PDA

Bekijk de volledige versie : Vanaf heden geen 'Unregisterd' postings meer mogelijk



Eric van Ballegoie
04-09-2001, 12:43
Vanaf de launch van DVD.nl kunnen alleen geregistreerde gebruikers berichten posten op het forum, maar bij nieuwsberichten was het tot nu toe mogelijk om ook zonder te registreren een reactie te plaatsen.

Omdat vrijwel niemand zijn naam invult en er dus vaak 'Unregisterd' bij deze berichten staat hebben we besloten om vanaf nu alleen geregistreerde leden van het forum de mogelijkheid te geven om op nieuwsberichten te reageren.

Onze excuses voor eventueel ongemak.

Alex van den Berg
04-09-2001, 12:49
Zo... dat zal het een stuk leesbaarder maken...
Hoeraatje voor de DVD.nl crew! :)

Arnold van Oostrum
04-09-2001, 17:55
En het zou nog mooier zijn als iedereen gewoon zijn eigen naam gebruikt. Die hebben we toch niet voor niks gekregen?

Alex van den Berg
04-09-2001, 18:44
...als iedereen gewoon zijn eigen naam gebruikt

Goed idee... Een Nickname is leuk om in het kort je persoonlijkheid te omschrijven, maar een echte naam (b.v. als signature :D ) is natuurlijk een stuk persoonlijker.

X-IFNS
04-09-2001, 19:21
En het zou nog mooier zijn als iedereen gewoon zijn eigen naam gebruikt. Die hebben we toch niet voor niks gekregen?
Maar waarom zijn de on-line forums zo populair?? Juist: door de anoniemiteit! Mensen kunnen op internet zeggen wat ze willen zonder daar (als ze dat willen) ooit in hun leven nog wat van terug te horen...

Begrijp me niet verkeerd, ik vindt het heel sportief van je als je je eigen naam wil gebruiken, maar met deze post doe je net alsof je minder serieus genomen zou worden zonder je eigen naam o.i.d. En dat vindt ik absoluut niet zo.


M.V.G.,
Anonymous

Eric van Ballegoie
04-09-2001, 19:50
Maar waarom zijn de on-line forums zo populair?? Juist: door de anoniemiteit! Mensen kunnen op internet zeggen wat ze willen zonder daar (als ze dat willen) ooit in hun leven nog wat van terug te horen... .....maar met deze post doe je net alsof je minder serieus genomen zou worden zonder je eigen naam o.i.d. En dat vindt ik absoluut niet zo.


Wij hebben juist graag dat iedereen onder zijn echte naam registerd omdat het WEL zo is dat mensen die dit niet doen geen enkele verantwoorden hoeven af te leggen voor wat ze posten en dus per definitie minder geloofwaardig zijn dan mensen die wel 'achter hun posts staan' door niet in de anonimiteit te verdwijnen. Deze discussie hebben we hier echter al meer gevoerd :rolleyes: en hierover worden we het waarschijnlijk nooit eens :D

Voor alle duidelijkheid: Wij zitten niet te springen om een zo groot mogelijk forum, maar wel om een forum waar mensen elkaar helpen en waar men ook weet dat men zinnige antwoorden op vragen krijgt. Ik wil helemaal niet zeggen dat mensen met een nickname onzinnige dingen posten, maar met name de drempel om anderen af te kraken wordt erg verlaagd wanneer er een nick gebruikt wordt.

Arnold van Oostrum
04-09-2001, 19:53
Het serieus nemen heeft niets met de naam te maken. Maar enkel en alleen met de uitspraken die iemand doet en de wijze waarop.

Nee, waarom ik niet voor anonimiteit ben. In dit land is er vrijheid van meningsuiting. Zonder aanziens des persoons. En dat is een groot goed dat we moeten koesteren. Maar daarbij hoort ook dat je als persoon aangesproken kunt worden op je mening. Aangesproken in de zin van toelichting, een argumentatie. Ik ga er van uit dat iemand niet zomaar iets zegt, maar daar een reden voor heeft en er dus achter staat.
Maar ook dat je met elkaar in discussie kunt gaan. Elkaar van ieders gezichtspunten laat weten, die mogelijk tot bijstelling van je eigen mening leidt.

