PDA

Bekijk de volledige versie : Kabel tussen nwe LCD en DVD



Erwin P.
15-05-2008, 13:36
Hallo

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:
Ik heb een nwe LCD tv (LG). Ik wil deze tv aan de muur hangen dus heb dan te weinig ruimte voor een scart kabel aan de achterkant. Aan de zijkant van de TV heb ik nog wel aansluitingen, nl: een witte, rode en gele (tulp)stekkeraansluiting en een aansluiting voor een S-Video.Ik wil hem aansluiten op een simpele DVD speler met o.a. een scart aansluiting.

Nu heb ik een stekker gekocht met aan de ene kant een scart (voor de dvd) en aan de andere kant drie stekkers, nl. een rode, een witte en een gele S-Video. De tv herkent de DVD echter niet. Klopt dit of zou dit wel moeten lukken mbv deze stekker? Zo nee welke stekker kan ik dan het beste kopen? (Op de DVD zit naast scart ook nog een digital out, video out en audio out).

Bedankt voor het meedenken alvast

Groeten Erwin P.

hstadman
15-05-2008, 14:09
Hallo

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:
Ik heb een nwe LCD tv (LG). Ik wil deze tv aan de muur hangen dus heb dan te weinig ruimte voor een scart kabel aan de achterkant. Aan de zijkant van de TV heb ik nog wel aansluitingen, nl: een witte, rode en gele (tulp)stekkeraansluiting en een aansluiting voor een S-Video.Ik wil hem aansluiten op een simpele DVD speler met o.a. een scart aansluiting.

Nu heb ik een stekker gekocht met aan de ene kant een scart (voor de dvd) en aan de andere kant drie stekkers, nl. een rode, een witte en een gele S-Video. De tv herkent de DVD echter niet. Klopt dit of zou dit wel moeten lukken mbv deze stekker? Zo nee welke stekker kan ik dan het beste kopen? (Op de DVD zit naast scart ook nog een digital out, video out en audio out).

Bedankt voor het meedenken alvast

Groeten Erwin P.

Is die scart wel full scart dan? Het zou moeten werken namelijk. Sommige merken hebben mischien weer een iets andere pin voor geluid en beeld e.d....

Zou toch scart proberen daar dat verreweg een beter beeld geeft dan S-video. Zet je de tv wel op het goede kanaal?
Er zijn ook vrij platte scartkabels te koop.

Erwin P.
15-05-2008, 20:31
Het zou dus wel moeten werken... Het is niet zo dat de S-video ingang alleen voor S-video bestanden is...? Je kunt deze ingang dus ook voor andere apparaten gebruiken?

TV staat op het juiste kanaal en de scart is van een goed merk... Misschien dat ik anders op zoek moet gaan naar een platte scart. Iemand tips??

Groeten

hstadman
15-05-2008, 20:37
Ik dacht dat de ixos scartkabels redelijk plat waren...

deze bedoel ik:

http://www.amazon.co.uk/Profile-Fully-Wired-Scart-XHT611-150/dp/B0001B0UR6/ref=pd_sbs_ce_title_12

R Klemkerk
16-05-2008, 23:11
Philips heeft naar mijn weten ook platte scartkabels voor een leuke prijs.

Ik heb zelf een platte scartkabel van bandridge ofzo. Best prima spul voor een kleine prijs. :)