PDA

Bekijk de volledige versie : I Am Legend [Blu-ray Disc]



Marcel den Haan
28-04-2008, 09:36
I Am Legend

Sterke HD presentatie van deze science fiction film met Will Smith.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3394)

Xander Rühl
28-04-2008, 12:59
Deze film ziet er inderdaad mooi uit in HD. Kleur, contrast, zwartwaarde en schaduwdetail zijn allemaal uitstekend en de gestileerde bruinzweem die over de film hangt levert 'n fraaie aanblik. Op één punt ben ik 't echter niet met deze review - en vele andere! - eens en dat is op het punt van de scherpte; wie een gestoken scherp beeld à la Spider-Man 3 of één van de Pirates of the Caribbean films verwacht zal waarschijnlijk licht bedrogen uitkomen. Zo scherp is 'ie beslist niet en daar is niet eens 'n directe vergelijking voor nodig. Ik weet overigens bijna zeker dat de film zo is bedoeld aangezien hij er in alle andere opzichten volmaakt uitziet en daarom doet vermoeden dat 't 'n accurate weergave van de bron is. Het zou kunnen dat 't bewust gedaan is om de film 'n niet al te perfecte, enigszins rauwe look te geven, of om de limitaties van de special effects van met name het verlaten Manhattan 'n beetje te verdoezelen.
Hoe dan ook, de film ziet er heel fraai uit op deze blu-ray, maar 'n nog altijd zeer goede waardering van 4,5 bolletjes voor het beeld zou wat mij betreft meer op z'n plaats zijn. 5 bolletjes zouden alleen gereserveerd moeten worden voor films waar qua beeld werkelijk álles uitmuntend is.

Ge_Someone
29-04-2008, 10:17
De kleuren zien er natuurlijker uit en er zijn meer kleurschakeringen te zien. [..] een rode auto. Dit rood spat van je scherm en ziet er erg fraai uit.
Ik heb altijd moeite met zo'n beschrijving. Is het nou natuurlijk als de kleuren "van het scherm spatten"? De beschrijving geeft mij eerder aan dat de kleur hier en daar overdreven is.

Alexander D
30-04-2008, 11:07
Ik heb altijd moeite met zo'n beschrijving. Is het nou natuurlijk als de kleuren "van het scherm spatten"? De beschrijving geeft mij eerder aan dat de kleur hier en daar overdreven is.

Bekijk anders Cars op blu-ray 1080P een keer. Dan weet je de beste omschrijving van 'van het scherm spatten'.... ;)

Arnold van Oostrum
30-04-2008, 11:16
Ik heb altijd moeite met zo'n beschrijving. Is het nou natuurlijk als de kleuren "van het scherm spatten"? De beschrijving geeft mij eerder aan dat de kleur hier en daar overdreven is.
Het is eigenlijk een beschrijving die je niet al te letterlijk moet nemen. Bij hele mooie HD transfer zie je dat het beeld veel kleurrijker is, de kleuren ogen meer verzadigd, er zit meer nuancering in de kleur, etc. Dat is een heel verschil met de 'gewone' DVD met standaard resolutie. In je enthousiasme over zo'n mooi beeld zou je dan inderdaad kunnen zeggen dat 'de kleuren van het scherm spatten'. :wink:

Bruce Lee
07-05-2008, 14:51
Zit te twijfelen nog steeds of ik deze film moet halen. Aan de ene kant hoor ik heel veel positieve mensen maar toch ook net zoveel negatieve.

Pieter V
07-05-2008, 14:53
Zit te twijfelen nog steeds of ik deze film moet halen. Aan de ene kant hoor ik heel veel positieve mensen maar toch ook net zoveel negatieve.
Dan huur je hem toch, mocht je toevallig lid zijn?

Claudio Santulli
07-05-2008, 16:14
De kleuren zien er natuurlijker uit en er zijn meer kleurschakeringen te zien. [..] een rode auto. Dit rood spat van je scherm en ziet er erg fraai uit.

