissel het beter dan de Australische hoge raad, kuch. of eric van ballegooie, omtrent de regels van dit forum.

Als je 'n beetje op de hoogte was van de laatste ontwikkelingen heeft Eric z'n banden met de site enigzins beeindigd... verder vraag ik me toch af waar je het steeds over hebt want ik heb geen woorden met deze beste man gehad (en wacht nog steeds op de eerdere beloofte woorden van je


Zeker vergeten wat eric van ballegooie tegen je heeft gezegd, over je opmerkingen, weissel.echter nu te terzake.

heb het idee dat jij hier diegene bent met 'n bord voor je kop.. komop man firmware die alleen in australië verkrijgbaar zou zijn, vervolgens wereldwijd onmogelijk aan te komen is? helaas werkt het internet niet zo.

Het gaat hier niet over de hoge raad van Australië maar over dit topic waarin jij beweerd dat er regio vrije spelers zijn.. .echter concrete bewijzen kom je niet mee, behalve wat copy paste textjes van jouw zeer geheime informatiebronnen. :lol:


Voordat je het nog niet door hebt: ignore list! Die ging een paar weken geleden al in maar weissel moet gewoon door gaan.echt 'n man van je woord hè...

hstadman
21-04-2008, 09:31
Als je 'n beetje op de hoogte was van de laatste ontwikkelingen heeft Eric z'n banden met de site enigzins beeindigd... verder vraag ik me toch af waar je het steeds over hebt want ik heb geen woorden met deze beste man gehad (en wacht nog steeds op de eerdere beloofte woorden van je



echter nu te terzake.

Verder heb ik het idee dat jij hier diegene bent met 'n bord voor je kop.. komop man firmware die alleen in australië verkrijgbaar is. en zeker wereldwijd onmogelijk aan te komen helaas werkt het internet niet zo.

Het gaat hier niet over de hoge raad van Australië maar over dit topic waarin jij beweerd dat er regio vrije spelers zijn.. .echter concrete bewijzen kom je niet mee, behalve wat copy paste textjes van jouw zeer geheime informatiebronnen. :lol:

Ter zake: ignore list!

Jij ook niet dat ze niet regiovrij zijn in Australie....

Voor betaling zijn de firmwares beschikbaar maar jongetjes zoals jij hebben de maker van de firmware doen besluiten om het niet publiekelijk vrij te geven.

Pm naar Eric is onderweg...;) het ging over woorden tussen jou en mij, waar eric duidelijk op heeft geantwoord dat je dat moest laten en anders kon opzouten naar een ander forum, bret voor de kop weissel.

TJ Weissel
21-04-2008, 09:33
Ter zake: ignore list!

Jij ook niet dat ze niet regiovrij zijn in Australie....

Pm naar Eric is onderweg...;)

lol

hstadman
21-04-2008, 11:45
Tja, bronnen checken? dit is toch nog steeds echt gewoon 'gebruikers' die dit beweren, en misschien geldt het alleen voor dvdspelers, naast het feit dat de betreffende 'case' ging om regiocodering op spellen.. Want in australie is toch nog steeds geen regiovrije Blurayspeler te krijgen, en als het echt bij de wet verplicht zou zijn dan zouden die er toch daar zeker moeten zijn, maar helaas ook daar is bv de PS3 niet in staat om regioA (BD) of regio 1 (DVD) af te spelen..

link nummer 1;
http://en.wikipedia.org/wiki/DVD_region_code

nummer 2:
http://www.planetomni.com/ARTICLES-Portable-Region-Free-Car-DVD-Players.shtml

zo zijn er tal van sites te vinden over dit onderwerp en zoals jezelf nu dus kunt lezen gaat het weldegelijk over dvdspelers en het dvdgedeelte van blu-ray spelers.
Dat is ook waar dit topic over gaat: het regiovrij maken van de dvd afspeelfunctie van een blu-ray speler als de ep30 of ep35! de firmware hack voor de blu-ray spelers stamt dus ook uit australia, waar het dus legaal is om ze regiovrij te maken.

