PDA

Bekijk de volledige versie : Beste Blu-Ray speler!



Arriejj
28-04-2008, 19:16
Ik heb een vraag:

Welke Blu-Ray speler kan DVD+R bestanden afspelen en geeft een goede kwaliteit dvd's??

Graag een antwoord met geschatte prijs! :-)

dragon
28-04-2008, 19:20
tja tog de ps3, en niet om te narren maar t is gewoon zo, en hij upscaled gewone dvd's ook goed :bier: 399 euro en via firmware updates altijd uptodate met de nieuwste blu-ray profielen en audio codec ondersteuningen:bier:

Knochen
28-04-2008, 19:44
Yep, 10:0 voor de ps3: overal lees je dat dit echt een goede keus is als speler. Helemaal top ook al die extra functies ook. Ik heb hem dan sinds zaterdag, maar iemand die zo'n ding in het begin kocht heeft dus iedere keer nieuwe dingen erop gekregen, houd t iedere keer fris!

le-nnart
29-04-2008, 09:40
de ps3 is wel een goede speler, alleen vraag ik me af wat iedereen zo geweldig vindt aan upscalen....neem gewoon de blu ray versie, en bekijk je huidige collectie gewoon zoals je altijd al deed. Ik zie geen verschil met upscalen, wél met de blu ray.

rogue
29-04-2008, 15:11
de ps3 is wel een goede speler, alleen vraag ik me af wat iedereen zo geweldig vindt aan upscalen....neem gewoon de blu ray versie, en bekijk je huidige collectie gewoon zoals je altijd al deed. Ik zie geen verschil met upscalen, wél met de blu ray.
Dan heb je nooit een vergelijking gedaan tussen de PS3 en een andere willekeurige dvd-speler zeker....het verschil is enorm. Ik heb een andere dvd-speler voor upscalen voor mijn niet regio 2 dvd's, maar die haalt het toch echt niet bij de PS3. En dan is het lekker dat je je huidige collectie die je jarenlang gekocht hebt toch in een aardige kwaliteit kan bekijken.
Maar misschien kun je het inderdaad niet zien; het hangt bijvoorbeeld natuurlijk ook van je tv af. Met CRT zal je geen verschil zien.

le-nnart
29-04-2008, 15:23
Dan heb je nooit een vergelijking gedaan tussen de PS3 en een andere willekeurige dvd-speler zeker....het verschil is enorm. Ik heb een andere dvd-speler voor upscalen voor mijn niet regio 2 dvd's, maar die haalt het toch echt niet bij de PS3. En dan is het lekker dat je je huidige collectie die je jarenlang gekocht hebt toch in een aardige kwaliteit kan bekijken.
Maar misschien kun je het inderdaad niet zien; het hangt bijvoorbeeld natuurlijk ook van je tv af. Met CRT zal je geen verschil zien.


en jij denkt dat ik mijn ps3 aan een bolle tv hang ???

Ik heb een 32" lcd(sony) en zie echt nauwlijks verschil, zou je het niet weten dat zie je het niet. en dat is bij blu ray wel anders, velle kleuren, zwart=zwart etc. etc.

ik vind upscalen maar een hype

Arriejj
29-04-2008, 15:28
Bedankt voor de reacties, maar ik wil alleen maar weten welke Blu-Ray speler goede kwaliteit dvd's heeft en dvd+r kan spelen?!

dragon
29-04-2008, 15:35
haha, tja dat hebben we je al verteld.....de ps3

rogue
29-04-2008, 15:36
en jij denkt dat ik mijn ps3 aan een bolle tv hang ???

Ik heb een 32" lcd(sony) en zie echt nauwlijks verschil, zou je het niet weten dat zie je het niet. en dat is bij blu ray wel anders, velle kleuren, zwart=zwart etc. etc.

ik vind upscalen maar een hype
Er zijn er genoeg die geen plasma of lcd hebben, maar wel een ps3. In dit geval jij dus wel, dan is het nog vreemder dat je geen verschil ziet tussen een "gewone" dvd en een "geupscalde" dvd. Met welke dvd-speler heb je dan een vergelijking gedaan? Ook eentje met HDMI en upscaling, of een andere?

hstadman
29-04-2008, 16:18
Blu-ray speler...panasonic BD50 en de sony S550. Beiden verwacht in juni en zullen waarschijnlijk beter beeld en geluid geven dan de ps3. De sony 500 is al getest en geeft beter beeld en geluid dan de PS3. Als je alleen voor sd-dvd upscaling zoekt, kijk dan eens naar de hd-dvd speler toshiba XE-1, een van de beste upscalers in de markt.:wink: Al zal het wele rg lastig worden om die nu nog te kunnen bemachtigen. De XE-1 wordt voor rond de 150 euro verkocht (hd-dvd speler) en de panasonic BD50 en de sony S550 zitten zo rond de 500 euro!

