PDA

Bekijk de volledige versie : Bonnie and Clyde [Blu-ray Disc]



Marcel den Haan
09-05-2008, 09:55
Bonnie and Clyde

Warren Beatty en Faye Dunaway in de rollen van de beroemde bankrovers.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3408)

TJ Weissel
09-05-2008, 14:44
Heb deze zelf nog de HD DVD op kop kunnen tikken.. nog niet bekeken maar moet 'n zeer mooie transfer zijn, leuk concept ook met het boekje!

http://dvd.scav.nl/images/34332t.jpg (http://dvd.scav.nl/details/34332.html)

hstadman
09-05-2008, 14:54
Goede film, echte klassieker.:wink:

Richard B.
09-05-2008, 21:40
Goede film, echte klassieker.:wink:
Inderdaad. En het is ook een beetje een "milestone" film die heel belangrijk is geweest voor de ontwikkeling van Amerikaanse cinema in de jaren 60. Om beide redenen is het in ieder geval een absolute aanrader.

Ik heb zelf de HD DVD (die identiek is aan de Blu-ray-versie) en het is weer een knappe Warner-release dit. De beeldkwaliteit is prachtig en het pakket extra's is erg interessant. Het enige dat ik echt miste is een commentaartrack: veel van de mensen achter deze film leven nog en het had voor een film als deze echt wel meerwaarde gehad om ze erover te horen praten denk ik.

Trouwens nog even m.b.t. de geluidstrack: ik heb geen moeite met DD 1.0 en ik vraag me af of een echte surroundtrack wel gepast zou zijn voor een film als deze. Misschien dat ze de bitrate van de huidige track iets hoger hadden kunnen zetten, maar tegelijkertijd vond ik die track al heel netjes.

Henk Heideveld
17-05-2008, 17:43
Klassieker.
Let vooral op de filmmuziek.(6)

BrianB
18-05-2008, 00:04
Trouwens nog even m.b.t. de geluidstrack: ik heb geen moeite met DD 1.0 en ik vraag me af of een echte surroundtrack wel gepast zou zijn voor een film als deze. Misschien dat ze de bitrate van de huidige track iets hoger hadden kunnen zetten, maar tegelijkertijd vond ik die track al heel netjes.

Inderdaad, ik denk niet dat een surroundtrack veel toe zou voegen. Vaak klinken surroundtracks van monogeluid veel te artificieel, en voegt het weinig toe. Het had misschien leuk geweest, maar ik ben blij dat in ieder geval de originele monotrack erop staat. Iets wat ook niet al te vaak gebeurt.
Ik snap alleen niet waarom het geluid zo'n lage beoordeling krijgt. Volgens de review voldoet hij prima, en zijn alleen de details wat minder goed. Geen reden om hem een slechts een 2.5 te geven, lijkt me.

Marcel den Haan
18-05-2008, 08:46
Voor een HD disc voldoet de track eigenlijk niet. Je zegt dat een surroundtrack niet veel toe zou voegen maar daar ben ik het niet mee eens. Als er een compleet nieuwe mix gemaakt zou worden, zou dit bes goed kunnen klinken aangezien er genoeg momenten in de film zitten waarbij er sprake zou zijn van surround.
Ook is de bitrate wel erg laag, de DVD heeft precies dezelfde track met dezelfde bitrate. Dit is Blu-ray en daarvan mogen we best wat meer verwachten dan van een DVD lijkt me.

BrianB
18-05-2008, 10:18
En waarom zou je een compleet nieuwe mix (met nieuw gemixte geluiden ertussen) willen maken? Alleen maar om een surroundgeluid te creƫren? Ik snap dat de bitrate wat te laag is voor Blu-Ray, en dat de ruimtelijkheid misschien iets beperkt is, maar dat vind ik geen reden om het zo'n lage beoordeling te geven.

Sein
25-11-2010, 11:52
Gisteravond Bonnie and Clyde op BD gezien. Prima beeld en misschien iets minder geluid. In vergelijking met de DVD release is m.n. de beeldkwaliteit enorm vooruit gegaan!

Wat bij het geluid vooral opvalt is dat de spraak van acteurs in beeld niet altijd uit de front speakers komt maar uit alle surround speakers, of is dat het gevolg van DD 1.0?

En hier en daar toch wat oneffenheden in beeld. Zo missen er een aantal "beelden" in de scene waarbij de Barrow clan de auto steelt van Eugene Grizzard (Gene Wilder). En zijn er inderdaad scenes waarbij de beelden erg soft overkomen (bijvoorbeeld de scene van de ontmoeting met de moeder van Bonnie Parker).

Over het algemeen een prima BD release met leuke extra's van een meesterlijke film.

BrianB
25-11-2010, 17:26
Als het geluid uit alle speakers komt, staan je instellingen niet goed. Monogeluid hoort of uit de centerspeaker, of uit beide stereospeakers te komen.

Sein
25-11-2010, 22:09
Dat zou je ook zeggen, alleen is het niet altijd het geval. Ik heb het idee dat het geluid (spraak) in een aantal scenes niet alleen uit de front speakers komt. In andere scenes komt het geluid wel duidelijk alleen uit de front speakers... Het viel alleen op en ik vind het acceptabel vooral omdat het beeld erg fraai is.