PDA

Bekijk de volledige versie : Films met betrekking tot Euthanasie en Abortus...



Oudlid_X5
10-05-2008, 17:44
Ik ken natuurlijk een paar titels maar vroeg me af welke titels kennen jullie nu met betrekking tot deze onderwerpen. Maar ik zoek alleen serieuze films die het onderwerp met respect behandelen!


Mar Andentro
Vera Drake
4 Maanden, 3 Weken en 2 Dagen
The Cider House Rules
Million Dollar Baby
Ladybird Ladybird

Deze vind ik er niet bijhoren in verband te oppervlakkig:

Juno
Knocked Up
Extreme Measures
The Driving Bell and the Butterfly

Mr. Humphries
10-05-2008, 17:51
The Devils Advocate? ik meende dat charlize theron zich een abortus bezorgde en vervolgens euthanasie pleegde.. maar het is nog wazig

mark t
10-05-2008, 18:04
Mar ardentro en Le Scaphandre et le papillon komen spontaan bij me op. Oh ja, en Johnny got his gun, maar da's meer omdat ik net One van Metallica voor het eerst sinds lange tijd weer eens heb gehoord.

Oudlid_X5
10-05-2008, 18:05
Mar ardentro en Le Scaphandre et le papillon komen spontaan bij me op. Oh ja, en Johnny got his gun, maar da's meer omdat ik net One van Metallica voor het eerst sinds lange tijd weer eens heb gehoord.

Lees de openingstitel eens.

Johnny got his gun, waar gaat die over?

mark t
10-05-2008, 18:07
Lees de openingstitel eens.Weet ik (ik neem aan dat je de openingspost bedoelt). Maar het zijn desondanks titels die spontaan bij me opkomen.

Johnny got his gun, waar gaat die over?Het is de film die gebruikt is bij de video-clip van Metallica. Op de imdb-pagina (http://www.imdb.com/title/tt0067277/) van deze film staat een samenvatting van de film.

Mr. Humphries
10-05-2008, 18:11
als je de clip van Mettalica's One kent, weet je het

er is tevens een remake uit of moet nog uit komen

Lex v/d Moolen
10-05-2008, 18:18
Een mooie film over euthanasie van Nederlandse makelij: Simon

intexor
10-05-2008, 19:32
Het is niet echt euthanasie, maar in The Brave speelt Johnny Depp (die de film ook regisseerde) een Indiaan die om zijn gezin een beter leven te geven er mee instemt om zich te laten martelen en vermoorden door een stel rednecks, in ruil voor een som geld. De film geeft ergens hetzelfde gevoel van uitzichtloosheid weer dat je ook vaak bij het thema euthanasie hebt.

Verder denk ik dat Mar Ardentro wel de beste film over euthanasie is die ik tot nu toe gezien heb.

Roger B.
10-05-2008, 19:42
Whose Life Is It Anyway? uit 1981 met Richard Dreyfuss.
Kunstenaar krijgt auto ongeluk en raakt volledig verlamd.
Hij begint een rechtzaak om euthanasie te krijgen.

BrianB
10-05-2008, 22:18
Een mooie film over euthanasie van Nederlandse makelij: Simon

Ik Omhels Je Met 1000 Armen mag er ook wel bij, vind ik.

Dennis Vansant
11-05-2008, 08:30
Whose Life Is It Anyway? uit 1981 met Richard Dreyfuss.
Kunstenaar krijgt auto ongeluk en raakt volledig verlamd.
Hij begint een rechtzaak om euthanasie te krijgen.
Jezus die film is klasse...

Bettina
12-05-2008, 20:01
Deze vind ik er niet bijhoren in verband te oppervlakkig:


The Driving Bell and the Butterfly


Hoe kan je die nu oppervlakkig vinden. Ik vond het een prachtige film. De beelden maakten zoveel duidelijk.
Echt een film die me diep geraakt heeft en die ik heel graag op dvd wil hebben.
Het boek waar de film op gebaseerd is heb ik intussen al gekocht!

