PDA

Bekijk de volledige versie : INTERVIEW: Edgar S.



Herjan
21-04-2008, 08:34
Hieronder volgt het interview met Edgar S. (http://www.dvd.nl/forum/member.php?u=7937).

De vragen staan hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1330164#post1330164). Deze kan de geinterviewde kopiëren naar zijn post.

P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Edgar zijn interview geplaatst heeft!

Edgar Smit
21-04-2008, 08:42
Algemeen gedeelte:

- Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
Edgar Smit, volgens mijn ouders vernoemd naar Edgar Allan Poe, maar omdat Allan nogal op Ellen leek qua uitspraak hebben ze mij die tweede naam nooit gegeven.

- Wat is je geboortedatum?
28 maart van het prachtige jaar 1970

- Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
3 jaar nadat ik op deze aardkloot gekwakt was zijn we verhuist van Amsterdam naar Hoorn, zoals veel Amsterdammers toendertijd. Na ruim 20 jaar erg saai ondanks de best veel leuke kroegjes. Ik woon nu in Den Haag, sinds 1995, omdat mijn schoonmoeder (RIP) toendertijd op onze dochter zou passen zodat mijn vrouw kon gaan werken, in Hoorn was erg weinig werk te vinden in die tijd. Den Haag is een leuke plaats, er is altijd wel wat te doen of te beleven, zelfs op zondagen.

- Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?
Sinds 1997 gehuwd met een mooie en lieve vrouw die ooit uit Suriname is gekomen en die ik in 1990 in Hoorn heb ontmoet, dat was echt van beide kanten liefde op het eerste gezicht. Samen hebben we drie koters, onze jongste zoon Jaimey Terencio is bijna 4, de middelste zoon Lorenzo Giovannie is bijna 9 en de oudste is onze dochter Melanie Meruchia van 14 en al flink aan het puberen. Ik zou niet zonder ze kunnen maar af en toe is de achterkant van het behang wel erg verleidelijk.

- Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?
Via van alles en nog wat (heftruckchauffeur, staalbewerker, magazijnmeester, ober, barkeeper, vertegenwoordiger, vrachtwagenchauffeur) was ik uiteindelijk gediplomeerd poedercoater bij een schaarliftenfabriek maar de zaak ging op de fles, via een versnelde opleiding logistiek (3-jarige opleiding in 6maanden theorie en 6maanden stage) bij de cargo van de Italiaanse airline Alitalia terechtgekomen en eigenlijk nooit meer weggegaan. In 2005 heb ik een laatste verschuiving gehad omdat de cargo gesloten werd en ben ik als supervisor sales & marketing doorgegaan op het Nederlandse hoofdkantoor. Wat dat inhoudt? Ik hou de concurentie in de gaten, ik vraag tarieven aan, ik doe marketing/sponsoring, ik verwerk alle verkoop cijfers, houd de actualiteit van de .nl site in de gaten, beheer de telecooncentrale, sluit contracten af, ben verantwoordelijk voor de inside sales en groependesk en nog veel meer, best veel eigenlijk nu ik het zo eens uitschrijf....Nu staan we aan de rand van een faillisement of een overname en zijn het bijzonder onzekere tijden.

- Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?
Ja ik speel graag onzinnige racespellen op de PC of de PS2, ik ben niet zo iemand met bijv COD4 maar wel need for speed of carmageddon, gewoon flink scheuren en rammen of schieten, klassiekers als Duke Nukem, Hitman, Doom, verder wat surfen, online netwerken, met de kinderen klieren, gewoon behoorlijk burgerlijk dus. Ohaj, klussen vind ik ook leuk en ik luister graag naar muziek, van klassiek tot hardrock en bijna alles wat er tusseninzit, enige waar ik niet van hou is opera en schlagers/veel skihutherrie.

