PDA

Bekijk de volledige versie : Progress Fialliet !!!!!



djmars
24-04-2008, 22:22
Bron RTV Oost
Klanten van elektronicawinkel Progress Automatisering uit Hengelo zijn verrast door het plotselinge faillissement.

Een groot aantal klanten stond donderdag voor de dichte deur. Bij Progress Automatisering werken meer dan 25 medewerkers. De elektronicawinkel bestaat ruim twintig jaar.



http://www.rtvoost.nl/nieuws/?id=83953
Filmpje
http://www.rtvoost.nl/media/?video=134839&news=83953

Grtz Mars:roll:

snoopey
25-04-2008, 11:41
Bij vonnis van de rechtbank Almelo d.d. 24 april 2008 is de besloten vennootschap
Progress Automatisering Hengelo B.V. hodn Progress Shop en Eyep in staat van faillissement
verklaard met aanstelling van mr. A.C. Huisman (advocaat te Enschede) tot curator en benoeming van
mr. A.A.A.M. Schreuder tot rechtercommissaris.

Via deze site zal nadere informatie volgen en zult u zich in voortkomend geval als schuldeiser kunnen melden.
Wacht u de berichten op deze site a.u.b. af.

Dus ik kan fluiten naar mijn 158,33 eurootjes en nog veel erger,,na mijn XE1:evil:

Peter van santbrink
25-04-2008, 12:17
Bij vonnis van de rechtbank Almelo d.d. 24 april 2008 is de besloten vennootschap
Progress Automatisering Hengelo B.V. hodn Progress Shop en Eyep in staat van faillissement
verklaard met aanstelling van mr. A.C. Huisman (advocaat te Enschede) tot curator en benoeming van
mr. A.A.A.M. Schreuder tot rechtercommissaris.

Via deze site zal nadere informatie volgen en zult u zich in voortkomend geval als schuldeiser kunnen melden.
Wacht u de berichten op deze site a.u.b. af.

Dus ik kan fluiten naar mijn 158,33 eurootjes en nog veel erger,,na mijn XE1:evil:

same here, klote zooi; 5 april besteld, die gasten wisten toen natuurlijk allang dat ze failliet zouden gaan; jammer dat ze zo ver weg zijn anders was ik persoonlijk m'n geld gaan halen met een honkbalknuppel, ********ken :mad::mad::evil::evil:

FransFerrari
30-04-2008, 17:40
same here, klote zooi; 5 april besteld, die gasten wisten toen natuurlijk allang dat ze failliet zouden gaan; jammer dat ze zo ver weg zijn anders was ik persoonlijk m'n geld gaan halen met een honkbalknuppel, ********ken :mad::mad::evil::evil:

Voor mij nog straffer: Op 11 maart een Blu-Ray speler besteld en de zelfde dag betaald, na 3 weken nog niets ontvangen. dan verschillende (5-6) berichten verstuurd, en slechts 1 antwoord gekregen: "Het toestel was niet in voorraad bij de leverancier" zogezegd. Ik heb dan gevraagd op 18 april om mijn geld (450,31 Euro, incl; transportkosten) terug te storten.:evil:
Jammer heb ik hier nooit een antwoord op gehad! En nu dit failliet !!!
Ik hoop dat ik alsnog mijn geld terug kan krijgen, maar ik denk dat er velen staan op te wachten:evil:

Farley
30-04-2008, 18:48
Mag ik vragen waarom je zo'n groot bedrag vooruit hebt betaald? Was er geen andere optie soms?

snoopey
30-04-2008, 21:08
Mag ik vragen waarom je zo'n groot bedrag vooruit hebt betaald? Was er geen andere optie soms?

Neen, als je iets wilde bestellen, werd je order pas geactiveerd na ontvangst van je betaling.
Maar een zaak die al 20 jaar bestaat, daar verwacht je zoiets toch niet van.
Vandaag in de mail, dit maakt me nog kwader,
Een zaak die failliet is, en waar je dus deze mail vandaag van ontvangt, ik kan het niet volgen.
Statusupdate - order vertraagd

U ontvangt deze mail omdat de verwache leverdatum van uw order morgen is.

Onze leverancier heeft de artikelen echter nog niet geleverd, dus deze datum zal helaas verplaatst moeten worden.

U ontvangt zo snel mogelijk van ons bericht wanneer wij de bestelde artikelen alsnog binnen verwachten.
Mocht u binnen een week na nu geen bericht krijgen dan kunt u het beste contact opnemen met onze orderadministratie over de status van uw order . Dit kunt u het beste doen via ons klachtenformulier en dan kiezen voor orderadministratie.

Onze excuses voor deze vertraging, we doen er alles aan om uw bestelde product(en) zo spoedig mogelijk te leveren.

Klik .hier om de status van uw order te bekijken.

FransFerrari
01-05-2008, 12:55
Mag ik vragen waarom je zo'n groot bedrag vooruit hebt betaald? Was er geen andere optie soms?

In mijn geval zeker niet, ik woon in Antwerpen en afhalen in Hengelo is nogal ver weg! En zoals gezegd je moest eerst betalen voor de bestelling definitief was, anders bestelden ze niets. (Eigenlijk was dit een onjuiste handelspraktijk, normaal mag je niets verkopen wat je niet kan leveren of in stock is)
Ik zal mijn centen wel kwijt zijn, want bij een faissement krijgen eerst de banken hun deel, dan de leveranciers en de achterstallige lonen en wedden. Tot slot is er nog de arme consument, als er nog iets over is!!:evil:

Peter van santbrink
01-05-2008, 17:06
Neen, als je iets wilde bestellen, werd je order pas geactiveerd na ontvangst van je betaling.
Maar een zaak die al 20 jaar bestaat, daar verwacht je zoiets toch niet van.
Vandaag in de mail, dit maakt me nog kwader,
Een zaak die failliet is, en waar je dus deze mail vandaag van ontvangt, ik kan het niet volgen.
Statusupdate - order vertraagd

U ontvangt deze mail omdat de verwache leverdatum van uw order morgen is.