Peter van santbrink
12-05-2008, 22:38
Net Les Invasions Barbares van Denys Arcand gezien; zeer mooi, met vleugje humor; de AE versie die ik heb heeft ook nog eens perfect beeld

review:

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=12092

BigLebowski
12-05-2008, 23:40
Hoe kan je die nu oppervlakkig vinden. Ik vond het een prachtige film. De beelden maakten zoveel duidelijk.
Echt een film die me diep geraakt heeft en die ik heel graag op dvd wil hebben.
Het boek waar de film op gebaseerd is heb ik intussen al gekocht!

Dat hij een film als deze 'oppervlakkig' vindt, zegt meer over hemzelf dan over de film, want dat was hij absoluut niet. Maar vergeef het hem...iedereen kan er wel eens lelijk naast zitten :wink:

Oudlid_X5
13-05-2008, 17:23
Net Les Invasions Barbares van Denys Arcand gezien; zeer mooi, met vleugje humor; de AE versie die ik heb heeft ook nog eens perfect beeld

review:

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=12092


Deze was ik vergeten... Verdomd mooie ervaring! :p

Oudlid_X5
13-05-2008, 17:25
Hoe kan je die nu oppervlakkig vinden. Ik vond het een prachtige film. De beelden maakten zoveel duidelijk.
Echt een film die me diep geraakt heeft en die ik heel graag op dvd wil hebben.
Het boek waar de film op gebaseerd is heb ik intussen al gekocht!

http://www.whatiwatch.net/recensies.php?rec=9298

Bettina
13-05-2008, 21:26
http://www.whatiwatch.net/recensies.php?rec=9298

Misschien een keer kijken thuis, als je niet gestoord kan worden. Ja de film is zeker in het begin wat vreemd opgenomen maar voor mij maakte dat de film alleen maar sterker. Hij de hoofdpersoon kan ook naar 15 minuten zeggen nu weet ik het wel...

De andere twee films die je noemt vind ik ook steen goed.

Bettina
14-05-2008, 14:22
The hours,

De film gaat niet echt over Euthanasie, maar duidelijk wel over het kiezen voor de dood. 3 personages in de film worstelen met die vraag. En ieder maakt zijn/haar eigen keuze hierin.
Voor mij nog steeds mijn favorite film tot nu toe. Gek dat ik die bij mijn eerste post was vergeten. Maar moest er vandaag aan denken toen ik de soundtrack van Philip Glass opzette.

Oudlid_X5
14-05-2008, 18:56
Misschien een keer kijken thuis, als je niet gestoord kan worden. Ja de film is zeker in het begin wat vreemd opgenomen maar voor mij maakte dat de film alleen maar sterker. Hij de hoofdpersoon kan ook naar 15 minuten zeggen nu weet ik het wel...

De andere twee films die je noemt vind ik ook steen goed.

Ik zal deze zeker aanschaffen om hem vervolgens thuis te kijken hopelijk wordt ik ook in die ongemakkelijke wereld ingezogen. Zoals dat bij anderen ook gebeurt.


The hours,

De film gaat niet echt over Euthanasie, maar duidelijk wel over het kiezen voor de dood. 3 personages in de film worstelen met die vraag. En ieder maakt zijn/haar eigen keuze hierin.
Voor mij nog steeds mijn favorite film tot nu toe. Gek dat ik die bij mijn eerste post was vergeten. Maar moest er vandaag aan denken toen ik de soundtrack van Philip Glass opzette.

Mwah, ik zag het meer als dames die te veel tijd over hadden. De film deed niet veel met me behalve de rol van Ed Harris! ;-)

Bettina
14-05-2008, 20:47
Ik zal deze zeker aanschaffen om hem vervolgens thuis te kijken hopelijk wordt ik ook in die ongemakkelijke wereld ingezogen. Zoals dat bij anderen ook gebeurt.

Ik hoop dat je er dan meer van kan genieten!

Mwah, ik zag het meer als dames die te veel tijd over hadden. De film deed niet veel met me behalve de rol van Ed Harris! ;-)

Harris speelt geweldig inderdaad. Maar de rest van de cast ook wat mij betreft, ook Claire Danes in een goede bijrol.