Deze wet is in 2000 uitgesproken, waar jij het over hebt omtrent games is later, in 2001 pas ter sprake gekomen en voor de ps3 in ieder geval niet van toepassing daar die wereldwijd voor games regiovrij is!

Edgar Smit
21-04-2008, 12:31
Ik ga hier me niet mee bemoeien, maar 1 quote is, onbedoeld denk ik, erg grappig:

de persoon in kwestie woont in Australië, wat ook door australiërs zelf is bevestigd.
;) .
Harry, misschien tijdens je typewoede eringeslopen, maar de EP30 en EP35 zijn toch HD-DVD spelers of vergis ik me nu?

hstadman
21-04-2008, 12:36
Ik ga hier me niet mee bemoeien, maar 1 quote is, onbedoeld denk ik, erg grappig:
;) .
Harry, misschien tijdens je typewoede eringeslopen, maar de EP30 en EP35 zijn toch HD-DVD spelers of vergis ik me nu?

deze wet geldt ook voor hd-dvd spelers en blu-ray spelers, dat kan een welwillend forumlid zelf ook wel opzoeken op het www maar sommigen proberen gewoon een confrontatie te forceren! Ze zijn te lui om zelf dingen op te zoeken, research te doen maar wel roepen dat mijn gegevens niet kloppen!:wink: Inmiddels wordt het gedrag van bepaalde forumleden in de gaten gehouden.:wink:

P.s.
Nog even over die zin die je grappig vindt:
velen meenden te kunnen bewijzen dat de persoon in kwestie in engeland zou wonen, dit is dus door Australiers zelf, die bij de persoon in kwestie zelf thuis zijn geweest ontkent, dus wel een Australier en deze hebben dus ook werkend de regio hack zien draaien op de ep 30 en ep 35. De regio hack is dus geen mythe. Let wel, de regio hack is voor het dvd gedeelte van de spelers. HD-dvd spelers zijn, zoals je ongetwijfeld zult weten, al regiovrij, dus het onzinnig zijn om daar en hack voor te maken. De hack van dit persoon is nu door toshiba Australie in de officiele firmware verwerkt voor de XE-1. Die kan iedereen nu ook gewoon downloaden.

TJ Weissel
21-04-2008, 12:41
deze wet geldt ook voor hd-dvd spelers en blu-ray spelers, dat kan een welwillend forumlid zelf ook wel opzoeken op het www maar sommigen proberen gewoon een confrontatie te forceren! Ze zijn te lui om zelf dingen op te zoeken, research te doen maar wel roepen dat mijn gegevens niet kloppen!:wink:

Verder denk ik zelf de confrontatie uit poogt toe lokken omdat jij jezelf blijkbaar wijs hebt gemaakt dat je koste wat het kost gelijk denkt te hebben.


Inmiddels wordt het gedrag van bepaalde forumleden in de gaten gehouden.:wink:

Lol je bent wel 'n grappig mannetje af en toe...

hstadman
21-04-2008, 12:44
Verder denk ik zelf de confrontatie uit poogt toe lokken omdat jij jezelf blijkbaar wijs hebt gemaakt dat je koste wat het kost gelijk denkt te hebben.



Lol je bent wel 'n grappig mannetje af en toe...

Ignore lijst zegt weissel niets en reageert gewoon door, hoe eigenwijs ben je dan.....

Verder, lees die links eerst eens voordat je roept dat ik geen gelijk zou hebben. want over het onderwerp weet jij het naadje van de kous zeker niet.

weissel heeft ook al een papiertje in Australisch recht, kuch en heeft zichzelf wijs gemaakt dat hij onschendbaar is op dit forum!

ignore list....doorgaan, ban.

TJ Weissel
21-04-2008, 13:03
Volgens mij snap jij het idee van de ignore functie niet geheel? ... en wie ben jij om mij te bannen?

