PDA

Bekijk de volledige versie : Het forum wordt traag



Pagina's : [1] 2 3

Luther Hartog
01-06-2002, 09:57
Hallo Crew,

De laatste tijd is het forum vaak niet vooruit te branden. Weten jullie wat het probleem is?

Ik denk zelf dat de threads met plaatjesraden het grootste probleem vormen, maar goed, dat weet ik niet zeker.

Zijn jullie misschien al bezig met een oplossing te vinden?

Alvast bedankt,

Luther H.

Rochan
01-06-2002, 12:45
Is mij ook al opgevallen, het posten duurt erg lang en het openen van threads ook. Gisteren lag ik ook een paar keer eruit.:confused: :confused:

Nathan Strik
01-06-2002, 12:45
Gisterenavond had ik ook wat problemen, op een gegeven moment viel zelfs de site even weg... maar voor de rest heb ik geen problemen hoor en is het forum net zo snel als anders.

Of de thread met plaatjesraden een probleem is weet ik niet, dit zou wel interessant zijn om eens te onderzoeken.

jokey
01-06-2002, 12:54
ik heb er de laatste tijd ook last van, maar ik dacht al dat het aan mijn pc/modem/verbinding lag...

Lex v/d Moolen
01-06-2002, 13:33
Gisterenavond had ik ook wat problemen, op een gegeven moment viel zelfs de site even weg... maar voor de rest heb ik geen problemen hoor en is het forum net zo snel als anders.

Of de thread met plaatjesraden een probleem is weet ik niet, dit zou wel interessant zijn om eens te onderzoeken.

Ik denk het niet, er zijn momenten dat er 8 mensen tegelijkertijd aan het raden zijn, met dus veel replies in een korte tijd. Het is vreemd, maar het ene moment is het dan snel, en even later traag. Ik ben geen expert op IT-gebied, dus ik weet het niet.

Louis Bouduin
01-06-2002, 13:34
Ja, deze week duurde het een paar keer langer om een bericht te posten dan om naar Lawrence... met al zijn extra's te kijken. Dacht al dat Telenet aan het bezuinigen was en die berichten nu te voet brengt.

Nathan Strik
01-06-2002, 13:55
Ik denk het niet, er zijn momenten dat er 8 mensen tegelijkertijd aan het raden zijn, met dus veel replies in een korte tijd. Het is vreemd, maar het ene moment is het dan snel, en even later traag. Ik ben geen expert op IT-gebied, dus ik weet het niet. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat de plaatjesthreads schuldig zijn hoor. De database server heeft het gewoon af en toe even zwaar te verduren.

Maar het probleem van gisterenavond kwam doordat de servers even tijdelijk wegvielen. Waardoor dat kwam weet ik ook niet.

Johannes van den Bosch
01-06-2002, 14:43
De servers kunnen het de laatste dagen weer goed aan. Daarover loopt een ander draadje in Op/Aanmerkingen.

Het incident van gisterenavond had -zo is mij verteld- alles te maken met faillisement van KPNQwest. Er is wat veranderd qua routering, daardoor lag het netwerk van o.a. onze ISP 'n tijdje plat.

Martin de Goeij
02-06-2002, 00:56
<knip!> vrolijke foto..zien we je vaker hier? Of is er nog een avatar hiero van je?:D ;)

Johannes van den Bosch
02-06-2002, 13:57
vrolijke foto..zien we je vaker hier? Of is er nog een avatar hiero van je?:D ;)
Registered: Jul 2001
Posts: 4

Ik post zegmaar niet zo vaak ;)

Luther Hartog
02-06-2002, 13:58
Registered: Jul 2001
Posts: 4

Ik post zegmaar niet zo vaak ;) Registered: Jul 2001
Posts: 5
:)

Martin de Goeij
03-06-2002, 07:32
Registered: Jul 2001
Posts: 4

Ik post zegmaar niet zo vaak ;) dat blijkt:D :o

Camille
03-06-2002, 09:54
0.02 posts per day

Da's niet teveel, maar als het maar zinnig is...:D

Johannes van den Bosch
03-06-2002, 15:49
Geen nieuws is goed nieuws ;)

Jaded
03-06-2002, 16:58
Steeds meer en grotere problemen blijkbaar??

Arnold van Oostrum
03-06-2002, 17:22
Steeds meer en grotere problemen blijkbaar?? Blijkbaar??

Alex Bel-Gy-Bel
03-06-2002, 17:34
op gebied van snelheid heb ik niet zoveel problemen wel dat het forum soms niet bereikbaar is, ff geleden rond 18.00h kon ik er niet opkomen.

Louis Bouduin
03-06-2002, 18:13
op gebied van snelheid heb ik niet zoveel problemen wel dat het forum soms niet bereikbaar is, ff geleden rond 18.00h kon ik er niet opkomen.

Ik ook niet. En dan weer wel, maar enorm traag. :(

ron
03-06-2002, 19:02
Ook op dit moment is het forum extreem traag. Het gebeurt de laatste tijd toch wel erg vaak. :(

Rochan
03-06-2002, 19:03
Ik kon rond een uur 16.45 Nl tijd helemaal niet op het forum. Nu kan ik er eindelijk op en het gaat zo traag. Wat is er nu aan de hand. Ik merk dat er tegenwoordig wel een paar keer week wel wat aan de hand is.:confused:

Marco
03-06-2002, 19:19
Begint het te merken die traagheid. Het kan nog (steeds) met KPNQuest te maken hebben, want mijn provider is Chello (en ook die maakte gebruik van KPNQuest netwerken).

Johannes van den Bosch
03-06-2002, 20:44
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=7980 voor meer info.

Louis Bouduin
04-06-2002, 03:58
Uit meer info, door de heer johannes van den Bosch:
PS: Wanneer het forum plat ligt heb ik nog een goede alternatieve tip voor jullie: een terrasje in het zonnetje met een Grolsch Lentebok of witbier van 't vat is erg lekker.

Aangezien ik bedlegerig ben, maar een oog heb, AAA-er ben, in de bos woon en caféverbod heb, vind ik dit zeer cynisch. :eek:

Charley Baak
21-10-2003, 20:08
Maar even een oud draadje gebruiken.

Net zoals in de eerste post vermeld wordt, is ook nu weer het forum regelmatig niet vooruit te branden. :( Ik heb het idee dat dit vooral aan het begin van de avond het geval is.

Is dit nog meer forumleden opgevallen, of nog beter: is dit de crew al opgevallen?

Door deze traagheid wordt vaak 2 en soms wel 3 keer dezelfde post gepost. Dit is alleen maar irritant.

Kan de crew opheldering geven, en vooral: kan de crew dit oplossen?

Martin de Goeij
21-10-2003, 20:14
Maar even een oud draadje gebruiken.

Net zoals in de eerste post vermeld wordt, is ook nu weer het forum regelmatig niet vooruit te branden. :( Ik heb het idee dat dit vooral aan het begin van de avond het geval is.

Is dit nog meer forumleden opgevallen, of nog beter: is dit de crew al opgevallen?

Door deze traagheid wordt vaak 2 en soms wel 3 keer dezelfde post gepost. Dit is alleen maar irritant.

Kan de crew opheldering geven, en vooral: kan de crew dit oplossen?Heel Mooi Char 8) http://www.kurts-smilies.de/schreiber.gif Ben benieuwd....http://www.kurts-smilies.de/sumo.gif

Arnold Bomers
21-10-2003, 20:46
Maar even een oud draadje gebruiken.

Net zoals in de eerste post vermeld wordt, is ook nu weer het forum regelmatig niet vooruit te branden. :( Ik heb het idee dat dit vooral aan het begin van de avond het geval is.

Is dit nog meer forumleden opgevallen, of nog beter: is dit de crew al opgevallen?

Door deze traagheid wordt vaak 2 en soms wel 3 keer dezelfde post gepost. Dit is alleen maar irritant.

Kan de crew opheldering geven, en vooral: kan de crew dit oplossen?

Ja, ik vind ook dat het forum verschrikkelijk traag is vanavond. Kan daar iets aan gedaan worden?

Hennie
21-10-2003, 20:49
Vind het hier wel meevallen.

Johan van den D.
21-10-2003, 20:49
Heeeel erg traag zelf

jokey
21-10-2003, 20:50
Nu lijkt het weer "normaal".
Om een uurtje of 19-20 was het echt zeer traaaaag.

Misskiss
21-10-2003, 21:37
Kon er zelfs helemaal niet meer op komen op een gegeven moment.

Er jammer het is elke dag wel een keer het geval

M Balje
21-10-2003, 21:49
Vooral bij Resencie´s (ook andere threads) met meer dan 30/40 reactie´s,gaat het de laaste tijd nog al traag.
Bij het open van resencie´s via de begin pagina verschijnt er ook geen 2de pagina,dit gebeurt wel als je via het forum gaat.
Zo is er bijna niet door de LOTR resencie door tekomen,die meer dan 100 reactie´s heeft.

De Mods en forum leden ook moeten er elkaar opwijzen,de img tag te verwijderen in de film poster thread als de ronde voor bij is.

HiddeV
21-10-2003, 21:49
het word inderdaad trager, ik heb er ook al last van

Peefie
21-10-2003, 22:02
Lieve crew,

Ik heb geen leven en OHT is voor mij van levensbelang!! Maar als het zo traag gaat, raak ik gefrustreerd en gooi ik bijna mijn PC uit het raam waardoor ik helemaal in een sociaal isolement terecht ga komen.
Ik smeek jullie!!! Laat het forum niet nóg trager worden...HELP ME!!!

*anoniempje* :roll:

http://home.planet.nl/~hakbijl/dogs/zielig.jpg

Richard B.
21-10-2003, 23:20
Hey, het was WAARSCHIJNLIJK nog niemand opgevallen maar het forum.... :twisted:

Oh, nevermind... :roll:

Charley Baak
22-10-2003, 15:27
zojuist is de traagheid weer teruggekeerd. :(

Martin de Goeij
22-10-2003, 18:30
zojuist is de traagheid weer teruggekeerd. :(Tis net Arnie: "I'll be back" :? http://www.kurts-smilies.de/shuffle.gif

Jan Spoelder
22-10-2003, 18:37
Ik heb t niet zo zeer met het openen van topics, maar meer met het plaatsen van berichten, dit duurt soms erg lang. Dit creeert ook een hoop dubbele posts op het forum.

Ronald Dassen
22-10-2003, 18:51
Ook hier had ik gisteren (en een aantal dagen daarvoor) ook last van Jan, en een uurtje geleden duurde het ook weer lang, maar nu lijkt voorlopig alles weer normaal te zijn.

Sander Haarmans
22-10-2003, 21:13
Ook ik heb het met plaatsen van berichten, soms duurt het idd erg lang :(

Jaap22
23-10-2003, 07:26
Soms duurt het erg lang om een bericht geplaatst te krijgen, maar dan is het handiger om op de knop 'vorige' van je internettools te drukken en dan op vernieuwen, want als het te lang duurt plaatst hij hem vaak wel. Is het niet geplaatst dan kan je ook weer de knoppen vorige of volgende gebruiken om het weer te proberen. Het is maar een tijdelijke oplossing, maar het scheelt wel in aantal dubbelposts.

Edwin V
23-10-2003, 07:33
Wat ik heb als 't traag is, is dat als ik een bericht plaatst het heel lang duurt voordat gemeld wordt dat het bericht is geplaatst. Als ik in zo'n geval niet wacht, maar zelf naar de pagina ga, staat m'n bericht er vaak al wel in.

Jaap22
23-10-2003, 07:39
Wat ik heb als 't traag is, is dat als ik een bericht plaatst het heel lang duurt voordat gemeld wordt dat het bericht is geplaatst. Als ik in zo'n geval niet wacht, maar zelf naar de pagina ga, staat m'n bericht er vaak al wel in.

Inderdaad, dat bedoelde ik er ook mee. :wink:

Felix
23-10-2003, 15:59
Ik heb het al eerder gezegd in een andere thread, maar ik zeg het hier nog maar eens: het komt volgens mij gewoon omdat een kleine groep op dit forum ongelofelijk veel off-topic berichten plaatst (die de meeste forumbezoekers denk ik totaal niet interessant vinden). Daar is forum-software met veel database-processen niet op berekend. Ik durf te wedden dat als de "ouwehoer" en de "word of mind" onderwerpen zouden verdwijnen dat het forum weer supersnel zou zijn.

Charley Baak
23-10-2003, 16:13
Ik heb het al eerder gezegd in een andere thread, maar ik zeg het hier nog maar eens: het komt volgens mij gewoon omdat een kleine groep op dit forum ongelofelijk veel off-topic berichten plaatst (die de meeste forumbezoekers denk ik totaal niet interessant vinden). Daar is forum-software met veel database-processen niet op berekend. Ik durf te wedden dat als de "ouwehoer" en de "word of mind" onderwerpen zouden verdwijnen dat het forum weer supersnel zou zijn.:nono: tot nu toe was het geen probleem, dus waarom opeens nu wel?? En waarom overdag dus niet en vroeg in de avond dus wel?? Daar moet een andere reden voor zijn.

Eric van Ballegoie
23-10-2003, 16:37
We zijn het probleem aan het onderzoeken. En daarbij kijken we inderdaad vooral ook kritisch richting het General Chat forum en de vele niet-dvd-gerelateerde discussies die daar plaatsvinden. Mocht blijken dat het forum onnodig wordt vertraagd door hetgeen daar gebeurd dan gaan we de regels voor General Chat aanscherpen.

Charley Baak
23-10-2003, 16:48
is het misschien een idee om wat oudere, lang niet gebruikte, grote draden te verwijderen?

Martin de Goeij
23-10-2003, 16:56
is het misschien een idee om wat oudere, lang niet gebruikte, grote draden te verwijderen?Of iig degene met een slotjehttp://smilies.sofrayt.com/%5E/1/slook.gif :)

Ronald Dassen
23-10-2003, 17:01
is het misschien een idee om wat oudere, lang niet gebruikte, grote draden te verwijderen?Of iig degene met een slotjehttp://smilies.sofrayt.com/%5E/1/slook.gif :)

Dit zou misschien wel kunnen, maar ik betwijfel of de traagheid daar iets mee te maken heeft.

Relatief gezien neemt dit niet écht veel ruimte in beslag op de server volgens mij.......maar misschien dat de crew die hier de bevoegdheden voor hebben idd wel wat kan verwijderen ;-)

Eric van Ballegoie
23-10-2003, 19:50
Threads die niet gebruikt worden kosten ook geen computertijd en dus leveren die ook geen problemen op. De overbelasting komt door het posten zelf.

Martin de Goeij
23-10-2003, 20:08
Eric houdt wel van een geintje..zojuist de hele GC op slot...http://www.kurts-smilies.de/erstaunt2.gif Wel een apart gezicht..dubbele slotjeshttp://smilies.sofrayt.com/%5E/g/menani.gifhttp://www.kurts-smilies.de/sumo.gif EN:
Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 368640 bytes) in /srv/www/htdocs/dvd.nl/forum/language/lang_dutch/lang_main.php on line 487


EDIT: zojuist deze mededeling: Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 368640 bytes) in /srv/www/htdocs/dvd.nl/forum/includes/template.php(127) : eval()'d code on line 73

????

Charley Baak
23-10-2003, 20:37
Threads die niet gebruikt worden kosten ook geen computertijd en dus leveren die ook geen problemen op. De overbelasting komt door het posten zelf.Wat ik dus wel heeeeeel raar blijf vinden is het feit dat de vertraging alleen plaatsvind in de vroege avonduren. Overdag en later op de avond is er helemaal niets meer van te merken. Terwijl het aantal bezoekers vaak overdag veel groter is dan aan het begin van de avond.

