PDA

Bekijk de volledige versie : Bestaan er regiovrije dvd spelers?



balthasar
17-04-2008, 11:08
Ik plaatste een vraag over hoe mijn Loewe Vievision dvd speler regiovrij te maken, maar geen respons. Dus moet ik gaan denken aan een vervangend apparaat.

Dat roept dan de volgende vraag op: bestaan er dvd spelers die alle regionummers aankunnen? Ik kocht de Loewe destijds omdat de dealer bezwoer dat het een superieur apparaat was. Je kunt er ook mee opnemen. Mijn volgende dvd speler moet die funktie natuurlijk ook hebben, en als het even kan regiovrij zijn.

Iemand die het antwoord weet? Dank!

DVDProfilersFilmgek
17-04-2008, 11:30
Ik plaatste een vraag over hoe mijn Loewe Vievision dvd speler regiovrij te maken, maar geen respons. Dus moet ik gaan denken aan een vervangend apparaat.

Dat roept dan de volgende vraag op: bestaan er dvd spelers die alle regionummers aankunnen? Ik kocht de Loewe destijds omdat de dealer bezwoer dat het een superieur apparaat was. Je kunt er ook mee opnemen. Mijn volgende dvd speler moet die funktie natuurlijk ook hebben, en als het even kan regiovrij zijn.

Iemand die het antwoord weet? Dank!

Als een DVD speler moet kunnen opnemen dan noemen wij het hier een DVD recorder.

Er bestaan vele regiovrije DVD spelers, of spelers die dat heel simpel zelf gemaakt kunnen worden met de bijgeleverde AB.

Er zijn ook regiovrije DVD recorders, zelfde verhaal als hierboven.

Sommigen overwegen een losse speler ipv een recorder. Regio 1 DVD's(NTSC) zien er over het algemeen niet uit op een beetje knap Full HD scherm, daarvoor hoef je het niet te doen.:wink:

Mr. Humphries
17-04-2008, 12:24
een antwoord is gewoon volmondig JA

kijk op de doos waar regiovrij op staat

Herjan
17-04-2008, 14:03
Je zoekt een regiovrije dvd-recorder? Ga voor een Pioneer. Zeer gebruiksvriendelijk, kwalitatief erg goed, mooie specs en er is bovendien firmware voor te downloaden om hem regiovrij te maken. Let wel: je raakt wel garantie ermee kwijt.

Regiovrije DVD-recorders 'out of the box' bestaan volgens mij niet. Althans: niet van gerenommeerde merken.

TJ Weissel
17-04-2008, 14:05
Je zoekt een regiovrije dvd-recorder? Ga voor een Pioneer. Zeer gebruiksvriendelijk, kwalitatief erg goed, mooie specs en er is bovendien firmware voor te downloaden om hem regiovrij te maken. Let wel: je raakt wel garantie ermee kwijt.

Regiovrije DVD-recorders 'out of the box' bestaan volgens mij niet. Althans: niet van gerenommeerde merken.

Pioneer kan ik niets anders doen dan volmondig mee te stemmen!

Zeer gebruikersvriendelijk, en degelijk!

C0re
17-04-2008, 20:42
Philips kan ik ook aanraden, deze spelers zijn erg gemakkelijk zelf met de afstandsbediening regiovrij te maken. Er zijn diverse sites waarop je kan vinden hoe dat moet.
Voor de aanschaf van een nieuwe recorder loont het om eens te kijken op www.kieskeurig.nl

DVDProfilersFilmgek
17-04-2008, 22:23
Pioneer kan ik niets anders doen dan volmondig mee te stemmen!

Zeer gebruikersvriendelijk, en degelijk!

Daar sta ik ook achter, maar toch verdomd lullig als er wel een hapering binnen de garantietermijn optreed en je hebt geen garantie meer.

Dan kan een makkelijk zelf regiovrij te maken en terug te veranderen recorder ook een oplossing zijn. Ook een los spelertje naast de recorder kan een oplossing zijn, ik weet helaas niet hoe belangrijk het is voor de TS om te beschikken over een regiovrij apparaat.

pretorian22
18-04-2008, 09:03
ik heb zelf een samsung dvdrecorder ook heel simpel via de afstandsbedieing regiovrij temaken :) en kan dus ook weer teruggezet worden naar regio 2 als er problemen mee komen het betreft de samsung dvd-r 753

vontrapp
19-04-2008, 09:42
Voordat iedereen zijn favoriete merk gaat opnoemen valt objectief vast te stellen dat wanneer het om beeldkwaliteit gaat Panasonic.Pioneer en Sony iedere keer als beste uit onafhankelijke tests komen.
Philips is berucht om zijn betrouwbaarheid.De fora staan vol over ervaringen m.b.t.vastgelopen spelers.
De hatsiebatsie spelers zijn vaak regiovrij of door simpelweg wat codes op de ab regiovrij te maken.
Omdat Philips nogal wat onderdelen betrekt uit China en dergelijke landen ook.

De A-merken (Pioneer,Panasonic en Sony) zijn lastiger te kraken maar hier kun je via www-stegen.com op een makkelijke manier een apparaatje kopen om de speler regiovrij te maken.