PDA

Bekijk de volledige versie : INTERVIEW: TJ Weissel



Herjan
05-05-2008, 08:25
Hieronder volgt het interview met TJ Weissel.

De vragen staan hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1330164#post1330164). Deze kan de geinterviewde kopiëren naar zijn post.

P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat TJ Weissel zijn interview geplaatst heeft!

TJ Weissel
05-05-2008, 15:11
Algemeen gedeelte:

- Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
Mijn echte namen zijn, Tim (ter ere van god) Jacob (hij greep de hiel, hij verdrong), er is verder niet echt speciale betekenis aan verbonden behalve dat de 2e naam ook de naam van mijn voorvaders was en dit weer linkt met de israelieten.

- Wat is je geboortedatum?
Geboren te 19e januari maar liefst 26 levensjaren geleden tijdens ’n mooie koude winternacht.

- Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
Ik woon sinds die koude winternacht al mijn hele leven in Amsterdam, Amsterdam is de stad waar alles kan en mag... tot mijn grote vreugde.

- Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?
Ik ben ongehuwd, single en kinderloos… waarom dit is, simpelweg nog niet van gekomen, animo is altijd welkom!

- Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?
Ik doe zelf ’n deeltijds opleiding voor pedagogiek (reeds in 2e jaar), hiervoor heb ik 2 andere dingen gedaan, eerst Grafisch Lyceum te Amsterdam, na 2 jaar afgehaakt, waarna ik nog ’n half jaar bij ’n webdesign toko gewerkt heb (SOUL Interactive: toenmalig nog gevestigd op ’n woonboot te Amstel). Vervolgens heb ik ’n Praktijkstudie gedaan tot Film-operator, waarna ik bijna 3 jaar lang films heb mogen knippen plakken en uiteraard regelmatig screenen voor de Amsterdamse Pathé theaters als Tuschinki, de Munt, Arena en diverse festivals (hierdoor kan ik niet meer met plezier naar de bios daar ik mij alleen maar loop te irriteren aan slechte projectie, lassen, kadrering, etc.). Nu alweer reeds 3 jaar werkzaam in Amsterdams grootste videotheek waar ik als VM met veel plezier nog steeds m’n werk doe.

- Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?
Passies naast film?, ik ben ’n groot liefhebber van ontspanning; dit op welke mogelijkheid dan ook. Verder gaat mijn voorkeur ook uit naar het beluisteren van Muziek en het communiceren met mensen. Verder zeer groot liefhebber van Stedentrips. Ook ben ik veel bezig met het voor mijzelf uitwerken van diverse scripts voor mijn grote doorbraak die binnen nu en 20 jaar moet gaan komen …

Ervaring met het Medium Film:

- Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?
Dit moet rond mijn 5e á 6e levensjaar geweest zijn, toen ik voor het eerst naar de Bioscoop ging naar de film over Guust Flater (Fais gaffe à la gaffe) dit in nagesynchroniseerde versie ’n onuitwisbare indruk op mij heeft achtergelaten, vervolgens ben ik zover ik weet meerder keren per maand naar de film gegaan daar de Bioscopen Kriterion en Alhambra (te Amsterdam) beide iedere week kindermatinee hadden, hierdoor ben ik eigenlijk al zeer vroeg in aanraking gekomen met klassiekers als, The Witchess, Who Frame Roger Rabit en The Princess Bride.

- Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
Mijn eerste thuiservaring moet toch zijn geweest toen mijn vader met onze eerste Videorecorder aankwam zetten, dit moet zijn geweest rond 1987… de eerste films die ik mij herinner op video gezien te hebben zijn: Star Wars a New Hope en Back to the Future.

- Wanneer is film voor jou echt een hobbie/passie geworden?
Door het bekijken van de film Back to the Future is het product film voor mij ’n echte hobby geworden, heb nooit veel TV gekeken in mijn jeugd daar mijn voorkeur uitging naar film.

- Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?
Film is kunst en kunst kan van alles doen met je emoties. Hoe ’n mens film ook bekijkt elk mens zal deze film anders ervaren.

