PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuw thuisbios setje



speedking92
08-04-2008, 19:19
In verband met een defect van het vorige matige setje, wil ik graag een nieuw beter (samengesteld) setje kopen voor rond de 700-800 euro. Als blu-ray speler had ik al de Panasonic DMP-BD30EG-K op het oog, deze is al 400 euro dus nog zo'n 400 euro over voor geluid. Als geluid weet ik niet of ik voor een alles-in-een zegmaar moet gaan of een volledig samengesteld setje, en ik zat ook nog te twijfelen of ik draadloze speakers moet nemen. Ik ben niet heel critisch op geluid maar het moet wel behoorlijke kwaliteit zijn, en niet boven het budget natuurlijk. En misschien kan iemand mij helpen met de beste manier van aansluiten?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

joostpolletje
08-04-2008, 19:31
Ik zou met dit budget voor een tweedehands set reciever gaan met een bijvoorbeeld JBL SCS setje erbij..

AntS
08-04-2008, 19:46
In verband met een defect van het vorige matige setje, wil ik graag een nieuw beter (samengesteld) setje kopen voor rond de 700-800 euro. Als blu-ray speler had ik al de Panasonic DMP-BD30EG-K op het oog. Als geluid weet ik niet of ik voor een alles-in-een zegmaar moet gaan of een volledig samengesteld setje, en ik zat ook nog te twijfelen of ik draadloze speakers moet nemen. Ik ben niet heel critisch op geluid maar het moet wel behoorlijke kwaliteit zijn, en niet boven het budget natuurlijk. En misschien kan iemand mij helpen met de beste manier van aansluiten?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Voordat budget is er altijd wel iets te koop bij een MM of Harense Smid of noem ze maar op, maar om nou te spreken van een goed geluid, daarover valt veel te zeggen. En, dat ga ik hier niet doen want smaken verschillen.

Voor de prijs die jij noemt zijn wel degelijk goede Home Cinema luidsprekers te koop zoals van het gerenommeerde merk ELAC. Hun Home Cinema XL Set 2 of Cinema 3 ESP III zijn van bijzondere goede kwaliteit.

http://www.elac.de/de/index.html

Ja en dan moet er nog een Receiver bij, ook daarin zijn diverse merken te koop voor een verschillende prijs. Voor een beetje goede Receiver ben je gauw hetzelfde bedrag kwijt waarover je het hebt dus..

En als je helemaal aan dat bedrag vast zit moet je op internet gaan zoeken naar een 2de hands set.

speedking92
09-04-2008, 15:47
Ik ben misschien niet heel duidelijk geweest, maar ik had de blu-ray speler meegerekend in het budget.
En zoals ik al zei, ik ben niet heel critisch op geluid want wat ik nu heb staan is een compleet home cinema setje voor 200 euro ofzo en daar vind ik ook prima geluid uitkomen.
Ik zal de vraag wat concreter stellen:
Ik zoek een leuk surround setje voor zo'n 400/500 euro.

Misschien ook nog met draadloze speakers, maar daar had ik wat slechte berichten over gelezen.

EmDee
09-04-2008, 15:59
iBood biedt vandaag een homeset aan (http://www.ibood.com/site/nl/forum/index.php?action=vthread&forum=1&topic=23636)

speedking92
09-04-2008, 16:08
Weet ik maar ik ga er een blu-ray speler op aansluiten dus daar betaal je dan al extra voor (ja ook op ibood),
en deze zou geen hdmi hebben ofzo.

Ik zat nu te kijken naar een JBL SCS 200.5 setje als speakers, met een Onkyo TX-RS505E reciever.

Maakt het qua verbinding nog uit of de reciever en de speakers op elkaar passen, en zou het een goed idee zijn om nieuwe kabels te kopen i.p.v de standaard meegeleverde?

AntS
09-04-2008, 18:17
Maakt het qua verbinding nog uit of de reciever en de speakers op elkaar passen, en zou het een goed idee zijn om nieuwe kabels te kopen i.p.v de standaard meegeleverde? Wat een vraag, lijkt mij wel, stel je voor dat je een setje speakers koopt en qua verbinding past het niet op je receiver…. Balen moet je allerlei toeren uithalen om het passend te maken.:roll:

En, als je niet kritisch op het geluid bent waarom dan nieuwe kabels kopen….. kun je net zogoed de bijgeleverde kabels gebruiken.:wink:

speedking92
09-04-2008, 19:50
Je hebt gelijk, kwam er een beetje raar uit :grin: maar ik bedoelde te zeggen of er veel verschillende verbindingen zijn om de boxen en reciever aan te sluiten, of dat het 1 systeem is.