Martin de Goeij
23-10-2003, 20:43
http://www.kurts-smilies.de/wiegeil.giftest..test...http://www.kurts-smilies.de/erstaunt.gif

Caledonians
23-10-2003, 20:47
Wat ik dus wel heeeeeel raar blijf vinden is het feit dat de vertraging alleen plaatsvind in de vroege avonduren. Overdag en later op de avond is er helemaal niets meer van te merken. Terwijl het aantal bezoekers vaak overdag veel groter is dan aan het begin van de avond.

Ja daar heeft Charley gelijk in. Vanavond was het weer precies zo!

Eric van Ballegoie
23-10-2003, 20:48
General Chat hebben we tijdelijk even dichtgegooid, mijn excuses voor het ongemakt. Als het wat rustiger wordt zal ik GC later op de avond weer openen.

M Balje
23-10-2003, 20:51
Ik vind het tijdelijk slotje op GC wel een beetje overdreven,want de traag heid komt ook door de filmdiscussie subthread en dan met name de LOTR en Matrix thread.
Veel teveel reactie´s natuurlijk.
Meschien is het ook een opossing om de optie een reactie achter telaten bij sommige kas kraker resencie´s teschrappen zoals de recencie van LOTR 1&2 en The Matrix 2 die over vol zitten,met de zelfde reactie´s die ook in de film discussie´s hadden gekund.

Martin de Goeij
23-10-2003, 20:56
Mischien is het ook een opLossing om de optie een reactie achter telaten bij sommige kas kraker resencie´s teschrappen zoals de recencie van LOTR 1&2 en The Matrix 2 die over vol zitten,met de zelfde reactie´s die ook in de film discussie´s hadden gekund.of om wat minder tv/journalistieke draadjes te openen :lol:

M Balje
23-10-2003, 20:58
Mischien is het ook een opLossing om de optie een reactie achter telaten bij sommige kas kraker resencie´s teschrappen zoals de recencie van LOTR 1&2 en The Matrix 2 die over vol zitten,met de zelfde reactie´s die ook in de film discussie´s hadden gekund.of om wat minder tv/journalistieke draadjes te openen :lol:

Sorry,Erik was me denk ik net vorterwijl ik mijn reactie aan het maken was.

Steven Maas
23-10-2003, 20:59
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=7980 voor meer info.

Kan de pagina niet vinden.
De pagina waarnaar u zoekt, is mogelijk verwijderd, tijdelijk niet beschikbaar of de naam ervan is gewijzigd.
:|

Charley Baak
23-10-2003, 21:15
komt het misschien door het nieuwe cinemarathon gedeelte? ;)

Charley Baak
23-10-2003, 21:20
*sorry, dubbele post*

Misskiss
23-10-2003, 21:40
denk niet dat er veel mee bereikt word. Net zoals er al gezegd is naar mijn idee is het overdag een stuk drukker als savonds..

Maar ja kan geen kwaad

Harry V.
23-10-2003, 22:04
Misschien ook een idee om, in navolging van de nieuwe LotR-thread, een nieuwe thread te maken voor threads als:
- Welke DVD heb je net gekeken ?
- Welke DVD's hebben jullie de afgelopen tijd aangeschaft? #2
- Welke DVD ga je nu kijken?

:wink:

Eric van Ballegoie
23-10-2003, 22:05
Ik opteer ervoor om de eerste en de laatste uit dat rijtje zowiezo af te schaffen, evenals de word-of-mind thread.

Morgen zullen wij overleg hebben over de toekomst van het GC-forum, maar houdt er rekening mee dat een groot deel van de 'onnodige' threads zullen moeten verdwijnen omdat GC nou eenmaal een veel te groot aandeel van het dataverkeer en de processorbelasting voor zijn rekening neemt.

Lex v/d Moolen
23-10-2003, 22:26
Ik opteer ervoor om de eerste en de laatste uit dat rijtje zowiezo af te schaffenIk vind de eerste nog wel enigzins nuttig, althans alleen als er bij een gekeken film een korte mening of impressie wordt gegeven. Alleen een titel neerplempen heeft idd weinig nut.

Ik hoop overigens wel dat de LotR Filmdiscussie 1 draad wel blijft leven, ondanks ie gesloten is? Daar staat ondanks er een flink aantal OT of randzaken instaan toch een schat van informatie waar we nog wel eens iets in terug willen zoeken. Dus niet weggooien, please ? :)

Jaap22
24-10-2003, 08:01
Ik opteer ervoor om de eerste en de laatste uit dat rijtje zowiezo af te schaffen, evenals de word-of-mind thread.

Morgen zullen wij overleg hebben over de toekomst van het GC-forum, maar houdt er rekening mee dat een groot deel van de 'onnodige' threads zullen moeten verdwijnen omdat GC nou eenmaal een veel te groot aandeel van het dataverkeer en de processorbelasting voor zijn rekening neemt.

Eric, hoe zit het met plaatjes en foto's eigenlijk? Nemen die veel ruimte in beslag? Bijvoorbeeld het plaats hier je foto's thread in GC.

Ik denk dat een grote schoonmaak van het forum wel op zijn plaats is, maar begin bij de minst belangrijkste threads en wanneer het dan nog traag is, maak dan keuzes van de wat belangrijkere threads. Tenminste dat lijkt mij het meest logische.

Eric van Ballegoie
24-10-2003, 08:03
Het zijn NIET de threads op zich, het is het overmatige GEBRUIK van de threads. Threads die stil staan niets te doen kosten geen processorkracht.

De reden dat ik een aantal threads aan het sluiten ben is omdat ik wil proberen het forum (ook general chat) wat meer on-topic te krijgen en wat minder nutteloze threads over te houden waarin veel wordt gepost.

Jaap22
24-10-2003, 08:06
Ik opteer ervoor om de eerste en de laatste uit dat rijtje zowiezo af te schaffenIk vind de eerste nog wel enigzins nuttig, althans alleen als er bij een gekeken film een korte mening of impressie wordt gegeven. Alleen een titel neerplempen heeft idd weinig nut.



Idd, daar is al vaker over gediscussieerd. Ik vind het een zeer interessante thread van welke heb je nu gekeken, omdat je zo meningen over films kan bekijken, maar als je er alleen een titel neerzet dan heeft het geen enkele nut. Misschien dat er een regeltje moet komen dat je er ook een mening van wat je van de film vond bij moet staan.

Welke dvd ga je nu kijken voegt weinig toe, omdat je dan anderhalf uur later kan laten weten wat je er van vond in welke heb je nu gekeken thread.

Eric van Ballegoie
24-10-2003, 08:08
Jaap,

We (crew en gebruikers) moeten binnenkort gewoon maar eens gaan discussieren over wat er weg zou kunnen, het is uiteraard niet onze bedoeling om het forumplezier te vergallen. Maar ik denk dat het voor iedereen duidelijk is dat er iets moet gebeuren, zoals het nu gaat is het gebruik van het forum verre van optimaal.

Richard B.
24-10-2003, 08:13
Ik opteer ervoor om de eerste en de laatste uit dat rijtje zowiezo af te schaffenIk vind de eerste nog wel enigzins nuttig, althans alleen als er bij een gekeken film een korte mening of impressie wordt gegeven. Alleen een titel neerplempen heeft idd weinig nut.



Idd, daar is al vaker over gediscussieerd. Ik vind het een zeer interessante thread van welke heb je nu gekeken, omdat je zo meningen over films kan bekijken, maar als je er alleen een titel neerzet dan heeft het geen enkele nut. Misschien dat er een regeltje moet komen dat je er ook een mening van wat je van de film vond bij moet staan.

Welke dvd ga je nu kijken voegt weinig toe, omdat je dan anderhalf uur later kan laten weten wat je er van vond in welke heb je nu gekeken thread.
Ik ken genoeg forums waar gebruikers worden aangesproken op het posten van dat soort zogenaamde 'ik ook' reacties en waar het de norm is om echt inhoudelijk zinvol te posten. Ik zou het niet verkeerd vinden om dat hier ook te gaan introduceren want het soort threads als 'wat voor dvd ga ik nu kijken?' voegen inderdaad maar weinig toe aan dit forum als ze op die manier gebruikt worden op 'postjes te scoren'. Eerlijk gezegd erger ik me er al tijden aan dat de bovenste helft van de lijst van topics in (vooral) de general chat BIJNA ALTIJD is gevuld met dezelfde (voor mij oninteressante) onderwerpen/threads. Het opdoeken daarvan zou het gebruik van dit forum voor mezelf in ieder geval een stuk leuker maken want dat betekend dat er meer aandacht is voor minder gangbare onderwerpen.

Jaap22
24-10-2003, 08:17
Jaap,

We (crew en gebruikers) moeten binnenkort gewoon maar eens gaan discussieren over wat er weg zou kunnen, het is uiteraard niet onze bedoeling om het forumplezier te vergallen. Maar ik denk dat het voor iedereen duidelijk is dat er iets moet gebeuren, zoals het nu gaat is het gebruik van het forum verre van optimaal.

Natuurlijk, dat begrijp ik allemaal prima hoor. Ik denk dat iedereen liever een snel werkende forum heeft dan een trage, dus in dat opzicht goed bezig. Toch zit ik even te analyseren of het alleen maar door grote threads komt. Er spelen toch meer dingen, zoals de groeiende populariteit van het forum? Het is duidelijk dat in de spitsuren het traag verloopt en in de vroege en late uurtjes je prima aan de slag kan gaan hier.

Eric van Ballegoie
24-10-2003, 08:27
Uiteraard heeft het te maken met de groei van de site en het forum! Maandelijks worden er over geheel DVD.nl bijna 3.000.000 pagina's bekeken op dit moment!

Charley Baak
24-10-2003, 08:41
Uiteraard heeft het te maken met de groei van de site en het forum! Maandelijks worden er over geheel DVD.nl bijna 3.000.000 pagina's bekeken op dit moment! :shock: Da's inderdaad best veel. Als ik het goed begrepen heb, dan kan het probleem dus komen door vooral veel korte berichtjes te plaatsen in een korte tijd. Zoiets als de Word of mind draad zou dus 1 van de boosdoeners kunnen zijn.

Max Davidse
24-10-2003, 08:44
Uiteraard heeft het te maken met de groei van de site en het forum! Maandelijks worden er over geheel DVD.nl bijna 3.000.000 pagina's bekeken op dit moment! :shock: Da's inderdaad best veel. Als ik het goed begrepen heb, dan kan het probleem dus komen door vooral veel korte berichtjes te plaatsen in een korte tijd. Zoiets als de Word of mind draad zou dus 1 van de boosdoeners kunnen zijn.

Je moet het zo zie...iedere pageview is een query op de database. Dus niet alleen het kijken, maar ook het plaatsen. Het zou dus zeer denkbaar zijn dat dat 1 van de boosdoeners is.

Richard B.
24-10-2003, 08:57
Ik zou (als ik crew was) nieuwsgierig zijn naar de spreiding van al die views onder de forumbezoekers. Dus: wie genereerd er hoeveel views? Als er een groep is die exceptioneel meer views genereerd als het gros van de bezoekers (wat dan, lijkt me, de gebruikers van die 'chat-threads' zouden MOETEN zijn) dan zou ik wel weten wat mijn beslissing zou zijn...

Lex v/d Moolen
24-10-2003, 09:01
Uiteraard heeft het te maken met de groei van de site en het forum! Maandelijks worden er over geheel DVD.nl bijna 3.000.000 pagina's bekeken op dit moment! :shock: Da's inderdaad best veel. Als ik het goed begrepen heb, dan kan het probleem dus komen door vooral veel korte berichtjes te plaatsen in een korte tijd. Zoiets als de Word of mind draad zou dus 1 van de boosdoeners kunnen zijn.

Je moet het zo zie...iedere pageview is een query op de database. Dus niet alleen het kijken, maar ook het plaatsen. Het zou dus zeer denkbaar zijn dat dat 1 van de boosdoeners is.Pakweg een jaar geleden waren de 'raad de (mainstream)film' threads heel erg populair. Er waren avonden dat er zo 8 berichtjes tegelijkertijd naar één of twee threads werden gestuurd, toen waren er helemaal geen problemen met de snelheid.. Er werd overigens toen nog wel gebruik gemaakt van andere forumsoftware.

Ik heb ook het idee dat de reclame-banners er mee te maken hebben. Maar ik kan het fout hebben. :)

Charley Baak
24-10-2003, 09:03
Ik heb gemerkt dat de OHT draad verwijderd is. Wat is de reden hiervoor geweest crew?

Max Davidse
24-10-2003, 09:06
Uiteraard heeft het te maken met de groei van de site en het forum! Maandelijks worden er over geheel DVD.nl bijna 3.000.000 pagina's bekeken op dit moment! :shock: Da's inderdaad best veel. Als ik het goed begrepen heb, dan kan het probleem dus komen door vooral veel korte berichtjes te plaatsen in een korte tijd. Zoiets als de Word of mind draad zou dus 1 van de boosdoeners kunnen zijn.

Je moet het zo zie...iedere pageview is een query op de database. Dus niet alleen het kijken, maar ook het plaatsen. Het zou dus zeer denkbaar zijn dat dat 1 van de boosdoeners is.Pakweg een jaar geleden waren de 'raad de (mainstream)film' threads heel erg populair. Er waren avonden dat er zo 8 berichtjes tegelijkertijd naar één of twee threads werden gestuurd, toen waren er helemaal geen problemen met de snelheid.. Er werd overigens toen nog wel gebruik gemaakt van andere forumsoftware.

Ik heb ook het idee dat de reclame-banners er mee te maken hebben. Maar ik kan het fout hebben. :)

Hoe we het ook wenden of keren, het blijft voor ons gissen naar wat de oorzaak is van de traagheid. Banners zouden geen probleem mogen vormen, maar dat kan natuurlijk wel. Dat verklaart echter weer niet waarom het voornamelijk 's avonds is. Kan een server probleem zijn...let's face it...het zou vanalles kunnen zijn.

Charley Baak
24-10-2003, 09:10
Uiteraard heeft het te maken met de groei van de site en het forum! Maandelijks worden er over geheel DVD.nl bijna 3.000.000 pagina's bekeken op dit moment! :shock: Da's inderdaad best veel. Als ik het goed begrepen heb, dan kan het probleem dus komen door vooral veel korte berichtjes te plaatsen in een korte tijd. Zoiets als de Word of mind draad zou dus 1 van de boosdoeners kunnen zijn.

Je moet het zo zie...iedere pageview is een query op de database. Dus niet alleen het kijken, maar ook het plaatsen. Het zou dus zeer denkbaar zijn dat dat 1 van de boosdoeners is.Pakweg een jaar geleden waren de 'raad de (mainstream)film' threads heel erg populair. Er waren avonden dat er zo 8 berichtjes tegelijkertijd naar één of twee threads werden gestuurd, toen waren er helemaal geen problemen met de snelheid.. Er werd overigens toen nog wel gebruik gemaakt van andere forumsoftware.

Ik heb ook het idee dat de reclame-banners er mee te maken hebben. Maar ik kan het fout hebben. :)

Hoe we het ook wenden of keren, het blijft voor ons gissen naar wat de oorzaak is van de traagheid. Banners zouden geen probleem mogen vormen, maar dat kan natuurlijk wel. Dat verklaart echter weer niet waarom het voornamelijk 's avonds is. Kan een server probleem zijn...let's face it...het zou vanalles kunnen zijn.

Zou het misschien kunnen komen door verwijzingen van andere sites? Ik weet iig dat http://www.dvd-basen.dk/uk/home.php3 zoekt in de reviews van dvd.nl.

Max Davidse
24-10-2003, 09:12
Zou het misschien kunnen komen door verwijzingen van andere sites? Ik weet iig dat http://www.dvd-basen.dk/uk/home.php3 zoekt in de reviews van dvd.nl.

Dat zou wel kunnen ja. Weet men dat hier ook dat ze dat doen? Anders kun je ze er voor aanklagen bij mijn weten...

