PDA

Bekijk de volledige versie : Toshiba HD-EP30



mortaza
07-05-2008, 19:31
Ik kan een Toshiba HD-EP30 kopen van 125 euro met HDMI kabel en 10 films(5 zijn gesealed).

Het is maar een paar keer gebruikt en heeft 2 jaar garantie met bon.

Vinden jullie dit een goede deal?

Want een nieuwe HD speler kost bij MM 145 euro met 5 films.

Alvast bedankt.

Gerco Stuivenberg
07-05-2008, 20:05
En welk soort, merk en type speler is dat dan die ze daar verkopen?

mortaza
07-05-2008, 20:09
Het is tweedehands en het is van een colleaga van mij.
Ik wil eigenlijk weten of het wel voor dat geld waard is.
Alleen al die 10 films hebben een waarden van 100 euro,
Dus de speler kost eigenlijk 25 euro.

mortaza
08-05-2008, 16:28
Hij vraagt nu 115 euro voor de speler.
Die XE-1 gaat trouwens 180 euro worden en zonder films.

Mr_Parker
08-05-2008, 18:35
Persoonlijk zou ik het niet doen.

Het betreft hier een instap model HD-DVD speler. Gezien dat deze nu steeds meer van zijn meer waarde tov goede DVD speler verliest, het zal niet lang meer duren voordat er geen nieuwe titels op HD-DVD meer verschijnen. Betaal je dus toch nog altijd wat geld voor een aparaat met films waar het nut niet erg hoog van is, nl alleen die 10 films. Zodra er iets mis is met het apparaat vrees ik dat je al vlug in de problemen gaat komen. Ik verwacht dat de winkel je eerder een alternateif gaat aanbieden dan echt repareren. Kies je toch voor repareren zal dat aardig wat tijd kunnen gaan kosten etc...

De XE-1 is een iets ander verhaal. Dit is welliswaar ook een HD-DVD speler maar deze heeft ook op het DVD vlak aardig wat voordelen op kwaliteit vlak. Neemt niet weg dat ik het zelf dan toch te veel vind om voor een dergelijk product, uit gefaseerd, apparaat.

Hecht je veel waarde aan die 10 films dan zou je het kunnen overwegen, maar verwacht dus niet dat je over 2 jaa nog altijd de nieuwste films ook op HD-DVD zult kunnen aanschaffen.

TJ Weissel
08-05-2008, 18:39
Deze EP30 kost 80euro (met de 5 in box titels en hdmi kabel) bij MM Arena

Wat zijn die andere 5 titels die hij beschikbaar heeft? :D

mortaza
08-05-2008, 22:02
Ja ik had MM Arena gebeld en daar kostte het 88 euro.

De 10 films die je krijgt zijn:

- Serenity
- Lord of war
- The Bourne identity
- The Bourne supremacy
- 16 Blocks
- Children of men
- Flyboys
- Riddick
- Leaving Las Vegas
- Amazing Planet

Er zijn eigenlijk maar 4 films die ik wil, in die lijst.
Dus de rest kan verkocht worden voor een tientje of 9 euro ofzo.
Levert me meteen 60 euro op ofzo.

snoopey
08-05-2008, 22:15
Persoonlijk zou ik het niet doen.

Het betreft hier een instap model HD-DVD speler..

Nou jij mag het een instap model vinden, ik heb hier dus nog een dure dvd speler staan, maar dan geeft mijn INSTAP model veel mooier beeld bij het afspelen van dvd,s buiten natuurlijk de HD,s.

Alexander D
10-05-2008, 11:41
De EP30 is een redelijk goede dvdspeler. Hij is alleen wat trager met opstarten als je hem aanzet.

Dvd spelers in die prijsklasse zijn in ieder geval niet beter dus is het een goede deal omdat je ook nog HD kunt afspelen.

Ja, ben er zeer tevreden over. ;)

mortaza
10-05-2008, 13:25
Goedkoper dan 115 euro kan je het toch niet krijgen.
Zeker als die maar 2 maanden is gebruikt een garantie van 2 jaar heeft en nog 10 films.

apojapo
12-05-2008, 09:45
Als je hem in de MM a'dam kunt krijgen voor 88 euro lijkt mij de keuze vrij simpel als je toch 6 films wil verkopen. Bij informatique is die ook iets van 95 euro. 9 a 10 euro per dvd gaat heel moeilijk worden. Ik vraag er 6 euro voor incl. verzenden en de enige die ik voorlopig kwijt ben geraakt zijn de bourne films in seal.

Ep-30 schijnt een hele goede upscaler te zijn. Ik heb hem zelf en zeg schijnt omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb maar in de reviews wordt dat vermeld.

De nieuwe films komen er niet op uit maar als je niet alle goede films kent zoals ik zijn er nog zat top-films die je voor rond de 10 euro moet kunnen kopen op ebay, dvd-outlet, bol.com etc.

Mr_Parker
13-05-2008, 14:29
Ik was misschien een beetje voorbarig met mijn opmerking "instap".
Ik bedoelde hier in hoofdzaak mee dat de speciale features zoals 24p er niet op zouden zitten. Maar ook dit dacht ik me uitsluitend te herrinneren uit oude berichten bij introductie.

Ik heb het apparaat zelf niet, en kan dus niet goed oordelen.

Wat een snuffel experiment met HD betreft is het een zeer intressant apparaat, kwa prijs met name, om mee te beginnen. Dat zeker. Ik zelf zou het zelf echter alleen overwegen op het moment dat mijn huidge dvd speler de geest gegeven zou hebben. Maar dat hangt natuurlijk ook van de kwaliteit van je huidige dvd speler af.
Daarnaast is het kwa prijs 2de hands inderdaad misschine minder intressant als de nieuw prijs zoveel lager is, mede omdat de doorverkoop van de films blijkbaar wat lastig gaat. 6 Euro per film incl verzending is dacht ik maar iets 4 euro "winst" (gokje van ongeveer 2 euro porto etc.).

mortaza
13-05-2008, 14:30
Ik denk dat ik het bij MM ga kopen of misschien wachten totdat XE1 bij directsale weer te koop is.

TJ Weissel
13-05-2008, 14:31
Ik denk dat ik het bij MM ga kopen of misschien wachten totdat XE1 bij directsale weer te koop is.

Acht de kans klein dat die nog beschikbaar komt.

Mr_Parker
13-05-2008, 15:10
De XE1 is net als alle andere Toshiba HD-DVD spelers uit productie. Dit betekend dus dat je waarschijnlijk lang kan wachten eer hij weer leverbaar wordt bij een zaak waar hij nu uitverkocht is. De betreffende zaak zou toevallig ergens een lading op de kop moeten tikken, maar ook die kans is erg klein.