Ervaring met het Medium Film:

- Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?
Als 6 of 7 jarige jongen (dacht ik) in de bioscoop naar Jungle Book, die film heb ik wel 5 of 6 keer gezien in de bioscoop omdat toen ook elk verjaardagsfeestje als uitje de bioscoop had. Ik vind het overigens nog steeds een zeer leuke film. Later kwam er een betamax bij ons thuis waarbij we zo’n oude TV hadden dat we per distributeur moesten uitzoeken of de TV warm of koud moest zijn om de film zonder haperingen te kijken. Toen we een nieuwe TV hadden zeer veel films gezien, horror maar ook veel rampenfilms (cassandra crossing staat me nog behoorlijk bij, over een trein waarin ontsnapte gevangen zich hadden verstopt maar die waren ook besmet met een virus waardoor uiteindelijk de helft van alle coupe’s van een enorme brug in het water stortte) en veel andere films.

- Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
Euhm, ja dat het een enorme impact op me had, voor de bioscoop dat enorme beeld, Het geluid was veelal gewoon hard, ik heb nooit in een bioscoop echt een surround gevoel gehad. Toen we thuis video hadden was het vooral genieten van de mogelijkheid dat je thuis films kon kijken, ieder weekeinde werden er wel 4 of 5 films gehuurd, bijvoorbeeld ook de Herbie serie, of de Freggles, fantastisch was dat. Vaak in het weekeinde ’s-avonds laat met mijn vader samen horrorfilms kijken, was ook leuk.

- Wanneer is film voor jou echt een hobbie/passie geworden?
Ik denk sinds ik het fenomeen film bewust meemaak, toen alles nog in de verhuur zat en banden voor thuis onbetaalbaar waren huurden wij altijd, later kocht mijn vader ook wel films en zodra ik op mezelf ging kocht ik ook vrij veel op VHS, zelfs The matrix heb ik nog op VHS gekocht.

- Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?
Film moet je over je heen laten komen en dan geniet je of je geniet niet. Sommige films zijn ware kunststukken, andere zijn pure pulp maar toch kun je er van genieten omdat bijvoorbeeld de soundtrack zo lekker is, of de geluidseffecten zo goed zijn. Zoveel mensen zoveel smaken, discussies over film zullen nooit ophouden te bestaan, voor mij is dus film gewoon een genotsmiddel, iets waarvan ik kan genieten en soms iets wat me tot nadenken aanzet danwel even alles laat vergeten.

- In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
Erg belangrijk, ik moet elke maand minstens 1 film gezien hebben, het liefst zet ik elk weekeinde wel een paar films op maar dat lukt niet altijd.

- Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?
Erg dubbel, sommige films zijn nu wel mogelijk die vroeger niet mogelijk waren of alleen met hele ingewikkelde constructies of technieken, er zijn ook films waarbij de CGI zo overduidelijk is dat het zelfs gaat storen, dan is er iets niet goed gedaan. Aan de andere kant vind veel CGI animatiefilms juist enorm leuk en soms ook verbazend knap gemaakt.

- Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
Ik heb ooit als 15jarige een figurant gespeeld in een bedrijfsfilm over veiligheid voor vrachtwagenchauffeurs, de hoofdrol was voor Danny de Munck. Mijn vader nam mij toen mee om dat eens mee te maken, was een leuke maar enorm lange dag en vanaf die dag heb respect gekregen voor acteurs die 1 scene soms echt 25 keer moeten overdoen wegens soms hele lullige dingen (figurant die net andersom is gaan zitten ofzo ;) )Ik kreeg daar toen 50 gulden voor en was een hele ervaring rijker. Wat mij toen al opviel was dat er best veel (oudere) figuranten waren die met iedereen op de foto moesten en 2 of 3 dikke albums bij zich hadden waar ze al die foto’s in deden om daarover tegen elkaar op te scheppen alsof zij de sterren waren, zo vreselijk vond ik dat. Uiteindelijk was in de film zelf slechts een stukje van mijn rug zichtbaar.

Film Algemeen:

- Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
Dat zijn er meerdere, maar The Matrix moet ik toch wel noemen evenals Once upon a time n the West, beide klassiekers en trendsetters vind ik. Ook K3G (Bollywood productie) vond ik toch wel een van de betere films maar dan wel uit het Bollywood genre, een genre waar je tegen moet kunnen.

