PDA

Bekijk de volledige versie : Charlton Heston



DanielC
06-04-2008, 09:09
http://images.allposters.com/images/54/039_33916.jpg http://www.medaloffreedom.com/CharltonHeston1.jpg

Ben Hur, Moses en Major Dundee... geweldige acteur.

Seus
06-04-2008, 09:23
http://images.allposters.com/images/54/039_33916.jpg http://www.medaloffreedom.com/CharltonHeston1.jpg

Ben Hur, Moses en Major Dundee... geweldige acteur.

Niets dan lof voor zijn acteerprestaties, is een verlies voor de filmwereld. De laatste jaren leed hij aan de ziekte van Alzheimer en was bijna niet meer aanspreekbaar. Maar een behoorlijk minpunt vond ik toch zijn inzet voor het wapenbezit en wapenhandel.

Dennis Vansant
06-04-2008, 09:50
Inderdaad. Ik wil hem dan ook enkel herinneren als fantastisch acteur. Zijn carrière als poster boy voor de NRA kan me ook niet minder boeien...

Werner
06-04-2008, 14:57
Kan iemand mij eens een korte samenvatting geven wat er gebeurd is in de documentaire van Michael Moore?

Moore duikt bij Heston op met een foto van een klein meisje dat is omgekomen door een wapen dat is afgegaan. Heston wil daar om het simpel te stellen niet dadelijk veel commentaar over kwijt; Moore blijft hem echter op de hielen zitten met de foto. Beetje flauw van Moore, alhoewel ik zijn anti-wapenstandpunt wel kan delen is het toch goedkoop om uitgerekend een bejaarde Heston aan te willen pakken. Ik had zo iets van "tegen een opaatje kan hij het wel halen..."

EmDee
06-04-2008, 15:42
Ook wil hij als leider van die club korte tijd na het drama in Columbine (voorstad van Denver) een meeting houden in Denver. De lokale politiek is hier erg op tegen maar hij doet het toch.

intexor
06-04-2008, 16:28
Moore duikt bij Heston op met een foto van een klein meisje dat is omgekomen door een wapen dat is afgegaan. Heston wil daar om het simpel te stellen niet dadelijk veel commentaar over kwijt; Moore blijft hem echter op de hielen zitten met de foto. Beetje flauw van Moore, alhoewel ik zijn anti-wapenstandpunt wel kan delen is het toch goedkoop om uitgerekend een bejaarde Heston aan te willen pakken. Ik had zo iets van "tegen een opaatje kan hij het wel halen..."

Die Moore is een zielige vent met nog minder perspectief en objectiviteit als de mensen die hij bestrijdt. Maar dat volledig terzijde natuurlijk.

Het is een beetje jammer dat Heston altijd wat scheef bekeken zal worden voor wat hij na zijn acteercarriëre nog heeft gedaan. Maar dat is natuurlijk ook zijn eigen keuze geweest om zo'n beetje het gezicht te worden van de wapenlobby.

Mijn favoriete film van hem is in ieder geval de originele Planet Of The Apes. Ook als Robert Neville in The Omega Man vond ik hem zeer goed. En dan zijn er natuurlijk ook zijn rollen als Ben-Hur en Mozes. De films zelf vind ik nogal overrated, maar hij was wel goed in het vertolken van die personages.

Herman ter Lingen
06-04-2008, 17:01
Geweldige acteur. Vorige week nog de special edition van El Cid binnengekregen en even de specials bekeken. Wat ik nog niet wist is dat "Chuck" en "La Loren" een pesthekel aan elkaar hadden. Daarom hebben ze voor 'the Roman Empire' ipv Heston maar een andere hoofdrol speler genomen.

Het wordt nu toch echt tijd dat ik die dikke pil over Heston, die al een paar jaar in mijn boekenkast staat, maar eens ga lezen.

