PDA

Bekijk de volledige versie : INTERVIEW: Coen P.



Herjan
14-04-2008, 08:26
Hieronder volgt het interview met Coen P.

De vragen staan hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1330164#post1330164). Deze kan de geinterviewde kopiëren naar zijn post.

P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Coen zijn interview geplaatst heeft!

Coen P.
14-04-2008, 19:47
Algemeen gedeelte:

- Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
Volgens mijn paspoort en diverse andere paperassen heet ik Coen Johan Frederik Pieter.
Coen is mijn ‘modenaam’ die door de letter ‘C’een wat deftigere uitstraling moest hebben dan Koen met een ‘K’. Mijn andere drie namen zijn geheel in Katholieke traditie doopnamen. Johan slaat niet op die bekende profvoetballer met de initialen JC, maar op mijn vader ´Joop´. Mijn andere twee namen verwijzen naar mijn beide opa´s. Beide leven helaas niet meer en eentje (Pieter) heb ik nooit gekend, omdat hij al overleed toen mijn moeder 13 jaar was.

- Wat is je geboortedatum?
4 maart 1980. Vroeger was ik trots op dezelfde verjaardag als Jos Verstappen te hebben, maar tegenwoordig probeer ik dit gegeven niet echt vaak meer in conversaties te gebruiken.

- Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
Elst. En dan niet de nep Elst bij Amerongen, maar de Elst tussen Arnhem en Nijmegen. Ik ben geboren in het ziekenhuis te Arnhem, maar getogen in Elst. In mijn studententijd ben ik uitgewaaid naar Nijmegen en na mijn afstuderen heb ik een aantal jaren samengewoond in Arnhem. Nu wonen mijn vriendin en ik in ons mooie nieuwbouwhuisje aan de Via Alosta (´de Elster weg´) met uitzicht op het water!

- Wat is je burgerlijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?
Ik woon samen met Maartje. Kinderen hebben we (nog) niet, maar dat ligt nog wel in de planning! Eerst willen we echter nog wat van de wereld zien…

- Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? Wat voor werk doe je en wat houdt het in?
Ik heb met succes Nederlands Recht gestudeerd aan de Universiteit van Nijmegen. Toen ik 17 was en ik mijn studie moest kiezen heb ik voor het ´veilige´ en brede rechten gekozen.
Ik werk nu al bijna 4 jaar als jurist voor Neerlands grootste detacheerder. Ik wordt door hen bij gemeenten geplaatst om me bezig te houden met de afhandeling van bezwaarschriften, te handhaven op het gebied van brandveiligheid of illegale bouw of het schrijven van adviezen op diverse rechtsgebieden.
Als ik het opnieuw zou mogen doen zou ik een andere studie gekozen hebben. Ik zou meer dienstverlenend bezig willen zijn of misschien wel iets met films willen doen. Nu merk ik in mijn werk dat het maatschappelijk belang in 99,9% van de gevallen zwaarder weegt dan het persoonlijk belang van de burger.

- Heb je nog andere hobby’s en/of passies naast film; leg uit/vertel?
Je zou het niet geloven, maar ik heb nog een leven naast films en het forum. Ik mag namelijk graag tennissen en met vrienden een biertje drinken in de Ierse pub en lekker bij te kletsen.

Ervaring met het Medium Film:

- Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?
Dat moet thuis geweest zijn toen ik jonger was. Samen met mijn broertje genieten van de grijsgedraaide vhs-en van de Herbie films.
Toen ik iets ouder was, waren de diverse films rond James Bond vaste prik als die op tv kwamen.

- Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
Mijn eerste overweldigende ervaringen waren Forrest Gump en Independance Day in de bioscoop. Forrest Gump omdat ik het een geweldige en ontroerende film vond en ID4 omdat de film van het bioscoopscherm spatte en ik na de film mijn eerste biertje op de Korenmarkt nuttigde!

- Wanneer is film voor jou echt een hobby/passie geworden?
Lastig. Mijn broertje kwam vroeger vaak met films van de videotheek thuis. Zo kwam ik er achter dat bijvoorbeeld The Shawshank Redemption toch wel een betere film was dan de films van JC van Damme, Steven Seagal en Chuck Norris. Pas in mijn studententijd ben ik zelf films gaan sparen. Met mijn salaris van mijn studentenbaantje haalde ik dan regelmatig films uit de 3 voor 33 actie van de Free Record Shop. Zo staan de aankopen van de Mad Max en Lethal Weapon serie me nog bij.

- Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?
Film is in mijn ogen per definitie kunst. Een film kan echter van opzet verschillen. Een ´mainstream´ film bereikt een veel breder publiek en heeft daardoor een totaal andere bedoeling dan een kleinschalige ´arthouse´ film.

- In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
Ik eet, drink en slaap film. Ik kijk weinig tot geen tv, omdat ik het ´niveau 0´ van de televisieprogramma´s niet kan uitstaan. Ik kijk vrijwel alleen naar sport, Discovery Channel, National Geographic of Animal Planet. Een serie als ´Wie is de Mol´ kan ik echter ook wel waarderen

- Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?
Technische ontwikkeling is natuurlijk inherent aan de ontwikkeling van de mens. Zolang CGI niet de boventoon voert in een film waardoor het verhaal van de film ondergesneeuwd raakt, vind ik het niet erg. Helaas merk ik vaak dat in de blockbusters van nu er bezuinigd wordt op een goede scenarist zodat er 21 seconden extra CGI in de film kan worden betaald. Van dergelijke praktijken gruwel ik.

- Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
Uiteraard. In een dromerige fase wilde ik stoppen met mijn werk en me toeleggen op het schrijven over films als beroep. Helaas is hiervoor geen goede opleiding te vinden in ons kikkerlandje. Bovendien merk ik dat anderen veel beter waren dan ik, zodat het niet realistisch is om deze droom te volgen.

Film Algemeen:

- Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
Lastig. Ik heb al een tijdje The Royal Tenenbaums van Wes Anderson (http://www.imdb.com/title/tt0265666/ (http://www.imdb.com/title/tt0265666/)) bovenaan mijn lijstje staan. Een bijzondere boeiende en ontroerende film over een disfunctionele familie waarbij de kadrering van de film van één mathematische precisie is. Ik schat echter in dat Once Upon a Time in the West ooit plek één zal overnemen.

- Wat is je favoriete filmgenre en waarom?
Lastig. Ik ben niet een uitgesproken fan van een bepaald filmgenre. Ik heb in ieder geval weinig met horrorfilms, al die tienercomedy´s, musicals en filmparodieën. Ook kan ik erg weinig met ´de Nederlandse film´. Als ik alle Nederlandse films moet opnoemen die ik goed vind, heb ik maar één hand nodig! (en wellicht heb ik dan nog vingers over…)

- Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?
Ik heb geen favoriete acteur of actrice. Wat ik wel bijzonder goede rollen vindt, zijn de rollen van Jeff Bridges als ´the Dude´ in The Big Lebowski, Charlie Bronson als ´Harmonica´ in Once Upon a Time in the West en Ralph Fiennes in The Constant Gardener. Jack Nicholson mag ik overigens ook graag zien.

- Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
Ik heb van Sergio Leone de meeste films in mijn top 20 staan. Dat is denk ik wel een goede graadmeter. In mijn collectie heb ik echter de meeste films van Alfred Hitchcock en Ingmar Bergman zodat zij ook niet onvermeld mogen blijven!

- Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
Ik zou wel eens een avondje willen doorzakken met Wes Anderson om zo te achterhalen waar hij de inspiratie van zijn films vandaan haalt.

- Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
The Royal Tenenbaums mag in mijn ogen wel door een groter publiek bekeken worden. Gattaca vind ik overigens ook een meesterwerk waar ik te weinig mensen over hoor.

- Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
Titanic en Chicago. Aardige films, maar niet dé meesterwerken die de hele oscars verdiend hebben leeggeroofd. Al moet ik wel aantekenen dat de Oscars natuurlijk niet de ultieme graadmeter zijn.

- Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
De eerste scène die me te binnen schiet is de emotionele climax van The Constant Gardener op Lake Turkana. De laatste paar minuten van de finale aflevering van Six Feet Under kan ik ook niet kijken zonder wat traantjes te laten…

- Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?
Zonde twijfel de soundtrack van Once Upon a Time in the West. Alles klopt in die muziek van Ennio Morricone.

- Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?
Dat was The Proposition van John Hillcoat. Op mijn deel van www.whatiwatch.net (http://www.whatiwatch.net/) schreef ik dit:
In de herkansing blijkt maar weer eens wat een geweldige film dit is. Een a-typische western die zich down under afspeelt. De lokale politiechef wil het land 'civiliseren', maar dit is ongebegonnen werk. De aanwezige mensen zijn niet gecharmeerd van hem en de stoffige, vieze omstandigheden vol met vliegen ademen nou niet direct cultuur en beschaving uit. De chef heeft de opdracht drie broers te arresteren die achter een gruwelijke daad zitten. Als hij twee broers in handen heeft, stuurt hij de oudste op pad om de gevaarlijkste broer, die nog op vrije voeten is, te vermoorden. Als hij daar niet in slaagt zal zijn jongste broer zonder pardon worden opgehangen.
De sfeervolle beelden zijn werkelijk een lust voor het oog. Vaak werd er net voor zonsondergang geschoten zodat de lucht fantastisch kleurt. De muziek van Nick Cave, die ook het scenario verzorgde, mag ook genoemd worden. Één van de betere films van de afgelopen jaren. Zonder twijfel...****½

- Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
Als ik alleen films kijk zorg ik dat alles donker is en er een lekkere koffie of een biertje op de tafel voor me staat.

- Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
Ik heb een hekel aan mensen die uitgebreide pauze´s nemen tijdens films. Een plas- of drinkpauze kan ik wel mee leven, maar langer dan dat moet het niet duren. Ook hou ik er niet van om gebeld te worden als ik film aan het kijken ben.

Van DVD tot HT:

- Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
In 2001 kocht ik mijn eerste dvd-speler en mijn eerste dvd´s.

- Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?
Dat was de Mad Max Trilogie. Ik had op die dag mijn laatste tentamen gehad en daarna hadden mijn studiegenoten en ik lekker wat biertjes gedronken in de kroeg. Toen ik vrij aangeschoten naar het station liep heb ik in een spontane bui de genoemde titels gekocht.

- Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
Veel. Ik koop zo´n 30 a 40 films per maand denk ik. Ik verkoop of ruil echter ook veel via het forum.
Mijn collectie bestaat op dit moment uit ruim 1100 dvd´s en maar liefst 4! blu rays!

- Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?
Jazeker, zo´n 130 titels met nog 15 titels onderweg en zo´n 12 televisieseries. Ik hou wel van een grote selectie om uit te kiezen als ik een nieuwe film kijk!

- Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?
Als ik een film wil kopen dan probeer ik wel de versie met het beste beeld/geluid aan te schaffen. De verpakking interesseert me niet zoveel meer. Vroeger kocht ik vaak Limited Edition´s en digipack versies, maar tegenwoordig probeer ik wel vaak een wat meer budget vriendelijke versie te kopen. Helaas lukt dit niet altijd, want de films van de Criterion en Masters of Cinema reeks zijn niet echt goedkoop te noemen…

- Wat is je mooiste/meest waardevolle dvd, wat is er zo speciaal aan?
Ik denk mijn Criterion uitgave van The Royal Tenenbaums. Mijn favo film in de best mogelijke uitgave.


- Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray binnen afzienbare tijd?
Jazeker! Sinds deze week heb ik mijn Home Theater gepimpt waardoor in nu ook blu rays kan draaien. Het begin is er met de Spiderman Trilogy en 300.

- Heb je een Home Theater set-up thuis?
Ja. B&W VM1 (Zilver) boxen, RA Model 1 subwoofer, een Onkyo TX-SR605E receiver en een Sharp LC-42XD1E LCD televisie.

- Welke merken zitten daarin?
Sharp, Bowers and Wilkins, Onkyo.

- Wat zou je willen verbeteren in je huidige set-up?
Op dit moment even niets. Er zijn stukken betere apparatuur aanwezig, maar voor nu ben ik erg trots op miijn eigen set!

- Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geïntegreerd in je woon- of slaapkamer?
Alles staat in de woonkamer. Het is wel mijn wens dan wel droom om een keer een aparte HT ruimte te hebben.

- Ben je al High Definition-proof?
Volgens mij wel. Mijn tv speelt de blu rays in 1080p af heb ik me laten vertellen.

- In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
Size does matter! Sinds ik een tv heb van over een meter merk je pas hoe prettig dat kijkt. In de toekomst hoop ik op een nog groter scherm te mogen kijken, bijvoorbeeld een groot wit scherm in een aparte ruimte

De site van DVD.nl:

- Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?
Sinds 02-01-2003.

- Hoe ben je hier terecht gekomen?
Volgens mij ben ik wat gaan ´googlelen´ en kwam ik op deze site uit. Toen ben ik een beetje blijven plakken…

- Wat heb je geleerd van deze site?
Mijn filmsmaak is ontwikkeld en verbreed door de site. Vele films en regisseurs waarvan ik vroeger het bestaan niet wist, staan nu te pronken in één van de (vier!) dvd kasten!

- Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?
Ik ben erg actief in het verkoopgedeelte en vooral het OHT! Heerlijk de werkdag wat luchtiger maken! Ik lees ook altijd de topics waar met aangeeft welke film gekocht of gezien is.

- Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?
Ik ben in een grijs verleden recensent geweest, maar ik merkte dat ik er toch niet de tijd voor had om alle films te bespreken. Met name de technische aspecten van de dvd vond ik erg lastig. Vaak was ik langer bezig met het schrijven over de technische kwaliteit en het maken van screenshots dan dat de film zelf duurder…

- Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?
Hoewel ik wel veel bespaar door te profiteren van bonnen en aanbiedingen, heeft de site me uiteraard meer gekost. Ik koop namelijk best veel via het tka gedeelte.

- Hoe vaak ben je op de site te vinden?
Meerdere malen per dag.

- Ben je verslaafd aan deze site?
Stiekem wel ja…

- Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?
Tsja, ik baal wel, maar het is niet het einde van de wereld,

- Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?
Ik ben al eens naar meetings geweest en spreek regelmatig af met forummers om films te kijken. Laatst nog heeft Alexander mij de hele zaterdag geholpen met de aanschaf en de installatie van mijn nieuwe apparatuur, waarvoor nog mijn dank!!!!

Tot slot:

- Hoe vond je dit interview?
Leuk om te doen, maar er ging meer tijd in zitten dan ik van tevoren dacht!

- Wie is de volgende die aan de beurt is voor het interview?
Alexander D! Ik ben benieuwd of hij wat zinnigs te melden heeft!

- Wat is tot nu toe de slechtste film die je ooit heb gezien en waarom?
De slechtste film die ik recentelijk heb gezien is Godzilla. De slechtste film allertijden vind ik erg lastig, dat worden er teveel om op te noemen.

- Wat vind jij de beste remake aller tijden?
The Departed. Infernal Affairs was goed, maar The Departed vond ik misschen nog wel beter!

-Welke film maakte je kwaad op de wereld?
Films in de trant van The Road to Guantanamo.

- Welke vraag wil je toevoegen aan het interview?
Welke film MOET iedereen gezien hebben?

Dennis Oosterhuis
14-04-2008, 19:59
Leuke bijdrage weer. Kort maar krachtig... :)

Lex v/d Moolen
14-04-2008, 20:23
- Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?
Dat was de Mad Max Trilogie. Ik had op die dag mijn laatste tentamen gehad en daarna hadden mijn studiegenoten en ik lekker wat biertjes gedronken in de kroeg. Toen ik vrij aangeschoten naar het station liep heb ik in een spontane bui de genoemde titels gekocht.
En hoe was de beleving ?

RobinB
14-04-2008, 21:07
Ind kort en krachtig :)

Edgar Smit
14-04-2008, 21:45
- Wie is de volgende die aan de beurt is voor het interview?
Alexander D! Ik ben benieuwd of hij wat zinnigs te melden heeft! waarom verbaast mij dit niets (6)?

maar, wederom een leuk interview, blijft een leuk item dit.

Coen P.
14-04-2008, 21:56
En hoe was de beleving ?

vrij rustig, aangezien ik toen nog geen dvd speler had! :bier:

heb de films pas later kunnen zien. Vond het indrukwekkend, maar pas toen ik films als Gladiator en Lord of the Rings op dvd zag was ik verkocht...

Coen P.
14-04-2008, 21:56
Leuke bijdrage weer. Kort maar krachtig... :)


Ind kort en krachtig :)

ik hoop dat jullie snel aan de beurt zijn, kunnen jullie ervaren hoe het is om 5 pagina's in word vol te schrijven...(waarna de bijdrage ook nog eens kort en krachtig wordt genoemd (6) )

Patrick van den Hul
14-04-2008, 22:02
Ik heb het weer met plezier gelezen :p

Overigens mist er volgensmij een stukje bij het antwoord op onderstaande vraag.


- Wat heb je geleerd van deze site?
Mijn filmsmaak is ontwikkeld en verbreed door de site. Ve

mercapto
14-04-2008, 22:03
Tjeempie, Elst tussen Nijmegen en Arnhem eh ? Goh.
(6)
Nee hoor, leuk interview :)

Lex v/d Moolen
14-04-2008, 22:17
vrij rustig, aangezien ik toen nog geen dvd speler had! :bier:
:lol: handig.

Dennis Oosterhuis
14-04-2008, 22:58
ik hoop dat jullie snel aan de beurt zijn, kunnen jullie ervaren hoe het is om 5 pagina's in word vol te schrijven...(waarna de bijdrage ook nog eens kort en krachtig wordt genoemd (6) )
Pff...die van mij is toch al bijna klaar... :p

Elke dag een paar vragen en 't lijkt ineens niet meer zoveel werk. (6) :bier: :wink:

Dennis Vansant
14-04-2008, 23:20
ik hoop dat jullie snel aan de beurt zijn, kunnen jullie ervaren hoe het is om 5 pagina's in word vol te schrijven...(waarna de bijdrage ook nog eens kort en krachtig wordt genoemd (6) )
Mietje, ik had er 6 (6)
Maareuh, erg leuk interview, heb geen spijt dat ik je gekozen heb hoor :)

Edgar Smit
15-04-2008, 08:43
overigens, Coen, volgens mij was het de bedoeling om maar 1 vraag aan de lijst toe te voegen en hoefde je de rest niet te beantwoorden...

- Wat is tot nu toe de slechtste film die je ooit heb gezien en waarom?
De slechtste film die ik recentelijk heb gezien is Godzilla. De slechtste film allertijden vind ik erg lastig, dat worden er teveel om op te noemen.

- Wat vind jij de beste remake aller tijden?
The Departed. Infernal Affairs was goed, maar The Departed vond ik misschen nog wel beter!
deze hadden dus niet gehoeven, anders wordt de lijst steeds langer en heeft nummer 50 dus 50 extra vragen (6) maar alleen deze die Denoman aan jou stelde:
-Welke film maakte je kwaad op de wereld?
Films in de trant van The Road to Guantanamo.

Tip voor Alexander en alle volgenden, neem de vragen uit de link van Herjan en pak de extra vraag van degen die jou het interview in de maag heeft gesplitst, zo blijft er altijd maar 1 extra vraag namelijk.

Coen P.
15-04-2008, 08:54
Pff...die van mij is toch al bijna klaar... :p

Elke dag een paar vragen en 't lijkt ineens niet meer zoveel werk. (6) :bier: :wink:

ok, met een beetje mazzel selecteert Alex je!

geheel in de traditie van Chinese corruptie heb ik Denno omgekocht! :lol:

Jordy van Buel
15-04-2008, 09:06
Leuk interview Coen, ik snap je waardering voor Royal Tenenbaums niet zo, maar ach, ieder heeft zo zijn eigen favoriet (y)

Coen P.
15-04-2008, 09:12
Wat vind je dan niet leuk in de film Jordy?

Het is inderdaad een persoonlijke favoriet die me steeds raakt...

Jordy van Buel
15-04-2008, 09:17
Ik weet niet, het was gewoon een film die mij totaal niet kon bekoren en ook de casting vond ik 'raar'. Ik kan er geen duidelijk antwoord op geven helaas..

Mr. Humphries
15-04-2008, 09:21
heerlijk hoe een dergelijk interview een gestalte tot persoon kan maken

goed leesvoer!

Coen P.
15-04-2008, 09:53
Ik weet niet, het was gewoon een film die mij totaal niet kon bekoren en ook de casting vond ik 'raar'. Ik kan er geen duidelijk antwoord op geven helaas..