- Wat is je favoriete filmgenre en waarom?
Heb ik eigenlijk niet, ik kan genieten van alles behalve oorlogsfilms, daar hou ik echt niet van, voor de rest kijk ik alles wel. Voorkeur voor een genre is dan toch humor en horror.

- Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?
Moeilijk dit, omdat ik zoveel films leuk/mooi vind. Ik denk toch richting Nicolas Cage, als ik denk aan zijn rol in bijvoorbeeld Face Off hoe overtuigend hij daarin speelde maar daarentegen in Matchstick men weer iets totaal anders weet te spelen. Daarom vind ik hem enorm goed. Ook chinese acteurs zoals Jet Li of Chow Yun Fat kan ik erg waarderen. Maar eentje springt er toch wel uit, dat is Hugh Laurie.

- Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
Heel eerlijk gezegd werkelijk geen idee, ik vermoed spielberg vanwege zijn innovatieve dingen en toch vaak mooie films, als beste film zou ik dan ET willen noemen.

- Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
Ik zou Robert de Niro wel eens willen ontmoeten, hijj heeft vrij veel verschillende rollen neergezet en in hoeverre bepalen die rollen wie je nu bent, hebben die daar uberhaupt invloed op, dat zou ik van zo’n ervaren acteur wel eens willen weten.

- Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
Meest ondergewaardeerde film, ik zou het echt niet weten. Zoals jullie al gemerkt hebben ben ik geen filmcriticus of kenner, daarom denk ik ook dat onderwaarderen niet bestaat.

- Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
Pfoei, nog zo’n strikvraag, ik denk dat elke film die vreselijk gehyped wordt door de media per definitie al overgewaardeerd is. Er zijn van die films die joe volgens de media gezien moet hebben want die zijn zo goed en als je ze dan ziet vallen ze vaak toch wat tegen omdat de media je verwachtingen nogal hoog heeft gemaakt. Daarom wil ik ook geen criticus zijn, ieder zijn smaak.

- Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
Vroeger met ET had ik moeite, laatste keer dat ik het echt moeilijk had met een film of moest huilen zou ik echt niet weten.

- Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?
Alles wat vet is, vooral Bring Sally Up van Moby (gone in 60 seconds) vind ik zo goed bij die film passen, vaak is de soundtrack in combinatie met de film zo bijzonder dat de soundtrack los ineens stukken minder is. Ennio Morricone vind ik ook fantastisch trouwens, die zijn ook zonder de film zo enorm mooi om te horen.

- Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?
Ballistics Ecks vs Sever, een heerlijke popcornfilm zonder ingewikkeld plot, veel actie en lekkere surround effecten. Er had van mij wat meer LFE in mogen zitten.

- Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
“s-avonds, met de kinderen in het donker. Mijn vrouw kan niet zo goed tegen hard geluid en de kinderen vinden dat juist prachtig dus dan zitten we heerlijk te genieten. Ik kan ook heel goed alleen genieten van een film maar dat gebeurd niet zo heel vaak eigenlijk.

- Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
Niet storen, echt , niet doen, als ik film kijk en ik zit “erin”dan kan ik echt uit mijn slof schieten als je me gaat storen. Mijn vrouw vind dat overigens lang niet altijd even leuk (6).

Van DVD tot HT:

- Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
Toen mijn vrouw thuiskwam met een DVD van Steven King, Maximum Overdrive die ze voor weinig had gekocht. We hebben toen vrij snel daarna een DVD speler gekocht om hem te zien. Tot die tijd hadden wel een VCR natuurlijk en kochten/huurden we best veel.

- Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?
Maximum Overdrive van Steven King, dat was wel heel gaaf, beter geluid, veel beter beeld en terugspoelen hoefde niet meer. Ook het zoeken naar een bepaald stuk was ineens zo makkelijk geworden, echt een verademing in vergelijking met VHS.

- Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
Nu stukken minder, in het begin kocht ik vrij veel, soms wel 20 per maand vooral veel uit de 3 voor 33 collectie bij FRS omdat ik veel films wel al op VHS had maar deze ook op DVD wilde hebben. Nu is mijn collectie tegen de 400 stuks en eigenlijk moet ik hem eens gaan uitdunnen omdat er veel films tussenzitten die ik niet perse nog een keer hoef te zien. Ik betrap mezelf soms op kopen alleen omdta ik een film een keer wil zien, terwijl lenen of huren dan eigenlijk beter is.

- Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?
Ja ik heb een kijkachterstand, ik schat zo’n 50 films die ik nog steeds moet zien.

- Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?
Eigenlijk voornamelijk de film, een tijdje heb wel veel naar SE of 2 disc uitvoeringen uitgekeken maar aangezien ik nagenoeg nooit de extra’s kijk ben ik daar van afgestapt., Dat scheelde ineens een hoop geld trouwens. Ik heb ook nagenoeg geen dubbele films in mijn collectie op wat uitzonderingen na omdta ik die gewonnen heb of omdat ik een box kocht waar een film inzat die ik al had.

- Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?
Mijn giftset van de eerste Harrry Potter, dat is namelijk mijn enige speciale uitvoering, in een grote doos met een gouden snitch erbij. En de EE set van de LOTR trilogie, gewoon omdat dat tevens een van de duurste sets was die ik ooit heb gekocht.

- Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?
Nee eigenlijk niet. Klinkt gek wellicht voor een liefhebber, maar zolang mijn CRT TV het nog perfect doet en ik nog gewoon kan genieten van de films stap ik niet over. Pas als de TV het zou begeven of ik een Full HD plasma kado zou krijgen zou ik de overstap doen. Qua beeld ben ik veel minder kritisch dan geluid.

- Heb je een Home Theater setup thuis?
Ja, gelukkig wel, dat maakt een film toch meer een beleving vind ik, zelfs al staat het gewoon in de woonkamer. Eerst had ik de DVD speler aan mijn stereoversterker hangen, dat was al enorm leuk, later ben ik naar surround overgestapt.

- Welke merken zitten daarin?
Jungson(AV1000C versterker en Moon Harbour 2 HDCD speler), Philips (TV), Yamaha (S550 DVD), Mission(762fronts/M31rears/M3C1centre speakers), Klipsch(KSW10 subwoofer), Qed(speakerkabel, subwooferkabel en Scart), Canare(digitale coax) en W&M (interlink CD-versterker)

- Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?
De speakers, de sub en het beeld zou ik best Full HD willen hebben, maar eerst de speakers. Ik ben met eenvoudig Yamaha AVPack begonnen en omdat ik over de stereoweergave voor muziek echt ontevreden was hierover en eigenlijk geen echte compromis kon vinden ben ik uiteindelijk naar de Jungson AV1000C overgegaan, deze speelt zowel in stereo als in 5.1 werkelijk subliem. Ik had hiervoor 15 jaar lang een Sansui stereoset en die klonk zeer goed, als je dan ineens een surroundversterker in stereo hoort spelen is dat erg onaangenaam.

- Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?
Deze is de woonkamer geintegreerd, helaas heb ik geen aparte HT ruimte al zou ik dat graag willen. Ik heb al eens geïnformeerd naar de kosten van een kelder onder mijn huis, maar dat werd wel een beetje te gortig en geen van de kinderen wil hun slaapkamer afstaan voor een HT kamer, dus dan maar zo.

- Ben je al High Definition proof?
Nee en zolang ik geen tonnen verdien zal dat nog wel even op zich laten wachten. Als ik HD proof wil worden wil ik namelijk een behoorlijk groot scherm en die zijn voorlopig nog vrij prijzig.

- In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
Absoluut, ik heb nu 82cm breedbeeld CRT maar als ik kon zou ik voor mimimaal 120cm groot gaan.

De site van DVD.nl:

- Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?
Dat moest ik zelf even opzoeken : 15-04-2004, alweer ruim 4 jaar dus.