- In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
Film is in zoverre belangrijk in mijn leven dat ik film zie, denk en doe. Daarbij komt dat er geen dag voorbij gaat zonder ’n film gekeken te hebben… een dag geen film is ’n dag niet geleefd is bij deze dan ook mijn nieuwe motto!

- Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?
Ik ben van mening dat je met CGI ’n film kan redden, echter wat helaas vaker voorkomt dat CGI films om zeep weten te helpen, zeker niet altijd positief dus. Het ander waar ik me erg aan stoor is de grote hoeveelheid remakes, prequels en sequels van de laatste jaren. Mijn voorkeur gaat uit naar film waar met liefde en plezier aan gewerkt is.

- Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
Dit is ’n stille droom waar ik inderdaad al enigszins aan heb mogen ruiken… en ik sluit zeker niets uit zoals eerder te lezen was.

Film Algemeen:

- Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
Dit is ’n vraag waar ik moeilijk op kan antwoorden, qua Guilty Pleasure staat Back to the Future nog steeds fier bovenaan op mijn lijstje, echter als ik mijn what i watch erbij pakt is het duidelijk dat dit niet mijn beste film ooit is, de top 10 van de afgelopen 12 maanden:

1. Citizen Kane (http://www.whatiwatch.net/film.php?fid=13113) 1941
2. The General (http://www.whatiwatch.net/film.php?fid=74034) 1927
3. It Happened One Night (http://www.whatiwatch.net/film.php?fid=11688) 1934
4. Judgment at Nuremberg (http://www.whatiwatch.net/film.php?fid=74905) 1961
5. Kind Hearts and Coronets (http://www.whatiwatch.net/film.php?fid=11349) 1949
6. Bad Day at Black Rock (http://www.whatiwatch.net/film.php?fid=9941) 1955
7. Casablanca (http://www.whatiwatch.net/film.php?fid=2163) 1942
8. North by Northwest (http://www.whatiwatch.net/film.php?fid=12317) 1959
9. Rear Window (http://www.whatiwatch.net/film.php?fid=12515) 1954
10. The Treasure of the Sierra Madre (http://www.whatiwatch.net/film.php?fid=1925) 1948

- Wat is je favoriete filmgenre en waarom?
Komedie staat denk ik wel boven aan qua favorieten al ben ik ook zeer gecharmeerd van Film-noir, dit eerste omdat toch wel ’n liefhebber ben van lachen. Het tweede omdat ik zoveel plezier heb met het kijken naar films die goed geschreven zijn, die van A tot Z weten te boeien en veelal kloppen! Bijkomende suspense is ’n aangename afwisseling tegen de komische noot van mijn andere favoriete genre.

- Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?
Weer 'n moeilijke: Buster Keaton blijft ’n favoriet van mij toch wel de enige echte pioneer van de komische en fysieke film, verder ander favoriet Spencer Tracy die deze plaats waarschijnlijk moet delen met Humphrey Bogart, dit is ’n vraag waar ik geen antwoord op kan geven daar mijn interesse in het filmvlak te breed is, vanaf begin 1900 tot nu… met als voorkeur The Golden Era. Idem dito met actrices: al ben ik wel heel erg gecharmeerd van beide Hepburn’s.

- Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
Ook dit is weer ’n straat waar ik nooit ’n keuze in zou kunnen maken… Kevin Smith / George Cukor / Michel Gondry / FW Murnau / Christopher Nolan / Fritz Lang / Darren Aronofsky / Frank Capra / Tim Burton / Buster Keaton / Martin Scorsese etc.

- Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
Ik zelf heb niet echt de drang om iemand te ontmoeten, maar als ik zou moeten kiezen zou dan zou ik zeggen, ’n dagje op stap met Will Ferrell gewoon omdat mijn gevoel zegt dat ik helemaal op 1 lijn zit met deze persoon… de personen die ik echt graag zou willen ontmoeten leven helaas niet meer, het zou mij te gek lijken om de Marx Brothers te ontmoeten.

- Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
Uit recente Cinema zou ik zeggen The Aviator is enigszins ondergewaardeerd… prachtig portret van vliegenier Howard Hughes waarmee je oa meegenomen wordt door de gloriedagen van hollywood, ontstaan van vliegtuigindustrie, mooi acteerwerk afgewisseld prachtige beelden dankzij de gebruikte filters, samenkomend met ’n prachtige soundtrack van Howard Shore.

- Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
Heel veel films (en regiseurs). Maar ik noem er hierbij maar één: Brian de Palma’s Scarface. Een film vol met overdreven haantjes gedrag en ontbreekt het aan ’n goed verhaal wat zeker geen 180 minuten nodig had. Rest slechts 1 geniale scene in deze film. De befaamde scene aan Miami Beach met de kettingzaag. Zeker niet Pacino’s beste rol, want dit blijven toch zijn Frank Serpico en Sonny Wortzik

- Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
Huilen doe ik eigenlijk niet echt bij film (op ’n nat ooghoekje na misschien…), kan wel van bepaalde scene’s ’n brok in mijn keel krijgen. Voorbeeld hiervan, het moment dat Adrien Brody (The Pianist) van z’n familie gescheiden is en voor het eerst helemaal alleen door de Getto loopt van Warschau.

- Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?
De Soundtrack van Walk the Line vond ik zeer verassend en heb ik met veel plezier naar zitten luisteren, echter 1 van de leukste soundtracks die ik zelf bezit is deze van Forrest Gump een heerlijke verzamelaar die je meeneemt door de tijd. Overigens de soundtrack die ik het vaakst geluisterd heb was (is) deze van Back to the Future. Ook weer ’n jeugdsentiment geval, doordat ik fan was van BTTF heb ik ’n kleine periode gedacht ook zeer groot fan te zijn van Huey Lewis.

- Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?
Heb gisteravond The Matador op HD DVD gezien (nadat ik The Pianist gezien had tevens op HD, had ik een beetje afkoeling nodig), deze film had ik via het forum overgenomen voor ’n gunstig prijsje en was voor mij ’n blinde gok. Heb me uiterst vermaakt met deze venijnige misdaadkomedie met altijd erg vermakelijke Greg Kinnear en met misschien wel z’n leukste rol ooit, Pierce Brosnan. Deze film scoort dankzij leuke dialogen en z’n hoge snelheid ’n ruime 7.

- Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
Ik kijk het liefste film wanneer ik de rest van dag niets meer hoef te doen, dit gebeurt dan ook vaak later in de avond tot diep in de nacht. Hoe?, vaak lichtelijk wasted.

- Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
De stroom mag niet uitvallen!


Van DVD tot HT:

- Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
Mijn eerste ervaring met DVD heb ik te danken aan mijn daar voorgaande LaserDisc en
VideoCD (CD-i) verslaving. In 1995 ben ik dankzij ’n artikel aan het sparen geslagen voor ’n DVD speler, deze ik in 1997 heb kunnen aanschaffen.

- Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?
Mijn eerste DVD’s waren Twister en Trainspotting, de ervaring was eigenlijk precies wat ik er van verwacht had, dit met name omdat ik al films keek via LD.

- Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
Ik kocht op den duur ongeveer 20 dvd’s per maand… momenteel staat dat aantal volgens mij op 3, wel koop ik momenteel veel films op HD DVD om deze collectie enigszins vorm te geven. Het feit dat HD DVD niet meer gemaakt wordt maakt voor mij niet veel uit, hierdoor heb ik mijn collectie flink kunnen uit breiden.

- Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?
Mijn kijkachterstand is schandalig en zal nog steeds boven de 150 films zitten, dit met name omdat ik via mijn werk ook zeer films kijk.

- Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?
Ik weet eigenlijk van te voren al welk type dvd’s ik wil hebben als ik de winkel in ga. Maar veelal als ik voor de klassiekers ga, gaat mijn voorkeur uit naar acteurs, actrices en regiseurs. Bij modernere films gaat mijn voorkeur uit naar best mogelijke uitgave. één groot must is dat alle films voorzien moeten zijn van Engelstalige ondertiteling.

- Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?
Mooiste en meest waardevolle DVD, volgens mij heb ik dat niet zo 123… ben wel erg blij met de zwarte Trilogy Digipack van Back to the Future, ook ben ik erg gecharmeerd van mijn HD DVD’s.

- Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?
Ben ik inderdaad al mee bezig, wanneer de Panasonic DMP-BD50 uitkomt ben ik eigenlijk van plan deze binnen ’n niet al te lange tijd aan te schaffen.

- Heb je een Home Theater setup thuis?
Semi, ben er zelf wel tevreden over… het is geen high-end HT, maar ben wel van alle gemakken voorzien.

- Welke merken zitten daarin?
Merken variërend van Samsung, Sony, Pioneer, Koda, Audioquest, Belkin, Kef, Toshiba, Eltax, Gemini en Sharp.

- Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?
Mijn huidige staanders zijn er aan toe om verbannen te worden naar de rear positie om vervolgens plaats te maken voor 2 nieuwe front speakers.

- Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?
Ik ben alleenstaand, dus mijn woonkamer is mijn multimediakot.

- Ben je al High Definition proof?
Uiteraard.

- In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
De grote is niet het belangrijkste als AR, Detail en Contrast maar kloppen. Het moet echter wel donker zijn!

De site van DVD.nl:

- Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?
Sinds 1 jaar zeer actief poster, echter site was mij uiteraard al wat langer bekend en ook sporadisch bezoeker van geweest.

- Hoe ben je hier terecht gekomen?
Door de url in te typen.

- Wat heb je geleerd van deze site?
Dat ruzie maken op ’n forum nutteloos is.

- Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?
Ik ben ’n groot liefhebber van de foto topics, verder vind ik het leuk om te zien hoe positief de reactie van sommige mensen op bepaalde slechte films kan zijn, verder natuurlijk groot ondernemer in het OHT van dvd.nl.

- Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?
Ik denk dat ik hier best wel binnen de crew zou kunnen passen, mits ik mijn persoonlijke geschillen met wat forum-gebruikers opzij zou kunnen zetten. Tijdgebrek is er niet… aan de andere kant kan ik ook wel begrijpen dat er ’n hoop gezeur op je af komt en misschien het ervaren van DVD.nl niet meer zo leuk kan zijn als vroeger. Het is net ’n relatie!

- Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?
De site heeft mij veel geld gekost, gelukkig heef de site me ook al geld opgeleverd… verder de spullen die ik gekocht heb ben ik zeer blij mee en de spullen die ik kwijt ben ook, dus eigenlijk ’n win-win situatie vanuit mijn opzicht.

- Hoe vaak ben je op de site te vinden?
Mmm ik doe mijn best om dagelijks minimaal ’n paar keer op F5 te drukken in mijn
“Subcribed Threads” pagina.

- Ben je verslaafd aan deze site?
Wie zegt dat ik verslaafd ben!?!...

- Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?
Ja dan gaat er ’n paperclip tussen de F5 knop en zit ik terwijl ik mijn vingers opeet naar het scherm te staren, gelukkig is DVD.nl alleen uit de lucht geweest toen ik dit niet wist.

- Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?
Dit lijkt mij ’n leuk initiatief, echter in combinatie met deeltijds en werk moet ik dit ruim van te voren weten om te plannen.

Tot slot:

- Hoe vond je dit interview?
Leuk om te doen, gelukkig had ik koffie.

- Wie is de volgende die aan de beurt is voor het interview?
Ik vind dat Dennis Oosterhuis wel mag.

- Welke vraag wil je toevoegen aan het interview?
- Wat is je favoriete filmversnapering:

Superchips (Naturel, Paprika of Hot) & M&M Peanuts

Jordy van Buel
05-05-2008, 15:20
Leuk interview Tim (y) Kun je uitleggen wat juist deze 10 beste films van afgelopen jaar zo speciaal maken; is het het zwart/wit sfeertje of zit er meer achter?

