PDA

Bekijk de volledige versie : tv via webwinkel kopen of niet?



John Sital
14-05-2008, 17:58
Hallo, vreemde vraag misschien, wil een tv kopen via plasmadiscounter.nl, alleen mijn vraag is: maakt het wat uit qua garantie/service etc als je via webwinkel koopt of via een "normale" winkel?
of zijn er mensen die positieve of negatieve ervaringen hebben met kopen via webwinkel.

alvast bedankt

Gerco Stuivenberg
14-05-2008, 20:22
Een webwinkel moet dezelfde garantie bieden als een normale winkel.

De service is vaak minder goed omdat je niet zomaar een produkt weer naar de winkel kunt brengen voor reparatie of vervanging.

Met een beetje zoeken op internet kun je veel info over (bepaalde) webwinkels vinden zoals bvb de wet koop op afstand. ;)

vinnie73
14-05-2008, 20:40
Heb mijn tv gekocht bij plattetv.nl en heb hier een goede ervaring mee!! hebben namelijk ook een normale winkel in o.a Nijmegen. En de prijzen zijn zeker ook erg laag te noemen. garantie is gewoon hetzelfde als bij de winkel in de buurt. En als ie defect is dan komt in de regel toch de servicedienst van de fabrilant langs.. Bij mij is dat Panasonic. Deze komen volgende week bij mij gewoon langs om mijn tv na te kijken.

Ludo Keeris
14-05-2008, 20:50
Ik heb mijn TV ook via internet gekocht. En zo lang het goed gaat is er natuurlijk niets aan de hand. Maar inderdaad, áls er wat mis gaat is het vaak lastiger om je service en garantie te krijgen. Garantie lukt vaak nog wel via de fabrikant, als die een Nederlandse vestiging heeft. Maar dan moet je 'm daar zelf langsbrengen en ophalen. Dat kan lastig zijn. Dus als je niet mobiel bent zou ik toch liever voor een zaak in de buurt kiezen, ook al betaal je dan (flink?) wat meer.
Maar als je moet kiezen tussen een internetwinkel en een Media Markt kun je net zo goed voor een internetwinkel gaan. Zo geweldig vind ik de service van Media Markt over het algemeen niet.

R Klemkerk
14-05-2008, 21:05
Ik heb mijn TV ook via internet gekocht. En zo lang het goed gaat is er natuurlijk niets aan de hand. Maar inderdaad, áls er wat mis gaat is het vaak lastiger om je service en garantie te krijgen. Garantie lukt vaak nog wel via de fabrikant, als die een Nederlandse vestiging heeft. Maar dan moet je 'm daar zelf langsbrengen en ophalen. Dat kan lastig zijn. Dus als je niet mobiel bent zou ik toch liever voor een zaak in de buurt kiezen, ook al betaal je dan (flink?) wat meer.
Maar als je moet kiezen tussen een internetwinkel en een Media Markt kun je net zo goed voor een internetwinkel gaan. Zo geweldig vind ik de service van Media Markt over het algemeen niet.

Dr zijn wel meer winkels dan alleen de Mediamarkt hoor! :roll:, en die hoeven ook niet veel duurder te zijn met wel fatsoenlijke service.

anyway: zelf zou ik een TV (voor die 100 of 200 euro wat het scheelt) nooit via internet kopen. Zeker niet nu dat Samsung en Sony cashback acties hebben gestart die alleen gelden met in winkel gekochtte tv's.

Vaak is de service bij internetwinkels belabberd. Veelal moet je het scherm naar die zaak toesturen per pakketdienst, en dan zorgen dat zij het verder afhandelen. Ik zou dat liever niet hebben. Zeker niet als er schade ontstaat op je toestel. Dan wordt het een crime om schuld aan te wijzen.

John. stuur mij ff een PM met het model en prijs die je in gedachte had. Misschien dat ik iets voor je kan betekenen.

Frenkel
14-05-2008, 22:01
Dr zijn wel meer winkels dan alleen de Mediamarkt hoor! :roll:, en die hoeven ook niet veel duurder te zijn met wel fatsoenlijke service.



Dat wordt toch ook niet beweerd ?!.