- Hoe ben je hier terecht gekomen?
Omdat mijn toenmalige blokker DVD speler wel beeld maar geen geluid gaf, ik ging toen zoeken op het model speler en kwam ergens in een draadje hier terecht. Sindsdien ben ik eigenlijk nooit meer weggegaan.

- Wat heb je geleerd van deze site?
Enorm veel, hoe een set goed in te stellen, hoeveel mensen er zijn die films allemaal op hun eigen manier bekijken/beleven, wat voor apparatuuur er allemaal verkrijgbaar is en hoe leuk het is om deel uit te maken van zo’n groot forum en elkaar te helpen.

- Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?
Nu toch wel het OHT alhoewel ik de hardware draadjes toch ook leuk blijf vinden. En ik vind dit interview draadje erg leuk, je leest toch wat meer over de leden.

- Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?
Dat ben ik geweest, ik was nieuwsschrijver voor dvd.nl en heb toendertijd de opomst van Blu-Ray en HD-DVD gevolgd en veel nieuws hierover gepubliceerd. In die tijd heb ik ook het hele kabelverhaal geschreven (zie achtergrondartikelen, kabels in alle soorten en maten) wat toen erg goed werd ontvangen en volgens mij zelfs in een winkel aan klanten werd aangeraden. Ook de initiele setup voor een powerbuydraadje ben ik bij betrokken geweest en heb ik een aantal setup tips als sticky opgesteld. Het instellen van je HT middels een Db meter (sticky van het Home Theater draadje) heb ik ook opgesteld. Overigens bijna alles met hulp van andere leden hoor.

- Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?
Gekost en bespaard, sommige DVD’s kocht ik omdat er hier bijvoorbeeld kortingsbonnen beschikbaar waren, terwijl ik ze anders misschien nooit gekocht zou hebben. Aan de andere kant als ik een DVD zoek ga ik meestal eerst in de pricewatch kijken en soms vul ik daar zelf aan.

- Hoe vaak ben je op de site te vinden?
Sowieso elke doordeweekse dag maar vaak ook even in het weekeinde. Momenteel, door de situatie op mijn werk waardoor ik nagenoeg niets te doen heb, bijna elke hele dag.

- Ben je verslaafd aan deze site?
Ik denk wel dat je dat kunt zeggen ja.

- Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?
Paniek niet direct, als het tenminste niet te lang duurt. Ik heb wel meestal flink de P in als het gebeurd, gelukkig gebeurd het niet zo vaak.

- Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?
Lijkt me erg leuk, alleen door omstandigheden thuis is dat vaak moeilijk te realiseren voor mij. Op zich vind ik dat erg jammer aan de andere kant is de site natuurlijk niet mijn leven, hoewel.......

Tot slot:

- Hoe vond je dit interview?
Erg lang maar wel heel leuk om te doen.

- Wie is de volgende die aan de beurt is voor het interview?
Alexander D wiens plek ik heb ingenomen omdat hij een operatie moet ondergaan vandaag (sterkte(y) ).

- Welke vraag wil je toevoegen aan het interview?
Wat is/was voor jou de reden om hier te blijven plakken?

-welke film moet iedereen gezien hebben?
Ik denk dan toch aan Casablanca.

TJ Weissel
21-04-2008, 08:52
Bedankt voor dit leuke topique! ... Ideaal leesvoer voor tijdens de ochtendkoffie!

En mooi om te zien dat er ook nog liefhebbers zijn op de wereld. maar... nicolas cage? :mrgreen:

Dennis Oosterhuis
21-04-2008, 09:38
Leuk stuk, Edgar!

