PDA

Bekijk de volledige versie : Dutch FilmWorks kiest voor Blu-ray



Arnold van Oostrum
17-04-2008, 23:50
Dutch FilmWorks kiest voor Blu-ray



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2971)

Claudio Santulli
18-04-2008, 09:59
Wat er nu moet gebeuren is dat de hardwarefabrikanten opstaan, de handen inéén slaan en duidelijk maken aan de (vaak nog onwetende) consument wat High Definition is. High Definition is namelijk de toekomst van de industrie.”


Daar kan ik mij dus helemaal in vinden.
voor de rest niet meer dan logisch!

*TIMMIE*
18-04-2008, 10:27
Daar kan ik mij dus helemaal in vinden.
voor de rest niet meer dan logisch!

Niet alleen de hardwarefabrikanten. Ook de softwarefabrikanten en de retail zullen zich in moeten spannen! Anders is het de pot verwijst de ketel.

Claudio Santulli
18-04-2008, 11:06
Inderdaad, en van mij mogen ze daar snel mee beginnen.
Maar goed, dit is natuurlijk wel al een bericht van een software uitgever

*TIMMIE*
18-04-2008, 11:47
In het verleden behaalde resultaten van het naar elkaar wijzen, is niet erg positief te noemen. ;) "Zij moeten beginnen".

Martin van Tuijl
18-04-2008, 13:39
Blu-ray moet nu met offensief gaan komen, zowel van hard en softwarekant. En als ze slim zijn met een grote piek aan het eind van het jaar tijdens de feestdagen in de vorm van speciale acties zoals we bv hebben gezien in het HD-DVD kamp.

SuperDre
18-04-2008, 20:25
Tja, als DFW nu gewoon net als bij dvd het voortouw neemt met elcheapo films (maar dan wel ook echt in HD) dan zal er misschien wel eens eindelijk schot in komen..
DFW (en dochterbedrijven), Indies, RCV en bridge in nederland wel verantwoordelijk voor het succes van dvd, zij zijn namelijk degene die als eerste een grote collectie van spotgoedkope (en toch interessante films) dvd's op de markt hadden gebracht (niet voor de echte filmliefhebbers, die walgen vaak juist van deze releases, maar de doorsnee consument)..

Ook bij BD en HD-DVD was DFW weer de goedkoopste.. Ik hoop dus echt dat ze zo snel mogelijk met weer een zwik BD's komen, ook hoop ik dus dat Indies, RCV en Bridge dezelfde keuze gaan maken (Bridge lijkt me al helemaal interessant ivm de rechten van een zwik miniseries die nu op dvd uit zijn, maar waarvan ik weet dat ze in HD op tv zijn geweest (bv terry pratches Hogfather)..

Ziffnab
23-04-2008, 13:19
zwik miniseries die nu op dvd uit zijn, maar waarvan ik weet dat ze in HD op tv zijn geweest (bv terry pratches Hogfather)..

Nou als die nog eens op HD komt :p !

Richard68
23-04-2008, 19:40
Tja, als DFW nu gewoon net als bij dvd het voortouw neemt met elcheapo films (maar dan wel ook echt in HD) dan zal er misschien wel eens eindelijk schot in komen..
DFW (en dochterbedrijven), Indies, RCV en bridge in nederland wel verantwoordelijk voor het succes van dvd, zij zijn namelijk degene die als eerste een grote collectie van spotgoedkope (en toch interessante films) dvd's op de markt hadden gebracht (niet voor de echte filmliefhebbers, die walgen vaak juist van deze releases, maar de doorsnee consument)..

Ook bij BD en HD-DVD was DFW weer de goedkoopste.. Ik hoop dus echt dat ze zo snel mogelijk met weer een zwik BD's komen, ook hoop ik dus dat Indies, RCV en Bridge dezelfde keuze gaan maken (Bridge lijkt me al helemaal interessant ivm de rechten van een zwik miniseries die nu op dvd uit zijn, maar waarvan ik weet dat ze in HD op tv zijn geweest (bv terry pratches Hogfather)..

Dat zij verantwoordelijk zijn voor het succes van DVD in Nederland betwijfel ik ten zeertse. Minachting voor de consument hebben deze firma's toch hoog in hun vaandel staan.

De lijst van slechte DVD uitgaves is bij deze firma's ellenlang. Dan bedoel ik slechte beeld en/of geluidskwaliteit, het verkeerde beeldformaat hanteren enz, enz.

Goedkoop is bij hun beslist duurkoop.

Wat dat betreft heb ik weinig vertrouwen dat deze firma's het medium Blue Ray waardig zullen zijn. Als ze net zo'n slechte kwaliteit blijven leveren als bij menige DVD dan is het voor niemand intressant om over te stappen.

Het kwaliteitsverschil met DVD is dan namelijk niet waarneembaar en dan zal blue ray dus beslist niet doorbreken. Ik vind deze firma's dus eerder een bedreiging voor Blue ray dan een pluspunt.

