PDA

Bekijk de volledige versie : Digitale tv opnemen met HDrecorder



rene1973
28-04-2008, 20:01
Ik heb sinds kort digitale tv en neem programma's op met een hd recorder.
Ik ben er achter gekomen dat je onder het opnemen niet moet gaan zappen met de decoder omdat ie dat dan ook opneemt, dus moet ik analoog gaan zappen.
Geen probleem, daar kan ik mee leven.
Maar nu heb ik erg slecht beeld als ik analoog kijk vooral RTL 7. Is hier iets aan te doen?

Samba-boy
01-05-2008, 13:53
Ik heb dus precies hetzelfde, maar wij zitten nu midden in de verbouwing, en hebben dus de kabels van de digitale naar video ontkoppeld. Nu neem ik dus niet meer Digitaal op, en de storing is weer weg. Dus ik denk dat de enige oplossing is: Niet digitaal opnemen?

Ik vind het trouwens wel irritant dat je kan zappen met de digitale en daardoor de opname in de soep kan laten lopen... :(

Mr_Parker
01-05-2008, 16:54
Wat het geval kan zijn is dat misschien de coax kabel naar de tv (of die tussen de recoder en de decoder) niet 100% is.
Hierdoor zou er storing op het signaal kunnen komen die je vervolgens terug ziet op de tv.

Zelf gebruik ik de doorlus van de coax al een paar jaar en heb nergens last van.
ik heb er overigens bewust voor gekozen om een normale hdd recorder te kopen en gebruiken ipv een pvr (digitale tv recoder van / voor de kabelaar) omdat ik zo makkelijker het opgenomene op dvd kan zetten en elders kan kijken.

Mocht je toch digitaal willen kijken (en zappen) terwijl je ook digitaal opneemt dan dien je een dergelijke pvr aan te schaffen. Geschikt voor je eigen kabelaar.

Wat overigens ook meespeelt is dat analoge kabel op een lcd scherm uit zich zelf doorgaans al minder uitziet dan digitale tv op een dergelijke tv. Dit komt door het probleem van de up / down sclaing van normale tv beelden die bij een lcd altijd nodig is en tevens door de storings gevoeligheid die er altijd meer is bij analoge signalen dan bij digitale.

Controleer dus even goed je kabels, sla bijvoorbeeld eens een van beide apparaten over in de coax schakel en verwissel de kabels om zo eens te kijken of je verschil ziet.
Als je bijvoorbeeld uitsluitend vanaf de decoder opneemt hoef je de coax niet perse naar de hdd-recorder te laten lopen, ten zij je een evt. Guide+ systeem op je recorder gebruikt om op te nemen.

rene1973
04-05-2008, 11:05
Wat het geval kan zijn is dat misschien de coax kabel naar de tv (of die tussen de recoder en de decoder) niet 100% is.
Hierdoor zou er storing op het signaal kunnen komen die je vervolgens terug ziet op de tv.

Zelf gebruik ik de doorlus van de coax al een paar jaar en heb nergens last van.
ik heb er overigens bewust voor gekozen om een normale hdd recorder te kopen en gebruiken ipv een pvr (digitale tv recoder van / voor de kabelaar) omdat ik zo makkelijker het opgenomene op dvd kan zetten en elders kan kijken.

Mocht je toch digitaal willen kijken (en zappen) terwijl je ook digitaal opneemt dan dien je een dergelijke pvr aan te schaffen. Geschikt voor je eigen kabelaar.

Wat overigens ook meespeelt is dat analoge kabel op een lcd scherm uit zich zelf doorgaans al minder uitziet dan digitale tv op een dergelijke tv. Dit komt door het probleem van de up / down sclaing van normale tv beelden die bij een lcd altijd nodig is en tevens door de storings gevoeligheid die er altijd meer is bij analoge signalen dan bij digitale.

Controleer dus even goed je kabels, sla bijvoorbeeld eens een van beide apparaten over in de coax schakel en verwissel de kabels om zo eens te kijken of je verschil ziet.
Als je bijvoorbeeld uitsluitend vanaf de decoder opneemt hoef je de coax niet perse naar de hdd-recorder te laten lopen, ten zij je een evt. Guide+ systeem op je recorder gebruikt om op te nemen.

Bedankt voor de info, ik ga het proberen.

Groet Rene

P@trick_DVD
06-05-2008, 17:04
Het komt wel vaker door dat doorlussen van het analoge signaal op een decoder en recorder tot kwaliteitsverlies leidt. Mochten bovenstaande tips van Mr_Parker nog geen uitkomst bieden, dan kun je altijd nog splitters gaan gebruiken ipv doorlussen en eventueel kwalitatief betere coax kabels en pluggen gaan gebruiken. Een goed merk voor splitters, kabels en pluggen is Hirschmann. De splitter zet je dan direct achter je wandcontactdoos en splits vanuit hier het analoge signaal naar TV en decoder (en eventueel ook nog je recorder als je ook analoog wilt opnemen).

Tomas
23-05-2008, 19:39
Ik heb sinds kort digitale tv en neem programma's op met een hd recorder.
Ik ben er achter gekomen dat je onder het opnemen niet moet gaan zappen met de decoder omdat ie dat dan ook opneemt, dus moet ik analoog gaan zappen.
Geen probleem, daar kan ik mee leven.
Maar nu heb ik erg slecht beeld als ik analoog kijk vooral RTL 7. Is hier iets aan te doen?

Heb jij hier al een oplossing voor gevonden, ik heb namelijk precies hetzelfde, en het begint behoorlijk irritant te worden? Ik heb de Samsung dvd HR753.