PDA

Bekijk de volledige versie : HD-DVD via HDMI naar Denon AVR-1708



Slewey
25-04-2008, 09:19
Ik ben gisteren bezig geweest om een nieuwe set te installeren, maar ik kreeg dat niet helemaal aan de gang zoals het hoort. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Het gaat om een Toshiba EP-30 HD-DVD speler, in combinatie met de Denon AVR-1708.
Als tv heb ik een Philips 47 PFL 9732.

Nou dacht ik dat alle apparaten gewoon over de volle HDMI mogelijkheden beschikte en heb ik 2 hdmi 1.3 kabels. De Toshiba en Denon (DVD in) verbinden met een HDMI en van de Denon (Monitor out) naar de tv.
Nou krijg ik bij die opstelling geen geluid via de versterker. Na wat geruild te hebben had ik het precies andersom, wel geluid, geen beeld.
Pas als ik de Toshiba en Denon nog extra ging verbinden met een optical had ik zowel beeld als geluid.

Het lijkt een beetje alsof de Denon het geluid niet via de HDMI doorgeeft, iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt!

DVDProfilersFilmgek
25-04-2008, 16:40
Ik ben gisteren bezig geweest om een nieuwe set te installeren, maar ik kreeg dat niet helemaal aan de gang zoals het hoort. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Het gaat om een Toshiba EP-30 HD-DVD speler, in combinatie met de Denon AVR-1708.
Als tv heb ik een Philips 47 PFL 9732.

Nou dacht ik dat alle apparaten gewoon over de volle HDMI mogelijkheden beschikte en heb ik 2 hdmi 1.3 kabels. De Toshiba en Denon (DVD in) verbinden met een HDMI en van de Denon (Monitor out) naar de tv.
Nou krijg ik bij die opstelling geen geluid via de versterker. Na wat geruild te hebben had ik het precies andersom, wel geluid, geen beeld.
Pas als ik de Toshiba en Denon nog extra ging verbinden met een optical had ik zowel beeld als geluid.

Het lijkt een beetje alsof de Denon het geluid niet via de HDMI doorgeeft, iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt!

Het lijkt niet alleen een beetje, de 1708 doet helemaal niets met je HDMI aangesloten apparaten., Je kan er 2 HDMI apparaten op aansluiten, de receiver kun je gebruiken als switch tussen beiden.

Pas vanaf de 1908 wordt de HDMI ingang aktief gebruikt door de receiver.

Hier:

http://www.lookenlisten.nl/index_ie.html

Kun je wat meer informatie vinden.

Slewey
25-04-2008, 18:04
Dankje! Ik was er al een beetje bang voor, maar het ging om een set van m'n vader.

DVDProfilersFilmgek
25-04-2008, 18:57
Dankje! Ik was er al een beetje bang voor, maar het ging om een set van m'n vader.

Niks mis met de set, het geluid via de optische aansluiting kan voor voldoende plezier zorgen, voor de nieuwe HD Audio dien je echt over zeer goede speakers te beschikken om de details te kunnen horen. De speakers heb je niet genoemd......