Mooie rollen van hem vind ik ook : the Big Country, the Wreck of the Mary Deare, Diamond Head (onlangs de lage score op IMDB) , the War Lord (helaas heb ik daarvan de snapper 'omgebouwd' tot normale tray- want die is nu een gezocht item), the Hawaiians (ook ondanks een lage score vind ik het een prachtfilm).

Hopelijk krijgen we nu eens een goeie release van 55 Days at Peking. Dat was de eerste film (in Nederland althans) met surround geluid. Gedraaid in Amsterdam in de Amstelstraat - Flora ??-. De kogels vlogen om je oren en dat was indie tijd een hele belevenis).

In elk geval was Heston Heston toen 'verplicht' bioscoopbezoek.

Qzyn
06-04-2008, 18:12
Kan iemand mij eens een korte samenvatting geven wat er gebeurd is in de documentaire van Michael Moore?

Het interview is hier te bekijken:
http://video.google.nl/videoplay?docid=379436543310263692&q=Moore+heston&total=40&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1

Renny Collard
06-04-2008, 21:08
Heston was voor mij DE acteur van de jaren 50 en 60.
Met, zoals eerder genoemd, Ben Hur, the Ten Comandments en Planet of the Apes.
Ik vond hem ook goed in the Greatest Show on Earth en niet te vergeten Touch of Evil.
Maar als ik Aan Heston denk, denk ik aan zijn legendarische woorden in Planet of the Apes na een lange periode zonder stem; "Get your sticky paws off of me you damn dirty ape" .
Legendarisch.
Charlton R.I.P.

chimera01
06-04-2008, 23:09
rip

Bruce Lee
07-04-2008, 13:12
Heb naar mijn weten alleen Ben Hur van hem gezien. Maar wat een enorm sterke film is dat zeg. Dat is zo'n typische rol waar je niemand anders kan voorstellen in die rol. Zal eerders toch maar wat andere films gaan bekijken.

R.I.V. Charlton Heston

Benman
07-04-2008, 17:34
Uhm, da's er dus een uit mijn jeugd zeg maar .....
- Soylent Green
- Planet of the Apes
- The Ten Commandments (Mozes)
- Ben Hur
- El Cid
- Midway

Toch allemaal klassiekers met een hoofdfletter K. Achja .... we gaan allemaal een keer. Maar hij heeft ons in ieders geval wat moois nagelaten.

Marc T.
11-06-2008, 19:40
Die Moore is een zielige vent met nog minder perspectief en objectiviteit als de mensen die hij bestrijdt. Maar dat volledig terzijde natuurlijk.



Moore is maatschappijkritisch. Iets wat meer mensen zouden moeten doen. Die Heston was een gevaarlijk mannetje met slechte invloed. Moore did the right thing. En Heston stond in zijn hemd.

Over het idee om wapens af te schaffen en weg te doen zei Heston: "From my dead body" Bij deze.


Ontopic:

Heb alleen Ben Hur gezien van hem en dat was een aardig film.

BrianB
12-06-2008, 20:05
Moore is maatschappijkritisch. Iets wat meer mensen zouden moeten doen. Die Heston was een gevaarlijk mannetje met slechte invloed. Moore did the right thing. En Heston stond in zijn hemd.

Over het idee om wapens af te schaffen en weg te doen zei Heston: "From my dead body" Bij deze.


Ontopic:

Heb alleen Ben Hur gezien van hem en dat was een aardig film.

Maatschappijkritisch zijn is een ding, de feiten verdraaien (wat Moore dus deed) is totaal iets anders.

Lex v/d Moolen
12-06-2008, 20:37
Moore maakt dat soort meuk alleen maar voor zn eigen glorie (en portemonnee). Zeker niet voor de 'maatschappij'

Dennis Vansant
13-06-2008, 01:15
Idd, dat ventje is één en al hypocrisie.

intexor
13-06-2008, 01:29
Moore is maatschappijkritisch. Iets wat meer mensen zouden moeten doen. Die Heston was een gevaarlijk mannetje met slechte invloed. Moore did the right thing. En Heston stond in zijn hemd.



