PDA

Bekijk de volledige versie : ep-30 vs. XE-1



apojapo
19-04-2008, 13:16
Ik heb nu een toshiba ep-30 en overweeg om er een XE-1 bij te kopen. Dit hangt mede af van het kwaliteitsverschil tussen die 2. Zijn er mensen hier die uit eigen ervaring of weten of het verschil tussen die 2 groot is. En het graat mij met name om de beeldkwaliteit van de hd-films in 1080P/24fps

ps.

http://www.progress.nl/shop/detail.asp?Product_rg=%7B24A1C3A7-920A-4D72-9302-099ABF107E11%7D&ref=kieskeurig

Franklin
19-04-2008, 13:35
Ik heb nu een toshiba ep-30 en overweeg om er een XE-1 bij te kopen. Dit hangt mede af van het kwaliteitsverschil tussen die 2. Zijn er mensen hier die uit eigen ervaring of weten of het verschil tussen die 2 groot is. En het graat mij met name om de beeldkwaliteit van de hd-films in 1080P/24fps

ps.

http://www.progress.nl/shop/detail.asp?Product_rg=%7B24A1C3A7-920A-4D72-9302-099ABF107E11%7D&ref=kieskeurig


Ik heb zelf een EP-35 en tevens een XE-1 vorige week besteld bij directsale.nl.
Zodra ik hem binnen heb zal ik eens kijken wat de verschillen zijn. Ik hoor hier en daar dat de upscaling van gewone dvd's beter zou zijn dan bijvb. de EP-30 of EP-35.

De reden dat ik de XE-1 erbij heb genomen is dat die regiovrij te maken is. En natuurlijk voor die prijs van 150,-.

hstadman
19-04-2008, 13:56
Ik heb zelf een EP-35 en tevens een XE-1 vorige week besteld bij directsale.nl.
Zodra ik hem binnen heb zal ik eens kijken wat de verschillen zijn. Ik hoor hier en daar dat de upscaling van gewone dvd's beter zou zijn dan bijvb. de EP-30 of EP-35.

De reden dat ik de XE-1 erbij heb genomen is dat die regiovrij te maken is. En natuurlijk voor die prijs van 150,-.
Correct, in alle reviews lees ik dat de XE-1 de beste upscale kwaliteit heeft van alle toshiba spelers. 150 euro is een koopje voor zo'n speler.;)

Edwin V
20-04-2008, 08:04
Ik heb beide spelers. Heb maar 1 film op de EP30 gekeken (daarna terug in de doos). Ik zie geen verschil in beeldkwaliteit van HD DVD op 1080/24p. Beide afgespeeld via HDMI op Pioneer LX608D.

Voor DVD zal er wellicht wel verschil zijn en de EP-30 heeft geen analoge audio uitgangen.

apojapo
20-04-2008, 11:54
Ik wacht je ervaringen af Frank. Keek jij trouwens bewust naar kwaliteitsverschillen bij die ene film?

Overigens koop ik zoiezo een 2de-hd speler. Wordt het niet de XE1 dan wordt het gwn weer de ep30 en geef ik die aan mijn ouders. Gaat die van mij kapot dan heb ik altijd nog een reserve (hoewle mijn ma wel heel veel films kijkt...)

bureaulamp
26-04-2008, 19:21
bestellen bij progress.nl heeft geen zin meer ontdekte ik zojuist. Op de site van progress las ik:

Bij vonnis van de rechtbank Almelo d.d. 24 april 2008 is de besloten vennootschap
Progress Automatisering Hengelo B.V. hodn Progress Shop en Eyep in staat van faillissement
verklaard met aanstelling van mr. A.C. Huisman (advocaat te Enschede) tot curator en benoeming van
mr. A.A.A.M. Schreuder tot rechtercommissaris.

Via deze site zal nadere informatie volgen en zult u zich in voortkomend geval als schuldeiser kunnen melden.
Wacht u de berichten op deze site a.u.b. af.