Lex v/d Moolen
24-10-2003, 09:14
Banners zouden geen probleem mogen vormen, maar dat kan natuurlijk wel. Dat verklaart echter weer niet waarom het voornamelijk 's avonds is. Kan een server probleem zijn...Ik zeg dat omdat het opbouwen van een pagina altijd begint met de 3 reclame-banner bovenaan onder het logo. En als het laden van zo'n banner -ik weet niet of dat van een andere server geladen wordt- vertraging oplevert, levert dat dan niet automatisch vertraging op voor het opbouwen van de rest van de pagina ?

John Sital
24-10-2003, 09:21
ja de gehele oh thread is terminated :shock:

Charley Baak
24-10-2003, 09:27
op dit moment zijn er dus ongeveer even veel gebruikers online als gisteren avond, terwijl het nu dus vele malen sneller gaat :? En ik heb niet het idee dat dit door het verwijderen van de OHT komt, aangezien er overdag tot nu toe geen problemen zijn geweest.

Max Davidse
24-10-2003, 09:32
op dit moment zijn er dus ongeveer even veel gebruikers online als gisteren avond, terwijl het nu dus vele malen sneller gaat :? En ik heb niet het idee dat dit door het verwijderen van de OHT komt, aangezien er overdag tot nu toe geen problemen zijn geweest.

Dat kan alleen maar worden bekeken door vanavond ook eens te checken...

Harry V.
24-10-2003, 09:45
Ik zou (als ik crew was) nieuwsgierig zijn naar de spreiding van al die views onder de forumbezoekers. Dus: wie genereerd er hoeveel views? Als er een groep is die exceptioneel meer views genereerd als het gros van de bezoekers (wat dan, lijkt me, de gebruikers van die 'chat-threads' zouden MOETEN zijn) dan zou ik wel weten wat mijn beslissing zou zijn...

OHT e.d. waren opgericht om off-topic tegen te gaan. Ik zie persoonlijk niet in wat een thread als 'welke cd heb je gekocht' of een thread als die voor de games voor een nut hebben. ik denk dat je beter nog eerder die eraf kan halen.

Peefie
24-10-2003, 09:49
OHT e.d. waren opgericht om off-topic tegen te gaan. Ik zie persoonlijk niet in wat een thread als 'welke cd heb je gekocht' of een thread als die voor de games voor een nut hebben. ik denk dat je beter nog eerder die eraf kan halen.Ik denk dat veel leden hun draadje willen 'opofferen' ten gunste van OHT. Daar kan in principe ook geklept worden over van alles en nog wat. En anders moet die chatbox maar eens nieuw leven worden ingeblazen niet?

Charley Baak
24-10-2003, 09:54
Kan het niet zijn dat al die verschillende draden over "hoe kan ik m'n dvdspeler regiovrij maken" en "Is play/cdwow/ezy/dvdsoon/dvdzone2 een goeie winkel" een extra belasting geven bij een zoekopdracht?

Harry V.
24-10-2003, 09:54
OHT e.d. waren opgericht om off-topic tegen te gaan. Ik zie persoonlijk niet in wat een thread als 'welke cd heb je gekocht' of een thread als die voor de games voor een nut hebben. ik denk dat je beter nog eerder die eraf kan halen.Ik denk dat veel leden hun draadje willen 'opofferen' ten gunste van OHT. Daar kan in principe ook geklept worden over van alles en nog wat. En anders moet die chatbox maar eens nieuw leven worden ingeblazen niet?

Precies. Is ook mijn gedachtegang. Als er per se dvd-gerelateerd moet worden gesproken hier op het forum, dan hebben dat soort helemaal geen bestaansrecht hier. En anders is het idd het beste om wat meer te doen met de chatbox. gedaan

Charley Baak
24-10-2003, 09:57
OHT e.d. waren opgericht om off-topic tegen te gaan. Ik zie persoonlijk niet in wat een thread als 'welke cd heb je gekocht' of een thread als die voor de games voor een nut hebben. ik denk dat je beter nog eerder die eraf kan halen.Ik denk dat veel leden hun draadje willen 'opofferen' ten gunste van OHT. Daar kan in principe ook geklept worden over van alles en nog wat. En anders moet die chatbox maar eens nieuw leven worden ingeblazen niet?

Precies. Is ook mijn gedachtegang. Als er per se dvd-gerelateerd moet worden gesproken hier op het forum, dan hebben dat soort helemaal geen bestaansrecht hier. En anders is het idd het beste om wat meer te doen met de chatbox. gedaanHelemaal mee eens. Niet-filmgerelateerde topics zouden naar mijn idee verwijderd mogen worden. Ook al die nieuws-items hebben naar mijn idee geen toegevoegde waarde.

John Sital
24-10-2003, 10:27
die gameshoekje zou ik niet graag verwijderd zien worden :(
als oh maar terugkomt vind ik het allemaal wel best, maar ja dat is toch de aard van general chat?

Eric van Ballegoie
24-10-2003, 10:50
Vanaf nu is de chatbox de hele dag geopend, je kan er dus ook overdag gewoon in:

http://www.dvd.nl/dvdchat.php

M Balje
24-10-2003, 10:54
Nieuws en politiek heeft wel degelijk waarde Baak,alleen denk ik dat we het bij 1 thread moeten laten en als hij dreigt de 1000 berichten tegaan dat er een 2de wordtgeopend door de crue.

Maar een ander hulp middel is, begin ik toch weer over die Faq.
In deze Faq zouden de meestee gestelde vragen over dvd moeten staan.
vooral de uileg van beeld formaat en geluid blijft een moelijk punt.
(Nathan heeft toegezegd dat er binnenkort een uitgebreiderde uitlegd volgd over meer verschillende beeld formaten zoals 1:66:1)
In deze Faq zou ook een overzicht en voorbeelden moeten komen die over verpakkingen gaan,want dit wordt ook steeds vergeten.
De upc code zou ook vermeld moeten worden bij de recencie´s.

Kevin Baeckelandt
24-10-2003, 10:54
Vanaf nu is de chatbox de hele dag geopend, je kan er dus ook overdag gewoon in:

http://www.dvd.nl/dvdchat.php
Ik krijg de melding:

Unable to connect to server :?

Caledonians
24-10-2003, 11:01
Ik krijg de melding:

Unable to connect to server :?

Ik kan er ook niet op komen :?

Charley Baak
24-10-2003, 11:06
Nieuws en politiek heeft wel degelijk waarde Baak,alleen denk ik dat we het bij 1 thread moeten laten en als hij dreigt de 1000 berichten tegaan dat er een 2de wordtgeopend door de crue.

Maar een ander hulp middel is, begin ik toch weer over die Faq.
In deze Faq zouden de meestee gestelde vragen over dvd moeten staan.
vooral de uileg van beeld formaat en geluid blijft een moelijk punt.
(Nathan heeft toegezegd dat er binnenkort een uitgebreiderde uitlegd volgd over meer verschillende beeld formaten zoals 1:66:1)
In deze Faq zou ook een overzicht en voorbeelden moeten komen die over verpakkingen gaan,want dit wordt ook steeds vergeten.
De upc code zou ook vermeld moeten worden bij de recencie´s.Ik zeg niet dat het geen waarde heeft, alleen dat ik dvd.nl niet de plek vind om algmene nieuwsitems te lezen. Als ik dat wil doen, ga ik wel naar nu.nl. Met die opmerking over de FAQ heb je wel een goed punt! (y)

R. Schaap
24-10-2003, 11:09
ik ook niet

Jan Spoelder
24-10-2003, 11:16
Ik kan gewoon op de chat komen

Harry V.
24-10-2003, 11:17
dan is er dus een chatbox en dan doet ie het (nog) niet :( :cry:

Eric van Ballegoie
24-10-2003, 11:21
chatbox werkt prima... je moet alleen wel even de plugin installeren op het moment dat daarom gevraagd wordt.

Max Davidse
24-10-2003, 11:23
chatbox werkt prima... je moet alleen wel even de plugin installeren op het moment dat daarom gevraagd wordt.

En als je daar 1x nee op hebt geantwoord? Dan kun je er niet meer in? Ik heb cookies weggegooid en alles...maar nix...naja...dan maar niet...

Caledonians
24-10-2003, 11:29
En als je daar 1x nee op hebt geantwoord? Dan kun je er niet meer in? Ik heb cookies weggegooid en alles...maar nix...naja...dan maar niet...

Ik heb precies hetzelfde probleem. De vraag komt nou gewoon niet meer! Is er nog een andere manier hoe je die plugin kunt installeren?

Luther Hartog
24-10-2003, 11:34
ik kan daar dus ook niet in

R. Schaap
24-10-2003, 11:35
hier ook (op de pc van mijn zusje dan). Op mijn eigen doet de chatbox het prima dus het ligt niet aan de chatbox zelf

Luther Hartog
24-10-2003, 11:37
Ik heb in ieder geval mijn startpagina gewijzigd, het ius niet langer dvd.nl, dus misschien dat het forum het nu weer helemaal goed gaat doen :)

Christiaan Sauer
24-10-2003, 11:51
Dat zou ik ook nog kunnen doen ja. Het zou jammer zijn aangezien ik toch automatisch naar dvd.nl zal gaan, maar je scheelt er weer een fragmentje mee.
In mijn ogen is het ook verstandig om zaken Als N-Gage/Word of Mind/enz te sluiten ook al zullen daar zeer zeker threads tussen zitten (word of mind bv) die ik wel graag kom. Maarja, liever wat minder van dit soort trheads en een snel forum, dan wel deze threads, en ene traag forum.
Verder denk ik dat voor sommige zaken de quickreply gewoon weer moet verdwijnen? Dit maakt het snel posten veel makkelijker (goh, had niemand verwacht zeker met die naam :P). ALs je die weghaalt kan het gewoon al erg veel schelen in de OHthread enz. Lijkt mij dan.
Benieuwd hoe dit aflopen gaat :)
Mvg,

Christiaan

Harry V.
24-10-2003, 12:29
Even t.a.v. OHT:




Waarom maak je dan niet een OHT aan van 200 pagina's per keer en als die 200 pagina's vol zijn gooi je hem dicht, verwijder je hem en maak je een nieuwe aan. Is de OHT al een stuk kleiner dan ervoor, kunnen mensen gewoon OH-en en hoef je er verder minder zorgen om te maken.

vind ik een goed plan.

Sommige mensen zullen op hun werk de plug-in van de chat niet kunnen installeren, terwijl zij voornamelijk overdag online zijn (bijv. Edwin V.) Op de betreffende wijze kom je de mensen die toch OH willen ook tegemoet.

Charley Baak
24-10-2003, 13:32
Naast de OHT zijn nu ook Word of Mind, de filmmerchandisedraad en vast nog een hoop andere verwijderd. Alleen kan ik nou niet zeggen dat dit geresulteerd heeft in een sneller forum. :?

John Sital
24-10-2003, 13:35
Naast de OHT zijn nu ook Word of Mind, de filmmerchandisedraad en vast nog een hoop andere verwijderd. Alleen kan ik nou niet zeggen dat dit geresulteerd heeft in een sneller forum. :?

klopt, ze kunnen beter de gehele plussen en minnen thread sluiten, daar is ook veel te veel traffic op :evil:
daarna de veiling thread want daar wordt ook veel te veel gepost, daarna de ruil thread, ook al veel posts en als dat nog niet helpt de tka thread, teveel mensen die daar aanbieden en teveel reacties in de desbetreffende threads.

Max Davidse
24-10-2003, 13:42
Naast de OHT zijn nu ook Word of Mind, de filmmerchandisedraad en vast nog een hoop andere verwijderd. Alleen kan ik nou niet zeggen dat dit geresulteerd heeft in een sneller forum. :?

Het opvragen van pagina's gaat als van ouds best ok...maar zodra er gepost wordt...dan gaat het fout...

John Sital
24-10-2003, 14:01
Naast de OHT zijn nu ook Word of Mind, de filmmerchandisedraad en vast nog een hoop andere verwijderd. Alleen kan ik nou niet zeggen dat dit geresulteerd heeft in een sneller forum. :?

Het opvragen van pagina's gaat als van ouds best ok...maar zodra er gepost wordt...dan gaat het fout...

je bedoelt tijdsvertraging.

Max Davidse
24-10-2003, 14:03
Naast de OHT zijn nu ook Word of Mind, de filmmerchandisedraad en vast nog een hoop andere verwijderd. Alleen kan ik nou niet zeggen dat dit geresulteerd heeft in een sneller forum. :?

Het opvragen van pagina's gaat als van ouds best ok...maar zodra er gepost wordt...dan gaat het fout...

je bedoelt tijdsvertraging.

Ja, dan is het forum zo traag als nou ja..je weet wel die bruine zooi, bevroren achteruit de heuvel op...

Martin de Goeij
24-10-2003, 14:27
Naast de OHT zijn nu ook Word of Mind, de filmmerchandisedraad en vast nog een hoop andere verwijderd. Alleen kan ik nou niet zeggen dat dit geresulteerd heeft in een sneller forum. :?

Het opvragen van pagina's gaat als van ouds best ok...maar zodra er gepost wordt...dan gaat het fout...

je bedoelt tijdsvertraging.

Ja, dan is het forum zo traag als nou ja..je weet wel die bruine zooi, bevroren achteruit de heuvel op...Je bedoelt het gezegde: "jij bent nog langzamer dan dikke stront in een trechter tegen de berg op met 40 graden vorst in oktober" ? (6) :oops:

Max Davidse
24-10-2003, 14:37
Naast de OHT zijn nu ook Word of Mind, de filmmerchandisedraad en vast nog een hoop andere verwijderd. Alleen kan ik nou niet zeggen dat dit geresulteerd heeft in een sneller forum. :?

Het opvragen van pagina's gaat als van ouds best ok...maar zodra er gepost wordt...dan gaat het fout...

je bedoelt tijdsvertraging.

Ja, dan is het forum zo traag als nou ja..je weet wel die bruine zooi, bevroren achteruit de heuvel op...Je bedoelt het gezegde: "jij bent nog langzamer dan dikke stront in een trechter tegen de berg op met 40 graden vorst in oktober" ? (6) :oops:

Zoiets inderdaad.. (6)

John Sital
24-10-2003, 14:39
hm pas maar op dat deze thread ook niet op slot gaat omdat er nu sprake is van oh :wink:

John Sital
24-10-2003, 14:40
hm pas maar op dat deze thread ook niet op slot gaat omdat er nu sprake is van oh :wink:

Max Davidse
24-10-2003, 14:42
hm pas maar op dat deze thread ook niet op slot gaat omdat er nu sprake is van oh :wink:

Deze dubbelpost heeft zojuist de relevantie van mijn reactie aangegeven...waarvoor dank Jason.. :)

Christiaan Sauer
24-10-2003, 14:43
moet je vooral gaan dubbelposten (6).
Maar inderdaad: het opvragen gaat nog wel, het posten is nog steeds best wel een drama. 1 Voordeel: de 30 seconden regel heb ik nou minder last van (6).

John Sital
24-10-2003, 14:48
hm pas maar op dat deze thread ook niet op slot gaat omdat er nu sprake is van oh :wink:

Deze dubbelpost heeft zojuist de relevantie van mijn reactie aangegeven...waarvoor dank Jason.. :)

idd geen dank overigens :wink:

Charley Baak
24-10-2003, 15:51
Eric, dat punt wat ik noemde, over het zoeken van http://www.dvd-basen.dk/uk/home.php3 naar reviews op dvd.nl.... gebeurt dit met toestemming van jullie? Ik heb geen idee of dit ook veel dataverkeer genereerd, en of dit voor problemen kan zorgen.

op hun site staat iig een aantal hits van boven de 13.000. Geen idee of dat veel is.

Luther Hartog
24-10-2003, 16:29
Nou is de voetbal-thread ook al weg :(

en waarom kunnen we niet over muziek praten, dat hangt zo nauw samen met film.

Jaap22
24-10-2003, 16:49
Een gedeelte van deze post had ik ook in GC neergezet, maar ik wil hier even op voortborduren.