'raar' en Wes Anderson lopen hand in hand hoor ;)

dat rare (of geniale) vind ik weer zo goed in zijn films...:bier:

Earendil
15-04-2008, 12:02
Leuk interview! Kom je weer eens wat meer te weten over de verschillende (rare) mensen hier ;)

Coen P.
15-04-2008, 14:37
Iemand die nog dringend de behoefte heeft me iets te vragen? Je hebt nog maar een paar dagen de tijd! ;)

Marcel den Haan
15-04-2008, 14:40
Leuk interview Coen. Sommige dingen wist ik al door je tijdelijke crewstatus, maar leuk om de rest te lezen. Wordt trouwens wel tijd voor een interview met een crewlid....:lol: ;-)

Kees Hoekerd
15-04-2008, 18:06
Nog een Ierse pub-ganger! Gewoon veel beter en sfeervoller dan die NL zooi!

Coen P.
15-04-2008, 18:19
zeker! drink altijd pints Kilkenny!

Paul H.
15-04-2008, 19:12
Weer leuk om te lezen!

Waarom denk je zelf dat Once Upon a Time in the West je nummero Uno wordt? Want dat is de film kennelijk momenteel nu niet... ??

Coen P.
15-04-2008, 20:10
Weer leuk om te lezen!

Waarom denk je zelf dat Once Upon a Time in the West je nummero Uno wordt? Want dat is de film kennelijk momenteel nu niet... ??

The Royal Tenenbaums staat al een lange tijd op één (enkele jaren), maar elke keer als ik Once Upun a Time... zie of hoor (speel de soundtrack vaak af) ben ik echt helemaal idolaat van die film. Ik ben echter al zo'n lage tijd fan van de Tenenbaums zodat het moeilijk is om afscheid van ze te nemen...

Jordy van Buel
15-04-2008, 22:24
Ik vind dat zelf ook een beetje het probleem van 'je favoriete film' bepalen. Omdat je een lijstje gaat maken is het vaak moeilijk om daarin drastische wijzigingen toe te passen.
Maartoch, vind je The Good, the Bad, and the Ugly niet beter als OUATITW, Coen?

Coen P.
16-04-2008, 09:05
Ik heb The Good...pas één keer gezien...vond hem toen erg goed, maar OUATITW sprak me meer aan...weet eigenlijk niet goed waarom...

Herjan
16-04-2008, 09:18
Wat ik toch steeds weer wil weten: welke muziek luister je graag? Favoriete artiesten, bands, albums? En ben je zelf muzikaal?

Dennis Vansant
16-04-2008, 10:21
Nog een Ierse pub-ganger! Gewoon veel beter en sfeervoller dan die NL zooi!
Dat denk ik ook, tot ik in Amsterdam gewoon rond de middag zo'n lekkere bruine kroeg binnenwandel ^^ heerlijk, daar kunnen die Ierse heikneuters niet tegenop hoor :)
(En ja, ik als Belg zoek mijn heil voor goeie cafés in Amsterdam, wie dat raar vindt is nooit in België op café geweest :p)

Oudlid_X5
16-04-2008, 10:32
Film is in mijn ogen per definitie kunst. Een film kan echter van opzet verschillen. Een ´mainstream´ film bereikt een veel breder publiek en heeft daardoor een totaal andere bedoeling dan een kleinschalige ´arthouse´ film.

:nono:

Patrick van den Hul
16-04-2008, 10:44
:nono:

Wat? Ik ben het volledige met Coen eens.

Coen P.
16-04-2008, 10:44
Wat ik toch steeds weer wil weten: welke muziek luister je graag? Favoriete artiesten, bands, albums? En ben je zelf muzikaal?

goede vraag!

als ik muziek luister is het muziek dat op radio 3 of arrow komt...ben zelf altijd fan geweest van de Britse bandjes met een goede gitaar, rauwe stem en een drumstel!

nu vind ik bv snow patrol, razorlight, editors goed...

Coen P.
16-04-2008, 10:45
:nono:

verklaar u nader? met een no no smiley snap ik niet wat je bedoelt...

Coen P.
16-04-2008, 10:46
Dat denk ik ook, tot ik in Amsterdam gewoon rond de middag zo'n lekkere bruine kroeg binnenwandel ^^ heerlijk, daar kunnen die Ierse heikneuters niet tegenop hoor :)
(En ja, ik als Belg zoek mijn heil voor goeie cafés in Amsterdam, wie dat raar vindt is nooit in België op café geweest :p)

in Belgie zitten toch alleen maar vieze oudjes in de kroeg Jupiler of Stella Artois te drinken? Ondertussen bepraten ze de aflevering van Jambers of in de Gloria en eten ze tussendoor Vlaamse friet! Behalve de Walen, die eten Franse friet omdat ze niets van Vlamingen moeten hebben...? toch!?

Dennis Oosterhuis
16-04-2008, 10:53
goede vraag!

als ik muziek luister is het muziek dat op radio 3 of arrow komt...ben zelf altijd fan geweest van de Britse bandjes met een goede gitaar, rauwe stem en een drumstel!

nu vind ik bv snow patrol, razorlight, editors goed...
Dat valt tegen, hè Herjan? Geen Metal... :?

