PDA

Bekijk de volledige versie : De volgende generatie Pioneers



Henk Van de Casteele
13-05-2008, 15:10
De volgende generatie Pioneerschermen staan sinds kort op de Amerikaanse site van Pioneer.

http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Products/HomeEntertainment/PlasmaTVs+Monitors

Ziffnab
14-05-2008, 19:22
Gnaaf!

Beezztie
25-06-2008, 13:16
Zou de 5020FD op die site nu dezelfde zijn als de LX5090 die sinds kort in NL uit is? In ieder geval is het aantal HDMI aansluitingen niet hetzelfde dus je zou denken dat het om andere schermen gaat. Ik was vandaag in de Mediamarkt waar mij werd verteld dat er net als bij de 5080 reeks ook meerdere 5090 modellen uit zouden komen. De LX5090 die je nu her en der ziet en rond de 4k kost zou niet het topmodel zijn. Ik snap dat niet, op de Pioneer site wordt daar niet echt melding van gemaakt, bovendien is de LX5090 al Full HD :confused: Iemand enig idee?
Had mijn zinnen eigenlijk op de LX5090 gezet, maar als dit niet de topper is.. (zag bij de Mediamarkt een duidelijk verschil tussen de 5080D (Full HD) en de 5080XD(HD Ready). de 5080D kost echter meer dan 5k!~Vond daarom de prijsstelling van de 5090 wel goed, maar als daar nog ee topversie overheen komt (Mediamarkt had het over zo'n 6k)..

Raymond187
25-06-2008, 15:41
snap niet dat mensen 5k voor een TVje neer leggen

Edwin V
25-06-2008, 15:45
De Amerikaanse Pioneers zijn anders dan die in Europa geleverd worden. De LX5090 is de full HD, er komen volgens mij twee versies van, een met analoge tuner en een met digitale tuner (geen Digitenne zoals by de 8G, maar 'echte' digitale ontvangst) en d'r zit misschien nog iets meer bij qua mogelijkheden (streaming vanaf PC). Dan komen er ook nog twee 60" modellen.

Hier een test review van de LX5090:
http://www.areadvd.de/hardware/2008/pioneer_pdp_lx5090.shtml

RobinOO
25-06-2008, 17:14
http://img164.imageshack.us/img164/930/img2038oa6.jpg
pdp-lx5090

Hij is gisteren aangekomen, in één woord GEWELDIG.

Ik kom van een panasonic 42pv70fa, maar dit is toch een heel andere klasse.

Beezztie
25-06-2008, 20:21
De Amerikaanse Pioneers zijn anders dan die in Europa geleverd worden. De LX5090 is de full HD, er komen volgens mij twee versies van, een met analoge tuner en een met digitale tuner (geen Digitenne zoals by de 8G, maar 'echte' digitale ontvangst) en d'r zit misschien nog iets meer bij qua mogelijkheden (streaming vanaf PC). Dan komen er ook nog twee 60" modellen.

Hier een test review van de LX5090:
http://www.areadvd.de/hardware/2008/pioneer_pdp_lx5090.shtml

Dank voor de link, erg overtuigend! Dus de LX-5090 zou toch ook de versie moeten zijn die je qua beeldkwaliteit met de 5080D kunt vergelijken volgens mij. Als ik die dan ook voor rond de 3k kan krijgen heb ik mijn nieuwe scherm volgens mij gevonden!

Beezztie
25-06-2008, 20:22
http://img164.imageshack.us/img164/930/img2038oa6.jpg
pdp-lx5090

Hij is gisteren aangekomen, in één woord GEWELDIG.

Ik kom van een panasonic 42pv70fa, maar dit is toch een heel andere klasse.

Prachtig! Veel werk om hem in te regelen? Begreep bij de Mediamarkt dat er DVD's zijn die speciaal bedoeld zijn om PLasma optimaal de eerste draaiuren te laten maken, ken je dat / gebruik je dat ook?

RobinOO
25-06-2008, 21:26
Nee binnen 5 minuutjes spelen met de instellingen heb je al een fantastisch beeld.
Ik ga 'm wel laten kalibreren maar moet eerst ingespeeld zijn.
Voor een scherm van bijna 4k is professioneel kalibreren geen overbodige luxe vind ik.

Ik heb de orbiter aanstaan, en het contrast lager gezet. Hij heeft vrijwel geen last van image retention dus heb ook totaal geen bang voor inbranden.
Dat was bij de 8g's al geen probleem meer. ik gebruik dan ook niet van die dvd's, ze spelen zich vanzelf wel in :)

Beezztie
26-06-2008, 06:31
Nee binnen 5 minuutjes spelen met de instellingen heb je al een fantastisch beeld.
Ik ga 'm wel laten kalibreren maar moet eerst ingespeeld zijn.
Voor een scherm van bijna 4k is professioneel kalibreren geen overbodige luxe vind ik.