A.C. Huisman
curator

En directsale.nl accepteert geen orders meer voor de XE-1 helaas...

mr_style
26-04-2008, 20:25
bestellen bij progress.nl heeft geen zin meer ontdekte ik zojuist. Op de site van progress las ik:

Bij vonnis van de rechtbank Almelo d.d. 24 april 2008 is de besloten vennootschap
Progress Automatisering Hengelo B.V. hodn Progress Shop en Eyep in staat van faillissement
verklaard met aanstelling van mr. A.C. Huisman (advocaat te Enschede) tot curator en benoeming van
mr. A.A.A.M. Schreuder tot rechtercommissaris.

Via deze site zal nadere informatie volgen en zult u zich in voortkomend geval als schuldeiser kunnen melden.
Wacht u de berichten op deze site a.u.b. af.

A.C. Huisman
curator

En directsale.nl accepteert geen orders meer voor de XE-1 helaas...

directsale ook failliet???????

Franklin
26-04-2008, 20:59
directsale ook failliet???????

Nee man. Maak me niet gek...(6)
We hebben het hier over Progress. Directsale kan de XE-1 niet meer leveren. Die hebben ze inmiddels van de site gehaald. Laatst stond alleen de EP-30 nog te koop als ik het goed heb. Maar nu hebben ze inmiddels de E1 ook weer terug op de site gezet.

bureaulamp
26-04-2008, 21:05
Directsale kan de XE-1 niet meer leveren. Die hebben ze inmiddels van de site gehaald. Laatst stond alleen de EP-30 nog te koop als ik het goed heb. Maar nu hebben ze inmiddels de E1 ook weer terug op de site gezet.


En de XE-1 is ook weer leverbaar bij directsale.nl. Voor 302 euro nu, helaas...

Franklin
26-04-2008, 21:12
En de XE-1 is ook weer leverbaar bij directsale.nl. Voor 302 euro nu, helaas...

Ik zie hem er niet tussen staan? Ik heb net even hier (http://www.directsale.nl/shop/index.php?cPath=363) gekeken?

bureaulamp
26-04-2008, 21:21
Ik zie hem er niet tussen staan? Ik heb net even hier (http://www.directsale.nl/shop/index.php?cPath=363) gekeken?


Ja, ik weet het. Probeer deze link eens.
http://www.directsale.nl/shop/product_info.php?products_id=2576

Franklin
26-04-2008, 21:27
Ja, ik weet het. Probeer deze link eens.
http://www.directsale.nl/shop/product_info.php?products_id=2576

Op jouw link krijg ik wel een omschrijving te zien, maar niet van een artikel? Die is helemaal leeg en het bedrag is 0?

mortaza
26-04-2008, 22:00
Betekent dat het uitverkocht is.

bureaulamp
27-04-2008, 09:27
Op jouw link krijg ik wel een omschrijving te zien, maar niet van een artikel? Die is helemaal leeg en het bedrag is 0?


Als je op KOOP NU klikt zie je de prijs en het artikel.

mr_style
27-04-2008, 13:32
Als je op KOOP NU klikt zie je de prijs en het artikel.

Ja klopt als ik KOOP NU klik dan staat er 302 euro.... dat is te duur man

gelukkig voor mij want ik heb 150 euro besteld:grin:

snoopey
03-05-2008, 18:25
Ja klopt als ik KOOP NU klik dan staat er 302 euro.... dat is te duur man

gelukkig voor mij want ik heb 150 euro besteld:grin:

Momenteel nemen wij helaas geen nieuwe orders meer aan van de Toshiba HD-XE1 aan.
We verwachten de lopende orders in de 2e week van Mei uit televeren.