Ik zeg overigens nergens dat ik iets over australisch recht weet... enige wat ik weet dat jij met stukjes van wiki mensen poogt wijs te maken dat je van australiërs gehoord hebt dat er regio-vrije firmware is voor de EP30 en EP35.

Kom op met die firmware of laat het topic lekker gaan, want nu doe je alleen maar 'n poging om je eigen beweringen goed te praten...

Herjan
21-04-2008, 13:07
Heren! Heren! Gelieve even diep adem te halen en even volwassen na te denken. Wat heeft deze discussie nou voor zin, behalve topic en forum vervuiling? Eén grapje van de één en de ander gaat er meteen vol op in. Beetje onzin.

Dus gelieve nu weer normaal on topic te gaan en de kinderachtige reacties achterwege te laten.

Oh, en Harry: " Inmiddels wordt het gedrag van bepaalde forumleden in de gaten gehouden." geldt ook voor jou. ;)

Edgar Smit
21-04-2008, 13:14
deze wet geldt ook voor hd-dvd spelers en blu-ray spelers, dat kan een welwillend forumlid zelf ook wel opzoeken op het www maar sommigen proberen gewoon een confrontatie te forceren! Ze zijn te lui om zelf dingen op te zoeken, research te doen maar wel roepen dat mijn gegevens niet kloppen!:wink: Inmiddels wordt het gedrag van bepaalde forumleden in de gaten gehouden.:wink: Harry, de strekking is me duidelijk, ik wilde je alleen wijzen op deze uitspraak:
het regiovrij maken van de dvd afspeelfunctie van een blu-ray speler als de ep30 of ep35! Bij mijn weten zijn dat HD-DVDspelers vandaar dat ik er aan refereerde.


P.s.
Nog even over die zin die je grappig vindt:
velen meenden te kunnen bewijzen dat de persoon in kwestie in engeland zou wonen, dit is dus door Australiers zelf, die bij de persoon in kwestie zelf thuis zijn geweest ontkent, dus wel een Australier en deze hebben dus ook werkend de regio hack zien draaien op de ep 30 en ep 35. De regio hack is dus geen mythe. Let wel, de regio hack is voor het dvd gedeelte van de spelers. HD-dvd spelers zijn, zoals je ongetwijfeld zult weten, al regiovrij, dus het onzinnig zijn om daar en hack voor te maken. De hack van dit persoon is nu door toshiba Australie in de officiele firmware verwerkt voor de XE-1. Die kan iedereen nu ook gewoon downloaden.
Harry, ik betwist helemaal niets over de hack, alleen de zin is in context grappig, al snap ik nu volledig dat hij niet grappig bedoeld is (zoals ik al zei).

hstadman
21-04-2008, 13:22
[quote=hstadman;1354405]deze wet geldt ook voor hd-dvd spelers en blu-ray spelers, dat kan een welwillend forumlid zelf ook wel opzoeken op het www maar sommigen proberen gewoon een confrontatie te forceren! Ze zijn te lui om zelf dingen op te zoeken, research te doen maar wel roepen dat mijn gegevens niet kloppen!:wink: Inmiddels wordt het gedrag van bepaalde forumleden in de gaten gehouden.:wink:[quote] Harry, de strekking is me duidelijk, ik wilde je alleen wijzen op deze uitspraak: Bij mijn weten zijn dat HD-DVDspelers vandaar dat ik er aan refereerde.


Harry, ik betwist helemaal niets over de hack, alleen de zin is in context grappig, al snap ik nu volledig dat hij niet grappig bedoeld is (zoals ik al zei).

opps, sorry. Niet gezien dat daar blu-ray stond. Natuurlijk zijn dat hd-dvd spelers. Mijn fout, je hebt helemaal gelijk.

