PDA

Bekijk de volledige versie : Digi ontvanger met harddisk



Cobus
10-05-2008, 23:33
Bij digitale tv van @Home schaf je gelijk een ontvanger aan. Hierbij kan men ook voor een ontvanger met harddisk kiezen. Scheelt een afstandsbediening bekabeling enz.

Keuze zijn: Samsung DCB-P850R €349
Humax Duovisio iPVR-9200C €349
Siemens Gigaset M750 C €329,= ex HDD

Wat zijn de voor- en nadelen van deze (beperkte) keus.

Alvast bedankt!
Cobus

Mr_Parker
11-05-2008, 16:37
Elke decoder heeft zo zijn eigen probleempjes. Ik ben zelf niet helemaal op de hoogte van de problemen van de PVR modellen voor @Home maar via een forum van de ziggo (toekomstige naam voor oa @Home) kun je alle klachten en tips over elke decoder vinden.

Hopelijk neemt dvd.nl het me niet kwalijk als ik hier de link (http://ziggo-gebruikers.nl/cms/) geef naar dat forum.
Hier, dvd.nl is de hoofdlijn immers dvd's / mediadragers en afspelers. En aldaar gaat het eigenlijk alleen maar over de producten en diensten van de zesko kabelaars.

P@trick_DVD
12-05-2008, 21:15
Voordeel (naast degene die je al noemde) van al deze 3 is dat je dan een dubbele tuner hebt. Verder valt het voordeel van de extra afstandsbediening af als je ook een DVD-speler hebt. Met een DVD/HD-recorder heb je voor DVD's en opnames ook maar één afstandsbediening nodig. Verder hebben DVD/HD-recorders veel meer mogelijkheden en is de kwaliteit van de EPG (Guide Plus+) veel beter dan die van de kabel decoders.

Ik heb zelf geen ervaringen met de door jou genoemde modellen. Wat ik wel weet is dat de Samsung een nogal vervelende eigenschap heeft... de harddisk draait namelijk continu (ook in standby). In een stille kamer hoor je 'm dus constant.

flippie
22-07-2008, 08:52
Ikzelf heb de Humax en de samsung. Beide doen het perfect, bedieningsgemak van de Humax vind ik iets fijner. De Siemens moet je gewoon laten liggen. Dat is echt een dweil van een apparaat. Heb ik ook een paar maanden gehad en uit het raam gekieperd. Niks dan ellende, vastlopers, niert willen opnemen, echt een dramabak.

quorumz
23-07-2008, 08:09
kan ik ondertussen voor Ziggo al een high definition decoder + hd kopen (wat kpn allang heeft)?....

ooit gelezen dat casema met een x merk dat zou gaan testen maar dat is al een jaar geleden....

Mr_Parker
23-07-2008, 13:37
Voor het oud Casema deel van Ziggo kan men nu iderdaad, via Ziggo, een HD pvr aanschaffen. dit is dan de Cisco (ook wel bekend onder de naam Scientific Atlanta) 8455DVB.

Dit is zowel een HD decoder als PVR als VOD (Video On Demand) apparaat.
Hij is nog niet helemaal 100%, zoals elke decoder. (Hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=12263) vindt je in meer detail wat er op dit moment nog aan schort).

Mede ivm VOD moet het kabel netwerk aangepast worden, dit gebeurt nu stukje vor stukje. Zodra dat overal gedaan is zal het, met een tevens aangepaste software versie ook voor de rest van Ziggo beschikbaar worden.

quorumz
23-07-2008, 14:54
ik heb ziggo maar eens een mailtje gestuurd of het al op mijn postcode kan:)

geen idee of ze los te bestellen zijn

oh gaap ben ex casema maar kan alleen z1 en z2 selecteren...
grr waarvoor hebben ze al dat onderhoud gepleegd dan geez