TJ Weissel
05-05-2008, 15:23
Bedankt!

Het feit dat de films gewoon kloppen... en het feit dat ze voorbij zijn voordat je erg in heb. Wanneer 'n film het horloge/klokkijk effect met zich meebrengt zal het niet deze score halen. doordat er vroeger zoveel geexperimenteerd was met nieuwe technieken, spat de creativiteit vanaf.

Toevallig zijn merendeel van die films zwart wit... realiseer ik me nu pas :D

Lex v/d Moolen
05-05-2008, 15:28
Was weer aangenaam om te lezen :)
Al ben ik het niet eens met je mening over Scarface. ;)

Seus
05-05-2008, 15:28
Leuk interview. En je brengt de oude Hollywood-sterren weer eens onder de aandacht waaronder topper Spencer Tracy(y).

Dennis Oosterhuis
05-05-2008, 15:33
Zeker weer een leuk interview, maar...

Al ben ik het niet eens met je mening over Scarface. ;)
...hier nog eentje... :p

Alexander D
05-05-2008, 17:57
Leuk interview TJ.

Oh, en ik ben het niet met je eens over The Aviator.... ;)

Patrick van den Hul
05-05-2008, 18:51
Was weer leuk om te lezen 8)

En om ook maar even een duit in het zakje te doen:
Eens met onderwaardering The Aviator, niet eens met overwaardering Scarface.

Of zoals Tony Montana het zou zeggen:


I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with the best!

Ludo Keeris
05-05-2008, 21:11
Nou, ik ben het wél eens met de overwaardering van Scarface.

Leuk om te lezen. Ben benieuwd naar dat weergaloze scenario van je...

Antonio 'Tony' Montana
05-05-2008, 21:12
Was weer leuk om te lezen :cool:

En om ook maar even een duit in het zakje te doen:
Eens met onderwaardering The Aviator, niet eens met overwaardering Scarface.

Of zoals Tony Montana het zou zeggen:


Citaat:
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with the best!


I second that :D

btw, leuk interview.

Mr. Incredible
05-05-2008, 21:22
Veel Scarface fans hier... Leuke film maar zeker niet het meesterwerk wat de meesten er van maken. Kan me dus ook wel vinden in de woorden van TJ.

Lex v/d Moolen
05-05-2008, 21:27
Wat betreft de overwaardering moet ik zeggen dat Scarface geen meesterwerk is ofzo, gewoon een goede film. Ik ben het alleen niet met Tim eens dat er geen goed verhaal inzit, ik vind het een mooi (klassiek) verhaal over op- en neergang van een gangster en typisch het product van de jaren '80 met macht, hebzucht en cocaine. En ja, Pacino doet dat wel iets over the top, maar dat is dan toch ook weer vermakelijk. :)
Dat jaren later die gangsta-rappers hem dan als idool ofzo hebben, mag een oordeel over de film niet veranderen. Dat hij daardoor overgewaardeerd is kan ik me dan wel voorstellen.

Antonio 'Tony' Montana
05-05-2008, 21:36
Wat betreft de overwaardering moet ik zeggen dat Scarface geen meesterwerk is ofzo, gewoon een goede film. Ik ben het alleen niet met Tim eens dat er geen goed verhaal inzit, ik vind het een mooi (klassiek) verhaal over op- en neergang van een gangster en typisch het product van de jaren '80 met macht, hebzucht en cocaine. En ja, Pacino doet dat wel iets over the top, maar dat is dan toch ook weer vermakelijk. :)
Dat jaren later die gangsta-rappers hem dan als idool ofzo hebben, mag een oordeel over de film niet veranderen. Dat hij daardoor overgewaardeerd is kan ik me dan wel voorstellen.

je neemt me de woorden uit de mond :)

Dennis Vansant
06-05-2008, 04:20
Goed interview man!