Arriejj
29-04-2008, 16:26
Bedankt hstadman!

STaf
29-04-2008, 21:36
Blu-ray speler...panasonic BD50 en de sony S550. Beiden verwacht in juni en zullen waarschijnlijk beter beeld en geluid geven dan de ps3. De sony 500 is al getest en geeft beter beeld en geluid dan de PS3. Als je alleen voor sd-dvd upscaling zoekt, kijk dan eens naar de hd-dvd speler toshiba XE-1, een van de beste upscalers in de markt.:wink: Al zal het wele rg lastig worden om die nu nog te kunnen bemachtigen. De XE-1 wordt voor rond de 150 euro verkocht (hd-dvd speler) en de panasonic BD50 en de sony S550 zitten zo rond de 500 euro!
De Panasonic BD30, die ik dus heb:smile: , haalt enorm goede resultaten in verscheidene reviews(HCC, What Hifi enz.) maar mist dus wel profiel 2.0... voorlopig mis ik dat niet, hij is gelukkig wel profiel 1.1, en Ik ben er wel echt tevreden mee.

le-nnart
30-04-2008, 07:46
Er zijn er genoeg die geen plasma of lcd hebben, maar wel een ps3. In dit geval jij dus wel, dan is het nog vreemder dat je geen verschil ziet tussen een "gewone" dvd en een "geupscalde" dvd. Met welke dvd-speler heb je dan een vergelijking gedaan? Ook eentje met HDMI en upscaling, of een andere?


ik had hiervoor een gewoone dvd speler van LG, een geweldig ding speelde alles af namelijk. Deze was gewoon scart aangesloten op mijn lcd, en nu de ps3, maar ik zie niet/nauwlijks verschil.

Die ps3 is hdmi aangesloten. VOor blu rays die wel geweldig mooi zijn.

Wim S.
30-04-2008, 14:26
Ikzelf heb de Panasonic Dmp-bd30 en die bevalt goed voor de blu-ray en dvd's, ook speelt hij dvd+r af. Binnekort komt de bd50 uit en die zal weer beter zijn. zal tussen de 400 en 500 € zitten.

hstadman
30-04-2008, 14:32
Bedankt hstadman!:wink:

Tiger0120
30-04-2008, 23:05
Ik ben zeer tevreden over mijn BDP-1400 van samsung. deze speelt ook alles zonder mokken af en is vrij rap.

STaf
01-05-2008, 10:16
[quote=Wim S.;1363744]Ikzelf heb de Panasonic Dmp-bd30 en die bevalt goed voor de blu-ray en dvd's, ook speelt hij dvd+r af. Binnekort komt de bd50 uit en die zal weer beter zijn. zal tussen de 400 en 500 € zitten.[/quote
Op welke manier heb jij de audio aangesloten?

Wim S.
01-05-2008, 14:00
coax

.:Quadran:.
01-05-2008, 15:43
Ik hoor nu wel dat de PS3 massa's stroom verbruikt bij het afspelen van blu ray-discs. Men spreekt van 150W tot 300W?

Tiger0120
01-05-2008, 17:49
rofl dat zou dan al meer zijn dan een gemiddelde LCD van 106.

Roy de Jong
01-05-2008, 18:18
Ik heb dit plaatje even van tweakers.net afgehaald:

http://tweakers.net/ext/i/1172137809.jpg

De PS3 gebruikt gemiddeld toch aardig wat stroom ja.
De panasonic BD-30K gebruikt (volgens Panasonic) 25watt gemiddeld....

Edwin V
12-05-2008, 09:11
http://www.areadvd.de/hardware/2008/pioneer_bdp_lx70a.shtml

Had niet gedacht dat ie qua beeld beter zou zijn dan de LX70. Ook vraag ik me af of ie DTS Master HD wel kan uitsturen aangezien ik dat nergens in de handleiding kan lezen.
Ik heb nog geen versterker met HDMI dus kan 't nog niet uitproberen.

Overigens, nu 't wat warmer is springt de ventilator in de speler eerder aan, wat resulteert in een zachte zoemtoon.

Edwin V
12-05-2008, 09:13
De PS3 heeft een snelle processor, die verbruikt veel energie en moet gekoeld worden.
maar hij is dan wel snel met opstarten enzo. "Elluk nadeel hep z'n voordeel"

hstadman
12-05-2008, 09:55
Dat opstarten van de ps3 komt omdat er een pc drive inzit...die zijn iets anders dan de drives die in een stand alone worden gebruikt. De Stand alone blu-ray spelers zijn zelf ook verkapte mini computers...Pc drives zijn in het algemeen wat sneller met lezen dan de stand alone versies, die vaak ook niet zo snel draaien, max. 1 of 2 speed lezen, terwijl een pc drive al 6 x kan inlezen...8-)

Peter van santbrink
13-05-2008, 13:09
bd30 is nu 299 bij mm incl 2 br's

Peter van santbrink
13-05-2008, 13:10
bd30 is nu 299 bij mm incl 2 br's

in

denizg
21-05-2008, 11:02
Ik ben ook van plan om TOCH maar een PS3 te kopen als Blue-ray speler. Nu vraag ik me alleen af hoe het zit met aantal db (geluid) zo een PS3 maakt als deze afspeeld.

Anders ga ik toch voor een stand alone BR-Speler

Alexander D
21-05-2008, 15:56
De 40GB versie is zo goed als stil. Als je bij het apparaat staat hoor je een heel zacht zoemend geluid van de 2.5" harddisk die erin zit; that's about it.

Mijn projector produceert volgens de specs 23dB in eco-modus, en hoewel dat geenszins storend is, maakt 'ie nog altijd aanzienlijk meer geluid dan mijn PS3.

Mijn projector maakt iets meer herrie maar verder inderdaad met je eens.

Ook tijdens stille scenes hoor ik de ps3 niet.

denizg
21-05-2008, 22:49
Ik zit echt te twijfelen.

Mijn keus gaat uit naar Panasonic DMP-BD30 of De PS3, maar ondanks deze spellen kan afspelen, zal ik waarschijnlijk geen tot zeer weinig spellen op spelen. Tevens vind ik een standalone toch iets mooier dan zo een PS3 monster.

Tevens zit ik nog op de Panasonic DMP-BD50 te wachten, iemand enig idee wanneer deze eindelijk eens uit komt? Maar als deze boven de 500 euro is, valt deze toch af.

Het is jammer dat de upscaling van de Panasonic DMP-BD30 niet zo goed is... :S BIj de PS3 is dit beter (right?) zo ver heb ik heb kunnen lezen.

BASIL
21-05-2008, 23:44
Ik zit echt te twijfelen.

Mijn keus gaat uit naar Panasonic DMP-BD30 of De PS3, maar ondanks deze spellen kan afspelen, zal ik waarschijnlijk geen tot zeer weinig spellen op spelen. Tevens vind ik een standalone toch iets mooier dan zo een PS3 monster.

Tevens zit ik nog op de Panasonic DMP-BD50 te wachten, iemand enig idee wanneer deze eindelijk eens uit komt? Maar als deze boven de 500 euro is, valt deze toch af.

Het is jammer dat de upscaling van de Panasonic DMP-BD30 niet zo goed is... :S BIj de PS3 is dit beter (right?) zo ver heb ik heb kunnen lezen.

Vreemd want er zijn er die zeggen dat de upscalling van de BD30 beter is dan die van de PS3.:roll:

Alexander D
22-05-2008, 07:46
De scaling van de PS3 is in ieder geval niet zo goed dus het kan makkelijk beter.

denizg
22-05-2008, 11:23
Ik vraag me af of je dan beter niet gewoon een losse DVD-upscaler zoals de Denon DVD-1740 (http://www.denon.co.uk/site/unten.php?main=prod&ver=&MID=3&sub=1&fill=1&action=detail&Pid=332&#) er naast kan kopen?

STaf
22-05-2008, 18:41
De BD30 is een schitterende speler, voor zowel dvd's als Blu-rays, en speelt zelfs Divx af! Heb de speler ongeveer een maand. Heb ondertussen al wel 2 updates binnengehaald. Dit is de speler waar je voor moet gaan, zeker als je niet meer wil uitgeven dan een 300 a 400€. Wat upscalen betreft, in een review van Home Cinema Choice/ What HiFi? scoort hij héél goed, daar vergelijken ze hem zelfs met de PS3, en de Panny scoort beter. Zeer tevreden van deze speler(y)

Alexander D
22-05-2008, 19:20
De BD30 is een schitterende speler, voor zowel dvd's als Blu-rays, en speelt zelfs Divx af! Heb de speler ongeveer een maand. Heb ondertussen al wel 2 updates binnengehaald. Dit is de speler waar je voor moet gaan, zeker als je niet meer wil uitgeven dan een 300 a 400€. Wat upscalen betreft, in een review van Home Cinema Choice/ What HiFi? scoort hij héél goed, daar vergelijken ze hem zelfs met de PS3, en de Panny scoort beter. Zeer tevreden van deze speler(y)

Maar volgens mij kan hij niet met DTS MA overweg.....;)

STaf
22-05-2008, 21:21
Maar volgens mij kan hij niet met DTS MA overweg.....;)
Zelf heb ik nog een gewone receiver die alleen DD en DTS kan weergeven, dus kan ik daar niets over zeggen, maar DTS master speelt hij volgens de handleiding zeker wel...Geen probleem daar, alleen mist hij wel de ethernet aansluiting.

Alexander D
23-05-2008, 08:32
Zelf heb ik nog een gewone receiver die alleen DD en DTS kan weergeven, dus kan ik daar niets over zeggen, maar DTS master speelt hij volgens de handleiding zeker wel...Geen probleem daar, alleen mist hij wel de ethernet aansluiting.

Nee klopt. Foutje van mijn kant.

Het probleem is dat de speler geen decoders aan boord heeft. Dus als je geen receiver hebt die de nieuwe formaten kan decoderen kun je daar niet van genieten.

Edwin V
23-05-2008, 16:02
Nee klopt. Foutje van mijn kant.

Het probleem is dat de speler geen decoders aan boord heeft. Dus als je geen receiver hebt die de nieuwe formaten kan decoderen kun je daar niet van genieten.
Ik heb nog niet eens een versterker met HDMI inputs dus moet nog gewoon analoog doen. Helaas waren er vorig jaar nog geen spelers die via de analoge uitgang alles decodeerden.
Maar mijn volgende versterker krijgt wel HDMI en dan neem ik er natuurlijk ook een met ondersteuning voor alle audioformaten.

STaf
23-05-2008, 21:41
Ik heb nog niet eens een versterker met HDMI inputs dus moet nog gewoon analoog doen. Helaas waren er vorig jaar nog geen spelers die via de analoge uitgang alles decodeerden.
Maar mijn volgende versterker krijgt wel HDMI en dan neem ik er natuurlijk ook een met ondersteuning voor alle audioformaten.
Ik koop zeker de Yamaha RX-V663(ben een Yamaha fan), weet alleen nog niet wanneer, heb momenteel een RX-V559, die ik echt wel goed vind, daarom kan ik er zo moeilijk afscheid van nemen...

Alexander D
25-05-2008, 17:57
Ik heb nog niet eens een versterker met HDMI inputs dus moet nog gewoon analoog doen. Helaas waren er vorig jaar nog geen spelers die via de analoge uitgang alles decodeerden.
Maar mijn volgende versterker krijgt wel HDMI en dan neem ik er natuurlijk ook een met ondersteuning voor alle audioformaten.

Er zijn heel veel mensen die een versterker hebben die dat nog niet kan en dan heb je dus relatief weinig aan deze speler en kun je net zo goed een PS3 kopen die ook nog eens een stuk sneller is.

Martin van Tuijl
28-04-2009, 10:53
De BD30 is een schitterende speler, voor zowel dvd's als Blu-rays, en speelt zelfs Divx af! Kan aan mij liggen, maar ik heb nog geen divx file aan de praat gekregen met de BD30. Of bedoel je dixv VOD ( video on demand)?