En misschien als die kabeltjes een paar tientjes zijn zou het zonde zijn om niet alles uit de (niet al te dure) reciever en boxen te halen ;)

AntS
10-04-2008, 00:55
Je hebt gelijk, kwam er een beetje raar uit :grin: maar ik bedoelde te zeggen of er veel verschillende verbindingen zijn om de boxen en reciever aan te sluiten, of dat het 1 systeem is.

En misschien als die kabeltjes een paar tientjes zijn zou het zonde zijn om niet alles uit de (niet al te dure) reciever en boxen te halen ;)
Wat betreft de bijgeleverde kabels, dat ligt er helemaal aan wat voor soort kabels er bij de speakers geleverd worden. Als het gewoon standaard speakerkabels zijn (waar ik vanuit ga) sluit je gewoon alles standaard aan. Als er bij voorbeeld een (banaanconnector of banaanplug) aan de uiteinden van de speakerkabels zitten dan wordt het een ander verhaal.

Als het gewoon om standaard speakerkabels gaat en je wilt deze vervangen door bijvoorbeeld de Canare 4S11 dan kun je ongeveer van een prijs uitgaan van € 4, 50 per meter.

Meer info over de Canare 4S11 kun je vinden bij,

http://www.hifisupply.nl/web/N_frame.html?http://www.hifisupply.nl/web/Feedback_N_xp_13.html

:D

speedking92
10-04-2008, 08:28
Kijk dat was wat ik wou horen :grin:

maar qua speakers zit ik nu te twijfelen tussen de: Canton movie 60 CX, en de
JBL SCS 200.5.

persoonlijk vind ik de canton er mooier en degelijker uitzien, maar aan het plaatje kun je dat natuurlijk niet zien :p.

Misschien kan iemand me ook vertellen waar je bij een speaker op moet letten (ja ik ben best wel een leek :p), de canton heeft meer frequentieberijk maar dat zegt volgens mij niets over de geluidskwaliteit.

DVDProfilersFilmgek
10-04-2008, 11:48
Kijk dat was wat ik wou horen :grin:

maar qua speakers zit ik nu te twijfelen tussen de: Canton movie 60 CX, en de
JBL SCS 200.5.

persoonlijk vind ik de canton er mooier en degelijker uitzien, maar aan het plaatje kun je dat natuurlijk niet zien :p.

Misschien kan iemand me ook vertellen waar je bij een speaker op moet letten (ja ik ben best wel een leek :p), de canton heeft meer frequentieberijk maar dat zegt volgens mij niets over de geluidskwaliteit.

Wil je even uit een droom halen......

De Onkyo 505 doet geen reet met de HDMI aansluitingen, het is een switch/pass-thru. Je kunt je Blu Ray speler net zo goed direct op je TV aansluiten, of je moet verlegen zitten om een extra HDMI ingang:roll:

Dan speakers..... kom kom, die bestel niet vanaf een plaatje of vanaf de spec's.... Daarvoor moet je op pad, overal gaan luisteren en dan kun je pas een keuze maken. Speakers kunnen heel lang meegaan, daar mag je best wat tijd en moeite insteken om de voor jouw mooist klinkende uit te zoeken.:mrgreen:

De Onkyo 505 kan,net als veel andere receivers met een HDMI aansluiting, de nieuwe HD audio formaten niet volledig weergeven en doet dat dan ook niet via de HDMI aansluiting. Ik wil je er alleen even op wijzen dat receivers met een HDMI aansluiting niet vanzelfsprekend wat doen met het signaal. Momenteel komen pas een aantal fabriekanten met receivers die wel wat kunnen met de nieuwe HD audio formaten die over de HDMI aansluiting lopen. Bij Onkyo is dit vanaf model 605 wel het geval:!:

Marcellow
10-04-2008, 13:46
Voor het geluid kun je mijn SONY reciever + bijpassende DVD speler overnemen... Hou je nog ong 250 euro over voor de luidsprekers. Heb je een mooie basis om op verder te bouwen!