Peter van santbrink
13-05-2008, 14:24
iemand nog een adresje waar je de XE1 kan krijgen; ondanks Progress fiasco wil ik 'm toch graag hebben ter vervanging van m'n gewone dvd-speler

TJ Weissel
13-05-2008, 14:29
iemand nog een adresje waar je de XE1 kan krijgen; ondanks Progress fiasco wil ik 'm toch graag hebben ter vervanging van m'n gewone dvd-speler

Helaas... enkel nog de EP30 gespot (voor 88euro bij MM Arena)

hstadman
13-05-2008, 14:34
iemand nog een adresje waar je de XE1 kan krijgen; ondanks Progress fiasco wil ik 'm toch graag hebben ter vervanging van m'n gewone dvd-speler

Ik dacht dat iemand zij dat direct sale nog een zending kreeg over een paar weken...de laatste zending...:wink: kan ook zijn dat die ook alweer uitverkocht is, kan namelijk niets meer vinden onder de hd-dvd knop.

mortaza
13-05-2008, 14:55
Ze geven pas eerst de XE-1 aan de mensen die al besteld hebben en alles wat over blijft word verkocht.
Maar er blijft nooit iets over.

Peter van santbrink
20-05-2008, 20:19
had begrepen dat de XE1 regiovrij te maken is; kan iemand vertellen hoe dit moet ? ben enorme leek op het gebied van downloaden, branden ed maar leer snel ;)

mr_style
20-05-2008, 23:47
Momenteel nemen wij helaas geen nieuwe orders meer aan van de Toshiba HD-XE1 aan.
We verwachten de lopende orders in de 2e week van Mei uit televeren.

Het is al 2e mei!!

een maand geleden heb ik besteld en betaald... ik wacht al een maand pfffffffffffffffff......!!!!

Franklin
20-05-2008, 23:52
Het is al 2e mei!!

een maand geleden heb ik besteld en betaald... ik wacht al een maand pfffffffffffffffff......!!!!

Heb ze vandaag nog gebeld. Eerste levering zijn binnen voor degene die ergens in Maart besteld hebben. Ik heb hem op 11-04 besteld, en moet volgens hen nog minimaal 2 weken wachten. Hij wist het "bijna" zeker dat ze nog binnenkomen.

Ik heb inmiddels een mail gestuurd met het verzoek het betaalde bedrag terug te storten. Ik houd het wel bij mijn EP-35.

mortaza
21-05-2008, 00:01
Op de site van directsale staat:

Eerste leveringen Toshiba HD-XE1

De eerste bestellingen van de Toshiba HD-XE1 zijn uitgeleverd! We verwachten de resterende bestellingen volgende week binnen te krijgen!

Ook hebben we een plukje Toshiba HD-EP30 (http://www.directsale.nl/shop/product_info.php?products_id=3182) los kunnen krijgen bij de leverancier en is dus ook weer te bestellen. Weer er snel bij!

mr_style
21-05-2008, 08:15
Heb ze vandaag nog gebeld. Eerste levering zijn binnen voor degene die ergens in Maart besteld hebben. Ik heb hem op 11-04 besteld, en moet volgens hen nog minimaal 2 weken wachten. Hij wist het "bijna" zeker dat ze nog binnenkomen.

dus we moeten over twee weken wachten????????????????

mr_style
21-05-2008, 08:16
Op de site van directsale staat:

Eerste leveringen Toshiba HD-XE1

De eerste bestellingen van de Toshiba HD-XE1 zijn uitgeleverd! We verwachten de resterende bestellingen volgende week binnen te krijgen!

Ook hebben we een plukje Toshiba HD-EP30 (http://www.directsale.nl/shop/product_info.php?products_id=3182) los kunnen krijgen bij de leverancier en is dus ook weer te bestellen. Weer er snel bij!


Eerste leveringen Toshiba HD-XE1

Waar?

mr_style
02-06-2008, 09:48
ik wacht nog steeds op directsale:S:S

ik ehb niet meer gehoord van directsale...

ik heb april besteld.. al 2 maanden wachten..