SuperDre
23-04-2008, 19:59
Dat zij verantwoordelijk zijn voor het succes van DVD in Nederland betwijfel ik ten zeertse. Minachting voor de consument hebben deze firma's toch hoog in hun vaandel staan.

Jij begrijpt het niet, er zijn meer mensen dan jij en ik (de filmfanaten), het is juist de doorsnee consument waar ze zich oprichten en die maakt het geen zak uit (hell die doorsnee consument vindt de zwarte balken van een 2.35:1 film op hun nieuwe HDTV juist irritant, die begrijpen namelijk niet dat dat de compositie is die de makers in gedachte hadden, hell die weten niet eens wat compositie is).. Het zijn nou juist zij die dan zoveel op de markt brengen waardoor de doorsnee consument eerder eens een paar BD's wil proberen, en doordat er meer doorsnee consumenten dan BD's gaan kopen betekent ook dat de grote filmmaatschappijen zoals Universal/Sony/Fox hun disks ook weer goedkoper op de markt gaan dumpen.. Dat was indertijd ook zo met dvd's.. Ik heb ook liever kwaliteit, maarja liever kwantiteit (matige kwaliteit maar wel beter dan dvd) en lage prijs dan een enkele release van goeie kwaliteit en extreem hoge prijs (ja 25 euro noem ik extreem hoog).. en extra's? laat maar hangen, liever lage prijs met de film alleen dan extra's..

Richard68
24-04-2008, 16:31
Ik begrijp hem denk ik wel. Jouw gedachtengang volgend. Waarom zou die doorsnee consument geneigd zijn blue ray aan te schaffen als hij de DVD voor een lagere prijs kan krijgen? Beeld en geluidskwaliteit intresseert hem namelijk niks, waarom dan meer betalen voor iets waar hij of zij geen waarde aan hecht?

Als men zich dus richt op die consument dan sterft BR een vroege dood.

Blijft mijn punt overeind dat het pure minachting is van de consument van deze bedrijven. Ze duwen de consument meteen als dom en achterlijk in een hoekje. Laten wij maar rotzooi verkopen het verschil merkt toch niemand. Leuke bedrijfsstrategie.

Nee zij zijn niet verantwoordelijk voor de doorbraak van DVD. Nee dat zijn de meer kritische consumenten, zoals wij. Deze bedrijven hebben wind gekregen van het success van de DVD en zijn toen als een stel parasieten ingestapt en hebben vervolgens met hun bagger uitgaves de hele markt verziekt. Met als gevolg dat ook betere bedrijven kariger zijn geworden met hun releases.

SuperDre
24-04-2008, 18:04
Ik begrijp hem denk ik wel. Jouw gedachtengang volgend. Waarom zou die doorsnee consument geneigd zijn blue ray aan te schaffen als hij de DVD voor een lagere prijs kan krijgen? Beeld en geluidskwaliteit intresseert hem namelijk niks, waarom dan meer betalen voor iets waar hij of zij geen waarde aan hecht?

Als men zich dus richt op die consument dan sterft BR een vroege dood.

Blijft mijn punt overeind dat het pure minachting is van de consument van deze bedrijven. Ze duwen de consument meteen als dom en achterlijk in een hoekje. Laten wij maar rotzooi verkopen het verschil merkt toch niemand. Leuke bedrijfsstrategie.

Nee zij zijn niet verantwoordelijk voor de doorbraak van DVD. Nee dat zijn de meer kritische consumenten, zoals wij. Deze bedrijven hebben wind gekregen van het success van de DVD en zijn toen als een stel parasieten ingestapt en hebben vervolgens met hun bagger uitgaves de hele markt verziekt. Met als gevolg dat ook betere bedrijven kariger zijn geworden met hun releases.

Tja, er zitten bagger uitgaves bij, maar er zitten ook een heleboel uitgaves bij die je anders gewoonweg niet op dvd had kunnen krijgen zoals veel TV-films (en dus van die zware B-films).. En ga nou niet zeggen dat Universal vele malen beter is, die kunnen er ook heeel wat van, en ook Warner heeft een zwikkie bagger uitgaves..
'Kariger'? je bedoelt geen extra's neem ik aan. Nou ik kan je zeggen dat ik als filmfanaat zelf totaal geen waarde hecht aan extra's, zeker niet als dat ten koste gaat van de kwaliteit van de film (en dat gaat regelmatig hier in europa vanwege de extra gesprokentalen).. Beeld en geluid van de film zelf vindt ik vele malen belangrijker dan bv een extra commentaartrack, making off's die bijna altijd meer slijmparades zijn.. Tevens is 1 van de belangrijkste reden dat wij hier lang niet alle extra's krijgen juist die extra talen die onnodig ruimte innemen, en niet te vergeten dat PAL ook meer ruimt inneemt..

En wij kritische consumenten zijn dus helemaal niet verantwoordelijk voor de doorbraak van DVD (zo nuchter ben ik in iedergeval om dat te begrijpen), daarvoor zijn wij een te kleine groep..