Het blijft leuk om te lezen wat men zoal bezig houdt... :)

Herjan
21-04-2008, 09:44
Grappig om te lezen dat het bij jou ook je vrouw was die de eerste DVD kocht. Bij mij namelijk ook. Kun je de schuld van je uit de hand gelopen hobby toch afschuiven.... ;)

Dennis Vansant
21-04-2008, 09:51
Erg leuk om te lezen... verwacht nog meer vragen van me! :bier:
Zit nu ff droog qua inspiratie, maar het komt vast nog wel :)

Edgar Smit
21-04-2008, 10:05
Erg leuk om te lezen... verwacht nog meer vragen van me! :bier:
Zit nu ff droog qua inspiratie, maar het komt vast nog wel :)nog meer vragen, waren dit er nog niet genoeg dan? Heeft me zowat de hele week gekost!(6)

Patrick van den Hul
21-04-2008, 11:27
Je moet weer gaan schrijven, leuk om te lezen dit :p

Ik had altijd de indruk dat HT voor jou heel belangrijk was, waarom dan toch nog die CRT tv?

Edgar Smit
21-04-2008, 11:39
Je moet weer gaan schrijven, leuk om te lezen dit :p

Ik had altijd de indruk dat HT voor jou heel belangrijk was, waarom dan toch nog die CRT tv?ach ja, schrijven, als ik tijd over had, ben ooit aan een boek begonnen maar door een crash van de pc was ik alles kwijt, nooit meer opnieuw begonnen eigenlijk.

Ik ben zeker een HT liefhebber, maar met 1 kostwinner en 3 kinderen moet je keuzes maken en vooralsnog ligt mijn voorkeur bij geluid. Waarom die CRT TV? Onze vorige TV gaf er na 16 jaar spontaan de brui aan, dus wilden we op zeer korte termijn een nieuwe hebben, en de CRT waren toen enorm in prijs gedaald, deze was nieuw ooit 1299 euro en toen 600 euries. Voor dat geld kon ik op dat moment alleen een kleinere LCD kopen, niet HDready. Dat vond ik zonde. Vandaar.

Dennis Vansant
21-04-2008, 11:41
Om teveel diepgaand gelul in de kiem te smoren in het topic van de nummer 1 ouwehoerder van dit forum:

Hoeveel vuisten passen er nu eigenlijk in je achterste, Edje? :mrgreen:

Patrick van den Hul
21-04-2008, 11:50
Ah, dus zo komt Edgar aan ruim 10.000 posts in slechts 4 jaar tijd.

Edgar Smit
21-04-2008, 11:53
Om teveel diepgaand gelul in de kiem te smoren in het topic van de nummer 1 ouwehoerder van dit forum:

Hoeveel vuisten passen er nu eigenlijk in je achterste, Edje? :mrgreen:normaal gesproken geeneen, maar voor jou maak ik graag een uitzondering hoor (6)

Edgar Smit
21-04-2008, 11:58
Ah, dus zo komt Edgar aan ruim 10.000 posts in slechts 4 jaar tijd.
de helft dan hoor, de andere helft, zo'n 5000 berichten, zijn nog altijd nuttig besteed aan nieuwsberichten, artikelen en adviezen.We heten niet allemaal Dennoman die per 100 gepostte onzinberichten 1 nuttig bericht post (6)

Mr. Humphries
21-04-2008, 12:32
Weer een leuk interview, edgar ghi ghi ghi

Dennis Vansant
21-04-2008, 14:04
de helft dan hoor, de andere helft, zo'n 5000 berichten, zijn nog altijd nuttig besteed aan nieuwsberichten, artikelen en adviezen.We heten niet allemaal Dennoman die per 100 gepostte onzinberichten 1 nuttig bericht post (6)
Ahum hum :roll:

Coen P.
21-04-2008, 15:44
- In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
Erg belangrijk, ik moet elke maand minstens 1 film gezien hebben, het liefst zet ik elk weekeinde wel een paar films op maar dat lukt niet altijd.

Ik herken het gevoel, alleen bij mij geldt het per dag één film gezien hebben! ;)

leuk stukje weer!

Jordy van Buel
21-04-2008, 16:19
[/FONT][/COLOR]

Ik herken het gevoel, alleen bij mij geldt het per dag één film gezien hebben! ;)

leuk stukje weer!

