PDA

Bekijk de volledige versie : Streetkings



John Sital
19-04-2008, 16:12
Hm, ff gezocht maar hier geen thread over gevonden.

Vandaag gezien, zeer aardige film met keanu reeves, aardige actie en degelijk acteerwerk, aanrader.

Dennis Vansant
19-04-2008, 16:14
Leuk feitje: oorspronkelijke titel was The Night Watchman, en zou geregisseerd worden door Erik van Looy, de Belgische regisseur die ondermeer De Zaak Alzheimer heeft gemaakt. Hij heeft het script volledig herwerkt, Keanu vond het ondermeer geweldig, maar Van Looy werd op het laatste moment van het project gehaald omdat de studio niet met een Vlaamse nobody wilde werken... helaas, het zou zijn doorbraak in Hollywood geworden zijn, althans toch zijn 15 minutes of fame :)

Patrick van den Hul
19-04-2008, 16:34
Met zo'n instelling komt er nooit nieuw talent naar boven.

Studio: Hij heeft geen ervaring / alleen maar ervaring met B-films.

Duh, hij krijgt de kans ook niet aangezien die om die reden steeds geweigerd wordt. :roll:

Dennis Vansant
19-04-2008, 16:37
Ach, in Amerika snapt men op den duur ook wel dat Europese regisseurs niet per definitie goedkoper zijn dan Amerikaanse :) Van Looy zei het zelf: je zit er plots opgescheept met een crew van 90 mensen die uit elk hoekje en gaatje van de set kruipen als een soort Hobbits, en je krijgt meteen je eigen trailer en assistent. Ja, dan kom je in een systeem dat geld verslindt natuurlijk. Hij zei ook ooit dat een bepaalde film met Jessica Alba (die hij zou kunnen regisseren, maar hij koos voor Loft, het nieuwe Vlaamse project van Woestijnvis, eerste feature film van dat bedrijf trouwens) een budget voor valse sneeuw had dat hoger lag dan het totale budget voor De Zaak Alzheimer :)

There's no business like show business :)

Dennis Vansant
19-04-2008, 16:38
Zijn script is trouwens wel gebruikt in de uiteindelijke film: hij is ervoor betaald en men zou niets aan het script veranderd hebben, aldus de studio.

intexor
19-04-2008, 17:04
Ik vind het in ieder geval niet erg dat David Ayer de regie van deze film doet, het verhaal ligt helemaal in de lijn van diens eerdere projecten Harsh Times en Training Day. Ben erg benieuwd naar deze film.

Klopt dat hele Erik Van Looy verhaal trouwens wel? James Ellroy (die dacht ik ook het boek heeft geschreven waarop de film is gebaseerd) en nog 2 andere schrijvers staan als screenwriters gecrediteerd op IMDB. En moest hij als regisseur gevraagd zijn was hij sowieso een beetje kansloos als het klopt dat ook David Fincher, Oliver Stone en Spike Lee gevraagd zijn geweest om deze film te regisseren (opnieuw volgens IMDB).

Witless
19-04-2008, 22:16
Goede film opzich, alleen ik wist de hele plotwist van het verhaal al door mede van de trailer, die slim de belangerijke dialogen en beelden liet zien....

=\

Patrick van den Hul
19-04-2008, 22:17
Looks like you've got your facts wrong, Dennoman.

Op IMDB staat hij inderdaad niet gecrediteerd als schrijver:
http://www.imdb.com/name/nm0887452/

Of IMDB zit fout, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

martini
19-04-2008, 23:00
Zeker wel een goeie film. Lekkere actie, goeie soundtrack en Reeves op zn best..

Dennis Vansant
20-04-2008, 02:54
Looks like you've got your facts wrong, Dennoman.

Op IMDB staat hij inderdaad niet gecrediteerd als schrijver:
http://www.imdb.com/name/nm0887452/

Of IMDB zit fout, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
IMDb zit inderdaad fout. Ik wou het adden als feit (hij heeft meerdere outings gedaan in de media en de journalisten hebben de cheque zelfs gezien waarmee hij betaald is), maar men wil het kennelijk stilzwijgen... nu, misschien is het script nog gewijzigd toen de naam veranderde. Ik vond het al raar toen ik bij mijn updategeschiedenis keek en zag dat ik blijkbaar iets had geadd voor de film Street Kings...
En ik denk dat we er redelijk veel vertrouwen in mogen hebben dat Van Looy zulke verhaaltjes niet zomaar uit zijn duim zou zuigen: is namelijk niet bepaald een mediahoer ofzo. Hollywood zou leuk zijn, als hij er zou raken, maar hij kiest toch blijkbaar Loft boven een high-budget film met Jessica Alba (die trouwens blijkbaar afgevoerd is intussen).

Edit: die film met Jessica Alba (nu geen cast vastgelegd blijkbaar) heet Mile Zero, en hier is een quote uit het nieuwsbericht van 25 juni 2007 uit de Hollywood Reporter, wat toch bewijst dat Van Looy weldegelijk wat gepland had staan in Hollywood voor hij terug naar Belgiƫ kwam:

Brix's horror spec Mile Zero (http://pro.imdb.com/title/tt0417970/) is set up at Phoenix Pictures, with Erik Van Looy (http://pro.imdb.com/name/nm0887452/) attached to direct.