Dat verhaal onderaan mijn post is ook een van de redenen waarom de persoon in kwestie niet meer bereidt is om de firmware voor de ep 30 en ep 35 vrij te geven. Hij wordt van dingen beschuldigd die niet waar blijken te zijn. Vandaar dat er minimaal 200 personen moeten inschrijven of je kunt tegen betaling die firmware bemachtigen. Dit alleen omdat sommigen zijn kunde en zijn werk in twijfel hebben getrokken.;)

Ik heb die firmware hack verder niet nodig, ik maak het alleen mogelijk voor HD-dvd bezitters om eventueel aan die firmware te komen.;)

Maar omdat in deze thread al zoveel weerstand is tegen deze firmware, heb ik volledig begrip voor die australier om de firmware niet zomaar aan iedereen beschikbaar te stellen. Verder, door dit gedrag snijden de hd-dvd bezitters alleen zichzelf maar in de vingers!

SuperDre
21-04-2008, 18:44
link nummer 1;
http://en.wikipedia.org/wiki/DVD_region_code

nummer 2:
http://www.planetomni.com/ARTICLES-Portable-Region-Free-Car-DVD-Players.shtml

zo zijn er tal van sites te vinden over dit onderwerp en zoals jezelf nu dus kunt lezen gaat het weldegelijk over dvdspelers en het dvdgedeelte van blu-ray spelers.
Dat is ook waar dit topic over gaat: het regiovrij maken van de dvd afspeelfunctie van een blu-ray speler als de ep30 of ep35! de firmware hack voor de blu-ray spelers stamt dus ook uit australia, waar het dus legaal is om ze regiovrij te maken.

Deze wet is in 2000 uitgesproken, waar jij het over hebt omtrent games is later, in 2001 pas ter sprake gekomen en voor de ps3 in ieder geval niet van toepassing daar die wereldwijd voor games regiovrij is!

Ben jij nou echt een beetje 'hardhorig'? Jij zegt dat het bij de wet verplicht is dat ze regiovrij moeten zijn in australie, ik zeg dat ik daar aan twijfel want dan zouden de huidige Blurayspelers in australie OOK regiovrij zijn INCLUSIEF de playstation 3, Nou ga eens rondkijken en dan lees je overal dat de Playstation 3 en meeste bluray spelers NIET regiovrij zijn mbt dvd (en Bluray), dus als het werkelijk zo zou zijn wat jij beweert dan zouden ze toch al lang Sony en corneuten werkelijk op hun donder hebben gegeven en ook die spelers inmiddels al regiovrij zijn in australie.. Maar tot nu toe de enige ruling die ik werkelijk heb kunnen vinden mbt Regiovrij in australie is mbt het toestaan van modchips in de playstation om zo games uit andere regios te kunnen spelen..

Doe me trouwens eens een lol, en lees zelf eens goed wat er staat bij die eerste link (wikipedia) die je stuurde, daar zie ik dus niets staan dat het ook daadwerkelijk verboden is, er staat dat het MOGELIJK is dat het niet mag, maar zeker weten doen ze niet, naast het feit dat natuurlijk niet alles wat op wikipedia staat ook 100% klopt..
enuh, die ACCC is gewoon de australische variant van onze Consumentenbond..

Trouwens knap van je als je op de ep30/ep35 blurayfilms kunt afspelen, geeft me dus al helemaal twijfels over jouw 'kennis' als je al zoiets simpels niet correct weet..

hstadman
21-04-2008, 18:51
Ben jij nou echt een beetje 'hardhorig'? Jij zegt dat het bij de wet verplicht is dat ze regiovrij moeten zijn in australie, ik zeg dat ik daar aan twijfel want dan zouden de huidige Blurayspelers in australie OOK regiovrij zijn INCLUSIEF de playstation 3, Nou ga eens rondkijken en dan lees je overal dat de Playstation 3 en meeste bluray spelers NIET regiovrij zijn mbt dvd (en Bluray), dus als het werkelijk zo zou zijn wat jij beweert dan zouden ze toch al lang Sony en corneuten werkelijk op hun donder hebben gegeven en ook die spelers inmiddels al regiovrij zijn in australie.. Maar tot nu toe de enige ruling die ik werkelijk heb kunnen vinden mbt Regiovrij in australie is mbt het toestaan van modchips in de playstation om zo games uit andere regios te kunnen spelen..