Helemaal met je eens over Scarface: wat een vlak one-liner uitbrakend Pacino-verhikel was me dat zeg... wat mensen erin zien, geen enkel idee :p
Ik vond het geen aberratie, vergis je niet, maar ik vond het eigenlijk ook niet eens een écht goede film. Zeker geen klassieker, zoals Lex ook zegt. Is gewoon nogal middelmatig, en for some godforsaken reason gaat iedereen er sinds de gangstah rap hype over kwijlen...

En Back to the Future is helemaal geen guilty pleasure joh :)

Frenkel
06-05-2008, 05:37
Leuk interview.
Back to the Future was voor mij ook de film die bij mij het enthousiasme heeft losgemaakt voor het fenomeen film.
Destijds via Brakke VHS copietjes van gehuurde films uit de videotheek, maar als snel overgaand op Laserdisc toen ik zelf mijn eerste centen ging verdienen.

Edgar Smit
06-05-2008, 08:35
Erg leuk interview Tim, valt me trouwens op hoeveel BTTF fans er eigenlijk zijn. Toch had die trilogie echt iets zeer speciaals, waardoor je als kind soms ook wel een hoopte op een tijdreismogelijkheid en als je wat ouder bent vallen ineens de grappen op die in het verleden met een vette knipoog naar de toekomst werden gemaakt.

Dennis Vansant
06-05-2008, 09:46
Is je familie trouwens al enkele generaties Amsterdammer? Aangezien je Israëlitische/Joodse roots blijkt te hebben...

Marcel v/d H.
06-05-2008, 12:02
Leuk interview! Heb er zelf ook wel eens over nagedacht om een scenario te schrijven.

TJ Weissel
06-05-2008, 12:06
Is je familie trouwens al enkele generaties Amsterdammer? Aangezien je Israëlitische/Joodse roots blijkt te hebben...

3rd gen. ;)

Verder bedankt voor alle positieve reacties!...

wo2-freak
06-05-2008, 15:04
Eerste keer dat ik een héél interview gelezen heb van iemand :)
Was wel leuk om te lezen dit keer, kwam niet al te veel hetzelfde in voor en sommige antwoorden leken ook wel op de antwoorden die ik zou gegeven hebben :)

B.v. met welke acteur/actrice zou je willen ontmoeten: Je geeft een antwoord en daarna:
''De meeste die ik zou willen ontmoeten leven niet meer'' of iets in die vorm. Is ook bij mij het geval zoals een van de beste acteurs alle tijden (mijn mening) : Humphrey Bogart.
En andere die ik zou willen ontmoeten maar die dood zijn: Steve McQueen, Telly Savalas, Henry Fonda, Charles Bronson en anderen. Jammer genoeg zijn ze allemaal dood.


Leuk interview dus :)

Mr. Humphries
06-05-2008, 15:29
heerlijk om te lezen dat Scarface geen parel is, ik kan het iig niemand wijsmaken

spielberg heeft volgens mij ieders jeugd wel bepaald met z'n films, daardoor is z'n waardering ook groot en niet omdat hij een geniaal iemand is (wat hij ook niet is)

super interview, TJ

Patrick van den Hul
06-05-2008, 15:35
spielberg heeft volgens mij ieders jeugd wel bepaald met z'n films, daardoor is z'n waardering ook groot en niet omdat hij een geniaal iemand is (wat hij ook niet is)

Nee joh, hij klooit maar wat aan het heeft erg veel geluk :roll:

Mr. Humphries
06-05-2008, 15:43
kritisch gezien is het niet 1 van de beste, nee

Patrick van den Hul
06-05-2008, 15:44
kritisch gezien is het niet 1 van de beste, nee

Want?

Roy de Jong
06-05-2008, 17:27
Leuk interview!

