PDA

Bekijk de volledige versie : samsung DCB B270R afstandsbediening



steal
05-04-2008, 08:56
Hallo,

Vanaf begin dit jaar heb ik de digitale decoder van Samsung DCB B270R.
De afstandsbediening van dit apparaat werkt echter heel precies, dwz, als ik niet precies richt op het oogje in het apparaat gaat het signaal niet over. Ik heb hier al contact over gehad met Samsung en resultaat is dat ik nu een andere (zelfde) ab heb gekregen. Met inderdaad, hetzelfde resultaat.

Nu heb ik vraag, zijn er meer mensen die dit probleem hebben met de afstandsbediening?
Daarnaast heb ik een all in one afstandsbediening van Medion. Weet iemand welke code ik moet invoeren om de ab van Samsung over te kunnen zetten naar de universele ab? Ik kan niet toets voor toets de functies overzetten. Dat heb ik al geprobeert.

Wie kan me helpen?

groet,

Steal

Mr_Parker
14-04-2008, 20:52
Ik heb zelf een HD decoder van Samsung (de H360r) en daar is eigenlijk hetzelfde mee. Ik heb dan ook het idee dat de apparaten van Samsung gewoon erg nauw "agesteld" zijn wat het Ir ontvangen betreft.
Ik gebruik een universele ab van Philips en die komt iets minder kritisch dan de orignele ab, maar ik heb de ab zelf moeten inleren want de hd decoder codes herkent volgens mij nog geen enkele ab. Je zou op internet eens kunnen zoeken bij medion of ze ergens een lijstje voor jouw ab hebben. Als die er niet is vrees ik toch dat je handmatig de knoppen komt aan het programeren...

rushy
21-09-2008, 10:45
Ik heb ook die DCB-B270-R . Het bedienen op afstand werkt idd niet zo erg handig. Je moet precies richten/Komt erg nauw. Net een 8 in one afstandsbedienng gekocht, maar dat werkt niet, tot nu toe. Iemand ervaring met een AB van Vivanco icm de digitale ontvanger van Samsung?

Mr_Parker
23-09-2008, 15:26
Ik verwacht niet dat een andere ab, zoals die van bijvoorbeeld vivanco een veel beter resultaat levert. Het is nl voor een groot deel de ontvanger die moeilijk lijkt te doen. Mijn universele ab van Philips werkt goed met mijn receiver en mijn tv, maar met de hd-decoder van samsung is niet nauwelijks beter dan de originele ab van Samsung. Meer een probleem van ontvanger dan zender dus.

weka
02-01-2012, 16:22
Ik heb ook die DCB-B270-R . Het bedienen op afstand werkt idd niet zo erg handig. Je moet precies richten/Komt erg nauw. Net een 8 in one afstandsbedienng gekocht, maar dat werkt niet, tot nu toe. Iemand ervaring met een AB van Vivanco icm de digitale ontvanger van Samsung?
de 8 in one werkt heel goed maar je moet naar de site van Ziggo gaan en niet de code maar het tupenr. invoeren en Wallaa het erkt.
Gr. weka.