Klinkt herkenbaar inderdaad :lol:

Leuk interview Edgar, ik moet zeggen dat ik je passie voor doelloze ragspellen wel kan waarderen (y) Ooit verder het werk van Edgar Allen Poe gelezen? Dat is echt zieke shit, maar wel erg interessant. Gerucht gaat overigens dat Stallone met een film over Poe bezig is, met Viggo Mortensen in de hoofdrol, misschien dat je daar nog een keer een dag mee kunt draaien ;)

Edgar Smit
21-04-2008, 16:28
Ik heb er wel eens wat van gelezen ja, het schijnt dat ik toen ik 4 was overigens al anderen bedreigde met doodmaken, ogen uitprikken en kokende olie e.d., helemaal misplaatst is de vernoeming dus niet (6).

Lex v/d Moolen
21-04-2008, 16:42
Was weer plezierig om te lezen. :) Hoorn is toch best wel gezellig? Ik kwam er vaak in de zomer met de zeilboot.
Dat gevoel van ik moet vandaag of morgen maar weer eens een film zien heb ik ook best wel vaak.

En dan het liefst één van m'n kijkachterstand, maar vaak wordt het dan toch één die ik al tig keer gezien heb. Herkenbaar?

Dennis Oosterhuis
21-04-2008, 17:09
En dan het liefst één van m'n kijkachterstand, maar vaak wordt het dan toch één die ik al tig keer gezien heb. Herkenbaar?
Bij mij in ieder geval wel... :)

Kasper P.
21-04-2008, 21:15
Leuk, heb je filmdebuut trouwens hier op dvd liggen (6) .

Edgar Smit
22-04-2008, 06:53
@Lex, zeer herkenbaar, idd wordt het erg vaak toch een film die je al vaker gezien hebt, van het weekeinde voor de 10de keer ofzo Madagascar gezien.
@Kasper, dat meen je niet, hoe heet die film eigenlijk, ik heb werkelijk geen idee namelijk.

Alexander D
22-04-2008, 08:36
Leuk interview Edgar, ik zal vast beginnen met nadenken! (heel veel meer kan ik toch nog niet) ;)

Edgar Smit
22-04-2008, 09:50
Leuk interview Edgar, ik zal vast beginnen met nadenken! (heel veel meer kan ik toch nog niet) ;)pas je wel op dat je je hersenen niet teveel pijnigt (6)

Kasper P.
22-04-2008, 16:33
@Kasper, dat meen je niet, hoe heet die film eigenlijk, ik heb werkelijk geen idee namelijk.
De titel is "Vuurdoop", pm me maar bij interesse ;).

mercapto
24-04-2008, 22:33
Leuk interview :)
Als je weer gaat schrijven wil ik wel dicteren ;)

FrankvdM
25-04-2008, 10:08
- Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
3 jaar nadat ik op deze aardkloot gekwakt was zijn we verhuist van Amsterdam naar Hoorn, zoals veel Amsterdammers toendertijd. Na ruim 20 jaar erg saai ondanks de best veel leuke kroegjes.

Dat Hoorn niet echt geweldig is kan ik beamen. Heb er 6 jaar lang op school gezeten en kom er nog altijd elke dag om naar Amsterdam te reizen. Dat is dan ook precies hoe ik Hoorn zie, als tussenstation op weg naar een andere bestemming. Je kunt er best aardig winkelen, ook al heb ik daar een hekel aan, maar daarmee houdt 't wel op. Uitgaan doe ik er vrijwel nooit, tenzij er goede bandjes in de Manifesto zijn soms.

Er zullen gerust mensen zijn die het er geweldig vinden, maar voor mij heeft die stad het gewoon niet. Wel overwogen om er te gaan wonen ivm kortere reistijd, maar als je een auto hebt is het verschil niet eens zo groot. Denk dat je in Den Haag een stuk beter af bent. :bier:

Tom L.
25-04-2008, 19:23
Leuk interview Edgar! Ik vond de soundtrack van Gone in 60 seconds ook erg goed!

Seth__Gekko
28-04-2008, 14:27
Leuke antwoorden weer Edg@r!