Het sluiten van de OH-thread is naar mijn mening een tijdelijke oplossing. Het forum verliep erg traag en dat was te wijten aan threads waar veel mensen tegelijk op zaten. Dat Eric dus probeert om een tijdelijke oplossing te zoeken om het forum in ieder geval voor korte termijn even wat sneller te laten gaan is logisch. Dat daarom als één van de eerste de OH-thread op slot wordt gezet is naar mijn mening ook logisch, simpelweg omdat dat juist een zeer populaire thread is waar veel mensen tegelijkertijd op zitten, maar dat geen toegevoegde waarde voor dvd.nl heeft.

Natuurlijk zie ik jullie probleem. Jullie zijn een hecht clubje en dat is juist door de OH-thread tot stand gekomen. Ook Eric zal dit probleem wel zien en op termijn vast wel een oplossing bedenken, maar voor eventjes zullen jullie het met een gesloten OH-thread moeten doen lijkt me totdat er volledig geanalyseerd is wat het probleem is en hoe het het beste opgelost kan worden.

Naar mijn mening moet je eerst het grote publiek van dvd.nl tevreden stellen door het forum op goede snelheid te laten verlopen en daarna moeten jullie tegemoetgekomen worden met een oplossing.

Nu zat ik te denken aan het volgende (uiteraard wanneer het forum weer op normale snelheid is):

1) Heel General Chat leeghalen

2) Laat de gebruikers bijvoorbeeld 15 topics kiezen voor General Chat. Bijvoorbeeld:

Oh-thread
muziek-thread
games-thread
politiek-thread
enz.

Deze topics zijn dan voor General Chat en meer mogen er dan dus niet komen. Een limiet op het aantal topics in GC dus. Haal het knopje open een nieuw onderwerp weg in GC en niemand kan daar nog een onderwerp openen.

3) Verschoon deze threads om de zoveel pagina's (bv. 40), zodat deze niet te veel ruimte in beslag nemen.

4) Evalueer na enkele maanden met de gebruikers of er een topic weg kan in ruil voor een nieuwe.

Dit lijkt mij een goede oplossing voor GC. Het zal in ieder geval meer dan 1600 onderwerpen schelen! Probeer altijd zoveel mogelijk beide partijen tevreden te stellen, want daar schiet je het meest mee op.

Heb ik nog een vraag: Het verwijderen van oudere threads zal, zoals ik begrepen heb, geen invloed hebben op de snelheid van het forum???
Als het zo is, kan er dan geen tijdslimiet voor thread worden ingesteld (bv dat een thread verdwijnt na 6 maanden ofzo? Soms zie ik nog wel eens threads met een laatste bericht van 2001.) Vaak kunnen threads ook gegeneraliseerd worden door bv 'algemene trailer thread' er van te maken ipv overal ROTK en Matrix Revolutions trailers threads overal. Dat houdt het allemaal een stuk overzichtelijker.
Ook kan misschien gedacht worden om crew te zetten op DVD algemeen en filmdiscussies, want daar lopen nogal veel threads die weg kunnen.

John Sital
24-10-2003, 17:23
beste jaap, nu oh thread weggehaald is blijf je merken dat de snelheid van posten hetzelfde is, soms bagger tot helemaal niks, maar bedankt voor je bijdrage inzake de oh thread (y)

Jaap22
24-10-2003, 17:33
beste jaap, nu oh thread weggehaald is blijf je merken dat de snelheid van posten hetzelfde is, soms bagger tot helemaal niks, maar bedankt voor je bijdrage inzake de oh thread (y)

Graag gedaan hoor, maar ik geef Eric groot gelijk dat hij het op die manier probeert om een tijdelijke oplossing te zoeken. Als het niet werkt dan moet er aan andere oplossingen gedacht worden, lijkt me.

Charley Baak
24-10-2003, 18:14
in de afgelopen 2 uur (iets meer) zijn er in totaal 110 posts geplaatst. Iig is het dataverkeer wat dat betreft erg afgenomen. Nu is het maar de vraag of het probleem op deze manier is opgelost.... :|
Edit: het duurde ongeveer een halve minuut voordat deze post geplaatst was.

John Sital
24-10-2003, 18:29
in de afgelopen 2 uur (iets meer) zijn er in totaal 110 posts geplaatst. Iig is het dataverkeer wat dat betreft erg afgenomen. Nu is het maar de vraag of het probleem op deze manier is opgelost.... :|
Edit: het duurde ongeveer een halve minuut voordat deze post geplaatst was.

net weer een dubbele post van mij :shock:

Eric van Ballegoie
24-10-2003, 19:28
Beste mensen. Zoals gezegd zijn we aan het proberen om te achterhalen waar de pijn precies zit. Mocht blijken dat het GC-forum er helemaal niets mee te maken heeft dan kan de OH-thread uiteraard ook gewoon weer terugkomen. Maar gun ons aub even de tijd om dit probleem goed te evalueren.

Charley Baak
24-10-2003, 19:47
pas geleden is op de cinemarathonsite een link gezet naar het cinemarathongedeelte van dit forum. Komt hier misschien ook extra dataverkeer door? (ik probeer alleen maar mee te denken)

Edit: na het posten kreeg ik deze foutmelding:

Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 368640 bytes) in /srv/www/htdocs/dvd.nl/forum/includes/page_header.php on line 385

John Sital
24-10-2003, 21:16
Beste mensen. Zoals gezegd zijn we aan het proberen om te achterhalen waar de pijn precies zit. Mocht blijken dat het GC-forum er helemaal niets mee te maken heeft dan kan de OH-thread uiteraard ook gewoon weer terugkomen. Maar gun ons aub even de tijd om dit probleem goed te evalueren.

ok we wachten de resultaten af.

Jaap22
25-10-2003, 23:21
Even een opmerking richting de crew. Deze opmerking is trouwens helemaal te verwaarlozen als het volgende wel is gebeurd:

Voordat jullie ingrijpen in threads zoals jullie de laatste dagen massaal en naar mijn mening ook terecht mee bezig zijn geweest, kunnen jullie niet beter eerst een verklaring geven met daarom daarom zijn wij genoodzaakt om sommige threads te sluiten, excuses voor het ongemak, we houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen. Dat soort tekst. Ik heb soms het idee dat de communicatie naar de gebruikers wat beter kan. Hierdoor zul je ook meer begrip krijgen van een aantal mensen. Eerst thread sluiten of een forum vernieuwen en dan pas de gebruikers informeren is soms een beetje te laat en zal verwarring wekken. Dit is maar een tip en hoeft zeker niet gezien te worden als negatieve kritiek naar jullie kant.

Nogmaals, ik heb het zelf niet kunnen ontdekken, maar als dit wel is gebeurd, dan sorry voor de opmerking.

Bas de Jong
26-10-2003, 08:09
Voordat er allerlei threads gesloten gaan worden (zoals de game-thread, misschien zelfs de F1 thread, de N-Gage thread etc.) moet je wel bedenken dat er blijkbaar mensen zijn die dat soort threads leuk vinden. Een forum moet wat mij betreft altijd wel een plek hebben waar je het eens kunt hebben over zaken die niets met DVD te maken hebben (zoals games). Zoals een leraar van mij het laatst zei (detailhandel opleiding): Je kunt wel iets niet verkopen, maar als de klanten er blijkbaar behoefte aan hebben, verkoop je het dan nog steeds niet?

Het forum kan een stuk minder gezellig worden zonder die Off Topic threads en dat lijkt me geen goede zaak...

mark t
26-10-2003, 08:26
Zoals een leraar van mij het laatst zei (detailhandel opleiding): Je kunt wel iets niet verkopen, maar als de klanten er blijkbaar behoefte aan hebben, verkoop je het dan nog steeds niet?Heeft die leraar je ook al uitgelegd wat zaken als 'business scope', 'mission statement' e.d. zijn ("you can't be everything to all people")? Of moet de lokale platenzaak ook maar shoarma gaan verkopen omdat daar behoefte aan is?
Een beperkte General Chat past misschien nog wel op dit dvd-forum, maar 9 van de 10 threads kunnen zo de prullenbak in. Als het forum daardoor sneller wordt voor de zaken waarvoor het is opgezet (dvd- en filmgerelateerde onderwerpen): graag.

Johan van den D.
26-10-2003, 09:57
Of moet de lokale platenzaak ook maar shoarma gaan verkopen omdat daar behoefte aan is?
.Dat zal niet verkeerd zijn.
:roll:

Bas de Jong
26-10-2003, 12:12
Zoals een leraar van mij het laatst zei (detailhandel opleiding): Je kunt wel iets niet verkopen, maar als de klanten er blijkbaar behoefte aan hebben, verkoop je het dan nog steeds niet?Heeft die leraar je ook al uitgelegd wat zaken als 'business scope', 'mission statement' e.d. zijn ("you can't be everything to all people")? Of moet de lokale platenzaak ook maar shoarma gaan verkopen omdat daar behoefte aan is?
Een beperkte General Chat past misschien nog wel op dit dvd-forum, maar 9 van de 10 threads kunnen zo de prullenbak in. Als het forum daardoor sneller wordt voor de zaken waarvoor het is opgezet (dvd- en filmgerelateerde onderwerpen): graag.
Ten eerste weet ik wel wat daarmee bedoeld wordt ja. Maar een forum is iets heel anders dan een platenzaak. En ik heb nog geen verschil gemerkt in de snelheid van het forum dus wat mij betreft helpen de dingen die nu gedaan zijn helemaal niets.

[EDIT]
En een goede ondernemer zou inderdaad moeten kijken of de mogelijkheid tot shoarma verkopen er is indien er genoeg vraag naar is... Meestal is dit echter niet haalbaar maar dat betekent niet dat het een slecht idee zou zijn.

Edwin V
27-10-2003, 07:01
maar 9 van de 10 threads kunnen zo de prullenbak in.
Daarom was de OH thread juist zo handig. 1 draadje om te voorkomen dat er vele onzin threads bestaan. :)

Misskiss
27-10-2003, 07:18
Heb hier niet veel over te zeggen.

Maar een forum word gemaakt door leden. Zonder leden heb je wel een forum wat dus geen nut heeft.

Het oht topic bied die mensen juist een plaats aan om elkaar te leren kennen en dat word nu afgepakt. Logisch dat sommige mensen daar vrij kwaad over reageren.

Wat heb je aan een forum wat lijkt op een gevangenis van je mag alleen dit en dit en dit en dat is per definitie verboden. Dat schikt mensen af.

Verder iig succes met het vinden van de oplossing

Naar mijn idee is het ook niet sneller probeerde gister ergens te kijken en te posten en dat lukte ook niet dus heb ik het maar weer opgegeven :D

skin
27-10-2003, 08:56
Beste mensen. Zoals gezegd zijn we aan het proberen om te achterhalen waar de pijn precies zit. Mocht blijken dat het GC-forum er helemaal niets mee te maken heeft dan kan de OH-thread uiteraard ook gewoon weer terugkomen. Maar gun ons aub even de tijd om dit probleem goed te evalueren.Misschien heeft het er niets mee te maken, maar ook bij moviefreakz is het forum de laatste 10 / 12 dagen niet vooruit te branden, de plaatjes bij de 'raad de film' spelletjes laden niet en soms is het ook niet mogelijk om te posten, de database is schoongemaakt en het is daar lang niet zo druk als hier, en ook daar is de oorzaak niet/moeilijk te achterhalen, grimmige zaak :cry:

M Balje
27-10-2003, 10:20
Ik zie dat er weer 2 nieuwe resencie´s bij zijn gemaakt,maar dit lijkt me niet handig.
Beter vanaf aanstaade vrijdag kunnen doen zodat Eric ruim een week heeft om op een oplossing tekomen.

Eric van Ballegoie
27-10-2003, 10:39
Dank voor deze bijdrage. Maar wij zijn van mening dat dit het belangrijkste onderdeel van de site is en daarom gaan we hier dus in normaal tempo mee door.

Caledonians
27-10-2003, 15:26
Ik heb het gevoel dat op dit moment het forum het traagst ooit is! Als ik wat post moet ik 5 minuten wachten voordat ik het 'bedankt voor het posten' scherm krijg. Hij gaat bij mij niet meer automatisch terug naar het forum wat ie voorheen wel deed. Nu moet ik persé op 'bekijk je geplaatste bericht' klikken om weer op het forum terug te komen. Maar net kreeg ik het 'bedankt voor het posten' scherm niet eens meer. Alleen een wit scherm en na 5 minuten krijg ik het volgende te zien:

HTTP error 504
504 No response from server

No response from server.

Als ik vernieuwen doe dan gebeurd er ook niks. Het enige wat ik kan doen is een nieuw browserscherm openen en terug naar het forum gaan en opnieuw inloggen. En kijken of je niet dubbel hebt gepost zodat je je dubbele post eventueel nog kunt verwijderen. Hopelijk komt er snel een oplossing voor dit probleem want zo is het echt niet fijn forum browsen.

Christiaan Sauer
27-10-2003, 19:22
het kan aan mij liggen, maar het forum is bijzonder langzaam. Niet gewoon langzaam, maar gewoon BIJZONDER langzaam. Niet alleen bij het posten.
Het is nu 20.22.30 ik laat het weten als ik klaar ben met posten
mvg,

christiaan

Christiaan Sauer
27-10-2003, 19:23
23.50 voor ik mijn posts op mijn scherm zag.
mvg,

christiaan

Eric van Ballegoie
27-10-2003, 19:31
Ik heb op dit moment geen enkel probleem met het surfen over het forum, alleen na het posten duurt het lang voordat je wordt teruggestuurd naar de thread. De belasting van de server is zeker niet overdreven op dit moment.

Johan van den D.
27-10-2003, 19:34
Ook ik heb weinig last van traagheid.
Duur wel iets langer dan zoals het hoor maar het is goed te doen

Christiaan Sauer
27-10-2003, 19:35
Dat is wel grappig :). Ik zit momenteel ook niet achter mijn eigen pc. Als ik straks eens thuis ben zal ik eens kijken hoe het dan loopt :).
De post van hoelang het duurde deed er overigens 5 minuten over voor ik hem kon lezen :shock::shock::shock::shock:.
Nu hebben we overigens wel een stevige stroomstoring gehad hier in Vlissingen. Misschien heeft dat op de een of andere reden verband met de snelheid? (aangezien ook mijn kabelmodem op het stroomnet zit?)
Mvg,

Christiaan

Edwin V
27-10-2003, 19:47
Het duurde zojuist 25 seconden totdat deze pagina kwam. Daarnet zocht ik ook naar DVD titels in de pricewatch (om te voorkomen dat ik dubbel zou plaatsen). Dat duurde zo lang dat ik maar een ander window heb geopend om verder te surfen.
Ik heb een ADSL verbinding (256kbit/s of inmiddels door de PTT verhoogd naar 348kbit/s)

p.s.: Het plaatsen van dit bericht kostte ongeveer 1 minuut.

p.p.s.: Het weghalen van een spelfout meer dan twee minuten. Daarna maar een nieuw window geopend en de pagina geopend hetgeen nu in 4 seconden ging.

Martin de Goeij
27-10-2003, 19:52
...Ah, ik ben in beeld :lol: Heerlijk, die updates :?

Inloggen duurde langer dan normaal (nu:+- 10 sec ipv 3) :oops:
Posten: ga we NU ontdekken http://www.kurts-smilies.de/kopfkratz2.gif

Edit: het plaatsen duurde 150 sec :oops: http://www.kurts-smilies.de/girl.gif

Lex v/d Moolen
27-10-2003, 19:59
Tja, ik durf het bijna niet te zeggen, maar...