Als je een BR-speler koopt, weet je dan zeker dat je geen PS3 aanschaft? (6)

Mr. Humphries
06-05-2008, 17:28
Want?

ik wil hier geen discussie teweeg brengen, is niet de plek voor

Patrick van den Hul
06-05-2008, 18:05
ik wil hier geen discussie teweeg brengen, is niet de plek voor

Ok, maar begin dan ook niet met zo'n opmerking waarvan je op je vingers kunt natellen dat die uitmondt in een discussie.

Smooth-J
06-05-2008, 18:14
Doe je niet aan een sport?

wo2-freak
06-05-2008, 19:02
Nee joh, hij klooit maar wat aan het heeft erg veel geluk :roll:

Had het niet beter kunnen zeggen. En deTuinman volgens mij bedoeld hij dit sarcastisch, ik hoop voor hem dat hij het sarcastisch bedoeld want ik ben een fan van Steven Spielberg en hij staat absoluut in mijn top 5/3 (6) :D

TJ Weissel
06-05-2008, 20:51
Doe je niet aan een sport?

Wat is sport, is iig niet zo dat ik lid ben van 'n vereniging, zwem wel graag.

TJ Weissel
06-05-2008, 20:52
Over Spielberg kan ik ook kort zijn. heeft 'n paar leuke producties gehad, paar leuke filmpjes gemaakt. maar deze man is imho zeker geen topper! ;)

wo2-freak
06-05-2008, 21:28
Over Spielberg kan ik ook kort zijn. heeft 'n paar leuke producties gehad, paar leuke filmpjes gemaakt. maar deze man is imho zeker geen topper! ;)

Jij vind hem misschien geen topper, maar hij is het wel. Welke regissieurs hebben met een budget van 700.000 dollar 60 Miljoen dollar winst gemaakt en op nummer 1 beste regissieurs gestaan van Hollywood? En dat met de film Jaws

[bewerk (http://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Steven_Spielberg&action=edit&section=5)] De eerste films

Spielbergs eerste speelfilm was nog maar een matig succes: The Sugarland Express (http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Sugarland_Express), een komedie over een verliefd stel dat op de vlucht is voor de politie, kon het publiek niet bekoren. Spielberg's tweede film Jaws brak alle bioscoop records. De film werd gemaakt voor het budget van slechts 700.000 dollar, maar bracht een winst van ruim 60 miljoen dollar op. Hiermee was Spielberg in één klap de nr. 1 regisseur van Hollywood.

En zeg nou eerlijk vind je zijn volgende films:

Indiana Jones and The Temple Of Doom, Indiana Jones And The Raiders Of The Lost Ark, Indiana Jones And The Last Crusade, Schindler's List, Empire Of The Sun, Saving Private Ryan, Munich, The Lost World: Jurassic Park, War Of The Worlds écht zo slecht?

Hier zitten toch wel toppers bij, beste films van bepaalde jaren en andere goed bekroonde films bij. Hij wordt denk ik wel gezien als een van de beste regissieurs van de afgelopen jaren (20e en 21e eeuw) denk ik :)

Patrick van den Hul
07-05-2008, 06:18
Over Spielberg kan ik ook kort zijn. heeft 'n paar leuke producties gehad, paar leuke filmpjes gemaakt. maar deze man is imho zeker geen topper! ;)

De man heeft meerdere klassiekers op zijn naam staan, die ik nu niet direct 'aardige' filmpjes zou noemen.

Mr. Humphries
07-05-2008, 11:31
patrick, Spielberg staat op m'n nummer 1, maar dat waren films in een bepaalde tijd, hoe meer nieuwe films ik van hem kijk hoe minder waardering of hoe verontwaardiger ik over hem ga denken

TJ Weissel
07-05-2008, 11:53
Wanneer 'n regiseur 'n topper is komt ie idd. niet op de proppen met films als War of the Worlds, The Terminal en Jurassis Park 2.... Zoals eerder geopperd, vroeger was ie groots... echter het is de truuk om groots te blijven.

Let wel dit is mijn mening wat andere van spielberg vinden moeten jullie natuurlijk helemaal zelf weten :D

Patrick van den Hul
07-05-2008, 12:55
Natuurlijk heeft hij mindere films gemaakt, maar het is niet zo dat hij al 10 jaar niets goed meer heeft gemaakt, naar mijn mening is War of the Worlds zijn enige misser van na het millennium.

Minority Report, Catch me if you Can en Münich, allemaal toppers gemaakt in de laatste paar jaar.

Mr. Humphries
07-05-2008, 12:58
is ook weer waar

maarrrrrrrrrrrrr.. een heerlijk interview wederom

wo2-freak
07-05-2008, 15:31
Ik vond War Of The Worlds eigenlijk best wel goed:oops: :p

TJ Weissel
07-05-2008, 15:40
Ik vond War Of The Worlds eigenlijk best wel goed:oops: :p

Het origineel (http://www.rottentomatoes.com/m/1023137-war_of_the_worlds/) is vele malen leuker.

wo2-freak
07-05-2008, 16:05
Het origineel (http://www.rottentomatoes.com/m/1023137-war_of_the_worlds/) is vele malen leuker.

Hmm... trailer gezien van Bol.com goedkope film €7,- ga ik bestellen :)

Jan Bruinsma
08-05-2008, 14:30
Wanneer 'n regiseur 'n topper is komt ie idd. niet op de proppen met films als War of the Worlds, The Terminal en Jurassis Park 2....

Let wel dit is mijn mening wat andere van spielberg vinden moeten jullie natuurlijk helemaal zelf weten :D


Ben het 100% met je eens,een paar mooie films gemaakt,
met als hoogtepunt Schindlers List / Saving Private Ryan.

Let wel dit is mijn mening wat andere van spielberg vinden moeten jullie natuurlijk helemaal zelf weten

Patrick van den Hul
08-05-2008, 14:52
Ben het 100% met je eens,een paar mooie films gemaakt,
met als hoogtepunt Schindlers List / Saving Private Ryan.

Let wel dit is mijn mening wat andere van spielberg vinden moeten jullie natuurlijk helemaal zelf weten

Jaws, Jurassic Park, E.T. etc. etc. etc.

Dennis Vansant
08-05-2008, 14:59
Er valt weinig aan te ontkennen... Spielberg is dé meester in zijn genre: het "niet al te moeilijke" Hollywoodspektakel.

Ach ja, hij heeft misstappen gemaakt, maar niemand is perfect. Kijk naar De Palma en Coppola... bij hen leek het ook alsof ze enkel goeie films zouden maken tot daar plots respectievelijk The Black Dahlia en Dracula als een lelijke steenpuist de kop opstaken.

Over de grote lijn bekeken is Spielberg misschien wel de grootste regisseur aller tijden, in termen van prijs-kwaliteitsverhouding dan toch. Het is niet zomaar iemand (volgens mij toch) die elke avond Uncle Scrooge-gewijs een duik neemt in zijn geldberg om dan met een cognacje zich vredig te slapen te leggen in zijn hemelbed gestut door negerslaven... hij heeft voldoende artistieke appreciatie vergaard en verdient nu al meer dan twee decennia bakken met geld als regisseur, producer en tycoon. Hij heeft gelijk: waarom zou je het niet doen als je jezelf ook als artiest nog serieus kunt nemen en nog vaak genoeg zélf op de regisseursstoel plaatsneemt?

Mr. Humphries
08-05-2008, 16:14
hij is wel de sympathiekste vent in de filmwereld, die ik gezien heb

wo2-freak
08-05-2008, 16:59
Ja, inderdaad http://www.smileys.nl/smiley/658/clap.gif

Patrick van den Hul
08-05-2008, 19:12
Ik zou het niet weten, ik heb hem nooit ontmoet ;)

scherpschutter
08-05-2008, 20:46
Geweldig leuk om te lezen

Het leukst: je opmerking dat je hier hebt geleerd dat ruzie maken op een forum nutteloos is

Dat is waarschijnlijk zo, maar ik heb me altijd geweldig vermaakt met jouw dwarsdrijverij, dus TJ: niet te grijs worden, jongen!