Ik heb 3 jaar geleden mijn plasma nog via een internet winkel gekocht, maar tegenwoordig is het prijsverschil tussen een normale winkel en een goede internetwinkel (want die zijn er natuurlijk ook) minder groot, dat ik nu waarschijnlijk voor een normale winkel zou kiezen.

het probleem van goedkope internetwinkels is dat ze vaak grijze import verkopen uit Duitsland waarbij je, als er zich een probleem voordoet, in een trage molen kunt terecht komen.
Ik zou altijd voor een webwinkel kiezen die aleen officiele Nederlandse producten verkoopt... al is het vaak niet makkelijk om hier achter te komen.
de officiele importeurs zijn niet erg happig op Webwinkels, en proberen deze, met medewerking van normale winkels, de wind uit de zeilen te halen.
Dit kan op een positieve manier zoals die cashback actie van oa Samsung, maar meestal gaat het er minder positief aan toe.

Ik koop daarom vrijwel niets via gewone winkels, maar voor echte risicovolle aankopen zoals een LCD of Plasma scherm zal ik waarschijnlijk toch voor een normale winkel kiezen, en dat hoeft natuurlijk niet een in de buurt te zijn.
Voor normale winkels loont het vaak om ook eens buiten je eigen regio te kijken.

R Klemkerk
14-05-2008, 22:09
Dat wordt toch ook niet beweerd ?!.

Nee, dat klopt, maar er wordt wel alleen over de MM gepraat, en andere winkels niet. Er is meer leven op de wereld. ;)

Neil
15-05-2008, 16:30
Heb mijn 40" Samsung ook via internet besteld. Voornamelijk vanwege de lage prijs. Scheelde toentertijd toch al een paar honderd euro, dus dan is de keus snel gemaakt.
Heb er tot nu toe nooit problemen mee gehad, dus kan je niets over de service vertellen bij gebreken.

R Klemkerk
15-05-2008, 17:25
Heb mijn 40" Samsung ook via internet besteld. Voornamelijk vanwege de lage prijs. Scheelde toentertijd toch al een paar honderd euro, dus dan is de keus snel gemaakt.
Heb er tot nu toe nooit problemen mee gehad, dus kan je niets over de service vertellen bij gebreken.

Bij sommige merken kan dat prima net als Samsung. Deze hebben aan huis service en dit kan buiten de provider om.

Er zijn helaas zat andere merken net als sony waarbij het product bij de desbetreffende winkel moet worden aangeboden. Hiermee wordt het vaak wat lastiger, want dan moet je het product zelf versturen naar de webwinkel en zij sturen het door naar Sony, of je moet een ritje naar badhoevedorp plegen direct naar sony. :)

R Klemkerk
15-05-2008, 18:11
Expert, It's, Scheer & Foppen, Maxwell .... (6)

Juist! (6)

René Groen
23-09-2008, 20:06
Om dit topic nog even een schop onder de kont te geven: ik ben van plan een Sony TV te kopen, maar wat als je dit bij een internetwinkel doet? Komt Sony dan nog steeds aan huis om de TV na te kijken wanneer er problemen ontstaan binnen de garantieperiode? Ik begreep namelijk dat dit wel het geval was wanneer je hem in een winkel koopt, maar dat je hem zelf naar het servicecenter op moet sturen wanneer je het via een internetwinkel koopt. Iemand die me opheldering kan geven?

* Edit *

Zojuist reacties van enkele webmails, allen geven ze aan dat je ook gewoon een jaar garantie aan huis hebt, dat wordt dus bij een internetwinkel kopen.

neo123
25-09-2008, 18:59
Ik heb mijn TV ook via internet gekocht. En zo lang het goed gaat is er natuurlijk niets aan de hand. Maar inderdaad, áls er wat mis gaat is het vaak lastiger om je service en garantie te krijgen. Garantie lukt vaak nog wel via de fabrikant, als die een Nederlandse vestiging heeft. Maar dan moet je 'm daar zelf langsbrengen en ophalen. Dat kan lastig zijn. Dus als je niet mobiel bent zou ik toch liever voor een zaak in de buurt kiezen, ook al betaal je dan (flink?) wat meer.
Maar als je moet kiezen tussen een internetwinkel en een Media Markt kun je net zo goed voor een internetwinkel gaan. Zo geweldig vind ik de service van Media Markt over het algemeen niet.