Coen P.
16-04-2008, 10:54
Dat valt tegen, hè Herjan? Geen Metal... :?

dit is mijn mening over (death) metal

my musical influences are...cookie monster and jabba the hut! 8)

http://www.youtube.com/watch?v=t53E-u0U5rI

Dennis Vansant
16-04-2008, 10:55
in Belgie zitten toch alleen maar vieze oudjes in de kroeg Jupiler of Stella Artois te drinken? Ondertussen bepraten ze de aflevering van Jambers of in de Gloria en eten ze tussendoor Vlaamse friet! Behalve de Walen, die eten Franse friet omdat ze niets van Vlamingen moeten hebben...? toch!?
Fout! In de Gloria wordt bekeken door mensen met niveau! :bier:
Jupiler is een goed pils, niet de beste, maar toch de beste "grote" pils in Vlaanderen. Helaas niks tegen een vaasje Amstel hoor...

Lex v/d Moolen
16-04-2008, 10:55
Ik heb The Good...pas één keer gezien...vond hem toen erg goed, maar OUATITW sprak me meer aan...weet eigenlijk niet goed waarom...
Claudia Cardinale ? :D

Serieus: Ik vind OUATITW veel meer diepgang hebben. Een beter verhaal met meerdere lagen.
The Good... is wat dat betreft veel eenvoudiger, maar evengoed toch ook briljant.

Oudlid_X5
16-04-2008, 10:56
verklaar u nader? met een no no smiley snap ik niet wat je bedoelt...


Dus films van Uwe Boll zijn tot op een bepaalde hoogte ook kunst....(6)

Patrick van den Hul
16-04-2008, 10:56
Claudia Cardinale ? :D

Serieus: Ik vind OUATITW veel meer diepgang hebben. Een beter verhaal met meerdere lagen.
The Good... is wat dat betreft veel eenvoudiger, maar evengoed toch ook briljant.

En OUATITW is veel serieuzer van toon, iets dat mij ook meer aanspreekt.

Coen P.
16-04-2008, 10:56
Claudia Cardinale ? :D

Serieus: Ik vind OUATITW veel meer diepgang hebben. Een beter verhaal met meerdere lagen.
The Good... is wat dat betreft veel eenvoudiger, maar evengoed toch ook briljant.

ik denk dat dat het is ja...OUATITW grijpt me ook meer op het emotionele vlak...

Coen P.
16-04-2008, 10:57
Dus films van Uwe Boll zijn tot op een bepaalde hoogte ook kunst....(6)

film is per defintie kunst, zijn insteek is echter anders en met 'iets' minder diepgang dan de gemiddelde filmmaker! :bier:

Lex v/d Moolen
16-04-2008, 10:57
Fout! In de Gloria wordt bekeken door mensen met niveau! :bier:
Jupiler is een goed pils, niet de beste, maar toch de beste "grote" pils in Vlaanderen..Mijn persoonlijk favoriet is De Koninck. En een Westmalle dubbel gaat er ook goed in :bier:

Dennis Vansant
16-04-2008, 10:57
Da's dan ook bier en geen pils :)
Als we het dan toch over zwaardere bieren hebben, dan ga ik liefst aan de Rochefort 10. Smaakt eigenlijk net zo goed als Westvleteren (dat zeldzame bier dat slechts één keer in de zoveel tijd te krijgen is in beperkte oplages aan de abdij zelf), en is tenminste altijd wel te krijgen, zij het iets duurder. In Nederland heb ik het ook gedronken. Het beste Nederlandse bier dat ik ooit dronk zal gaan tussen Texels Witbier en een streekbier waar ik helaas opnieuw de naam van kwijt ben...

Coen P.
16-04-2008, 11:04
Ik heb weinig met de Belgische bieren (sorry, shoot me...)

Drink zelf altijd Grolsch en ben fan van: Warsteiner (niet alles uit Duitsland is slecht), Corona (water met biersmaak dat er in glijdt maar ontzettend duur is), Bavaria (erfenis uit mijn studententijd)...

Dennis Vansant
16-04-2008, 11:06
Nederland heeft over het algemeen zeker betere pilsen dan Vlaanderen, maar ik heb dan weer niet zoveel met pils. Het spijtige aan de zaak is dat ik voor goeie Nederlandse bieren naar Amsterdam moet, maar op zich duurt de treinreis ook niet zo lang en kan ik gerust met een paar vrienden een dagje gaan bierproeven in Mokum :)

Kees Hoekerd
16-04-2008, 11:08
Da's dan ook bier en geen pils :)
Als we het dan toch over zwaardere bieren hebben, dan ga ik liefst aan de Rochefort 10. Smaakt eigenlijk net zo goed als Westvleteren (dat zeldzame bier dat slechts één keer in de zoveel tijd te krijgen is in beperkte oplages aan de abdij zelf), en is tenminste altijd wel te krijgen, zij het iets duurder. In Nederland heb ik het ook gedronken. Het beste Nederlandse bier dat ik ooit dronk zal gaan tussen Texels Witbier en een streekbier waar ik helaas opnieuw de naam van kwijt ben...
Texels Skuumkoppe! :bier:

Jupiler is zeker de mainstream bier van Belgie, meeste bieren daar zijn redelijk apart. Duvel, Leffe Blond...moet je echt van houden.