Doe me trouwens eens een lol, en lees zelf eens goed wat er staat bij die eerste link (wikipedia) die je stuurde, daar zie ik dus niets staan dat het ook daadwerkelijk verboden is, er staat dat het MOGELIJK is dat het niet mag, maar zeker weten doen ze niet, naast het feit dat natuurlijk niet alles wat op wikipedia staat ook 100% klopt..
enuh, die ACCC is gewoon de australische variant van onze Consumentenbond..

Trouwens knap van je als je op de ep30/ep35 blurayfilms kunt afspelen, geeft me dus al helemaal twijfels over jouw 'kennis' als je al zoiets simpels niet correct weet..

Ik heb al eerder aan edgar toegeven dat blu-ray fout is maar dat je daar hd-dvd moet lezen. Ik zal de laaste zijn om een fout niet toe te geven. Correct weten en schrijven zijn 2 verschillende dingen.....

Ik zal proberen om die site weer te vinden van de Australische rechtbank, daar is de onderste copy en paste van.:wink:

Zoals je op het web kunt lezen stamt de regiocodering wet van 2000 en die regiovrije code voor games uit 2001, lees je daar expres iedere keer over heen?!

nog een link:
in Australia every DVD-playing unit, excluding PC devices, is shipped modified with a region-free chip installed.[citation needed] This was partly a result of a landmark ACCC case in which the High Court of Australia ruled that region lockouts breached fair trade and market competition practices.[13] (http://www.answers.com/topic/dvd-region-code?cat=technology#wp-_note-10) Such players often have a region-free label.

http://www.answers.com/topic/dvd-region-code?cat=technology

Standalone DVD players
Usually a configuration flag is set in each player's firmware (http://en.wikipedia.org/wiki/Firmware) at the factory. This flag holds the region number that the machine is allowed to play. Region-free players are DVD players shipped without the ability to enforce regional lockout (usually by means of a chip that ignores any region coding), or without this flag set. This was partly a result of a landmark ACCC case in which the High Court of Australia ruled that region lockouts breached fair trade and market competition practices.[12] (http://en.wikipedia.org/wiki/DVD_region_code#cite_note-11)

http://en.wikipedia.org/wiki/DVD_region_code

Zeker even overheen gelezen.;)

Link over de games wet van 2002, later dus dan die van de dvd regiocodes.
http://www.accc.gov.au/content/item.phtml?itemId=302673&nodeId=98a9e35aa9f4dbcef6c15dec46ff3ca8&fn=Consumer

Als ik er nog meer kan vinden post ik ze wel even.:wink:

SuperDre
21-04-2008, 19:47
Zoals je op het web kunt lezen stamt de regiocodering wet van 2000 en die regiovrije code voor games uit 2001, lees je daar expres iedere keer over heen?!

Jij hebt het wel over een wet uit 2000, maar nergens, maar dan ook werkelijk NERGENS zie ik iets over die wet waar jij het over hebt, ook niet op de ACCC site zelf.. Het enige wat ik kan vinden is hetvolgende wat uit 2000 stamt: http://www.accc.gov.au/content/index.phtml/itemId/87605/fromItemId/378010

en daar gaat het NIET over een ruling maar dat ze dit gaan uitzoeken, en de enige volgende artikelen (inclusief de link die jij stuurde van hun site naar een PDF) gaat over de 2002 ruling mbt modchips dat die legaal zijn om zo regiocode te omzeilen, maar niet dat regiocode werkelijk verboden is (ofwel het is door de consument toegestaan om een beveiliging als regiocode te omzeilen, NIET dat de fabrikant verplicht is om dit al rechtstreeks te doen).
Dus je zegt dat ik steeds over die tekst heen lees, maar je refereert zelf naar de specifieke tekst die gebasseerd is op games, niet op dvd's..

hstadman
21-04-2008, 22:03
Jij hebt het wel over een wet uit 2000, maar nergens, maar dan ook werkelijk NERGENS zie ik iets over die wet waar jij het over hebt, ook niet op de ACCC site zelf.. Het enige wat ik kan vinden is hetvolgende wat uit 2000 stamt: http://www.accc.gov.au/content/index.phtml/itemId/87605/fromItemId/378010

en daar gaat het NIET over een ruling maar dat ze dit gaan uitzoeken, en de enige volgende artikelen (inclusief de link die jij stuurde van hun site naar een PDF) gaat over de 2002 ruling mbt modchips dat die legaal zijn om zo regiocode te omzeilen, maar niet dat regiocode werkelijk verboden is (ofwel het is door de consument toegestaan om een beveiliging als regiocode te omzeilen, NIET dat de fabrikant verplicht is om dit al rechtstreeks te doen).
Dus je zegt dat ik steeds over die tekst heen lees, maar je refereert zelf naar de specifieke tekst die gebasseerd is op games, niet op dvd's..

Nee, dat is niet het artikel waar ik het over heb en waar die quote uit is gehaald.;-)

ja, die link heb ik erbij gedaan om aan te tonen dat dat wat anders is dan die over dvd.

Ik had een artikel gelezen, op een website waar expliciet stond dat fabrikanten regio 0 dvdspeelrs moeten leveren in Australie.

Zoals in de vetgedrukte text aangeeft gaat de wet over regiovrijde codering voor standalone dvdplayers, die niet geldt voor pc drives.

Dennis Veldhuizen
16-05-2008, 18:23
ok ff terug waar we begonnen!

heeft iemand voor mij de region hack (voor dvd's) voor de toshiba EP30??

help aub? 8-)

TJ Weissel
16-05-2008, 18:32
ok ff terug waar we begonnen!

heeft iemand voor mij de region hack (voor dvd's) voor de toshiba EP30??

help aub? 8-)

Idem!

Rogier Burghout
16-05-2008, 20:00
ok ff terug waar we begonnen!

heeft iemand voor mij de region hack (voor dvd's) voor de toshiba EP30??

help aub? 8-)


Inderdaad, het slappe ge-ouwehoer is wel een beetje genoeg zo!
En die zogenaamde mysterieuze Australische-region-hack is natuurlijk bullshit tot en met. Als er echt zoiets was geweest hadden anderen het allang gepost op het internet via sites, nieuwsgroepen of torrentsites. Typisch broodje aap verhaal....

SuperDre
16-05-2008, 20:01
Helaas dan moet ik jullie toch teleurstellen, die is er (nog) niet.....

Dennis Veldhuizen
16-05-2008, 21:22
ok jammer, laten we voor diegene die er interesse in hebben mee afspreken dat wie het vind het hier zal posten?

Ik ga de sites ook in de gaten houden.

ps: wel vreemd me Regio 3 'the return' draait hij wel verders geen andere R3,haha

TJ Weissel
16-05-2008, 21:26
ok jammer, laten we voor diegene die er interesse in hebben mee afspreken dat wie het vind het hier zal posten?

Ik ga de sites ook in de gaten houden.

ps: wel vreemd me Regio 3 'the return' draait hij wel verders geen andere R3,haha

Had laatst ook 'n Regio 1 film die zonder problemen gepakt werd, Vanishing Point.

Helaas bleef dat bij die :D

SuperDre
17-05-2008, 03:40
Misschien dat beide disks toch geen regiocodering erop hadden zitten..

hstadman
17-05-2008, 11:03
Inderdaad, het slappe ge-ouwehoer is wel een beetje genoeg zo!
En die zogenaamde mysterieuze Australische-region-hack is natuurlijk bullshit tot en met. Als er echt zoiets was geweest hadden anderen het allang gepost op het internet via sites, nieuwsgroepen of torrentsites. Typisch broodje aap verhaal.... Dat is uw mening.....mensen die die region hack met hun eigen ogen hebben zien draaien denken daar anders over.:wink:

Maargoed, ik heb hem in iedergeval niet, anders had ik hem beschikbaar gemaakt.