Service van Media Markt is inderdaad slecht kan ik uit ervaring zeggen. Het is een leuke winkel om produkten te vergelijken maar meer ook niet.
Ik denk dat ik momenteel wel voor een webwinkel zou gaan want ik zie vaak verschillen van 200 euro of meer op televisies. Maar zoals eerder aangegeven had ik al gauw in de gaten dat het niet altijd nederlandse modellen betreft.
Zo kwam ik een site tegen waarop (voor de eerste keer ?) aangegeven werd dat er een "nederlands"model te koop was van een Samsung tv met bijbehorende garantie en een buitenlands model. Weet niet of dat inhoudt dat de garantie anders is.
Maar goed wat er hierover garantie wordt gezegd gaat volgens mij bij reguliere winkels ook niet op. Vaak dien je alsnog garantie erbij te kopen of je hebt de normale fabrieksgarantie maar die heb je bij een webwinkel ook.

PorscheHD
28-09-2008, 08:19
Ik koop vaak bij Digistreet, (zowel tv, versterker als nog wat spul) nadeel is dat je het zelf moet halen al is het ook weer een voordeel als je ziet hoe sommige bedrijven bezorgen. Lage prijs, bij problemen wordt ie opgehaald thuis echt super. Maargoed woon ook half uurtje van Beuningen af als je int noorden woont is het anders natuurlijk.

Mediamarkt is waardeloos, laatst mijn laptop van nog geen half jaar oud weggebracht, kreeg terug valschade ( was het niet ) en ze wouden het niet maken. Weg laptop van 800euro. Zelfde eens met een telefoon gehad die geen berijk had, wordt altijd zo moeilijk gedaan daar. Echt klote bende daar ga er alleen heen voor DVDs en ander spul.

neo123
28-09-2008, 17:32
Ik koop vaak bij Digistreet, (zowel tv, versterker als nog wat spul) nadeel is dat je het zelf moet halen al is het ook weer een voordeel als je ziet hoe sommige bedrijven bezorgen. Lage prijs, bij problemen wordt ie opgehaald thuis echt super. Maargoed woon ook half uurtje van Beuningen af als je int noorden woont is het anders natuurlijk.

Mediamarkt is waardeloos, laatst mijn laptop van nog geen half jaar oud weggebracht, kreeg terug valschade ( was het niet ) en ze wouden het niet maken. Weg laptop van 800euro. Zelfde eens met een telefoon gehad die geen berijk had, wordt altijd zo moeilijk gedaan daar. Echt klote bende daar ga er alleen heen voor DVDs en ander spul.

Ik ga er ook alleen heen voor dvd's heb ooit een camera daar gekocht die het na 2 maanden begaf. Ik langs media markt en ze zeiden dat ze hem op konden sturen voor onderzoek maar dat daar waarschijnlijk niks uit zou komen. En omdat ik onderzoeks kosten moest betalen van 50 euro en wellicht ook reparatiekosten ik beter een nieuw toestel kon kopen. Ik heb hem wel in laten sturen en de fabrikant heeft hem gratis gemaakt maar het gaf me erg het gevoel dat Media Markt liever heeft dat je een nieuw produkt koopt dan dat ze met je meedenken aan een oplossing.
Ik heb zelf geen (nog) geen ervaring met internetwinkels maar via kieskeurig is wel te zien wat een beetje goede en slechte winkels zijn.

PorscheHD
28-09-2008, 19:00
Ik kreeg een rekning van 60euro voor onderzoekskosten ik kon kiezen voor ophalen en 60euro onderzoekskosten of laten liggen bij hun en 60euro betalen voor het mileuvriendelijk verwerken van de laptop echt achterlijk. Je moest een briefje opsturen met de keuze, daar heb ik opgezet dat ze hem konden houden en ik niet betaal. Ben wel de laptop kwijt en als je er een hoop werk van maakt krijg je vast gelijk maar daar had ik geen zin in. Maar geen aankopen bij de mediamarkt mee voor mij.... tot nu toe niks gehoord over het niet betalen trouwens haha

Arnold van Oostrum
06-10-2008, 00:31
Hallo, vreemde vraag misschien, wil een tv kopen via plasmadiscounter.nl, alleen mijn vraag is: maakt het wat uit qua garantie/service etc als je via webwinkel koopt of via een "normale" winkel?
of zijn er mensen die positieve of negatieve ervaringen hebben met kopen via webwinkel.

alvast bedankt
Ik zal je nooit adviseren om je televisie in een webwinkel te gaan kopen. Om verschillende redenen. Domweg omdat een webwinkel geen echte winkel is waar je het scherm van je keuze kunt bekijken en of uitproberen. Ga bij een echte dealer kopen, er valt altijd over de prijs te praten. En het goedkoopste adres bij aankoop hoeft niet op de langere termijn ook daadwerkelijk het goedkoopste te zijn als je onverhoopt toch wat met je scherm krijgt.