AntS
10-04-2008, 13:47
Wil je even uit een droom halen......

De Onkyo 505 doet geen reet met de HDMI aansluitingen, het is een switch/pass-thru. Je kunt je Blu Ray speler net zo goed direct op je TV aansluiten, of je moet verlegen zitten om een extra HDMI ingang:roll:

Dan speakers..... kom kom, die bestel niet vanaf een plaatje of vanaf de spec's.... Daarvoor moet je op pad, overal gaan luisteren en dan kun je pas een keuze maken. Speakers kunnen heel lang meegaan, daar mag je best wat tijd en moeite insteken om de voor jouw mooist klinkende uit te zoeken.:mrgreen:

De Onkyo 505 kan,net als veel andere receivers met een HDMI aansluiting, de nieuwe HD audio formaten niet volledig weergeven en doet dat dan ook niet via de HDMI aansluiting. Ik wil je er alleen even op wijzen dat receivers met een HDMI aansluiting niet vanzelfsprekend wat doen met het signaal. Momenteel komen pas een aantal fabriekanten met receivers die wel wat kunnen met de nieuwe HD audio formaten die over de HDMI aansluiting lopen. Bij Onkyo is dit vanaf model 605 wel het geval:!:
Kan ik mij helemaal in vinden.

De ondersteuning van de nieuwe audio formaten en natuurlijk de mogelijkheid dat deze via de HDMI aansluitingen ondersteund worden heeft mij doen besluiten mijn huidige receiver te vervangen door de Onkyo TX-SR705.:mrgreen::bier: tje

AntS
10-04-2008, 14:41
Je hebt gelijk, kwam er een beetje raar uit :grin: maar ik bedoelde te zeggen of er veel verschillende verbindingen zijn om de boxen en reciever aan te sluiten, of dat het 1 systeem is.

En misschien als die kabeltjes een paar tientjes zijn zou het zonde zijn om niet alles uit de (niet al te dure) reciever en boxen te halen ;)
speedking ik heb je een PM gestuurd.:-)

speedking92
10-04-2008, 16:53
Ok, stel mijn budget voor speakers is omhoog gegaan (knipoog naar AntS) Wat is dan een goed surround speaker setje voor ong 450 euro.

Ik weet dat ik zelf moet gaan luisteren, dat wil ik ook gaan doen
maar dan weet ik wat voor'n speakers ik in de winkel moet zoeken ;)

Alexander D
10-04-2008, 17:00
Effe onderhandelen maar aanrader 1e klas: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=58863

speedking92
10-04-2008, 17:04
mag weg voor 549 euro.
Evt. in combinatie met Onkyo TX-SR604E 7.1 receiver (zie mijn andere advertentie) voor 795 euro (vaste prijzen).

dus ik denk niet dat dat er in gaat zitten, vooral doordat gedeelte vaste prijzen ;)

AntS
11-04-2008, 18:59
Vandaag mijn nieuwe Onkyo TX-SR705 receiver opgehaald, wat een beest qua uiterlijk. Al wel uitgepakt en de meeste apparatuur al aangesloten incl. mijn ELAC 6.1 set. Maar verder nog geen tijd gehad om alles in te stellen. Ben heel erg benieuwd hoe het een en ander zal klinken in mijn eigen omgeving.8):-)

Alexander D
11-04-2008, 19:23
Vandaag mijn nieuwe Onkyo TX-SR705 receiver opgehaald, wat een beest qua uiterlijk. Al wel uitgepakt en de meeste apparatuur al aangesloten incl. mijn ELAC 6.1 set. Maar verder nog geen tijd gehad om alles in te stellen. Ben heel erg benieuwd hoe het een en ander zal klinken in mijn eigen omgeving.8):-)

Proficiat, dat vraagt dan natuurlijk wel om foto's!!! 8)

speedking92
14-04-2008, 17:10
Ga denk ik deze week ff naar stassen om daar te luisteren welk speakersetje het beste klinkt. Helaas ligt morgen mijn internet eruit :cry: (krijg wel snellere :grin:)