Het is toch bij vlagen weer erg traag :(

Peefie
27-10-2003, 21:36
Beste crew en leden,

Het wordt een gebed zonder einde: de een roept dat het forum (nog) zo traag is en de ander (vooral crew) zegt dat het beter gaat nu. Ik ben niet de enige die e.e.a. oppikt maar zoals IK het zie staat de situatie er zo voor momenteel:

- er heerst een soort van zelfcensuur die ikzelf bemerk: ik denk er niet eens meer over om een draad te openen in GC en bij het posten lees ik mijn berichtje tig keer na of het toch niet (teveel) off-topic is uit 'angst' voor een (tijdelijke) ban;
- leden gaan desondanks tóch (een beetje) zitten uitproberen, waaronder ikzelf. Dat is heel goed te vergelijken met ouders en pubers (inderdaad, PUBERS), en ook niet zo gek gezien de Big Brother figuren die boven ons hoofd hangen met dreigementen;
- mensen die interesse lijken te hebben in het DVD.nl forum worden bij voorbaat al afgeschrikt door de heibel tussen (een groep) leden en crew en als ik toevallig al surfend langs zou komen denk ik NIET dat ik veel animo zou hebben om me aan te melden....

Hoe langer dit m.i. zal duren, des te verziekter de sfeer. Als ik Christiaan Sauer zijn sig mag citeren/parafraseren: 'Ik wil de gezelligheid terug!'. IK denk dat het heropenen van OHT dé oplossing is, omdat daar de vaste kliek (waaronder ik mezelf inmiddels ook schaar) zijn ei kwijt kan, en het dan niet nodig zal vinden om in andere draadjes off-topic te gaan posten. Het punt is duidelijk Eric en crew, het OHen liep uit de hand maar als je het forum wilt 'redden' laat je deze situatie niet langer doorsudderen en open je een nieuwe OHT (of heropen je de oude), zeker omdat de chatbox geen surrogaat maar een slap aftreksel is. Leden blij omdat ze weer kunnen babbelen over wat hen bezighoudt, jullie blij dat je je machtspositie weer hebt kunnen doen gelden en het forum weer in goede banen geleid is.

Groetjes,

Davy

EDIT: het posten van bovenstaande duurde ontiegelijk lang. Het lijkt mij dat het (de traagheid) niet ligt aan plaatjes linken of hoeveelheid woorden en dus zeker niet aan OHT.... Alle draden die gesloten zijn eruit, dan alle antieke draden eruit en spits alles toe op een PAAR GC draden met strengere regels (die er al waren maar waar de crew ook naar willekeur naar handelde: consequent zijn is gewenst).

Christiaan Sauer
27-10-2003, 21:47
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten (mijn sig zal ook wel voor zich spreken).
Ook ik kijk 10 keer of ik niet teveel off-topic ga. Forums zijn er toch ook voor de gezelligheid? En als ik heel eerlijk ben: die gezelligheid is gewoon volslagen weg momenteel.
Persoonlijk heb ik liever een traag maar gewoon echt als vanouds gezellig forum, dan een wat minder traag, maar vrij ongezellig forum. Kwam ik hier om gewoon eens lekker te OH'en over wat dan ook (hoefde niet eens off-topic te zijn) dan kom ik hier nu alleen voor "zakelijke" dingen als dat zo genoemd mag worden. Dat is toch gewoon eeuwig zonde?
Persoonlijk denk ik dat het voor het forum een enorme vooruitgang is als de OHT weer terugkomt, of dat we een nieuwe mogen openen. Het zou de gezelligheid teruggeven aan een tot voor kort gezellig forum.
Voor de rest denk ik ook dat de gezelligheid weg is omdat er gewoon bijzonder streng gemod wordt opeens. Van de ene op de andere dag :?.


Zijn we hier nu echt zo langzaam van begrip, of hebben jullie een plank voor je kop?!

EINDE OFF-TOPIC!!

Christiaan Sauer
27-10-2003, 21:50
dat was overigens afkomstig van een crewlid uit de meetingthread. Dat is een meeting die voor de gezelligheid is, en dan is het in mijn ogen ook normaal dat je van te voren al gezelligheid gaat creeëren dmv een beetje OH'en op het forum. Logisch toch? Of niet?
Mvg,

Christiaan

ps: posten gaat bij vlagen bijzonder langzaam, en dan weer eens lekker snel. Ik hoop dat men kan achterhalen hoeveel berichten er ongeveer gepost worden tijdens deze verschillende fases. Dan kun je al beter uitsluiten of het aan de OH lag of niet. Is het forum ook bij weinig posts nog langzaam ligt het dus niet aan de OH in mijn ogen ;)

Ronald Dassen
27-10-2003, 22:00
Beste crew en leden,

Het wordt een gebed zonder einde: de een roept dat het forum (nog) zo traag is en de ander (vooral crew) zegt dat het beter gaat nu. Ik ben niet de enige die e.e.a. oppikt maar zoals IK het zie staat de situatie er zo voor momenteel:

- er heerst een soort van zelfcensuur die ikzelf bemerk: ik denk er niet eens meer over om een draad te openen in GC en bij het posten lees ik mijn berichtje tig keer na of het toch niet (teveel) off-topic is uit 'angst' voor een (tijdelijke) ban;
- leden gaan desondanks tóch (een beetje) zitten uitproberen, waaronder ikzelf. Dat is heel goed te vergelijken met ouders en pubers (inderdaad, PUBERS), en ook niet zo gek gezien de Big Brother figuren die boven ons hoofd hangen met dreigementen;
- mensen die interesse lijken te hebben in het DVD.nl forum worden bij voorbaat al afgeschrikt door de heibel tussen (een groep) leden en crew en als ik toevallig al surfend langs zou komen denk ik NIET dat ik veel animo zou hebben om me aan te melden....

Hoe langer dit m.i. zal duren, des te verziekter de sfeer. Als ik Christiaan Sauer zijn sig mag citeren/parafraseren: 'Ik wil de gezelligheid terug!'. IK denk dat het heropenen van OHT dé oplossing is, omdat daar de vaste kliek (waaronder ik mezelf inmiddels ook schaar) zijn ei kwijt kan, en het dan niet nodig zal vinden om in andere draadjes off-topic te gaan posten. Het punt is duidelijk Eric en crew, het OHen liep uit de hand maar als je het forum wilt 'redden' laat je deze situatie niet langer doorsudderen en open je een nieuwe OHT (of heropen je de oude), zeker omdat de chatbox geen surrogaat maar een slap aftreksel is. Leden blij omdat ze weer kunnen babbelen over wat hen bezighoudt, jullie blij dat je je machtspositie weer hebt doen gelden en duidelijk is wie de baas is.

Groetjes,

Davy

EDIT: het posten van bovenstaande duurde ontiegelijk lang. Het lijkt mij dat het (de traagheid) niet ligt aan plaatjes linken of hoeveelheid woorden en dus zeker niet aan OHT...

Laat ik hier eens proberen mijn mening over te geven, alhoewel dit weinig invloed zal hebben op crew zowel leden.
Het posten vind ik persoonlijk ook heel traag gaan, nog steeds. Alhoewel het plaatsen van posts in andere subfora dan de GC toch wat sneller gaat. Hier duurt het inderdaad ontiegelijk lang, terwijl het posten in de andere fora stukken sneller gaat.
Alhoewel ik er dus de ballen verstand van heb, zou ik inderdaad ook zeggen dat het wellicht niet met de OH thread te maken heeft, maar misschien wel dat er zo ontiegelijk veel andere posts op de GC staan.....dus misschien dat daar is wat opgeschoond moet worden. Maar zoals ik al zeg, mijn mening zal weinig invloed hebben, dat moet de crew zelf beslissen natuurlijk. Tja, je hebt altijd baas boven baas ;-)

Wat betreft nieuwe leden, die afgeschrikt zouden worden tussen woordenwisselingen tussen de crew en de leden, dat zou kunnen, maar persoonlijk denk ik dat nieuwe leden zich niet hebben aangemeld om eens even te kijken wat er in de GC staat, maar relevante informatie willen hebben.

Om te zeggen, dat in de OH de vaste kliek zit van dvd.nl......daar ben ik het totaal niet mee eens. Oke......hoeveel het er precies zijn weet ik niet, maar laten we zeggen een stuk of twintig.
dvd.nl telt op het moment 6080 leden. Natuurlijk is niet iedereen zo vaak op het forum te vinden (gelukkig maar, anders zou het posten nog langer duren (6)
Op dit moment zijn er 65 mensen online.......dus de bewering van sommigen, en zoals ik uit jouw tekst begrijp reken je jezelf daar ook onder, staat of valt het forum met de aanwezigheid/afwezigheid van jullie, zoals je zelf omschrijft als de "vaste kliek"

Er zijn mensen genoeg die dus niet de meeste tijd op de OH thread te vinden zijn, maar ook in threads zoals HT om maar wat te noemen.

Maar om terug te komen op de HT, van mij zou hij wel terug mogen, maar volgens mij moet er flink gesneden worden in diverse andere threads binnen de GC.

Maar net zoals jullie, wacht ik rustig af, en ben zeker benieuwd wat er gaat gebeuren met de OH.

Over het feit dat je geen nieuw onderwerp meer zou durven openen in de GC.....waarom niet? Oke......het lijkt me natuurlijk niet verstandig om bijvoorbeeld een nieuwe thread te openen met als onderwerp: "OHT-het vervolg" (6)
Ik denk meer, dat wat er met off-topic bedoelt wordt, zoals je in de LOTR-meeting ging merken, dat er daar verder, met opzet, een soort vervolg van het OH werd gedaan. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Van mij zou de OHT terug mogen, maar ik persoonlijk vind niet dat dvd.nl valt of staat met de aanwezigheid of afwezigheid daarvan.

Christiaan Sauer
27-10-2003, 22:08
Dat denk ik ook niet: dat de OHT als OHTzijnde dvd.nl zal laten staan of vallen. Maar hou er wel rekening mee dat door het dichtgooien en verwijderen van de OHT meteen de gezelligheid is verdwenen. Ik weet ook dat dat komt doordat er (te?) streng gemod wordt op off-topic, maar er zat ook gewoon een heel stuk gezelligheid in de OHT en de GC algeheel. Gaat men daarin snijden gaat men dus gewoon in de gezelligheid snijden.
Als ik voor de verandering (al is het de laatste weken duidelijk minder, heeft niet iets met dit te maken) weer eens in het HT gedeelte zit, zit ik daar niet meteen met als reden dat het daar zo gezellig is. Dan is dat puur om informatie te krijgen, en om info te geven.
En je moet toegeven dat het modden momenteel gewoon streng is. Dat is hun goed recht, en ik zal er ook voor de rest niet te moeilijk over doen, maar het is gewoon zo dat door dat strenge modden dat je veel meer gaat opletten op je posts. Daar wringt de schoen dus ook.
Mvg,

Christiaan

Charley Baak
27-10-2003, 22:20
Over het feit dat je geen nieuw onderwerp meer zou durven openen in de GC.....waarom niet? Oke......het lijkt me natuurlijk niet verstandig om bijvoorbeeld een nieuwe thread te openen met als onderwerp: "OHT-het vervolg" (6) Naast de OHT zijn er nog andere, lopende threads gesloten in de GC. Threads over verschillende onderwerpen. Op dit moment is dus niet meer duidelijk wat voor threads er nu wel en niet opgestart mogen worden in de GC.

Peefie
27-10-2003, 22:20
Dat denk ik ook niet: dat de OHT als OHTzijnde dvd.nl zal laten staan of vallen. Maar hou er wel rekening mee dat door het dichtgooien en verwijderen van de OHT meteen de gezelligheid is verdwenen. Ik weet ook dat dat komt doordat er (te?) streng gemod wordt op off-topic, maar er zat ook gewoon een heel stuk gezelligheid in de OHT en de GC algeheel. Gaat men daarin snijden gaat men dus gewoon in de gezelligheid snijden.

Mij hoor je ook niet zeggen dat het forum valt of staat met de vaste kliek van pakweg 20 mensen: zo narcistisch en grootheidswaanzinnig ben ik nu ook weer niet :P. Maar zoals Christiaan aanduidt: de fun is eruit. Als dit een sec DVD/HT forum moet zijn, dan moet het maar zo, maar denk ook eens aan de mensen die elkaar hebben leren kennen (IRL!) omdat het LEUK was op dit forum?

Ik wacht in elk geval de strijd om OHT/GC af. Techneut ben ik ook niet wat betreft servers en dataverkeer, dus ik heb daar verder niets over te melden.

Ronald Dassen
27-10-2003, 22:21
Natuurlijk Christiaan, ik beweer ook niet dat het gezellig is voor jullie nu het OHT uit de lucht is.
Voor mij doet het eigenlijk niet ter zake, daar ik niet op de site kom voor de gezelligheid......eh.....dit zeg ik niet goed, ook ik vind het af en toe wel gezellig op het forum, maar gebruik daar niet het OHT voor.....alleen al met het reageren op jouw bericht, verveel ik me niet hoor ;-)

De preciese reden waarom het OHT ervan af is op dit moment, weet ik niet precies, maar ik denk niet dat het te maken heeft omdat het off-topic was. Daarvoor is de OHT juist in het leven geroepen.
Persoonlijk denk ik dat het OHT ervan af is gehaald, omdat daar meerdere mensen, tegelijkertijd op zaten, en berichten plaatsten. Ik kan me voorstellen dat er gedacht wordt/werd dat de traagheid mede daardoor de oorzaak zou kunnen zijn. Val me hier even niet op aan in de trend van: "maar het forum is nu nog steeds traag, dus waarom is het OHT nog niet terug" want ik denk dat het OHT daardoor even uit de lucht is, maar weet dit absoluut niet zeker.
Ik denk in ieder geval niet dat het met het off-topic gepraat iets te maken heeft.

Ronald Dassen
27-10-2003, 22:26
Over het feit dat je geen nieuw onderwerp meer zou durven openen in de GC.....waarom niet? Oke......het lijkt me natuurlijk niet verstandig om bijvoorbeeld een nieuwe thread te openen met als onderwerp: "OHT-het vervolg" (6) Naast de OHT zijn er nog andere, lopende threads gesloten in de GC. Threads over verschillende onderwerpen. Op dit moment is dus niet meer duidelijk wat voor threads er nu wel en niet opgestart mogen worden in de GC.

Tja, dat is het probleem met mij, ik kwam niet zo vaak op de GC, en de laatste dagen ineens wel.....hoe zou dat toch komen? ;-)
Dus ik weet eigenlijk niet precies welke onderwerpen die er voorheen wel waren, nu gesloten zijn :oops:

EDIT: kijk mij nou.......begin ik dus ook off-topic te raken :shock:
EDIT 2: het posten gaat nu trouwens wel snel

Johan van den D.
27-10-2003, 22:32
EDIT 2: het posten gaat nu trouwens wel snelOngeveer 20 a 30 sec. voordat het geplaats is maar dat is de hele avond al zo bij mij.
Ik heb dus zeker erger mee gemaakt maar zeer zeker ook beter :?

Peefie
27-10-2003, 22:32
Tja, dat is het probleem met mij, ik kwam niet zo vaak op de GC, en de laatste dagen ineens wel.....hoe zou dat toch komen? ;-)
Omdat je bijna 33 bent Ronald :mrgreen:.
Kijk, en voor DEZE postjes is menigeen nu bang :roll: :wink:.

Ronald Dassen
27-10-2003, 22:34
EDIT 2: het posten gaat nu trouwens wel snelOngeveer 20 a 30 sec. voordat het geplaats is maar dat is de hele avond al zo bij mij.
Ik heb dus zeker erger mee gemaakt maar zeer zeker ook beter :?

Herstel: na de eerste edit ging het snel, na de tweede edit weer ontzettend langzaam :roll:

Ronald Dassen
27-10-2003, 22:38
Tja, dat is het probleem met mij, ik kwam niet zo vaak op de GC, en de laatste dagen ineens wel.....hoe zou dat toch komen? ;-)
Omdat je bijna 33 bent Ronald :mrgreen:.
Kijk, en voor DEZE postjes is menigeen nu bang :roll: :wink:.

Ik denk niet dat mijn leeftijd ermee te maken heeft hoor, maar persoonlijk ben ik niet zo "open".....dus ik meng me moeilijk in iets als de OHT.