En wat ik heel belangrijk vind is dat we in alle uitingen die we doen, dit altijd met respect voor de ander doen.

Ronin
04-09-2001, 20:27
Anoniem of niet, ik denk dat je al vlug kunt zien of iemand het serieus meent in de forum... enkel en alleen aan de manier van reactie geven ;)

Volgens mij heeft de naam (of alias) daar niets mee te maken

ToolkiT
05-09-2001, 02:51
Anoniem of niet, ik denk dat je al vlug kunt zien of iemand het serieus meent in de forum... enkel en alleen aan de manier van reactie geven ;)

Volgens mij heeft de naam (of alias) daar niets mee te maken
Daar ben ik het volmondig mee eens...
Daarbij komt dat je een nick zelf kan uitkiezen en dus iets kan nemen wat beter bij je past. Op je echte naam heb je weinig invloed...

Het gaat om de inhoud en niet de naam er achter/voor.

Martin van Tuijl
05-09-2001, 08:59
Wij hebben juist graag dat iedereen onder zijn echte naam registerd...

En wie vertelt mij dat Eric van Ballegoie je echte naam is? Catch my drift? :D

Marty vanluit
05-09-2001, 09:35
Geef me nou eens 1 goede reden om je bij dit forum te registreren onder je eigen naam... Het gaat toch om datgene wat je schrijft? En bovendien is het ook mogelijk om je wel onder je eigen naam te registreren en vervolgens de grootst mogelijke onzin uit te kramen...

Wat ik wil zeggen is: namen doen er niet toe, daar heb je niets aan. Het gaat om de tips en reacties die tellen. Registreren onder je eigen naam wil nog niet zeggen dat je reacties serieus en van belang zijn!

Marty (bijna mijn echte naam)

Dunky
05-09-2001, 19:06
Kunnen we niet gewoon met z'n allen superblij zijn en deze forum die nix met DVD te maken heeft afsluiten.
(Hierbij niet doelende op het begin over dat er niet meer ongeregistreerd kan worden gereageerd)
:confused:

Menno
05-09-2001, 19:07
Helaas moet je tegenwoordig bij bijna iedere site registreren. Ik ben er geen fan van. Heb nu al bijna een boekwerk zo dik als de bijbel met al mijn login's en passwords.

Eric van Ballegoie
05-09-2001, 20:47
Helaas moet je tegenwoordig bij bijna iedere site registreren. Ik ben er geen fan van. Heb nu al bijna een boekwerk zo dik als de bijbel met al mijn login's en passwords.

Dat begrijpen we, vandaar ook dat we registreren in eerste instantie niet verplicht stelden. Maar omdat het in de praktijk erg onoverzichtelijk bleek te werken zijn we daar nu dus mee gestopt.

SpaceWolve
23-09-2001, 19:56
Met een Nickname vindt ik dat je eerder herkend wordt dan met je eigen naam, zeg nou zelf als je SpaceWolve(verkeert gespeld, ik weet het) hoordt herken je me toch sneller dan wanneer je Hans van Schaik Of Laura Pinotje hoordt of niet dan, je kunt nu zijn wie je in het echte leven niet bent net als dat je Neo heet inplaats van Mr. Andersen (Matrix):(

aetjansen
15-10-2001, 21:35
het net zou het net niet zijn zonder Nicks. Ik bedoel het Net zou het Net niet zijn zonder Nicks. Persoonlijk gebruik ik hier geen nick, maar ik geef toe dat het voor veel mensen perttiger is en voor sommigen stoerder en voor anderen gewoon leuker om een nick te hebben. En zolang je inhoudelijk gewoon normaal meedoet maakt het denk ik niet veel uit of je een nick gebruikt of niet.

Toch?

Maar goed, er is gewoon een beleid en dat is goed. En jongens, er zijn toch zat mensen (overgrote deel zelfs) die met een nick registreren, het MOET niet, maar ze zouden het wel graag willen.

Persoonlijk vind ik wel dat je moet registreren, er is niets vervelender dan unregistered members die maar raak posten.

Groeten,
Arny - Bijna mijn echte naam ;)