Patrick van den Hul
20-04-2008, 09:47
Als zijn volledige script echt gebruikt is voor de film, dan stond dat heus wel op IMDB. Ik kan hier alleen maar de conclusie uit trekken dat niet alles of zelfs niets het heeft overleefd.

Dennis Vansant
20-04-2008, 10:00
Achjah, het nieuws dat ik had, dateerde van ongeveer november 2007, en aangezien in die tijd de titel ook nog een keer is veranderd, zullen er waarschijnlijk idd wel ingrijpende veranderingen aan het script gebeurd zijn...

intexor
20-04-2008, 12:29
Erik Van Looy zal heus wel een aantal projecten bekeken hebben in Hollywood toen hij na de Zaak Alzheimer even in de schijnwerpers stond, maar ik heb toch ook de indruk dat hij graag een beetje overdrijft. Anyway, we kunnen altijd een Erik Van Looy topic openen in het andere forum-gedeelte, laten we het hier nu maar hebben over Street Kings wat dus weldegelijk een David Ayer film is en volgens mij ook eentje die de moeite waard is om te gaan kijken.

Mark de Jong
27-04-2008, 10:25
Was op zich een goede film, alleen het einde was puur cliche met al dat geleuter.
En hoe vaak hebben we dit soort films nu al niet voorbij zien komen ? Pff.. ben ze een beetje beu aan het raken.

Marcel Hagels
30-04-2008, 22:40
Net terug uit de bios. Geen hoogvlieger. Het verhaal was standaard maar heb mij desondanks wel vermaakt.

Marcel v/d H.
12-05-2008, 10:19
Street Kings (David Ayer, 2008 )
Tom Ludlow is een politieagent die het niet zo nauw neemt met de wet en altijd volgens zijn eigen regeltjes opereert. Totdat hij op een dag wakker wordt geschud en beseft dat hij de tactieken die hem zo effectief maakten links zal moeten laten liggen. Street Kings laat zich nog het best omschrijven als een zeer middelmatige aflevering van The Shield, werkelijk de gehele film lijkt van de serie afgekeken en zelfs een van de acteurs doet mee in de film. Al is Forest Whitaker in The Shield vele malen beter dan in Steet Kings, dit leek even een tussendoortje voor hem. De aktie in de film is aardig (en hard), het acteerwerk is matig en het plot kan ermee door. 6.3

Jeroen vS
20-05-2008, 21:17
Gave film. Misschien pleek ik heiligschennis, maar af en toe kon ik Michael Mann's stijl herkennen.

Absolute aanrader.

Ik heb deze film in Brussel gezien bij het Atomium en helaas viel het geluid weg voor een minuut of vijf. Precies op het moment, dat Ludlow door zijn collega's wordt opgepakt nadat hij onwetend twee deputy's heeft neergeschoten. In de auto wordt de plot min of meer uit de doeken gedaan en alleen met ondertitels en rumoer vanuit het publiek was het lastig te volgen (onbewust luister ik blijkbaar toch meer naar het Engels, dan dat ik de ondertitels lees). Kan iemand hier even wat duidelijkheid verschaffen? Wat was nou precies de reden, dat zij hem ineens op gingen pakken en ze blijkbaar in opdracht van Wander werkte om hem uit de weg te ruimen? Aangezien ik juist het idee had, dat Ludlow veel te belangrijk was voor de plannen van Wander.

intexor
12-06-2008, 16:35
Vermakelijke film volledig in de stijl van eerdere David Ayer projecten (Harsh Times, Training Day). Het einde zag ik wel al van ver aankomen, maar ik vond het zeker geen verspilde moeite om deze film te kijken dankzij een goede cast het is geweldig om Forest Whitaker eens als bad guy te zien, hij speelt bijna altijd goedaardige personages maar is ook geweldig als slechterik, leuke actie en ook regie en soundtrack zijn meer dan in orde.

Rogier Burghout
12-06-2008, 17:25
Gave film. Misschien pleek ik heiligschennis, maar af en toe kon ik Michael Mann's stijl herkennen.


Michael Mann? Welke stijlelementen dan? Ik herkende er weinig van, wel meer de stijl van Antione Fuqua (Training Day) en de TV-serie The Shield. Maar mann? Nee...

Oudlid_X5
26-08-2008, 12:22
Van regisseur David Ayer had ik wel een betere tweede film verwacht. Helaas komt hij met een vrij standaard verhaaltje aanlopen met in de hoofdrol Keanu Reeves. Reeves staat bekend om zijn veelzijdigheid en zijn enorme talent om geen emoties te tonen in cruciale momenten. Gelukkig krijgt Reeves bijval van een rasacteur als Forest Whitaker die de film enigszins kleur geeft. Maar toch kleeft er meer dan alleen het verkeerd (type)casten van de hoofdpersoon. Het verhaal is allesbehalve origineel en de uitwerking ervan mag dan misschien iets weg hebben van Training Day toch blijft er niet meer hangen dan een grimmige, harde sfeer in het politiecorps. Al met al een teleurstellend prent die door de grimmige sfeer, de uitstekende muziek en bijrollen enigszins overeind blijft.