PDA

Bekijk de volledige versie : Kabels: video/audio



Koofie
04-09-2001, 15:21
Hey wat heeft iedereen hier eigenlijk voor kabels ?

hoeveel koste die en wat vind je van de prestaties?



Ik zelf heb tussen DVD en TV : IXOS 126-75av 0.75m
Gold Series - scart to scart


Ben zeer tevreden , kan iedereen die nog iets zoekt het aanraden
prijs: 140,-
:)

Alex van den Berg
04-09-2001, 15:36
Ik gebruik ook een high-end scart... Wat het merk is ben ik vergeten... de prijs was zo'n f 120,=... gekocht bij 'Hobo-HiFi' in Arnhem.

Ik gebruik hierbij de S-Video verbinding, aangezien dit in mijn geval raar genoeg beter is dan RGB... De laatste geeft bij mij meer beeldruis ondanks dat zowel de speler (Sony DVP-CX860) als de TV (Loewe Xelos) beide voor RGB geschikt zouden moeten zijn...
Daarnaast krijg ik bij RGB bovenin beeld ook nog eens een balkje van een paar centimeter waar rood en blauw lijken weg te vallen...Alleen groen dus!! Op zich niet zo'n probleem bij formaten die breder zijn dan 16:9, maar dan nog... de extra beeldruis maakt dat ik toch liever de S-Video instelling gebruik.
Dit geeft overigens een haarscherp beeld met mooie strakke kleuren, zodat ik in mijn geval niet direct het voordeel van een 'betere' RGB verbinding kan voorstellen...

Marty vanluit
05-09-2001, 09:10
Ik gebruik vanaf het begin een High-end S-VHS kabel (zo eentje die je bijna niet kunt buigen), serienummer kijk ik nog wel even na. Nooit problemen mee gehad, vergeleken met mensen die RGB gebruiken, knappe jongen die het verschil ziet. Ik in ieder geval niet!

Marty

Nathan Strik
05-09-2001, 16:27
Ik gebruik een vergulde SCART kabel, alle pennetjes aangesloten. (formaat lomp) en heb geen klachten. Prijs om en nabij de 50 piek.

martin
05-09-2001, 17:09
Hoi Openmind.

bij loewe is het algemeen bekend dat scart RGB minder goed werkt als S-Video er zijn al meerdere topics over dit onderwerp geweest bij andere forums.


Ik zelf gebruik een RGB van het merk vivianco koste rond de 80,- ach het zag er mooi uit, heb eigenlijk geen vergelijkingen gemaakt met een duurder merk.

verder gebruik ik tussen me sub een Monster Interlink 201 THX.
en tussen DVD en Amp de digitale coax van der Hull The First.
de rest zijn het allemaal oehlbach interlinks amp - amp, Tuner - amp, cd - amp alleen voor me nieuwe minidisk speler moet ik nog wat goeds kopen.

Bye!

Koofie
05-09-2001, 22:01
Ja mijn IXOS heb ik ook bij HOBO HIFI gehaald "Haarlem" (net als open mind :) , toeval) voor de gene die dat woude weten.

btw mensen blijf posten, is leuk om te lezen en is handig voor kabel zoekende.

Mzzls, KooF :)

Alex van den Berg
05-09-2001, 23:15
bij loewe is het algemeen bekend dat scart RGB minder goed werkt als S-Video

Nou, dan heb ik eindelijk (na anderhalf jaar...) iets negatiefs aan mijn TV ontdekt :)
Hoewel... Die S-Video verbinding geeft een verdomd mooi beeld, en dat overruled dat negatieve puntje eigenlijk weer helemaal... :cool:

Koofie
06-09-2001, 14:41
hehe , ja das wel zo open mind :)

Smeezio
07-09-2001, 16:19
ik ben dan de goedkoopste hiero :) een scart kabeltje van 20 piek by de locale kabelboer en merk tot nu toe geen verschil met de duurdere kabel die mun pa heb dusse happy :)

martin
07-09-2001, 16:54
het verschil zit het hem in de details.

ik weet niet met wat voor aparatuur je zit tespelen, maar hoe duurder de hardware hoe beter het allemaal verbonden moet worden anders krijg je weer kwaliteits verschil/verlies.

je moet het zien als een goede verbinding tussen 2 printplaten.

eisbaer
04-10-2001, 17:08
bij loewe is het algemeen bekend dat scart RGB minder goed werkt als S-Video

Vanmiddag heb ik n.a.v. de enthousiaste verhalen een loewe 5381 besteld en een s-video naar scart kabel die ik kan ruilen. Is dat nou het juiste type kabel i.c.m. de loewe tv of moet ik een ander type hebben?

eisbaer

martin
04-10-2001, 17:25
Hoi, je moet nu een kabel kopen met aan de beide zijdens een S-VIDEO plug.
Ik neem aan dat je DVD-speler ook een S-video out heeft.
vergeet niet in je menu de kabelsoort teveranderen.

eisbaer
04-10-2001, 18:50
Ah ok thx. Ja de dvd heeft s-video uit. Was ik vergeten erbij te zetten. Het is een pioneer dv-444. Even bellen dan kunnen ze voor zaterdag nog de goede kabel meeleveren.

eisbaer

eisbaer
04-10-2001, 22:17
Daarnaast krijg ik bij RGB bovenin beeld ook nog eens een balkje van een paar centimeter waar rood en blauw lijken weg te vallen...Alleen groen dus!! Op zich niet zo'n probleem bij formaten die breder zijn dan 16:9, maar dan nog... de extra beeldruis maakt dat ik toch liever de S-Video instelling gebruik.


Na wat rondzoekwerk met google blijkt dat de balk bovenin veroorzaakt wordt door het macrovision signaal. Ik vraag me eigenlijk wel af of de beeldruis daar ook door veroorzaakt wordt.

eisbaer

Alex van den Berg
04-10-2001, 23:04
Na wat rondzoekwerk...
Fanatiek hoor!! :)
Ik was zelf eigenlijk al zo supertevreden over het S-Video signaal, dat ik me zelfs niet heb afgevraagd wat de oorzaak zou kunnen zijn... :D
Toch interessante info... Thanx! :)

Chickendorp
18-12-2003, 11:50
Ik kan hier in Engeland een Ixos Gold series scart kopen van 3 meter. (€15,-)
Maakt de lengte dan nog veel uit?
Heb nu een 1 meter scartkabel van 2 euro. icm een Pioneer DV350
Zal ik hierbij kwaliteitswinst maken, ondanks de lange kabel?

Johan van den D.
18-12-2003, 12:10
Hey wat heeft iedereen hier eigenlijk voor kabels ?
hoeveel koste die en wat vind je van de prestaties

1. scart QED AV2115 1½mtr. (€105,-) dvd speler > tv.
2. optische vdHul The Optocoupler MKII 1mtr. (€49,-) dvd speler > receiver.
3. subkabel vdHul The Bay C5 2mtr. (€35,-) stereoversterker > subwoofer.
4. subkabel QED Qontour MSR-SW 6mtr. (€130,-) av receiver > subwoofer.
5. s-video QED Qunex SVS 1mtr. (€115,-) dvd speler > scaler.
6. component kabel QED SR-CV2 Special custom 6mtr. (€589,-) scaler > projector.
7. speakerkabel vdHul The Clearwater (€132,-) receiver > rear speakers.
8. speakerkabel QED Silver Special 25th Anniversary (€176,-) receiver > front + center speaker.


Dat was het wel zo,n beetje.
Kwaliteit van alle kabels is prima en ook de prijs/kwaliteit is goed (in de meeste gevallen dan)