PDA

Bekijk de volledige versie : Wesley Snipes



Hugo R
25-04-2008, 09:18
De Amerikaanse acteur Wesley Snipes is veroordeeld tot drie jaar celstraf wegens belastingontduiking tussen 1999 en 2001.De straf is gelijk aan de eis. Snipes, bekend van onder meer de Blade- films, gaat in hoger beroep. Hij hoeft tot die tijd niet de cel in.

intexor
25-04-2008, 14:32
Toch wel straf als hij die drie jaar ook effectief moet uitzitten, het was de maximumstraf en Snipes was blijkbaar bereid om 15 miljoen dollar te betalen aan de fiscus. Maar ik kan in deze zaak ook moeilijk inschatten of hij zelf van de belastingfraude op de hoogte was of hij slachtoffer is van een slecht management.

In ieder geval, veel maakt het momenteel niet uit. Snipes is de laatste jaren ontpopt tot een nieuwe Steven Segal, en we weten allemaal dat dit geen compliment kan zijn ;)

arjan_ufo
25-04-2008, 14:39
Vind het ook een erg lange tijd. maar ja aan de andere kant, als hij moedwillig het gedaan heeft, vind ik het niet meer dan terecht. dan nog vind ik de termijn wel heel lang. 3 jaar, dan mag je in nederland 4 mensen voor vermoorden.

Patrick van den Hul
25-04-2008, 15:27
Als het bewust is gedaan, vind ik het vooral heel erg dom. Als je rijk bent, ga je toch geen celstraf riskeren om nog iets rijker te kunnen worden?

Richard B.
26-04-2008, 23:57
Ik vraag me af of mensen op dat niveau wel weet hebben van wat er allemaal in hun belastingaangifte staat. Volgens mij ben je daar helemaal niet meer mee bezig dan, en word dat allemaal geregeld door accountants of assistenten. Daar ben je lekker klaar mee als die mensen hun werk niet goed doen dan. :?

gompier
27-04-2008, 02:21
Accountants maken normaliter niet ook direct het geld voor iemand over.... Zijn diverse adviseurs e.d. hebben met klem benadrukt, dat Snipes grote problemen te wachten konden staan... Kerel heeft hele periode in Namibiƫ ook schuil gehouden... :roll: