PDA

Bekijk de volledige versie : Zit er een verhaal achter je voornaam?



Dane
31-05-2002, 17:56
Wat is je voornaam en is er een speciale reden voor waarom je ouders, moeder of vader of wie dan ook je zo heeft genoemd?

Mijn voornaam is, -onthoud m goed-, Dane.

Mijn moeder heeft die naam uitgekozen, toen ze zwanger was van mij wist ze nog niet of ik een jongen of een meisje zou worden(heb uiteindelijk toch maar besloten om een jongentje te worden) en tijdens de zwangerschap volgde ze de miniserie "de Doornvogels" of "The Thornbirds" zoals de serie officieel heet, en in die serie komt een "Dane" voor.

Ik ken verder trouwens helemaal niemand die ook Dane heet.

Dane. (a.k.a. Elwood.)

ron
31-05-2002, 17:58
Die van mij was in de aanbieding.

Louis Bouduin
31-05-2002, 17:58
Wat is je voornaam en is er een speciale reden voor waarom je ouders, moeder of vader of wie dan ook je zo heeft genoemd?

Mijn voornaam is, -onthoud m goed-, Dane.

Vandaar Elwood. :p

Martin de Goeij
31-05-2002, 17:59
Leuke draad! Eerlijk gezegd, weet ik niet (meer) precies hoe 't zat bij mij. Maar het is gelukkig niet Neeltje of Valentijn:o :rolleyes: geworden..:)

Art
31-05-2002, 18:00
Die van mij was in de aanbieding.
Ron is echt een hondennaam :D :D ;)

Louis Bouduin
31-05-2002, 18:04
Die van mij was in de aanbieding.

Dat is ie nog hoor. :D

ron
31-05-2002, 18:04
Ron is echt een hondennaam :D :D ;) De hond heet Rocky...en toch goed afgericht ! :)

Dane
31-05-2002, 18:09
Vandaar Elwood. :p

:D

Elwood.

Lex v/d Moolen
31-05-2002, 18:25
:D

Elwood. En je broer heet Jake:D

Dane
31-05-2002, 18:32
En je broer heet Jake:D

And we'll never get caught, because we're on a mission from God.

Florus
31-05-2002, 18:48
Tja, best een mooi verhaal eigenlijk. Hebben jullie even? :D

Ik ben vernoemd naar mijn Opa. Die heette namelijk ook al Florus (Goh wat een verrassing :rolleyes: )
Zijn Opa trouwens ook en de Opa daarvan (ja je raadt het al ) ook!
Ah fijn. Een oom van mij heeft stamboom onderzoek gedaan en is erachter gekoemen dat het tot laat in de 18e eeuw (tot die Nappie hier de boel onveilig kwam maken in ieder geval) Floris-Jan's zoon en Jan-Floris' zoon was (boeren gewoonte van benoemen van stamboomhouders binnen de familie)
De Jan is er na de achternaam toevoeging (dankzij Nappie) tussen uit gevallen maar de Floris is gebleven. Ook de traditie om om de generatie een zoon Floris te noemen was bewaard gebleven. Ergens halverwege de 19e eeuw is er een ambtenaar van de burgerlijke stand die ff een foutje maakte (nader onderzoek lijkt erop te wijzen dat deze man regelmatig bezopen was :p) en spontaan Florus noteert bij de aangifte van de nieuwste drager van de stamboom. Een van mijn betovergrootvaders heeft dit toen laten zitten (men toen kon vaak zelf niet lezen en schrijven :o ) en sindsdien noteren we nog steeds vol trots onze voornaam met een U ipv een I.

Het zo leuk zijn als ook ik deze naam aan 1 van mijn kleinkinderen kan doorgeven, maar zoniet; geen probleem. De laatste zijn is ook wel eens verfrissend :D

Alex Bel-Gy-Bel
31-05-2002, 20:29
Ik ben genoemd naar een bekend of beter gezegd Berucht persoon die tot de crew behoord van DVD.nl:D :D

Luther Hartog
31-05-2002, 21:53
Ik ben naar m'n tante genoemd:)

Alex van den Berg
31-05-2002, 22:04
Ik ben genoemd naar een bekend of beter gezegd Berucht persoon die tot de crew behoord van DVD.nl:D :D Ja ja... Ik was na 11 maanden al zo berucht, dat alle belgen hun zoons naar mij gingen noemen... :D

Glenn Smits
31-05-2002, 22:17
de melkboer verzon het ter plaatse :)

Remco Out
31-05-2002, 22:31
Remco, waarom ik zo ben genoemd? Geen idee, vonden het gewoon een mooie naam zeggen ze altijd, maar dat weet ik niet zeker. Mijn 2de naam heeft wel een verhaal, maar ik zal maar niet vertellen wat mijn 2de naam is. :D