Tja, point taken.....over het bang zijn voor dit soort postjes......als ik maar geen ban boven m'n hoofd heb hangen :mrgreen:

snel even on-topic dus......het vreemde is dat de snelheid van minuut tot minuut variëert :?

Christiaan Sauer
27-10-2003, 22:41
Even voor de duidelijkheid: het is niet mijn bedoeling om iemand persoonlijk aan te vallen. Ik probeer alleen uit te leggen hoe ik hierover denk ;). En tja, het wisselend snel en langzaam posten gaat al een tijd zo :?.
Mvg,

Christiaan

Johan van den D.
27-10-2003, 22:42
snel even on-topic dus......het vreemde is dat de snelheid van minuut tot minuut variëert :?Dat doet het zeer zeker.
Het is niet continu hetzelfde en dat zal het alleen maar lastiger maken om de oorzaak te vinden vrees is.
Heel vaag allemaal weer :?

Charley Baak
27-10-2003, 22:45
Misschien dat de zoekfunctie er iets mee te maken heeft? Die wordt natuurlijk niet constant opgevraagd.

Johan van den D.
27-10-2003, 22:47
Misschien dat de zoekfunctie er iets mee te maken heeft? Die wordt natuurlijk niet constant opgevraagd.Of juist wel voor het vinden van de oorzaak.
Men zoekt zich immers helemaal gek :roll:

Ronald Dassen
27-10-2003, 22:48
Even voor de duidelijkheid: het is niet mijn bedoeling om iemand persoonlijk aan te vallen. Ik probeer alleen uit te leggen hoe ik hierover denk ;). En tja, het wisselend snel en langzaam posten gaat al een tijd zo :?.
Mvg,

Christiaan

Eh.....wie zou zich hier aangevallen moeten voelen???

Over het wisselend snel en langzaam, dat gaat inderdaad al een tijd zo.
Alleen zit ik me een beetje af te vragen vanaf wanneer het eigenlijk begonnen is. Volgens mij is dit zo'n twee tot drie weken geleden. (tenminste, dat denk ik)
Ik kan me nog wel herinneren, de eerste tijd dat ik er last van had, dacht ik ten eerste dat het aan m'n profider lag......ik zat al in de starthouding om hun 'ns even te bellen, wat nu eigenlijk ADSL inhoudt.
Toen er ineens klachten op dvd.nl verschenen, had ik dus pas door dat het dus niet aan mijn verbinding lag.

Christiaan Sauer
27-10-2003, 22:49
je bedoelt dat de zoekfunctie de rest van het forum zou vertragen? Dat zou een mogelijkheid zijn. Dat is denk ik alleen na te gaan door stelselmatig functies van het forum plat te gooien tijdelijk.
Dus bv de zoekfunctie gewoon 2/3 dagen uit de lucht halen. Is dat het? Zoeken naar een oplossing. Is dat het niet? Zoekunctie terug in de lucht, en iets anders platgooien voor weer 2/3 dagen. En dat stelselmatig.
Verder zou ik ook eens kijken bij de quickreply.
Mvg,

Christiaan

Ronald Dassen
27-10-2003, 22:50
Misschien dat de zoekfunctie er iets mee te maken heeft? Die wordt natuurlijk niet constant opgevraagd.

Eh.....verklaar je nader?

Christiaan Sauer
27-10-2003, 22:51
kan makkelijk even een misunderstanding zijn ;)

Val me hier even niet op aan in de trend van: "maar het forum is nu nog steeds traag, dus waarom is het OHT nog niet terug"
PS: vorige post ging idd weer behoorlijk snel.
Mvg,

Christiaan

edit: net als deze. even knipperen met je ogen en een slok nemen, en je bericht is al te lezen
edit2:

Je kan niet zo snel na je laatst geplaatste bericht een nieuwe plaatsen, probeer het later nog eens.Die heb ik eens lang niet gezien 8) :D :D

Ronald Dassen
27-10-2003, 22:53
Volgens mij hoe minder woorden je plaatst, hoe sneller het gaat.....één post per woordje? (6)

Edit: deze ging ook in sneltreinvaart :?

Christiaan Sauer
27-10-2003, 22:54
dat

Peefie
27-10-2003, 22:54
Volgens mij hoe minder woorden je plaatst, hoe sneller het gaat.....één post per woordje? (6)

Edit: deze ging ook in sneltreinvaart :?

Oké :mrgreen:

Christiaan Sauer
27-10-2003, 22:55
is te proberen al denk ik niet dat dat leuk gevonden wordt (ps: probeerde het net: en dan krijg je weer die 30sec regel :?)
Mvg,

Christiaan

Ronald Dassen
27-10-2003, 22:56
Volgens mij hoe minder woorden je plaatst, hoe sneller het gaat.....één post per woordje? (6)

Edit: deze ging ook in sneltreinvaart :?

Oké :mrgreen:


Nee, nee......doe dat toch maar niet, dalijk krijg ik het nog van de crew te verduren :sad:
Het was maar even een gedachtengang.

Charley Baak
27-10-2003, 22:58
Misschien dat de zoekfunctie er iets mee te maken heeft? Die wordt natuurlijk niet constant opgevraagd.

Eh.....verklaar je nader?Het gaat hier om data verkeer... Iedere keer dat een zoekopdracht losgelaten wordt op het forum dan wordt naar mijn idee iedere draad doorzocht om 1 of meerdere woordjes te vinden. Hoe meer draadjes, hoe meer er doorgespit moet worden.

Ronald Dassen
27-10-2003, 23:00
Misschien dat de zoekfunctie er iets mee te maken heeft? Die wordt natuurlijk niet constant opgevraagd.

Eh.....verklaar je nader?Het gaat hier om data verkeer... Iedere keer dat een zoekopdracht losgelaten wordt op het forum dan wordt naar mijn idee iedere draad doorzocht om 1 of meerdere woordjes te vinden. Hoe meer draadjes, hoe meer er doorgespit moet worden.

Op die manier.
Ik dacht, omdat je zei dat hij niet constant werd opgevraagd, dat je daarmee bedoelde dat hij juist niet zoveel gebruikt wordt, dus dat begreep ik even niet. Als je iets niet gebruikt, hoe kan dat dan vertraging opleveren.
Maar je bedoelt dus met "niet constant gebruikt" , dat hij tijdelijk wel even eruit kan ;-)

Edit: in dit geval......meer tekst.....langer wachten op de plaatsing :?

Charley Baak
27-10-2003, 23:04
Misschien dat de zoekfunctie er iets mee te maken heeft? Die wordt natuurlijk niet constant opgevraagd.

Eh.....verklaar je nader?Het gaat hier om data verkeer... Iedere keer dat een zoekopdracht losgelaten wordt op het forum dan wordt naar mijn idee iedere draad doorzocht om 1 of meerdere woordjes te vinden. Hoe meer draadjes, hoe meer er doorgespit moet worden.

Op die manier.
Ik dacht, omdat je zei dat hij niet constant werd opgevraagd, dat je daarmee bedoelde dat hij juist niet zoveel gebruikt wordt, dus dat begreep ik even niet. Als je iets niet gebruikt, hoe kan dat dan vertraging opleveren.
Maar je bedoelt dus met "niet constant gebruikt" , dat hij tijdelijk wel even eruit kan ;-)Ik bedoelde met "niet constant gebruikt" dat niet elk moment een zoekopdracht uitgevoerd wordt. Waardoor dus het onregelmatige karakter van de traagheid enigszins verklaard zou kunnen worden ./?* (*Doorstrepen wat niet van toepassing is)

Misskiss
27-10-2003, 23:04
Ja net zoals charley zei de zoekfunctie.

Ik weet uit eigen ervaring dat dit wel het geval was op een ander forum waar ik zit...

Ze hebben toen de zoekfunctie een week uitgezet en toen waren de problemen gewoon weg.

Daarna zijn ze verhuisd naar een snellere grotere server en kon de zoekfunctie weer aan.

Alex van den Berg
27-10-2003, 23:05
We zijn hier weer lekker off-topic bezig! :x :mrgreen:

Beste lieve forumknuffels,

Het spijt me dat we misschien wat streng overkomen, maar neem van mij aan dat dat zeker niet persoonlijk is... tegen niemand... zelfs niet t.o.v. van de vaste OHT-gasten.

De afgelopen maanden gebeuren er dingen in de forumsoftware die (nog) niemand kan verklaren, waardoor alles snel erg stroef loopt.
Er is een hoop zoekwerk en ge-experimenteer voor nodig om een dergelijke fout te vinden wanneer je niet de schrijver van de bron-code bent... en dat is met deze forumsoftware dus het geval. DVD.nl is "slechts" een gebruiker.

Het enige wat we van jullie vragen is een beetje geduld en medewerking totdat het probleem is opgelost.
De OH-thread is dus niet gesloten omdat we ons eraan stoorden.
Schijnbaar waren er vermoedens dat de enorme grootte van bepaalde threads een oorzaak konden zijn. Eén van de experimenten was dus het verwijderen van deze threads om te zien of het iets uithaalde.
Helaas... het forum werd er niet soepeler van... en bepaalde vaste bezoekers ook niet...

Er is duidelijk gesproken over een Tijdelijke aanscherping regels in General Chat (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=17442). Dat betekent dus dat "oude tijden" zeker zullen terugkeren.
O.k.... Er wordt daar gesproken over "onze poging om te kijken of minder ouwehoer-berichten zorgen voor een sneller forum", en dat blijkt dus niet zo te zijn. Maar het lijkt me vanzelfsprekend dat iedereen gewoon even geduld heeft totdat er een officieel bericht komt dat de "tijdelijke restricties" zijn opgeheven.
Aangezien dat volgens sommigen van jullie nu al het geval is, wachten wij vol verwachting totdat die personen de oplossing voor het probleem aan ons mailen... :)


dat was overigens afkomstig van een crewlid uit de meetingthread. Dat is een meeting die voor de gezelligheid is, en dan is het in mijn ogen ook normaal dat je van te voren al gezelligheid gaat creeëren dmv een beetje OH'en op het forum. Logisch toch? Of niet?Jaaaaaaaaaa!! Dat was ik!! :D :mrgreen:

Ik ben inderdaad erg streng op het moment dat er in andere threads geouwehoerd wordt. Ben ik altijd al geweest... Lees maar eens op het forum in oude threads, voordat de OH-thread werd ingevoerd. ;)

Kijk, ik zie het zo; Iedere thread is een op een bepaald onderwerp gericht gesprek... Net zoals op grotere bijeenkomsten de mensen in groepjes over verschillende dingen staan te praten. En dan is het dus zwaar irritant wanneer daar ineens anderen dwars doorheen gaan ouwehoeren en "leuk" doen...
O.k.... O.k.... Dit was geen serieus gesprek, maar voorpret in een meetingthread. Laat ik het zo zeggen; Ik heb geen zin om dat een tijdelijke OH-thread te zien worden. ;)

Als er na de storing weer volop ge-OHt kan worden, dan horen jullie dat wel. Tot die tijd willen we gewoon even een "normaal" postverkeer.

Christiaan Sauer
27-10-2003, 23:10
Beste lieve forumknuffels,
riep u? (6)(6)(6)(6)


dat was overigens afkomstig van een crewlid uit de meetingthread. Dat is een meeting die voor de gezelligheid is, en dan is het in mijn ogen ook normaal dat je van te voren al gezelligheid gaat creeëren dmv een beetje OH'en op het forum. Logisch toch? Of niet?Jaaaaaaaaaa!! Dat was ik!! :D :mrgreen:


Dat wist ik lekker :mrgreen:
Maar even over de snelheid (sorry, traagheid (6) :mrgreen:): is het niet een idee om de zoekfunctie gewoon eens uit te zetten? Eens kijken wat daar de gevolgen van zijn? Echt fanatiek werd deze nooit gebruikt, dus heel veel meer dubbele threads zullen er niet door komen :).
Mvg,

Christiaan

Ronald Dassen
27-10-2003, 23:13
Misschien dat de zoekfunctie er iets mee te maken heeft? Die wordt natuurlijk niet constant opgevraagd.

Eh.....verklaar je nader?Het gaat hier om data verkeer... Iedere keer dat een zoekopdracht losgelaten wordt op het forum dan wordt naar mijn idee iedere draad doorzocht om 1 of meerdere woordjes te vinden. Hoe meer draadjes, hoe meer er doorgespit moet worden.

Op die manier.
Ik dacht, omdat je zei dat hij niet constant werd opgevraagd, dat je daarmee bedoelde dat hij juist niet zoveel gebruikt wordt, dus dat begreep ik even niet. Als je iets niet gebruikt, hoe kan dat dan vertraging opleveren.
Maar je bedoelt dus met "niet constant gebruikt" , dat hij tijdelijk wel even eruit kan ;-)Ik bedoelde met "niet constant gebruikt" dat niet elk moment een zoekopdracht uitgevoerd wordt. Waardoor dus het onregelmatige karakter van de traagheid enigszins verklaard zou kunnen worden ./?* (*Doorstrepen wat niet van toepassing is)

Zeer diepgaand, maar duidelijk ;-)
eh.....sorry alex :mrgreen:

Charley Baak
27-10-2003, 23:17
Misschien is het ook een idee om de zoekfunctionaliteiten die er bij zijn gebouwd, onder andere in het pricewatch gedeelte er (tijdelijk) uit te halen.
Dit waren welkome aanvullingen, maar naar ik heb begrepen geen "officiele" forumsoftware onderdelen? (correct me if I am wrong) Hetzelfde geldt eigenlijk voor het Quickreply.

Edit: het posten ging nu dus met een sneltreinvaart

Peefie
27-10-2003, 23:19
De OH-thread is dus niet gesloten omdat we ons eraan stoorden.
Schijnbaar waren er vermoedens dat de enorme grootte van bepaalde threads een oorzaak konden zijn. Eén van de experimenten was dus het verwijderen van deze threads om te zien of het iets uithaalde.
Helaas... het forum werd er niet soepeler van... en bepaalde vaste bezoekers ook niet...

*knip* Dat betekent dus dat "oude tijden" zeker zullen terugkeren.



Ik wil helemaal niet dat oude tijden terugkeren met de kans op WEER een situatie als nu aan de gang is. Ik wil zélfs een crew-member meeting voorstellen want het is nu érg makkelijk om jullie als crew 'af te zeiken' terwijl jullie (denk ik :mrgreen:) ook maar gewoon mensen zijn die hun werk doen. Willen jullie 'ons' een kijkje in de keuken gunnen? Wie weet komt Offie dan ook weer thuis bij opa! :P Lijkt me érg bevorderlijk voor Christiaan's gezelligheid :wink:.

Lex v/d Moolen
27-10-2003, 23:33
Ik wil helemaal niet dat oude tijden terugkeren met de kans op WEER een situatie als nu aan de gang is.Daar sluit ik me bij aan. :bier:
En aan een traag en een met horten en stotend forum heeft natuurlijk niemand baat bij. Ik hoop dat het probleem snel gevonden wordt. :wink:

Christiaan Sauer
27-10-2003, 23:41
Lijkt me érg bevorderlijk voor Christiaan's gezelligheid :wink:.

