PDA

Bekijk de volledige versie : Spekaers aansluiten op een DVD?



aetjansen
04-09-2001, 07:53
Beste allemaal,

Ik heb een CyberHome lmd512 DVD speler en die bevalt prima! Er zit ook een DTS en DDigital decoder op en ook analoge uitgangen. Ik heb (nog) geen versterker, dus ik vroeg me af of het mogelijk is om zolang ik nog geen versterker heb, het mogelijk is om er PC speakers op aan te sluiten. Ik bedoel van die PC setjes met een versterkertje ingebouwd in de speaker... Kan dit veilig???

Groeten,
Arno Jansen

Marty vanluit
04-09-2001, 09:17
Beste allemaal,

Ik heb een CyberHome lmd512 DVD speler en die bevalt prima! Er zit ook een DTS en DDigital decoder op en ook analoge uitgangen. Ik heb (nog) geen versterker, dus ik vroeg me af of het mogelijk is om zolang ik nog geen versterker heb, het mogelijk is om er PC speakers op aan te sluiten. Ik bedoel van die PC setjes met een versterkertje ingebouwd in de speaker... Kan dit veilig???

Groeten,
Arno Jansen

Het enige wat die uitgangen doen, is een versterkt signaal doorgeven voor naar een versterker, wat voor versterker dan ook. Dus zolang je geen speciale versterker hebt, kun je er inderdaad PC- speakers op aansluiten. Niet dat dat het geluid ten goede komt, maar het is in iedergeval iets...
Succes!

PS. kom je toevallig uit Maarn?

aetjansen
04-09-2001, 09:20
Jawel, ik kom uit maarn ja. Ik zat al te denken bij de naam.... ik heb dus de goeie voor me!.. :)

Marty vanluit
04-09-2001, 11:54
Jawel, ik kom uit maarn ja. Ik zat al te denken bij de naam.... ik heb dus de goeie voor me!.. :)

Hebben we het hier over DE Arno jansen? (die zo gek als een deur is?)
hoe is het met je eigen bedrijfje?

aetjansen
04-09-2001, 12:00
Oh Yeah baby yeah!! Smashing!!!

The One And Only! Zo Gek wie einem Deur....

Ja gaat goed man dat eigen bedrijf! Echt als een treintje... geen Thalys, maar als een flinke intercity zeg maar...

Nee serieus, gaat goed. Verdien leuk, en het is superkikke om het allemaal zelf te doen. En de vrijheid he... als ik een dag vrij wil kan dat. Als ik een keer door wil om iets af te maken, kan dat ook... gaat super!

En met jou??
Mail me anders effe als je wilt!

Enne weet je hoe het met AvdV gaat??? Doe em de groetsels als je hem ziet!

hasta la Pasta dude!

Koofie
04-09-2001, 15:10
JA dit is zeker mogelijk en goed voor een tijdelijke(niet echt mooie) oplossing.

ik ben nu hard aan het sparen voor een vette Yamaha versterker maar heb er nu een stevige Sony versterker aan hangen voor front left/right en voor 2 rear speakers + centre een pc setje

maar k. als je beetje van geluid houd is dit echt tijdelijk.

aetjansen
04-09-2001, 15:54
Ik heb zelf geluisterd naar de Yamaha en Onkyo versterkers. de Onkyo 575x geloof ik dat ie heette (de nummer kloppen, de letter weet ik niet zeker), en van Yamaha de rx620v en de nummertjes daaronder. Die klonken allemaal ongeveer gelijk (de Yam's). Maar het enige nadeel van de Yam's vond ik dat ze bij gewone stereo cd's een erg plat geluid gaven tov de Onkyo. Die had meer.. ja, ik weet niet precies het klonk beter, ruimtelijker en de geluiden meer gescheiden. Er hingen steeds dezelfde speakers aan van Elac geloof ik, maar ik weet niet precies welke.

Iemand ervaring met Denon (1800) of Marantz versterkers? Tot ongeveer 1800 pietermannen?

En iemand de Cinema1 set van Elac gehoord?

Koofie
07-09-2001, 00:14
Ja ik ken die Elac wel beetje.

Het lijkt me trouwens wel erg sterk als die onkyo de yamaha rx620v er uit trekt kwa kwaliteit.

Maar misscien zijn die speakers niet zo fantastisch met de yamaha versterker ? of juist de CD speler.

btw die Denon 1800 is ook een Leuk dingetje, en Marantz zijn ook niet slecht.
ik zou kiezen tussen Denon en Yamaha.
chek gewoon welke beste opties en specs heeft.


mzzls en suc6