PDA

Bekijk de volledige versie : Welke film vinden jullie dat hij het mooiste ingesproken stu



M_KOS
30-05-2002, 15:58
Ik bedoel hiermee in sommige films wordt er door iemand ingesproken. Bv iemand zegt: en toen werd er weer oorlog tussen hun.

Ik zelf vond the ten commandments erg mooi bij de salven kamp.
Ik weet het niet allemaal meer maar het was zo iets: day by day, year by year centry by centry.

sprak cebil b demile die stem eigenlijk in ik d8 het van wel.

Oakey
30-05-2002, 16:03
Zo'n voice over vind ik al snel getuigen van script-armoede (net zoals de openings"verhaaltjes" in de Star Wars films).

In American beauty vind ik dat er wel goed gebruik van gemaakt wordt.

Nathan Strik
30-05-2002, 19:50
Ik vind de voice-overs in A Clockwork Orange heel mooi. (Van die hoofdpersoon)
Echt heel goed erbij passend.

Berry vd Pluijm
30-05-2002, 20:04
Einde van T2:JD

Linda Hammilton tijdens de blik op de snelweg..

Kippenvel!

En de intro van Lotr vond ik trouwens ook wel mooi.

Lex v/d Moolen
30-05-2002, 20:06
Morgan Freeman in Shawshank Redemption. Zonder hem was dit geen film.

Nathan Strik
30-05-2002, 20:23
En natuurlijk het begin van Romeo + Juliet:

"Two houses, both alike in dignity,
in fair Verona where we lay our scene.
From ancient grudge break to new mutiny.
Where civil blood makes civil hands unclean."

Niet slecht voor uit het blote hoofdje hè? ;)

R. Schaap
30-05-2002, 20:54
Goodfellas vind ik erg goed ingesproken.

Glenn Smits
30-05-2002, 21:02
lol Rand Peltzer in Gremlins ;)

Lex v/d Moolen
30-05-2002, 21:05
lol Rand Peltzer in Gremlins ;)
:D Check your fridge! You'll never know. There just might be a Gremlin under it!:D

Glenn Smits
30-05-2002, 22:43
:D Check your fridge! You'll never know. There just might be a Gremlin under it!:D
lol :D

Renzo Verschoor
31-05-2002, 09:46
Einde van T2:JD

Linda Hammilton tijdens de blik op de snelweg..

Kippenvel!

En de intro van Lotr vond ik trouwens ook wel mooi.

Zo is het bij mij ook.

Oakey
31-05-2002, 10:01
Ik vind de voice-overs in A Clockwork Orange heel mooi. (Van die hoofdpersoon)
Echt heel goed erbij passend.

Ja die was ik vergeten! Die is zeer goed.

Het mooist vind ik dus dit soort voice overs: commentaar van de hoofdpersoon op zijn leven. Niet het aan elkaar praten van het verhaal (dit is ook zo irritant in sommige Disney-classics, bijv. Robin Hood gaat hierdoor helemaal onderuit)

Nathan Strik
31-05-2002, 10:04
Ja, voice-over kan heel krachtig zijn, mits goed gebruikt. Een overdaad is nooit goed.

Louis Bouduin
31-05-2002, 10:07
The Magnificent Ambersons van Orson Welles, met Welles zijn lijzige slome stem die begint alzo: The magnificent of the Ambersons began in 1873. Their splendour lastes... an so on.
En even verder als de koets met paarden stopt: To slow for us nowadays, because the faster we're carried, the last time we have to spare...

Robert Gerards
31-05-2002, 10:25
Wat mij als eerste te binnen schiet is het intro van Kiss the Girls. Hierin vertelt Casanova zijn werkwijze. De muzikale ondersteuning is ook zeer fraai en helpt prima om de suspense vanaf het begin in de film te brengen.

Misschien past overigens de volgende niet helemaal in deze categorie, maar in (mijn all-time-favourite) The Usual Suspects is het einde waarin een collage van uitspraken uit de film achter elkaar is gemonteerd met bijbehorende beelden onnavolgbaar. Vooral de laatste zin: The greatest trick the devil....etc., gevolgd door het laatste stukje beeld is geweldig.
Shit wat is het lastig om een einde te beschrijven zonder de clous te verklappen, alhoewel ik denk dat de meeste van jullie The Usual Suspects al gezien hebben.

Robert

Louis Bouduin
31-05-2002, 10:28
Eveneens mooi is de voice-over tijdens het begin van Woody Allens Manhatten:
Chapter one: He was as tough and romantic as the city he loved. Beneath his black-rimmed glasses was the coiled sexual power of a jungle cat. I love this. New York was his town, and it always would be...

mark t
31-05-2002, 10:56
De voice over bij Apocalypse Now (Je merkt hoe de obsessie groeit)
Het intro bij Fellowship of the Ring ook erg goed (een mooie inleiding tot het verhaal, goed verteld door Cate Blanchet ("but another ring was made")).
De 'beleidenis' van Renton in Trainspotting vlak voor de aftiteling.
En de korte gesproken stukjes bij La Haine zijn ook goed. Met name de mokerslag op het laatst ("tot zover gaat alles goed...").

Louis Bouduin
31-05-2002, 11:12
Het ingesproken begin van films komt nog het vaakst voor in het film-noir genre, dat zich daar dan ook uitstekend toe leent. Zoals in Mildred Pierce, Gilda, The Lady from Shanghai, Out of the Past, Laura, en anderen...

mark t
31-05-2002, 11:15
Het ingesproken begin van films komt nog het vaakst voor in het film-noir genre, dat zich daar dan ook uitstekend toe leent. Zoals in Mildred Pierce, Gilda, The Lady from Shanghai, Out of the Past, Laura, en anderen...

Vergeet de omstreden voice over in de SF-film noir Blade Runner niet.

Roberto van Rooijen
31-05-2002, 11:20
I'LL BE BACK :D :D :D

Henk Heideveld
31-05-2002, 11:41
Morgan Freeman in Shawshank Redemption. Zonder hem was dit geen film.
Sluit ik me probleemloos bij aan.

Frollo
31-05-2002, 15:33
Vergeet de omstreden voice over in de SF-film noir Blade Runner niet.
Was ook mijn eerste (en enige) ingeving. GMTA! :)

Lex v/d Moolen
31-05-2002, 15:51
De 'beleidenis' van Renton in Trainspotting vlak voor de aftiteling.

Ah, in dat vette Schots accent, heerlijk. McGreror is meesterlijk.

boudewijn
31-05-2002, 15:51
de al zo vaak eerder genoemde films, maar geheel terecht, ook in dit topic:

fight club.
magnolia.

allebei mooi begint mbv een narrator.

JayLunar
31-05-2002, 16:25
De voice-overs uit de beste film aller tijden (IMO) blijven natuurlijk super:

"This is the real weepy and like tragic part of the story beginning, o my brothers and only friends. After a trial with judges and a jury, and some very hard words spoken against your friend and humble narrator, he was sentenced to fourteen years in Staja No. 84F, among smelly perverts and hardened prestoopnicks, the shock sending my dadda beating his bruised and krovvy rookers against unfair Bog in his Heaven, and my mum boohoohooing in her mother's grief, at her only child and son of her bosom like letting everybody down real horrowshow."

MACHTIG!!!

Kaplan
31-05-2002, 17:26
The Magnificent Ambersons van Orson Welles, met Welles zijn lijzige slome stem die begint alzo: The magnificent of the Ambersons began in 1873. Their splendour lastes... an so on.
En even verder als de koets met paarden stopt: To slow for us nowadays, because the faster we're carried, the last time we have to spare...

Die is inderdaad heel mooi. Deed hij dit niet ook al heel goed bij Citizen Kane of verbeeld ik me dit alleen maar.

Ook in Moby Dick ( ook met Orson Welles) is een goede narrator. Kan soms ook bijna niet anders als je een boek verfilmt anders kun je zoveel goede tekst niet gebruiken.

mark t
31-05-2002, 17:39
De voice-overs uit de beste film aller tijden (IMO) blijven natuurlijk super:

"This is the real weepy and like tragic part of the story beginning, o my brothers and only friends. After a trial with judges and a jury, and some very hard words spoken against your friend and humble narrator, he was sentenced to fourteen years in Staja No. 84F, among smelly perverts and hardened prestoopnicks, the shock sending my dadda beating his bruised and krovvy rookers against unfair Bog in his Heaven, and my mum boohoohooing in her mother's grief, at her only child and son of her bosom like letting everybody down real horrowshow."

MACHTIG!!!
A Clockwork Orange!!! Ben ik nou? Of was dit niet 'raad de quote'? ;):D

JayLunar
31-05-2002, 19:03
A Clockwork Orange!!! Ben ik nou? Of was dit niet 'raad de quote'? ;):D
Het raden van de quote was natuurlijk niet moeilijk. Ik had het immers over de beste film aller tijden! :D :o

Reinbo
01-06-2002, 15:29
Barry Lyndon, zelden zo'n cynisch commentaar gehoord.

'Barry's father had been bread, like many other youngsters of the gentile family, to the proffesion of the law, and their is no doubt, that he would have become an eminent figure in that proffesion, had he not been killed in a duel, wich arose over the purchase of some horses'

Sander Meijer
03-06-2002, 22:28
Fight Club vind ik wel goed.

En Grinch die is ook mooi ingesproken

Louis Bouduin
04-06-2002, 04:33
Barry Lyndon, zelden zo'n cynisch commentaar gehoord.


Ben ik het 100% mee eens. Het commentaar alleen al bij die film maakt hem de moeite. Het mooie is dat het doorheen de hele prent consequent wordt volgehouden.

bas1982
06-06-2002, 21:39
I vind de opening van de lord of the rings wel mooi: Goede inleiding van de film ondersteund door mooie beelden, ideaal zo zouden meer films moeten beginnen.

Trouwens de opening van swordfish is ook wel OK

EVO
08-06-2002, 14:54
ik heb in weze een hekel aan in het nederlands vertaalde disney films, maar toen ik (noodgedwongen) naar monsters en co. ging, en daar de Yeti zag verschijnen, heb ik over de grond gelegen van het lachen!!!:D
overigens is de film ijzersterk.