PDA

Bekijk de volledige versie : Is de Yamaha RX-V361 wat ?



Master S
07-04-2008, 21:21
Ik ben dus op zoek naar een goede receiver om een 5.1 setje mee te bouwen.

Nu ben ik deze Yamaha RX-V361 tegengekomen:

http://www.yamaha-online.de/index.php?lang=h&country=BE&idcat1=1&idcat2=2

Ik zou ook graag via de koptelefoon naar surround luisteren als ik 's avonds heel laat een filmpje wil bekijken, maar mijn huisgenoten en de buren niet wil wakker maken (6) , nu heb ik gezien dat deze receiver silent cinema heeft dus dat zit ook wel goed voor koptelefoon.

Is deze receiver aan te raden om een goedkoop 5.1 setje mee te bouwen ? De prijs zit rond de 160€ heb ik op internet gezien. Mijn budget is +/- 200€ (alleen voor de receiver, dus zonder boxen) Graag jullie reacties.

Gerco Stuivenberg
09-04-2008, 21:54
Of dat model receiver wat voor je is, is afhankelijk van wat je nu en in de toekomst er mee wilt doen. Wil je er misschien grotere luidsprekers mee aan kunnen sturen of uit kunnen breiden naar 6.1 of 7.1? Kijk dus ook wat verder vooruit, dan zal je er langer plezier van hebben. :)

Van "silent cinema" hoef je niet te verwachten dat je dan surround krijgt via 2 luidsprekers. Het klinkt wel mooier als gewoon stereo. Dan kun je denk nog beter de "Night listening enhancer" gebruiken. ;)

Hotsparky
10-04-2008, 20:19
Mijn broertje heeft toevallig van de week een vergelijkbare reciever van Yamaha gekocht. Prima reciever, niks mis mee. Het ligt er alleen wel een beetje aan hoe hoog je eisen liggen. Verwacht je bijvoorbeeld super stereo geluid zal je toch wat meer uit moeten geven. Voor gewoon muziek luisteren en filmpje kijken volstaat hij prima.

Master S
10-04-2008, 21:27
Ik heb besloten om nog even door te sparen voor een receiver die de HD audio formaten kan decoderen zoals de onkyo 605. Toch bedankt voor de reacties !