Rood is overigens wel een kleur waar de gewone dvdspeler en SD schermen veel moeite mee hebben.
Het heeft te maken met een compromis betrefd de kleurenbeperking van het signaal.
Je kan deze beperking goed zien bij de kleur rood op een dvd.
Hoe het precies zit weet ik ook niet helemaal, maar het wordt nader toegelicht op "DVE HD Basics" Blu-ray

High Definition dragers hebben deze beperking niet, hierdoor zijn de rode kleuren superstrak zonder bleeding.
Een goed voorbeeld is inderdaad "Cars"
Maar ook bij de dvd van "Finding Nemo" vond ik de details rond de ogen wazig.

Dit geeft mij ook inderdaad het idee dat de kleuren letterlijk van het scherm spatten.
Niet dat de kleuren daardoor overdreven zijn, maar gewoon gedetaileerd en superstrak.
En dus indruk maken.

Maar hoe moet je anders iets wat puur visueel is, vertalen naar tekst!
Dat blijft lastig!

De film zelf vondt ik wel redelijk, soms een beetje traag.
Wel twee totaal andere einde's van de film.
In het stuk met de leeuwen, vond ik de CGI minder, zeker in HD, wat natuurlijk niks verbergt.
Het deed me een beetje denken aan de CGI van "Jumani"
Maar goed, het blijft moeilijk een levend iets op het scherm te toveren!

SuperDre
10-05-2008, 17:22
Persoonlijk vond ik deze film ook behoorlijk traag en had wel wat meer spanning/vaart in mogen zitten.. zelfs als een drama film was deze veel te traag.. Vond het dus niet de topper die het had kunnen zijn, maar gelukkig was hij ietsiepietsie beter als de vorig jaar verschenen 'I am omega' met Mark dacascos (wel even budget in acht houdend, ofwel verylowbudget tegenover veryhighbudget)..

Rotterdam5314
14-05-2008, 07:15
Kaniemand mij vertellen welk alternatief einde er wordt bedoelt. heb beide gekeken en ik merkte geen verschil eerlijk gezegd

Claudio Santulli
14-05-2008, 09:18
Bij de een gaat hij dood, bij de andere niet Lijkt me wel verschillend.

Coen P.
14-05-2008, 09:32
Kaniemand mij vertellen welk alternatief einde er wordt bedoelt. heb beide gekeken en ik merkte geen verschil eerlijk gezegd

origineel
I Am Legend offfert zichzelf op door vrouw en kind met geneesmiddel in zijn kluis te stoppen (zuurstof anyone?) waarna hij zichzelf en die creepy crawlers opblaast.

crappy einde
I Am Legend onderhandelt (zonder woorden) met de baas van de enge mannetjes. Geeft zijn proefpersoon terug waarna de enge mannetjes er van door gaan. I Am Legend blijft dus leven.

Rotterdam5314
14-05-2008, 19:09
origineel
I Am Legend offfert zichzelf op door vrouw en kind met geneesmiddel in zijn kluis te stoppen (zuurstof anyone?) waarna hij zichzelf en die creepy crawlers opblaast.

crappy einde
I Am Legend onderhandelt (zonder woorden) met de baas van de enge mannetjes. Geeft zijn proefpersoon terug waarna de enge mannetjes er van door gaan. I Am Legend blijft dus leven.


Ik weet niet of ik een foute disc heb dan, maar ik heb het einde van beide versies nog eens bekeken en ze zijn allebij hetzelfde. Is er iets bekend over dat er een foute disc in omloop is?

Claudio Santulli
15-05-2008, 11:38
Mijn versie is de Blu-ray. en die is correct!
Daar kan je van te voren aangeven welke versie je wilt zien.
Als je die mogelijkheid hebt, kies daarna de betreffende chapters, en laat de film uitlopen!
Ik weet niet hoe dat op de dvd is.

Frank
15-05-2008, 12:26
Bij de DVD-uitgave staat de bioscoopversie op disc 1 en de alternatieve versie op disc 2.

scorpius
04-07-2009, 11:06
Ik heb deze blu-ray vanochtend gezien en ben het geheel eens met de beoordeling van beeld en geluid. Beeld en geluid zijn gewoonweg super. De film zelf had een iets hogere waardering mogen hebben (4 bolletjes, maar dan wel met het alternatieve eind).
Al met al een prima blu-ray!