PDA

Bekijk de volledige versie : losse DVD-speler of DVD HomeCinema-set?



rohne003
03-09-2001, 21:20
Ik ben van plan om een DVD-speler aan te schaffen maar vraag me af ---> Wat is nou beter en voordeliger,
1. Een losse DVD-speler(van onder de 1000,-) en daarbij een losse speakerset (waaronder 5 boxen en een subwoofer)
of
2. Een gehele set (home cinema) met alles erop en eraan, wat dus allemaal op elkaar is afgestemd.:confused:

Marty vanluit
05-09-2001, 09:14
Ik ben van plan om een DVD-speler aan te schaffen maar vraag me af ---> Wat is nou beter en voordeliger,
1. Een losse DVD-speler(van onder de 1000,-) en daarbij een losse speakerset (waaronder 5 boxen en een subwoofer)
of
2. Een gehele set (home cinema) met alles erop en eraan, wat dus allemaal op elkaar is afgestemd.:confused:

Het ligt er een beetje aan waar je voor gaat: voor kwaliteit of kwantiteit! Als je voordeliger uit wil zijn, is zo'n all-in-one set en hele goede optie. Het is alleen een feit dat zo'n setje het bij lange na niet haalt bij een "losse componeneten" systeem (met losse versterker, DVD- speler en boxen). Je kunt het in procipe net zo duur maken als je zelf wilt, met een ondergrens uiteraard. Als je eens even aangeeft hoeveel je wilt besteden, kan ik wel even voor je kijken wat er voor die prijs te halen valt!

Marty

Bob
11-09-2001, 18:27
Ik stond een tijdje geleden voor dezelfde keus. Ben ook een beetje op internet gaan neuzen (ga vooral ook 'ns op www.hifi.nl kijken), en bij de hifi winkels gaan informeren.

Aanvankelijk wilde ik onder de 200 blijven, maar ben daar vrij snel vanaf gestapt. Ik was nu ongeveer 3200,- kwijt voor het volgende:

Yamaha rx-v420 Dolby Surround Receiver (DTS)
Yamaha S-510 DVD speler
4 Magnat Mission 10 Speakers
1 Magnat Mission Center Speaker
1 Magnat Sub 20 A Subwoofer

Ik bewn geen echte hifi kenner, maar ik vindt dat er een bere-geluid uitkomt. Ook muziek-cd's worden goed weergegeven.

Ik weet niet wat je kunt uitgeven, maar zal zeker een losse componeneten-set in overweging nemen.

Succes! :)

Peter Gloudemans
11-09-2001, 21:02
Ik heb zelf een half jaartje terug gekozen voor een home cinema set van Videologic, nl. de Digitheatre DTS. Dit na een oa een lovend artikel in de Computer Techniek en het lezen van een groot aantal reviews en awards. In een van de onafhankelijke reviews werd zelfs gesteld dat vele HiFi-freaks zich de haren uit de kop zullen trekken wetende dat ze voor veel minder geld een set konden kopen die het geluid uit hun peperdure, duizenden guldens (of dollars etc) kostende componenten-set kan evenaren of zelfs voorbijstreven.

Ikzelf ben ondertussen dik tevreden over de kwaliteit van deze set, die naast een DD-decoder ook standaard over een dts decoder beschikt. Regelmatig verbaas ik me over het geluid, oa bij Saving Private Ryan word je door het verbazingwekkende laag zowat van de zetel geblazen.

Ik begrijp dan ook niet zo goed waar het 'feit' vandaan komt dat een componenten-set altijd beter klinkt dan een complete set, met componenten die door de fabrikant optimaal op elkaar zijn afgeregeld. Maar natuurlijk is de Digitheatre DTS wel de Rolls Royce in zijn klasse .

En dat alles voor ongeveer 1500 ballen!

Maar slik mijn woord niet voor zoete koek, kijk eens op www.videologic.com bij de Digitheatre DTS. Overigens heb ik mijn set gekocht bij www.alternate.nl.

Groetjes en sterkte bij de keuze...:D

Maxster4th
13-09-2001, 14:23
Het gaat er vooral om waarvoor je set wilt gebruiken. Gaat het alleen om de films is zo'n home-cinema set het gemakkelijkst (en goedkoopst). Maar als je die set ook als audio installatie wilt gebruiken kun je beter een losse dvd-speler met goede kwaliteit boxen (misschien heb je al 2 goede front speakers) gebruiken. Kleine speakers hebben over het algemeen een mindere kwaliteit dan full range speakers. Dat zal je moeten ervaren bij een audiozaak. Daar kan je dan alles ff lekker testen (vooral goed hard, gewoon leuk). Ga dan wel naar een zaak waar ze verstand van zaken hebben (geen megapool, de block etc.). Zoek naar zaken zoals Raf.

suc-6 ermee