@ Coen: Grolsch Kanon ook?

Dennis Vansant
16-04-2008, 11:09
Duvel en Leffe zijn anders niet echt "gewaagde" bieren ofzo... :/
De besten zijn natuurlijk onze trappisten. Zes soorten, zeven met Achel (Nederlands) erbij geteld.

Dennis Vansant
16-04-2008, 11:14
Dat streekbier was trouwens 't Völen (noorse O met streepje erdoor :p) uit Volendam :)

Herjan
16-04-2008, 11:31
Dat valt tegen, hè Herjan? Geen Metal... :?
Niet iedereen heeft smaak...

Maar ik had van een mr. in de rechten toch verwacht dat ie naar onbegrijpelijke experimentele jazz zou luisteren. Weer een illusie armer...

Coen P.
17-04-2008, 14:09
Omdat Alex volgende week met andere dingen bezig is, geef ik het stokje voor de komende week door aan Edgar. Wees niet getreurd, over twee weken is Alex alsnog aan de beurt! (y)

Coen P.
17-04-2008, 14:10
Niet iedereen heeft smaak...

Maar ik had van een mr. in de rechten toch verwacht dat ie naar onbegrijpelijke experimentele jazz zou luisteren. Weer een illusie armer...

tsja, mensen verwachten van mij ook dat ik altijd in pak loop, een aardappel in de keel heb, graag hockey speelt en niets lievers doet dan over politiek praat...helaas, geen van allen!

Patrick van den Hul
17-04-2008, 14:12
Omdat Alex volgende week met andere dingen bezig is, geef ik het stokje voor de komende week door aan Edgar. Wees niet getreurd, over twee weken is Alex alsnog aan de beurt! (y)

Ik wil niet heel vervelend doen, maar dan mag Edgar volgende week keizen en niet jij ;-)

Coen P.
17-04-2008, 14:13
Ik wil niet heel vervelend doen, maar dan mag Edgar volgende week keizen en niet jij ;-)

je doet wel vervelend ;)

in overleg met de heren is het zo gepland...en ik heb een vermoeden dat Edgar Alex selecteert voor de komende keer! :bier:

Patrick van den Hul
17-04-2008, 14:13
jik heb een vermoeden dat Edgar Alex selecteert voor de komende keer! :bier:

Dan is het een ander verhaal :p

Edgar Smit
17-04-2008, 14:20
ik kies euhm..........Alexander!
ik ga maar eens gauw de vragenlijst invullen dan, hopelijk is hij dan op maandag klaar ;) .

Edgar Smit
17-04-2008, 14:24
Coen, blijft de vraag welke film iedereen gezien moet hebben of doe je voor mij een andere, dan stel ik deze alsnog aan Alexander namens jou ;)

TJ Weissel
17-04-2008, 14:32
Toch erg leuk om te lezen! .. props!

Coen P.
17-04-2008, 15:10
Coen, blijft de vraag welke film iedereen gezien moet hebben of doe je voor mij een andere, dan stel ik deze alsnog aan Alexander namens jou ;)

ik stel hem aan jou!

Mag jij een nwe voor Alex bedenken! :bier:

Alexander D
17-04-2008, 16:02
ik stel hem aan jou!

Mag jij een nwe voor Alex bedenken! :bier:

Dan ga ik vast nadenken over het antwoord op die vraag......:bier:

vince curtin
17-04-2008, 22:59
Coen,


Ik ben vanavond net klaar met six feet under en ik weet precies wat je bedoelt over de slot,geweldige eind......
Ben ik zo raar dan dat ik als Ier bruine Nederlandse kroegen leuk vind ?:wink:

gr,vince.

hstadman
18-04-2008, 00:50
zeker! drink altijd pints Kilkenny!

Geen whiskey? Guinness gaat ook nog wel.

Coen P.
18-04-2008, 08:22
Coen,


Ik ben vanavond net klaar met six feet under en ik weet precies wat je bedoelt over de slot,geweldige eind......
Ben ik zo raar dan dat ik als Ier bruine Nederlandse kroegen leuk vind ?:wink:

gr,vince.

mooi! fantastisch einde van een fantastische serie!

hehe, gekke Ier in onze bruine kroeg, zing je Hazes ook mee? :bier:

Coen P.
18-04-2008, 08:23
Geen whiskey? Guinness gaat ook nog wel.

whiskey is niets voor mij, drink thuis wel southern comfort (whiskey likeur) en guinness krijg ik niet weg...sorry :(

Lex v/d Moolen
18-04-2008, 10:13
Guiness en andere Stout Ale verwanten moet ik ook niets van hebben. Bwech..

hstadman
18-04-2008, 10:18
Guiness en andere Stout Ale verwanten moet ik ook niets van hebben. Bwech..

Ik zeg ook, gaat nog wel. Maar liever een goede whiskey.;) Tja, guinness is een beetje bitter...