TJ Weissel
17-05-2008, 11:15
Dat is uw mening.....mensen die die region hack met hun eigen ogen hebben zien draaien denken daar anders over.:wink:

Maargoed, ik heb hem in iedergeval niet, anders had ik hem beschikbaar gemaakt.

Je kan ook gewoon 'n keer je eigen fout toegeven :wink:

Rogier Burghout
17-05-2008, 11:22
mensen die die region hack met hun eigen ogen hebben zien draaien denken daar anders over.

Maargoed, ik heb hem in iedergeval niet, anders had ik hem beschikbaar gemaakt.

man o man, ben je zo goedgelovig, heel erg naiief of gewoon dom?? Die hack bestaat gewoon niet, lees de verschillende topics op dat australische forum er maar op na. Elke keer worden die topics gesloten omdat niemand het vertrouwt dat je ergens 40 dollar voor moet betalen en dan ook nog es met minimaal 200 mensen voordat ie die hack levert. Wake up man, die gast is gewoon een oplichter.....

Richard B.
20-05-2008, 09:51
man o man, ben je zo goedgelovig, heel erg naiief of gewoon dom?? Die hack bestaat gewoon niet, lees de verschillende topics op dat australische forum er maar op na. Elke keer worden die topics gesloten omdat niemand het vertrouwt dat je ergens 40 dollar voor moet betalen en dan ook nog es met minimaal 200 mensen voordat ie die hack levert. Wake up man, die gast is gewoon een oplichter.....
Alle alarmbellen gaan bij mij ook een beetje rinkelen. Het klinkt absoluut niet betrouwbaar.

RJI
13-06-2008, 16:41
Niks meer bekend over het regiovrij maken van een EP-35?

Dennis Veldhuizen
13-06-2008, 21:54
Voor zover ik weet niet, same goes voor die vd ep30

RJI
14-10-2008, 14:56
Er is nu blijkbaar een manier om de EP35 regiovrij te maken:
http://www.thedvdforums.com/forums/showthread.php?p=8272695#post8272695

TJ Weissel
14-10-2008, 15:09
Nu de Ep30 nog :)

rogue
14-10-2008, 16:05
Nu de Ep30 nog :)
Inderdaad ;).......zou erg mooi zijn.

TJ Weissel
14-10-2008, 16:06
Dan kan de Pioneer evt. de deur uit en is het HDMI probleem ook opgelost (kom nog steeds 1 poort tekort).

rogue
14-10-2008, 16:12
Dan kan de Pioneer evt. de deur uit en is het HDMI probleem ook opgelost (kom nog steeds 1 poort tekort).
Ik heb precies hetzelfde (ook een Pioneer voor upscalen van dvd's van andere regio's).

TJ Weissel
14-10-2008, 16:20
great minds!

rogue
14-10-2008, 17:56
great minds!
:mrgreen: :mrgreen:

RJI
14-10-2008, 20:08
bij mij werkt het, net geprobeerd met de R3 van Kill Bill.
Eerst de Regiovrij update gedaan (versie 1.3) en daarna weer opgewaardeerd naar 4.0.
Ik vind trouwens de update 4.0 erg goed, volgens mij is het upscalen van standaard dvd's verbeterd.

TJ Weissel
14-10-2008, 20:09
Die Toshiba spelers blijven natuurlijk erg goed!

hoop op 'n snelle update!

RJI
14-10-2008, 20:17
wat voor een update bedoel je, ik ben blij dat ik nu eindelijk m'n R1 en R3 dvd's kan afspelen :D

Peter van santbrink
15-10-2008, 18:49
bij mij werkt het, net geprobeerd met de R3 van Kill Bill.
Eerst de Regiovrij update gedaan (versie 1.3) en daarna weer opgewaardeerd naar 4.0.
Ik vind trouwens de update 4.0 erg goed, volgens mij is het upscalen van standaard dvd's verbeterd.

heb het gedownload maar kan 't niet unzippen (??) en kan maar 1 x bij rapidshare downloaden...

iemand een oplossing of andere link ?