Ik denk dat ik niet de enige ben die dat mist momenteel ;). Maar stoor je vooral niet aan mij :mrgreen:
Mvg,

Christiaan

ps: ik bedoel natuurlijk met "gezellig" dat de sfeer niet meer zo gestressed en gespannen is zoals de laatste dagen. En dat je weer heerlijk off-topic kan posten (met mate (6)).
Mvg,

Christiaan

Alexander de Mol
28-10-2003, 06:09
Ik wil zélfs een crew-member meeting voorstellen <KNIP> Willen jullie 'ons' een kijkje in de keuken gunnen?
Die meeting is er, zelfs drie dagen lang. Van 28-30 november in Utrecht. Voor meer details zie hier (http://www.hccdagen.nl). ;)

Peefie
28-10-2003, 16:38
Ik wil zélfs een crew-member meeting voorstellen <KNIP> Willen jullie 'ons' een kijkje in de keuken gunnen?
Die meeting is er, zelfs drie dagen lang. Van 28-30 november in Utrecht. Voor meer details zie hier (http://www.hccdagen.nl). ;)

Stand 8E031. Ach, nou wie weet he? Is het € 10,95 en geloop op hoofden waard? :mrgreen:

Martin de Goeij
28-10-2003, 20:03
Ik wil zélfs een crew-member meeting voorstellen <KNIP> Willen jullie 'ons' een kijkje in de keuken gunnen?
Die meeting is er, zelfs drie dagen lang. Van 28-30 november in Utrecht. Voor meer details zie hier (http://www.hccdagen.nl). ;)

Stand 8E031. Ach, nou wie weet he? Is het € 10,95 en geloop op hoofden waard? :mrgreen:Leuk voor een pittig dan wel knus gesprek met de crew... :oops: :lol: Wie zullen er allemaal zijn?http://smilies.sofrayt.com/%5E/u/grdmartien.gifhttp://smilies.sofrayt.com/%5E/c/oogle.gif

Christiaan Sauer
28-10-2003, 21:00
lijkt me wel eens leuk om de crew nu eens in het echt te zien, maar om hier nou voor naar de HCCDagen te komen? Ik vrees van niet ;). En ik ben bang dat ik er nix nodig heb voor de rest :?.
Dus ik sla over. Misschien een volgende keer :D

Nathan Strik
28-10-2003, 21:49
Komt allen zou ik zeggen. (laat wel de T-shirts met "OH-thread moet terug!" erop thuis a.u.b... we zijn gewapend. ;))

Christiaan Sauer
28-10-2003, 21:51
is dat een belofte of een dreigement ;) :mrgreen: (6).
kan me overigens ook niet voorstellen dat die uberhaupt gemaakt gaan worden door de members?

Charley Baak
28-10-2003, 21:52
Komt allen zou ik zeggen. (laat wel de T-shirts met "OH-thread moet terug!" erop thuis a.u.b... we zijn gewapend. ;))Het is OHT-thread, ben je dat nu al vergeten? :wink:

Peefie
28-10-2003, 21:55
lijkt me wel eens leuk om de crew nu eens in het echt te zien, maar om hier nou voor naar de HCCDagen te komen? Ik vrees van niet ;). En ik ben bang dat ik er nix nodig heb voor de rest :?.
Dus ik sla over. Misschien een volgende keer :D

Ditto (y) :mrgreen:

Anders had ik wel zo'n shirt gedragen:

http://www.sunwayco.com/t-ralph.jpg

Martin van Tuijl
29-10-2003, 15:47
Er is een hoop zoekwerk en ge-experimenteer voor nodig om een dergelijke fout te vinden wanneer je niet de schrijver van de bron-code bent... en dat is met deze forumsoftware dus het geval. DVD.nl is "slechts" een gebruiker.
Ik ga er maar vanuit dat jullie ook contact hebben met de phpBB Group? Zoniet, dan is dit bij deze een kleine tip :mrgreen:

Eric van Ballegoie
29-10-2003, 16:15
Sterker nog, één van onze technische mensen is onderdeel van de phpBB group, al heeft hij momenteel te weinig tijd om zich actief met de ontwikkeling van phpBB bezig te houden.

Caledonians
31-10-2003, 11:17
Ik vroeg me af of er al enige resultaten bekend zijn? Het is namelijk inmiddels alweer een week geleden dat de restricties in het General Chat forum zijn ingevoerd. Hebben jullie het probleem al gevonden? Hebben jullie al oplossingen? En is het al bekend wanneer de restricties in het General Chat opgeheven worden, of dat die uberhaupt nog wel worden opgeheven? En komt het OHT nog terug?

Even van mijn kant. Het forum is wel iets sneller geworden naar mijn mening de afgelopen week. Maar sommige delen zijn nog steeds erg langzaam bijvoorbeeld het Op- / Aanmerkingen gedeelte is nog steeds erg langzaam. Ook dubbele posts komen nog regelmatig voor al is dat ook wel minder geworden. En de gezelligheid op dvd.nl is heel erg afgenomen de afgelopen week...

Hopelijk heeft de crew wat info zodat wij weer een beetje op de hoogte zijn van wat er allemaal speelt!

Martin de Goeij
31-10-2003, 14:32
Ik vroeg me af <GUM>
Hopelijk heeft de crew wat info zodat wij weer een beetje op de hoogte zijn van wat er allemaal speelt!http://smilies.sofrayt.com/%5E/k/dontknow.gifDaar ben ik ook benieuwd naar, aangezien ik ook nog geen antwoord op een PM van mij aan EB heb gekregenhttp://smilies.sofrayt.com/%5E/p/phone.gif Je blijft idd van enige info verstoken wat betreft de stand van zakenhttp://smilies.sofrayt.com/%5E/d/az.gif En...ach laat maarhttp://smilies.sofrayt.com/%5E/1/slook.gif

Eric van Ballegoie
31-10-2003, 14:47
We zitten (als HWI Group, het bedrijf achter DVD.nl) op het moment in een lastig pakket:

-Naast DVD.nl hebben we ook Hardware.Info en daarbij horen ook tijdschriften. Wegens een wat aparte planning moeten we nu drie tijdschriften binnen twee maanden produceren, waardoor we het razenddruk hebben. We zijn momenteel bezig met het laatste tijdschrift, en over één week zullen we daar helemaal klaar mee zijn en zodoende meer tijd hebben om de problemen met de nieuwe 64-bits servers op te lossen. Buiten de problemen die jullie meemaken op het forum zijn er nog een aantal zaken die op het nieuwe 64-bits platform (vrijwel alle software is nieuw) nog niet helemaal soepel lopen. Helaas komen we er nu gewoon niet aan toe om daar veel tijd aan te besteden, de magazines nemen al onze tijd in beslag.

-Een ander groot probleem wat we momenteel hebben is dat onze serverspecialisten aan het afstuderen zijn of in het buitenland zitten waardoor zij niet continu tijd vrij kunnen maken voor onze problemen. We zijn bezig dit probleem te ondervangen door een nieuwe persoon uit de Hardware.Info crew 'aan te stellen' als server-operator.

-Het laatste probleem wat we hebben is het verbruik van data, het verkeer dat tussen de servers en de buitenwereld wordt gewisseld. Momenteel loopt dat echt helemaal uit de klauwen hetgeen betekent dat dit ons (veel) geld kost.

Deze drie redenen zorgen ervoor dat ik de restricties op het General Chat gedeelte nog zeker één en waarschijnlijk twee weken zonder meer wil laten gelden. Als het daarna lukt om de servers weer snel te laten draaien en het ook lukt om het dataverkeer weer binnen de perken te krijgen dan kunnen we weer kijken naar het heropenen van de OH-thread.

Kevin Baeckelandt
31-10-2003, 14:55
Bedankt Eric, daar zijn we nu wijzer uit geworden (keep up the good work). Ik zal nog een paar weken op mijn tanden moeten bijten :wink:

Martin de Goeij
31-10-2003, 15:01
Bedankt Eric, daar zijn we nu wijzer uit geworden (keep up the good work). Ik zal nog een paar weken op mijn tanden moeten bijten :wink:..Daar sluit ik me maar bij aan...http://smilies.sofrayt.com/%5E/_950/tiptoe.gif :)

Caledonians
31-10-2003, 15:05
Bedankt Eric, daar zijn we nu wijzer uit geworden (keep up the good work). Ik zal nog een paar weken op mijn tanden moeten bijten :wink:..Daar sluit ik me maar bij aan...http://smilies.sofrayt.com/%5E/_950/tiptoe.gif :)

Me2, bedankt voor de info Eric!
Hopelijk kunnen jullie de problemen oplossen als de tijdschriften klaar zijn!

Jaap22
31-10-2003, 15:17
Dat bedoel ik met communicatie. Prima stuk informatie, Eric!

M Balje
31-10-2003, 16:09
Ik vroeg me af <GUM>
Hopelijk heeft de crew wat info zodat wij weer een beetje op de hoogte zijn van wat er allemaal speelt!http://smilies.sofrayt.com/%5E/k/dontknow.gifDaar ben ik ook benieuwd naar, aangezien ik ook nog geen antwoord op een PM van mij aan EB heb gekregenhttp://smilies.sofrayt.com/%5E/p/phone.gif Je blijft idd van enige info verstoken wat betreft de stand van zakenhttp://smilies.sofrayt.com/%5E/d/az.gif En...ach laat maarhttp://smilies.sofrayt.com/%5E/1/slook.gif

Ik wacht al sinds vorige week Donderdag :roll:

Christiaan Sauer
31-10-2003, 16:18
Dat was een duidelijk, helder stukje. Succes met alle problemen op te lossen (y).

Lex v/d Moolen
31-10-2003, 17:10
We zitten (als HWI Group, het bedrijf achter DVD.nl) op het moment in een lastig pakket:

-Naast DVD.nl hebben we ook Hardware.Info en daarbij horen ook tijdschriften. Wegens een wat aparte planning moeten we nu drie tijdschriften binnen twee maanden produceren, waardoor we het razenddruk hebben. We zijn momenteel bezig met het laatste tijdschrift, en over één week zullen we daar helemaal klaar mee zijn en zodoende meer tijd hebben om de problemen met de nieuwe 64-bits servers op te lossen. Buiten de problemen die jullie meemaken op het forum zijn er nog een aantal zaken die op het nieuwe 64-bits platform (vrijwel alle software is nieuw) nog niet helemaal soepel lopen. Helaas komen we er nu gewoon niet aan toe om daar veel tijd aan te besteden, de magazines nemen al onze tijd in beslag.

-Een ander groot probleem wat we momenteel hebben is dat onze serverspecialisten aan het afstuderen zijn of in het buitenland zitten waardoor zij niet continu tijd vrij kunnen maken voor onze problemen. We zijn bezig dit probleem te ondervangen door een nieuwe persoon uit de Hardware.Info crew 'aan te stellen' als server-operator.

-Het laatste probleem wat we hebben is het verbruik van data, het verkeer dat tussen de servers en de buitenwereld wordt gewisseld. Momenteel loopt dat echt helemaal uit de klauwen hetgeen betekent dat dit ons (veel) geld kost.

Deze drie redenen zorgen ervoor dat ik de restricties op het General Chat gedeelte nog zeker één en waarschijnlijk twee weken zonder meer wil laten gelden. Als het daarna lukt om de servers weer snel te laten draaien en het ook lukt om het dataverkeer weer binnen de perken te krijgen dan kunnen we weer kijken naar het heropenen van de OH-thread.Dat is een duidelijke uitleg (y) Veel succes met het oplossen van alle problemen. :wink:

Harry V.
03-11-2003, 22:33
Half twaalf 's avonds, relatief weinig mensen online. Reactie plaatsen in 'DVD regio 2'.....

Tijdsduur: 45 seconden :( :cry: :(

Charley Baak
06-11-2003, 20:31
Het forum was net nog steeds heel traag, en dat terwijl er misschien maar 50 man op het forum aanwezig waren...

Ik vroeg mij het volgende af:
Waarom zijn de volgende draden uit het General Chat gedeelte verwijderd?

- De algemene Harry Potter Thread
- Elf Fantasy Fair 2004
- Heb jij wel eens moviemerchandise gekocht

En zo zijn er vast meer, waar ik even niet op kan komen. Bij deze 3 bovenste heb ik regelmatig wat gepost, en dat wilde ik nu dus weer doen. Maar ze zijn nergens meer te bekennen. Sluiten van draden, ala, maar helemaal verwijderen zonder dit te melden... :( En dat terwijl er draden in de GC staan waarin in het afgelopen jaar niet in gepost is :?

Christiaan Sauer
06-11-2003, 22:02
ik merk het de laatste 2(?) dagen ook weer wat vaker dat het forum langzamer begint te worden?

John Sital
07-11-2003, 08:40
ik merk het de laatste 2(?) dagen ook weer wat vaker dat het forum langzamer begint te worden?

nog langzamer? :shock: :wink:
tja ik neem aan dat de oorzaak nog niet achterhaald is.

Koen Crijns
07-11-2003, 09:24
Komende week gaan we wat plannen uitwerken om de presataties te verbeteren. Nog even geduld...

John Sital
07-11-2003, 10:27
Komende week gaan we wat plannen uitwerken om de presataties te verbeteren. Nog even geduld...

ok we horen het wel :P

Ronald Dassen
07-11-2003, 17:27
Op dit moment gaat het bij mij weer wat sneller (y)

Martin de Goeij
07-11-2003, 22:25
Maar ook soms weer niet..:oops: N u het wel duidelijk is(?) dat het niet (enkel) aan de oht ligt, kan deze nu weer geactiveerd worden?http://smilies.sofrayt.com/%5E/s/diablo.gif

Harry B.
09-11-2003, 17:19
Maar ook soms weer niet..:oops: N u het wel duidelijk is(?) dat het niet (enkel) aan de oht ligt, kan deze nu weer geactiveerd worden?http://smilies.sofrayt.com/%5E/s/diablo.gif
Het forum is al traag genoeg zonder OHT :twisted:

Martin de Goeij
09-11-2003, 17:26
Maar ook soms weer niet..:oops: N u het wel duidelijk is(?) dat het niet (enkel) aan de oht ligt, kan deze nu weer geactiveerd worden?http://smilies.sofrayt.com/%5E/s/diablo.gif
Het forum is al traag genoeg zonder OHT :twisted:http://www.dvd.nl/forum/images/smiles/vb_nono.gif Agh, het was wel leuk als jij r ook was (6)http://smilies.sofrayt.com/%5E/_950/parting.gif

Harry B.
09-11-2003, 17:32
Maar ook soms weer niet..:oops: N u het wel duidelijk is(?) dat het niet (enkel) aan de oht ligt, kan deze nu weer geactiveerd worden?http://smilies.sofrayt.com/%5E/s/diablo.gif
Het forum is al traag genoeg zonder OHT :twisted:http://www.dvd.nl/forum/images/smiles/vb_nono.gif Agh, het was wel leuk als jij r ook was (6)http://smilies.sofrayt.com/%5E/_950/parting.gif
8)

Martin de Goeij
09-11-2003, 17:34
Maar ook soms weer niet..:oops: N u het wel duidelijk is(?) dat het niet (enkel) aan de oht ligt, kan deze nu weer geactiveerd worden?http://smilies.sofrayt.com/%5E/s/diablo.gif
Het forum is al traag genoeg zonder OHT :twisted:http://www.dvd.nl/forum/images/smiles/vb_nono.gif Agh, het was wel leuk als jij r ook was (6)http://smilies.sofrayt.com/%5E/_950/parting.gif
8)http://smilies.sofrayt.com/%5E/f0/embarrassed.gif We w8 maar af...http://smilies.sofrayt.com/%5E/1/stareup.gifhttp://smilies.sofrayt.com/%5E/1/slook.gif

Peefie
09-11-2003, 18:55
Maar ook soms weer niet..:oops: N u het wel duidelijk is(?) dat het niet (enkel) aan de oht ligt, kan deze nu weer geactiveerd worden?http://smilies.sofrayt.com/%5E/s/diablo.gif

Dat is een retorische vraag Martin?? :? :roll:

P.S. http://taalunieversum.org/taaladvies/advies/712 :mrgreen:

Martin de Goeij
09-11-2003, 19:05
Maar ook soms weer niet..:oops: N u het wel duidelijk is(?) dat het niet (enkel) aan de oht ligt, kan deze nu weer geactiveerd worden?http://smilies.sofrayt.com/%5E/s/diablo.gif

Dat is een retorische vraag Martin?? :? :roll:

P.S. http://taalunieversum.org/taaladvies/advies/712 :mrgreen:eeh...in retorische vragen zit het antwoord al besloten, dus krijg je geen antwoord :lol: http://smilies.sofrayt.com/%5E/_950/cleverman.gif

Ronald Dassen
09-11-2003, 20:39
Oke heren, vanaf nu weer on-topic? ;-)

Niels Simons
09-11-2003, 20:43
t forum is sinds een dag of 3 wel heeeeeeeeeel erg traag!!zo traag dat er niet eens meer normaal zaken kan worden gedaan,een post plaatsen is ondraaglijk,duurt soms meer dan 5 minuten!

kan t nie aan de vele reclame liggen?al die bewegende shit...t lijkt wel steeds meer te worden.

ik zit echt nie op 2.2 procent rente te wachten...

eric,doe er je voordeel mee,maar de sfeer op t forum wordt er nie beter op.time for some changes!

kan er nie een gedeelte van t forum op een prive pc gehost worden,dat vandaar de OHT gedraaid wordt?probleem gelijk opgelost...

mazzel,niels

Peefie
09-11-2003, 21:03
Oke heren, vanaf nu weer on-topic? ;-)
Vanaf nu weer een forum in de oude staat? Het is nog steeds zo traag soms als de welbekende s door een t en ik ben niet de enige die het forum 'flauwtjes' vind geworden.... :roll:. Alleen ben ik het goed zat en ZEG dit ook :?. Sterker nog: ook al kan het sommigen geen **** schelen, ik post NIETS meer totdat eea weer enige ziel vertoont en als dit niet gebeurt dan post ik hier dus NOOIT meer. Aan de ene kant voel ik me als iemand die in hongerstaking gaat (-> heeft toch geen zin) en aan de andere kant wil ik een (kleine) daad stellen.

http://www.victoriantrading.com/images/hush.jpg

Harry V.
09-11-2003, 23:02
Oke heren, vanaf nu weer on-topic? ;-)

Nou ja, Ronald.... Je kan ook beredeneren dat uit off-topic minstens zoveel on-topic is voortgekomen ;) Wat Henk niet voor niets zei: Het merendeel van de OHT-ers blijven niet voor niets nu de OHT is geschapt in de top 100 lijst van posters staan!



