PDA

Bekijk de volledige versie : Beste media player voor mij



ZandervG
08-04-2008, 09:52
Ik had ook een discussie lopen bij het kopje 'home theater algemeen' over de vraag wat voor mij een goede home cinemaset zou zijn voor het afspelen van gedownloadde sportwedstrijden (voornamelijk NBA, NFL en NHL)

(zie http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=59474 )

Door de diverse reacties en adviezen ben ik tot de comclusie gekomen dat een 5.1 set voor mij niet nodig is en aangezien ik met mijn budget toch niet een echte goede zet zou kunnen aanschaffen, heb ik dit idee dus maar laten varen.

Nu ben ik dus op zoek naar een andere manier om de wedstrijden die ik op mijn harde schijf heb staan (1 TB, gekoppeld aan mijn laptop) op mijn LG 50 inch (niet full HD helaas) kan afspelen. Mijn inziens zijn er 2 opties:

- met kabels (onhandig al die kabels door de kamer)
of
- met een draadloos mediacenter/networkplayer (gaat mijn voorkeur naar uit)

Mijn vraag aan jullie is dan ook wat voor mij een goede mediaplayer zou zijn. Het geluid laat ik dan (tot ik meer budget heb) wel nog even via de tv lopen.

Graag hoor ik wat jullie een goed draadloos mediacenter/networkplayer vinden, of wellicht welke andere (betere?) opties er nog zijn.

-edit-

heb je ook Windows mediacenter nodig voor een mediacenter? Ik speel nl alles ag in een VCL player en weet niet of ik Windows mediacenter heb (ik heb xp professional)

Koudijs
08-04-2008, 13:15
Windows mediacenter is na mijn idee of als 2005 editie te koop of in Windows Vista (ultimate en nog 1 :p) Dus niet in een mediacenter zelf maar voor een computer zelf de software om makkelijk je muziek en films te benaderen.

Het ligt aan je budget wat voor mediacenter, of je er 1 wil met een HDD of juist niet etc.

Mr. Humphries
08-04-2008, 13:38
Maxdata heeft leuke dingetjes, maar genoeg barebones in de omloop, maar die zijn niet goedkoop

windows mediacenter is gewoon een virtuele media center, dus die 2 moet je uitelkaar houden , je kunt van je pc een media center maken en met behulp van windows meidacenter iets gebruiksvriendelijker, terwijl een echte media centre een stand-alone stukje hardware is die alleen voor de taken van een media center kan fungeren

ZandervG
08-04-2008, 14:09
Maxdata heeft leuke dingetjes, maar genoeg barebones in de omloop, maar die zijn niet goedkoop

windows mediacenter is gewoon een virtuele media center, dus die 2 moet je uitelkaar houden , je kunt van je pc een media center maken en met behulp van windows meidacenter iets gebruiksvriendelijker, terwijl een echte media centre een stand-alone stukje hardware is die alleen voor de taken van een media center kan fungeren

Oké, dan is dat duidelijk. Ik heb dus in principe geen software nodig in Windows om een Mediacenter aan te sluiten op mijn PC

Ik klink nu vast als een debiel, maar wat bedoel je met barebones? Ik zal eens kijken bij maxdata dan, bedankt voor de tip!

Mr. Humphries
08-04-2008, 14:31
een barebone is een minipc, gewoon kleine compacte pctjes die dus minder ruimte in beslag nemen

http://www.hardware.info/images/news/sg33g6front_550.jpg

maar die zijn stukken duurder dan een normale miditower-pc