Herjan
18-04-2008, 10:19
Liever whisky.

hstadman
18-04-2008, 10:25
Liever whisky.:bier:

Herjan
18-04-2008, 10:28
Ik bedoel dat ik liever whisky heb, dan whiskey. Maar een :bier: gaat er ook wel in. Vooral een speciaal-:bier:

hstadman
18-04-2008, 10:33
Ik bedoel dat ik liever whisky heb, dan whiskey. Maar een :bier: gaat er ook wel in. Vooral een speciaal-:bier: Ik bedoel ook de schotse variant, niet de amerikaanse...whisky is de schotse variant en whiskey de amerikaanse bourbon variant. Whats in a name...die e maakt toch wel veel verschil...voor mij alleen maar echte schotse whisky...:wink:

Herjan
18-04-2008, 10:36
Iers is ook met een 'e'. Over het algemeen ook een stuk vlakker van smaak.

Maar ach, alles komt wel binnen. Pas voor 't eerst genoten van een Islay. Vond ik altijd veel te rokerig, maar vorige week bij een mooie MonteCristo (Cubaanse sigaar), was 't wel te doen. Wel wat verdund trouwens.

Coen P.
18-04-2008, 10:41
hé!

beetje ambten en spammen in mijn topic! In mijn topic wordt NIET gerookt en er wordt geen whisky, whiskey of Guiness gedronken ;)

hstadman
18-04-2008, 10:42
hé!

beetje ambten en spammen in mijn topic! In mijn topic wordt NIET gerookt en er wordt geen whisky, whiskey of Guiness gedronken ;)
Neemt u ons niet kwalijk.:oops:

Dennis Vansant
18-04-2008, 10:44
Oké... dan hebben we het vanaf nu alleen over massageolie en strakke leren broeken! :bier:

hstadman
18-04-2008, 10:52
Oké... dan hebben we het vanaf nu alleen over massageolie en strakke leren broeken! :bier:Liever meisjes in korte rokjes maar nu gaan we weer off topic. Excuses hiervoor.

Coen P.
18-04-2008, 10:58
Oké... dan hebben we het vanaf nu alleen over massageolie en strakke leren broeken! :bier:

waar het hart vol van is, loopt de mond van over...toch Denno? :bier:

Seth__Gekko
28-04-2008, 15:06
Leuk verhaal weer Coen!

Coen P.
29-09-2008, 20:25
Grappig om je eigen interview terug te lezen...zat toch wel wat werk in :)

Melzz
05-02-2009, 18:53
Gewoon effe grappig om te melden. Ik zie dat je Hiroshima Mon Amour te koop hebt staan. Die heb ik in een grijs verleden eens van je gekocht (Criterion). Blijkbaar heb je hem weer opnieuw gekocht....en staat ie nu weer te koop...:mrgreen: Blijft ie nou uit de collectie of ga je hem straks voor de derde keer kopen...haha

Coen P.
05-02-2009, 18:57
haha.

so true!

Heb een NL boxje met nog een Resnais film op het oog, maar moet daarvoor eerst ff deze verkopen! Film is overigens erg goed, dus die komt er heus wel weer in (y)

Patrick van den Hul
05-02-2009, 19:05
Coen, heb ik iets te ruil voor Hiroshima Mon Amour (Alain Resnais): Criterion Collection, r1 uk subs?

Coen P.
05-02-2009, 22:56
Zal eens checken Patje, maar verkoop heeft voorrang, omdat ik het nl boxje er weer voor terug wil kopen! :)

Coen P.
13-02-2009, 16:32
Coen, heb ik iets te ruil voor Hiroshima Mon Amour (Alain Resnais): Criterion Collection, r1 uk subs?

sorry mate, verkocht voor prima euro's!

TJ Weissel
04-03-2009, 00:03
Kerel hartelijk gefeliciteerd! ... geniet nog even van de Roaring Twenties!

Coen P.
04-03-2009, 12:57
Dank je mijn waarde (forum)vriend (y)

Patrick van den Hul
04-03-2009, 13:03
Kerel hartelijk gefeliciteerd! ...

En nog vele jaren (en veel films waarschijnlijk) (y)

DanielC.
04-03-2009, 16:49
Er is er een jarig hoera, hoera!

Gefeliciteerd, Coen!

Coen P.
04-03-2009, 22:22
dank je Daan! hé, ik ga jou binnenkort zien, eng! eeh!!!

DanielC.
05-03-2009, 09:28
Ik slaap er al slecht van.

Coen P.
05-03-2009, 10:00
Jij ook...valium helpt me niet meer :(

Blijf jij overigens slapen? Dan kan ik me daar ook even op instellen :)

DanielC.
05-03-2009, 10:12
Jep, ik kom met de trein, dus dan zou ik al om vroeg weg moeten om de laatste trein weer te halen.

Ik kruip nog wel eens tussen mijn ouders in, maar daar zitten ze ook niet iedere nacht op te wachten. Mjah, jij zal wel niet meer thuis wonen. ;)

Coen P.
05-03-2009, 10:27
ah, misschien blijf ik ook wel pitten, al kom ik met de auto...

nee, op de zondag tussen mijn ouders in kruipen en telekids kijken is helaas passé :(

TJ Weissel
05-03-2009, 14:30
Telekids.. te te te telekids!

Coen P.
05-03-2009, 15:23
Pittige tijden :mrgreen:

Marcel v/d H.
05-03-2009, 15:41
Het is mij Robbert!

Coen P.
05-03-2009, 19:48
Ik wil op mijn motor rijden!