Ik heb de orbiter aanstaan, en het contrast lager gezet. Hij heeft vrijwel geen last van image retention dus heb ook totaal geen bang voor inbranden.
Dat was bij de 8g's al geen probleem meer. ik gebruik dan ook niet van die dvd's, ze spelen zich vanzelf wel in :)

I see. Begrijp dat je iemand langs laat komen om tzt te cailbreren, wie laat je dat doen als ik vragen mag? Ben er wel uit dat ik ook een 5090 wil hebben en dan lijkt calibreren me idd ook iets dat ik moet laten doen (doe dat met mijn computerschermen ook, dus waarom niet met zo'n topscherm).

Raymond187
26-06-2008, 10:30
beeld zal vast prachtig zijn van die 50", maar dat spiegel glas zou ik me al dood aan ergeren.

Je center speaker zit wel erg laag.
ga je die nog verplaatsen, zodat je ene beter geluids veld hebt?

RobinOO
26-06-2008, 23:03
De gordijn toe en het spiegelen zie je al niet meer. Maar je kijkt ook niet overdag naar een kuro hé ;)

De bedoeling was om de lade onder te zetten en de center er dan boven. Ik heb dit ook getest maar ik hoorde dus echt geen verschil.
Ik heb 'm dan maar terug beneden gezet omdat ie toch een stuk steviger staat op de bodem van het meubel.

Ik heb ook best een lage bank, dus daarmee hoor ik waarschijnlijk ook geen verschil.

Raimond Kieftenbeld
27-06-2008, 18:29
http://img164.imageshack.us/img164/930/img2038oa6.jpg
pdp-lx5090

Hij is gisteren aangekomen, in één woord GEWELDIG.

Ik kom van een panasonic 42pv70fa, maar dit is toch een heel andere klasse.

Ik kan me niet voorstellen dat je het beeld nu al mooi vind:) ,wacht maar tot rond de 200 uur en daarvboven,dan begint een pio pas echt goed te worden,het scherm zal echt nog een gedaantewisseling ondergaan(y).

Bizar maar waar:)

Maar gefeliciteerd in ieder geal,met je mooei nieuwe scherm,hopelijk geen bobbels in de lijst?,dode pixels,buzz?

RobinOO
27-06-2008, 20:15
Ja toch wel, vind 'm al prachtig maar blijkbaar gaat er dan nog een leuke tijd aankomen.
Dode pixels heb ik niet, de bobbels zijn er wel, maar je moet uit zo een extreme hoek kijken om ze te zien dat ik me er absoluut niet aan stoor.
De buzz hoor ik niet dus das ook geen probleem.
Als de kamer heel donker is en je neemt een volledig zwart beeld dan zie je wel dat de schermuniformiteit niet 100% gelijk is. Dit is wel maar héééél lichtjes en stoort absoluut niet tijdens normaal kijken. Ik zie het amper op een zwart beeld.
Mja naar een pio kijk je altijd kritischer dan naar een ander scherm vandaar dak het zeg.

Raimond Kieftenbeld
27-06-2008, 21:54
absoluut,het scherm zal alleen maar beetr worden en sterk ook(y) je gaat mooie tijden tegemoet.

Als er niks aan mankeert,wat je stoord,dan is het ok natuurlijk,het word pas vervelend als je da wel doet.

Maar kritisch kijken naar je pio mag best natuurlijk,je betaald er genoeg geld voor,dan moet het wel goed zijn natuurlijk:-P .

Frenkel
28-06-2008, 07:40
In September komen er nieuwe modellen uit waarbij weer gebruik gemaakt wordt van een losse media reciever, en modellen voor gebruik in een netwerk (monitoren).
http://www.pioneer.eu/eur/content/press/news/krpPlasma.html
Door het ontbreken van de electronica zullen de schermen maar 64 mm dik worden.

Ik verwacht niet dat er technisch veel verschil zal zitten tussen deze nieuwe modellen en de huidige 5090 en 6090 waar alle electronica in het scherm zit ingebouwd.
Aleen zijn de huidige schermen minder idiaal als je je scherm wilt ophangen, oa door de naar achter gerichte HDMI aansluitingen.

Henk Van de Casteele
03-07-2008, 10:44
http://whathifi.co.uk/News/Its-all-change-at-Pioneer-and-weve-got-the-new-line-up/

Nog wat nieuws over de nieuwe line-up van Pioneer, o.a. ook over de eerste LCD-schermen in samenwerking met Sharp.

Beezztie
10-07-2008, 14:19
Ben overstag gegaan na het scherm live te hebben gezien, fantastisch! Vandaag de bestelling geplaatst. Komt straks in de huiskamer van ons nieuwe woning te hangen. Helaas krijgen we daar pas op 1 september de sleutel van, dus nog even wachten voor ik er van kan genieten.. (heb het scherm al wel besteld omdat ik dan icm surround en centerspeakers (van Xanadu) een mooie korting op kreeg).
Setje begint op papier aardig compleet te worden, nu alleen nog een Blu ray speler en Sub..