Sorry dat ik het off topic gebeuren over Michael Moore nog even verleng, maar er werd dan ook in eerste instantie door Marc gereageerd op een bericht van mij.

Als Moore dan toch het overbrengen van een boodschap belangrijker vond dan zijn eigen persoon in de belangstelling zetten, dan had hij misschien het lef kunnen hebben om een andere gesprekspartner te kiezen dan een toen al stokoude Heston die duidelijk niet zo goed voorbereid was als mr. Moore met zijn voorgekauwde vragen (nuja, eerder retorische verwijten) en hem vanwege zijn leeftijd ook niet meer zo goed te woord kon staan. Nu wil ik niet die hele wapenlobby in de Verenigde Staten gaan verdedigen, maar Moore heeft nu eenmaal die eigenschap om zijn boodschap altijd op de meest gemakzuchtige (en vaak ook zéér eenzijdige) manier over te brengen. Dat zijn geen kwaliteiten die ik toeschrijf aan een goede maatschappij-kritische documentaire-maker, en ik vind het dan ook jammer dat de nagedachtenis van Heston zo besmeurd is onder andere door dat ene interview dat Moore van hem heeft afgenomen.

Marc T.
13-06-2008, 17:56
Sorry dat ik het off topic gebeuren over Michael Moore nog even verleng, maar er werd dan ook in eerste instantie door Marc gereageerd op een bericht van mij.

Als Moore dan toch het overbrengen van een boodschap belangrijker vond dan zijn eigen persoon in de belangstelling zetten, dan had hij misschien het lef kunnen hebben om een andere gesprekspartner te kiezen dan een toen al stokoude Heston die duidelijk niet zo goed voorbereid was als mr. Moore met zijn voorgekauwde vragen (nuja, eerder retorische verwijten) en hem vanwege zijn leeftijd ook niet meer zo goed te woord kon staan. Nu wil ik niet die hele wapenlobby in de Verenigde Staten gaan verdedigen, maar Moore heeft nu eenmaal die eigenschap om zijn boodschap altijd op de meest gemakzuchtige (en vaak ook zéér eenzijdige) manier over te brengen. Dat zijn geen kwaliteiten die ik toeschrijf aan een goede maatschappij-kritische documentaire-maker, en ik vind het dan ook jammer dat de nagedachtenis van Heston zo besmeurd is onder andere door dat ene interview dat Moore van hem heeft afgenomen.

Heston was toch ook president toendertijd van de NRA? Moet Moore dan met de secretaresses gaan praten? Hij was trouwens 76 ofzo ten tijde van het interview. Nou boe hoe hoe. Wat een gejank hier weer zeg. Heston heeft het over zichzelf afgeroepen.
Moore had hem gewoon bij de poot en daar kon Heston niet tegen. Eigen schuld jammer dan.

Altijd dat gejammer over Michael Moore. Zit hier waarschijnlijk ook vol met republikeinen die pro-bush zijn en nog steeds denken dat Bin Laden in een grot woont.

Oogkleppenstrijd met mensen die blind zijn voor andere standpunten.

Ave.

Lex v/d Moolen
13-06-2008, 18:03
En wie jankt hier nou eigenlijk ? :lol:

intexor
13-06-2008, 19:10
Zit hier waarschijnlijk ook vol met republikeinen die pro-bush zijn en nog steeds denken dat Bin Laden in een grot woont.


Ik alvast niet, ik ben alleen anti-Moore :p

Maar ik ga er over zwijgen nu, in de hoop dat iemand het misschien ook gewoon over de FILMcarriëre van Heston wil hebben ;)

Robin W.
13-06-2008, 22:44
Niet veel mensen zullen het weten, maar Heston speelde ook in de soap Dynasty en diens afsplitsing The Colbys. Hij speelde in beide series de rol van Jason Colby. Zijn zus Constance Colby werd vertolkt door ook al zo'n 'gouwe ouwe', Barbara Stanwyck.