Willy B.
16-10-2008, 12:42
bij mij werkt het, net geprobeerd met de R3 van Kill Bill.
Eerst de Regiovrij update gedaan (versie 1.3) en daarna weer opgewaardeerd naar 4.0.
Ik vind trouwens de update 4.0 erg goed, volgens mij is het upscalen van standaard dvd's verbeterd.

Ik heb de 4.0 update al erop gezet,kan ik nog de regiovrij update er op zetten ?

RJI
16-10-2008, 15:32
heb het gedownload maar kan 't niet unzippen (??) en kan maar 1 x bij rapidshare downloaden...

iemand een oplossing of andere link ?


Bij Rapid kun je het na een paar uur weer proberen normaal gesproken

RJI
16-10-2008, 15:34
Ik heb de 4.0 update al erop gezet,kan ik nog de regiovrij update er op zetten ?
Ik had ook eerst 4.0 erop gezet, maar die regiovrij update downgrade eigenlijk de 4.0 naar 1.3. Als je daarna weer update naar 4.0 werkt het regiovrij nog gewoon

RJI
16-10-2008, 15:38
Ik heb gisteren nog een R1 dvd gekeken (sin city uncut) en geen problemen gehad met de regio. Dus het werkt prima, maar kan het zijn omdat het geen officiele update is (geloof ik) dat er nu iets van virussen op mn Ep35 staan?

Richard B.
15-11-2008, 12:57
Er schijnt nu dan toch echt een manier te zijn om ook de EP30 regiovrij te maken. En niet alleen dat: je speler schijnt met deze methode zelfs feitelijk een EP35 te worden. Je schijnt o.a. opeens bitstream te krijgen. :shock: :confused:

Zie hier: http://www.avforums.com/forums/hd-dvd-players/861280-ep30-region-free-firmware.html . Ik ben het zelf nog aan het doorlezen, maar als het aannemelijk klinkt dan wil ik wel een poging wagen om dit te proberen.

Richard B.
15-11-2008, 19:54
Ik heb het geprobeerd en het werkt inderdaad: m'n EP30 is nu regiovrij. (y)

Wel een waarschuwing: het is een beetje een wat omslachtigere hack dan wat je met de meeste hacks hebt. Het is echt zaak om goed de juiste procedure aan te houden.

Die "upgrade" naar EP35 is trouwens optioneel. Je kunt er voor kiezen door een andere 2e disc te gebruiken in het upgrade-proces. Ik zou zeggen: bekijk de upgrade-procedure in het eerder gelinkte artikel (http://www.avforums.com/forums/hd-dvd-players/861280-ep30-region-free-firmware.html) maar eens.

Carlos Santuna
17-11-2008, 10:23
Da's goed nieuws op de maandagmorgen! Ik ga het ook maar eens proberen!

TJ Weissel
17-11-2008, 12:33
Goed nieuws, wacht toch nog even af... maar het is dus al mogelijk! (y)

Carlos Santuna
17-11-2008, 22:30
Gelukt! Het is inderdaad een hele procedure, maar het werkt wel! Ook mijn EP30 is nu regiovrij. Joechei!
Ik heb trouwens al wel gemerkt dat het soms nodig is om een RCE (regional coding enhancement) hack in te voeren bij DVD's die dat hebben (in mijn geval Don't Say a Word). Maar dat is erg simpel:

RCE HACK.
1) Turn on player
2) Open tray, put disc in tray but don´t close
3) Push T.search on remote
4) Push 1, 3, 9 and "Region number" (e.g. 1 for US discs)
5) Push T. search on remote.

You will see TEST on your player

6) Press PLAY on the remote

When player is turned off, this setting is cleared.