Onze leverancier heeft de artikelen echter nog niet geleverd, dus deze datum zal helaas verplaatst moeten worden.

U ontvangt zo snel mogelijk van ons bericht wanneer wij de bestelde artikelen alsnog binnen verwachten.
Mocht u binnen een week na nu geen bericht krijgen dan kunt u het beste contact opnemen met onze orderadministratie over de status van uw order . Dit kunt u het beste doen via ons klachtenformulier en dan kiezen voor orderadministratie.

Onze excuses voor deze vertraging, we doen er alles aan om uw bestelde product(en) zo spoedig mogelijk te leveren.

Klik .hier om de status van uw order te bekijken.

heb dit mailtje ook gekregen vandaag; vreemd

snoopey
12-05-2008, 23:00
Ben toch benieuwd of deze firma de XE1 geleverd heeft.
Wie heeft hem al ontvangen, er was ook bij hun vertraging?

Peter van santbrink
13-05-2008, 18:26
Ben toch benieuwd of deze firma de XE1 geleverd heeft.
Wie heeft hem al ontvangen, er was ook bij hun vertraging?

gaat niet gebeuren, denk dat mailtje automatisch wordt verzonden na een bepaalde tijd

weet iemand trouwens wie de eigenaar van de zaak is ?

snoopey
13-05-2008, 22:36
gaat niet gebeuren, denk dat mailtje automatisch wordt verzonden na een bepaalde tijd

weet iemand trouwens wie de eigenaar van de zaak is ?

Ik bedoelde, wie heeft de speler ontvangen van Direct Sale,,daar was die ook te bestellen, maar wel met vertraging,gelukkig geen faillissement.
Ergens heb ik de naam van de eigenaar gelezen, kan zijn,,dat dat op het HT forum stond vermeld in een van de topics.

snoopey
30-07-2008, 10:24
Voor mij nog straffer: Op 11 maart een Blu-Ray speler besteld en de zelfde dag betaald, na 3 weken nog niets ontvangen. dan verschillende (5-6) berichten verstuurd, en slechts 1 antwoord gekregen: "Het toestel was niet in voorraad bij de leverancier" zogezegd. Ik heb dan gevraagd op 18 april om mijn geld (450,31 Euro, incl; transportkosten) terug te storten.:evil:
Jammer heb ik hier nooit een antwoord op gehad! En nu dit failliet !!!
Ik hoop dat ik alsnog mijn geld terug kan krijgen, maar ik denk dat er velen staan op te wachten:evil:

Vandaag per email ontvangen:
Geachte heer, mevrouw,

Naar aanleiding van uw ingediende vordering betreffende het faillissement van de besloten vennootschap Progress Automatisering BV, h.o.d.n. Progress Shop, gevestigd en kantoorhoudende te (7556 BN) Hengelo, aan de Demmersweg 136, kan ik u het volgende berichten.

Ik heb uw vordering ontvangen en geplaatst op de lijst van ingediende schuldvorderingen, als concurrente vordering.
Mocht u nog in afwachting zijn van een levering, dan moet ik u helaas mededelen dat deze levering niet meer zal plaatsvinden. Ook voor het geval uw vordering ziet op een verwachte terugstorting van een gedane (vooruit)­betaling moet ik u helaas berichten dat deze terug betaling niet is te verwachten.

Gelet op de huidige stand van de boedel, zal er geen uitkering aan concurrente schuldeisers kunnen plaatsvinden. Mocht dit vooruitzicht wijzigen, dan verneemt u vanzelfsprekend nader van mij.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te informeren.
Hoogachtend,


A.C. Huisman
curator

Moeten we toch maar met een heleboel gedupeerden een keer gratis gaan winkelen in zijn nieuwe bedrijf.

Peter van santbrink
30-07-2008, 11:39
zelfde mailtje ook gekregen...

jammer dat ie niet in de buurt woont anders was ik zeker langs gegaan; die knakker woont toch in een huis en zal ook wel een auto hebben, laat ie lekker z'n huis en auto verkopen en zo z'n schuldeisers betalen

als ik het goed begrijp gaat ie wat anders beginnen ? waarom moet ie dan niet die inkomsten aanwenden om z'n schulden te betalen, ; mocht ik ooit in de buurt zijn ga ik zeker even langs, !@#@**zooi :evil: :evil:

snoopey
30-07-2008, 21:55
gaat niet gebeuren, denk dat mailtje automatisch wordt verzonden na een bepaalde tijd

weet iemand trouwens wie de eigenaar van de zaak is ?
overgenomen andere forum:
Er zijn dus nu al 457 gedupeerden die gezamelijk ruim 130.000 euro hebben overgemaakt,en de eigenaar van progress de HR FRANK VERHOEVEN die gaat min of meer een nieuwe start maken in het Oldenzaalse berdrijfje Contict data- en telecommunicatie.

Geven hem een paar maanden en dan gaan we een keer langs met zijn allen!!
Ik woon in Den Haag, jij in Schiedam, nog 2 en we gaan een dagje uit!(y)