Vanaf nu weer een forum in de oude staat? Het is nog steeds zo traag soms als de welbekende s door een t en ik ben niet de enige die het forum 'flauwtjes' vind geworden.... :roll:. Alleen ben ik het goed zat en ZEG dit ook :?. Sterker nog: ook al kan het sommigen geen **** schelen, ik post NIETS meer totdat eea weer enige ziel vertoont en als dit niet gebeurt dan post ik hier dus NOOIT meer. Aan de ene kant voel ik me als iemand die in hongerstaking gaat (-> heeft toch geen zin) en aan de andere kant wil ik een (kleine) daad stellen.

AMEN!!!

Christiaan Sauer
09-11-2003, 23:28
wat schiet je er in godesnaam mee op? Als iedereen dat doet kunnen we dvd.nl wel meteen uit de lucht halen mensen. Dan wordt het alleen nog maar stiller. Wat je moet doen is zoveel mogelijk posten. Een daad stellen. Duidelijk maken dat iedereen weer eens normaal moet gaan posten. Anders is het forum gewoon naar de kl*ten :?.
Ga je minder posten, je pakt alleen jezelf, en anderen ermee :)

Alex van den Berg
09-11-2003, 23:54
Duidelijk maken dat iedereen weer eens normaal moet gaan posten. Anders is het forum gewoon naar de kl*ten :?.
Ga je minder posten, je pakt alleen jezelf, en anderen ermee :)Ik maak me daar geen zorgen over hoor. Sterker nog... Ik merk geen teruggang in het aantal nieuwe berichten per dag... het zijn er nog steeds een paar honderd.

O ja... Chantage en pressie is wat mij betreft niet bepaald een manier om vrienden te maken of serieus genomen (klemtoon op "serieus", niet op "genomen") te worden :mrgreen:

Charley Baak
10-11-2003, 00:02
Duidelijk maken dat iedereen weer eens normaal moet gaan posten. Anders is het forum gewoon naar de kl*ten :?.
Ga je minder posten, je pakt alleen jezelf, en anderen ermee :)Ik maak me daar geen zorgen over hoor. Sterker nog... Ik merk geen teruggang in het aantal nieuwe berichten per dag... het zijn er nog steeds een paar honderd.

O ja... Chantage en pressie is wat mij betreft niet bepaald een manier om vrienden te maken of serieus genomen (klemtoon op "serieus", niet op "genomen") te worden :mrgreen:Komen er misschien dan ook nog maatregelen die wel gaan helpen???

Alex van den Berg
10-11-2003, 00:07
Duidelijk maken dat iedereen weer eens normaal moet gaan posten. Anders is het forum gewoon naar de kl*ten :?.
Ga je minder posten, je pakt alleen jezelf, en anderen ermee :)Ik maak me daar geen zorgen over hoor. Sterker nog... Ik merk geen teruggang in het aantal nieuwe berichten per dag... het zijn er nog steeds een paar honderd.

O ja... Chantage en pressie is wat mij betreft niet bepaald een manier om vrienden te maken of serieus genomen (klemtoon op "serieus", niet op "genomen") te worden :mrgreen:Komen er misschien dan ook nog maatregelen die wel gaan helpen???Zoals eerder bekend gemaakt, gaat dat binnenkort (deze week??) inderdaad gebeuren.
Naar ik heb begrepen, gaat het hele server-gebeuren van HWI op de kop om voor eens en altijd korte metten te maken met de vertragingen.

Ook is al eerder verteld dat alle technische mensen die over de servers gaan op dit moment erg druk zijn met hun studie.

Wat moet hier nog meer aan worden toegevoegd? Dat we bezig zijn om Harry Potter in te huren voor de nodige toverkunsten? Dat gelooft toch geen hond!? :D

Charley Baak
10-11-2003, 01:04
Het forum was net nog steeds heel traag, en dat terwijl er misschien maar 50 man op het forum aanwezig waren...

Ik vroeg mij het volgende af:
Waarom zijn de volgende draden uit het General Chat gedeelte verwijderd?

- De algemene Harry Potter Thread
- Elf Fantasy Fair 2004
- Heb jij wel eens moviemerchandise gekocht

En zo zijn er vast meer, waar ik even niet op kan komen. Bij deze 3 bovenste heb ik regelmatig wat gepost, en dat wilde ik nu dus weer doen. Maar ze zijn nergens meer te bekennen. Sluiten van draden, ala, maar helemaal verwijderen zonder dit te melden... :( En dat terwijl er draden in de GC staan waarin in het afgelopen jaar niet in gepost is :? ik zou nog graag antwoord krijgen op deze vraag...

Alex van den Berg
10-11-2003, 01:57
Ik vroeg mij het volgende af:
Waarom zijn de volgende draden uit het General Chat gedeelte verwijderd?

- De algemene Harry Potter Thread
- Elf Fantasy Fair 2004
- Heb jij wel eens moviemerchandise gekocht

En zo zijn er vast meer, waar ik even niet op kan komen. Bij deze 3 bovenste heb ik regelmatig wat gepost, en dat wilde ik nu dus weer doen. Maar ze zijn nergens meer te bekennen. Sluiten van draden, ala, maar helemaal verwijderen zonder dit te melden... :( ik zou nog graag antwoord krijgen op deze vraag...Sorry, maar daarover weet ik niets. Misschien dat je sneller een antwoord krijgt via een mailtje aan Eric?

Misskiss
10-11-2003, 08:07
Ik denk niet dat peefie zichzelf pakt hoor. Hij kan zo een eigen forum beginnen en er zijn er nog tal waar hij heen kan gaan.

Enige wat hij hier denk ik wil zeggen dat er gewoon geen sfeer meer is. En dat kan niemand ontkennen. OHT was gewoon een plek waar je elkaar kon leren kennen.

Mensen zou nou eenmaal niet op zoek naar een forum waar alleen maar serieus gepost mag worden. Men wil ook een beetje lol hebben.

Eric van Ballegoie
10-11-2003, 09:01
Het forum was net nog steeds heel traag, en dat terwijl er misschien maar 50 man op het forum aanwezig waren...

Ik vroeg mij het volgende af:
Waarom zijn de volgende draden uit het General Chat gedeelte verwijderd?

- De algemene Harry Potter Thread
- Elf Fantasy Fair 2004
- Heb jij wel eens moviemerchandise gekocht



Ik kan het me niet echt herinneren, maar de avond de de OHT's gesloten zijn heb ik gebprobeerd in het GC forum oude threads automatisch te prunen, iets wat niet bij alle threads heeft gewerkt, maar wel bij een deel. Dat kan dus de reden zijn. Het kan ook zijn dat ik deze threads handmatig heb verwijderd, helemaal zeker weet ik dat echter nietmeer, ik heb er toen namelijk een hele boel verwijderd.

Charley Baak
10-11-2003, 12:28
Het forum was net nog steeds heel traag, en dat terwijl er misschien maar 50 man op het forum aanwezig waren...

Ik vroeg mij het volgende af:
Waarom zijn de volgende draden uit het General Chat gedeelte verwijderd?

- De algemene Harry Potter Thread
- Elf Fantasy Fair 2004
- Heb jij wel eens moviemerchandise gekocht



Ik kan het me niet echt herinneren, maar de avond de de OHT's gesloten zijn heb ik gebprobeerd in het GC forum oude threads automatisch te prunen, iets wat niet bij alle threads heeft gewerkt, maar wel bij een deel. Dat kan dus de reden zijn. Het kan ook zijn dat ik deze threads handmatig heb verwijderd, helemaal zeker weet ik dat echter nietmeer, ik heb er toen namelijk een hele boel verwijderd. de botte bijl dus... :roll: :(

Misskiss
10-11-2003, 17:41
eerst nadenken dan doen....

Johan van den D.
10-11-2003, 19:16
Men wil ook een beetje lol hebben.Dit is inderdaad ook een heel belangrijk iets.
Serieus en lol kunnen dan ook zeker heel goed samen gaan op een forum als dit. 8)

Misskiss
10-11-2003, 22:24
Men wil ook een beetje lol hebben.Dit is inderdaad ook een heel belangrijk iets.
Serieus en lol kunnen dan ook zeker heel goed samen gaan op een forum als dit. 8)

dan moet men wel de kans krijgen dat te kunnen combineren hier

Roberto G
10-11-2003, 23:12
Men wil ook een beetje lol hebben.Dit is inderdaad ook een heel belangrijk iets.
Serieus en lol kunnen dan ook zeker heel goed samen gaan op een forum als dit. 8)

dan moet men wel de kans krijgen dat te kunnen combineren hier

idd , dat was gewoon de power van dvd.nl, de gezelligheid en omgang met elkaar .

Christiaan Sauer
12-11-2003, 18:36
Het openen van een thread gaat erg langzaam.
Het reageren in een thread gaat zo langzaam dat ik mijn tekst moet copy pasten omdat het zo langzaam is dat mijn browser de pagina niet eens meer kan vinden. 5 minuten wachten is geen uitzondering momenteel :?.
En ik maar denken dat het forum weer wat op krachten begon te komen :)
19H35 op moment van op ok klikken
edit
19.38 op moment van het kunnen lezen van antwoord :?

Koen Crijns
12-11-2003, 19:16
Vanavond hebben we intern overleg over de servers... Dus hopenlijk rollen daar wat oplossingen uit. Hier gaat het trouwens wel redelijk snel.

Christiaan Sauer
12-11-2003, 19:31
en sinds vanavond is het forum onwerkbaar langzaam :evil:
Niet normaal meer. Ik kom morgen wel weer terug op het forum. Kan nu toch vrijwel niets posten. Dit kan ik zometeen copy-pasten en dan na 2 a 3 foutmeldingen krijg ik het eindelijk gepost :rolleyes: :?
ps: 2031

Charley Baak
12-11-2003, 19:49
de laatste tijd ging het wel weer aardig, maar nu is het echt dramatisch... een post van 1 zinnetje, duurde 4 minuten, en toen had ik er geen zin meer in. Toen heb ik op DVD.nl Forum Index geklikt, en ben weer teruggegaan. Mijn post was wel geplaatst.

Het doorgaan na het klikken op ok naar de bevestiging gebeurt gewoon niet. Hierdoor zullen een hoop mensen nogmaals op ok klikken: en ziedaar een dubbele post. :evil:

Charley Baak
12-11-2003, 19:58
ik weet niet wat jullie hebben gedaan, maar hij gaat nu weer als de brandweer! :shock:

Charley Baak
12-11-2003, 20:04
Wat mij trouwens opvalt nu... ik weet niet of het met het traagheidsprobleem te maken heeft... maar op de eerste pagina kloppen de namen van de laatste posters per draad niet. :?

Martin de Goeij
12-11-2003, 20:40
Wat mij trouwens opvalt nu... ik weet niet of het met het traagheidsprobleem te maken heeft... maar op de eerste pagina kloppen de namen van de laatste posters per draad niet. :?Volgens mij had ik dat ook al eens opgemerkt.. :? de index-thread geeft niet de juiste laatste poster weer :roll: http://www.kurts-smilies.de/nono2.gif Gaat idd weer aanzienlijk vlotter nu :)

Christiaan Sauer
13-11-2003, 09:35
dat is volgens mij omdat je dan weer op forum index klikt ipv te wachten. Zelf doe ik het ook, maar op die manier krijg je inderdaad dat de namen niet kloppen :).
Maar gisteravond heb ik het maar opgegeven om nog wat te posten. Het was gewoon niet meer te doen :?.
Nu eens kijken hoe die het doet :)

Charley Baak
13-11-2003, 23:41
Vanavond hebben we intern overleg over de servers... Dus hopenlijk rollen daar wat oplossingen uit. Hier gaat het trouwens wel redelijk snel.En nog wat uit dat overleg gekomen? Hopelijk wat oplossingen.... ?

Eric van Ballegoie
14-11-2003, 09:46
We hebben de eerste stappen gemaakt en zijn bezig met de volgende.
We werken met nieuwe software (64 Bit SuSe Linux) en daarin werkt nog niet alles optimaal. Zo bleek dat GZip data compressie niet goed werkte, wat zeer veel extra dataverkeer oplevert. We hebben nu een andere ZIP methode gevonden die wel werkt. Pagina's worden nu dus gezipt naar jullie browsers gestuurd wat niet alleen kortere laadtijden oplevert, maar tevens zorgt voor een fikse reductie van ons dataverkeer.

Christiaan Sauer
14-11-2003, 09:51
Ofwel goedkoper voor jullie, en sneller voor ons? Als dat zou lukken zou het heel mooi voor allen zijn :).

Charley Baak
14-11-2003, 10:46
We hebben de eerste stappen gemaakt en zijn bezig met de volgende.
We werken met nieuwe software (64 Bit SuSe Linux) en daarin werkt nog niet alles optimaal. Zo bleek dat GZip data compressie niet goed werkte, wat zeer veel extra dataverkeer oplevert. We hebben nu een andere ZIP methode gevonden die wel werkt. Pagina's worden nu dus gezipt naar jullie browsers gestuurd wat niet alleen kortere laadtijden oplevert, maar tevens zorgt voor een fikse reductie van ons dataverkeer.Kijkeens aan, dat zijn betere berichten (y).

Eric van Ballegoie
14-11-2003, 15:31
Ofwel goedkoper voor jullie, en sneller voor ons? Het klinkt inderdaad te mooi om waar te zijn, maar het is inderdaad een win-win situatie.
Maar dit is een eerste stap, ons is nu duidelijk dat er veel meer performance uit te halen is dan nu, en binnenkort zullen we wederom een grote stap voorwaarts maken.

Caledonians
14-11-2003, 16:56
Goed nieuws! Hopelijk gaat de performance enorm vooruit zodat we weer alles uit het forum kunnen halen voor 100% (y)

Ronald Dassen
18-11-2003, 23:04
Ik ben benieuwd....nu is de server etc. vernieuwd, ben morgenavond benieuwd of het posten sneller gaat

Kevin Baeckelandt
19-11-2003, 09:30
:oops: