PDA

Bekijk de volledige versie : Vergelijkbare Receivers Onkyo TX-SR605



Jaymz24
30-04-2008, 19:17
Hallo iedereen,

Via dit forum ben ik gewezen op de Onkyo TX-SR605 (http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_2008_5875566.html) (en straks de 606 (http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_2008_5935286.html)). Deze AV receiver heeft alles wat ik wil: Video én Audio over HDMI v1.3.

Eerlijkwaar, ik heb gezocht... maar wat zijn de vergelijkbare* receivers van bijv. Sony, Pioneer, Denon en andere merken die rond deze prijsklasse zitten?


*Edit: vergelijkbaar, dus Video én Audio over HDMI

Gerco Stuivenberg
01-05-2008, 11:19
Volgens mij zijn die er nog niet. Er zijn modellen die misschien wel HDMI v1.3 ondersteunen maar die hebben meestal nog geen HD-audio decoders aan boord.

De TX-SR605 heeft deze wel en wordt daarom vaak op dit forum aangeraden.

Alexander D
01-05-2008, 12:26
In de prijsklasse van de 605 (deze is al een tijdje scherp te krijgen) is er geen concurrentie.

RvD
01-05-2008, 13:13
De 606 is al leverbaar adviesprijs is 549,- dus de 605 zou ik nu niet meer kopen, de 606 heeft al 4 hdmi ingangen en de 605 maar 2 hdmi ingangen.

Alexander D
01-05-2008, 18:46
De 606 is al leverbaar adviesprijs is 549,- dus de 605 zou ik nu niet meer kopen, de 606 heeft al 4 hdmi ingangen en de 605 maar 2 hdmi ingangen.


Veel mensen hebben aan twee genoeg en de 605 is voor zeker 100 euro minder te krijgen. Best veel op dat bedrag. ;)

eric83nl
01-05-2008, 20:27
De 606 is al leverbaar adviesprijs is 549,- dus de 605 zou ik nu niet meer kopen, de 606 heeft al 4 hdmi ingangen en de 605 maar 2 hdmi ingangen.Enig idee waar deze in NL al te verkrijgen is, heb al gezocht maar kon alleen Progress vinden, alleen die schijnt failliet te zijn. Bij voorbaat dank.

RvD
01-05-2008, 21:18
Enig idee waar deze in NL al te verkrijgen is, heb al gezocht maar kon alleen Progress vinden, alleen die schijnt failliet te zijn. Bij voorbaat dank.

Bij Stassen in Venlo voor 539,- en bij Smits in Arnhem voor 549,-

AntS
01-05-2008, 23:14
Enig idee waar deze in NL al te verkrijgen is, heb al gezocht maar kon alleen Progress vinden, alleen die schijnt failliet te zijn. Bij voorbaat dank.
Klopt, onderstaande tekst staat op de Shop Site van Progress vermeld.

Welkom bij Progress Shop

Bij vonnis van de rechtbank Almelo d.d. 24 april 2008 is de besloten vennootschap
Progress Automatisering Hengelo B.V. hodn Progress Shop en Eyep in staat van faillissement
verklaard met aanstelling van mr. A.C. Huisman (advocaat te Enschede) tot curator en benoeming van
mr. A.A.A.M. Schreuder tot rechtercommissaris.

Via deze site zal nadere informatie volgen en zult u zich in voortkomend geval als schuldeiser kunnen melden.
Wacht u de berichten op deze site a.u.b. af.

A.C. Huisman
curator

Heeft u aanbetaald en nog niet geleverd gekregen?
Aanbetalingen zijn vooruitbetaalde bedragen waar nog geen tegenprestatie tegenover heeft gestaan. Vanwege het faillissement van Progress kunnen er geen vooruitbetaalde goederen meer uitgeleverd worden. Indien u onverschuldigd (vooruit) heeft betaald heeft u een vordering op de gefailleerde vennootschap. U kunt deze vordering bij de curator indienen door uw naam- en adres gegevens hier achter te laten en een bewijs van uw betaling en van de orderbevestiging bij te voegen. Niet volledige aanmeldingen kunnen niet in behandeling worden genomen.

Heeft u garantieaanspraken?
Vanwege het faillissement kan de afdeling service en support u niet meer te woord staan. De door de fabrikant verleende garantie blijft van kracht. Op de website kunt u lezen hoe de garantie voor het door u gekochte produkt is geregeld en waar u zich kunt melden. Eventuele garantieaanspraken kunt u dus niet meer bij Progress melden.
Bent u leverancier?
Indien u een vordering heeft op Progress kunt u deze, vergezeld van kopie facturen, hier aanmelden. Indien u van mening bent dat u aanspraak kunt maken op een eigendomsvoorbehoud of een recht van reclame heeft, kunt u dat eveneens aangeven. Het is dan van belang dat u een kopie van uw algemene voorwaarden bijsluit. Alsdan zal worden gecontroleerd of er nog onder eigendomsvoorbehoud of recht van reclame geleverde roerende zaken bij Progress aanwezig zijn. In voorkomend geval nemen wij contact met u op.

Alexander D
02-05-2008, 13:07
Bij Stassen in Venlo voor 539,- en bij Smits in Arnhem voor 549,-


Staan ze op de site of zijn ze leverbaar? Over dat laatste heb ik m'n twijfels maar het zou kunnen natuurlijk.

RvD
02-05-2008, 16:48
Staan ze op de site of zijn ze leverbaar? Over dat laatste heb ik m'n twijfels maar het zou kunnen natuurlijk.

Smits heeft vorige week een 606 uitgeleverd dus ze zijn leverbaar.

Alexander D
02-05-2008, 18:07
Smits heeft vorige week een 606 uitgeleverd dus ze zijn leverbaar.

Oh, kijk. Dat is mooi! :p

Seth__Gekko
20-05-2008, 10:36
Mooi bakkie die 606.....

Hé vakantiegeld deze maand hè....

Sicco
20-05-2008, 14:42
ik hou deze ook in de gaten :)

Daimler Freak
23-05-2008, 18:59
Concurrenten van de Onkyo 605/605 zijn volgens mij de Yamaha RX-V663 en de Harman Kardon AVR255. De laatste is nog niet verkrijgbaar en waarschijnlijk ietsje duurder. Wel hebben ze alle 3 de nieuwe surround formaten en zijn het volgens mij allemaal 7.1 versterkers.

BASIL
02-06-2008, 23:25
Volgens mij zijn die er nog niet. Er zijn modellen die misschien wel HDMI v1.3 ondersteunen maar die hebben meestal nog geen HD-audio decoders aan boord.

De TX-SR605 heeft deze wel en wordt daarom vaak op dit forum aangeraden.

Zekers aan te raden en vooral voor de prijs. Ik heb het vandaag kunnen testen met de Panasonic BMP-BD30. Twee uitstekende toestellen om goede momenten door te brengen. (y)