PDA

Bekijk de volledige versie : Warner: Release informatie van TBS en Alibi



Arnold van Oostrum
15-05-2008, 17:30
Warner: Release informatie van TBS en Alibi



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2995)

Sneaker
15-05-2008, 20:49
TBS lijkt me erg interessant.

Quido
15-05-2008, 21:16
Twee releases die er zeker inkomen. Wanneer wordt Kuijpers' Van God Los eens opnieuw uitgegeven met extra's?

Rogier Burghout
16-05-2008, 07:23
Wanneer wordt Kuijpers' Van God Los eens opnieuw uitgegeven met extra's?

Ik denk helaas nooit, de nederlandse dvd uitgevers zijn niet zo verschrikkelijk commercieel ingetesteld vwb re-releases....ik heb het wachten ook al opgegeven voor een fatsoenlijke release van Lek, tenminste met een DD 5.1 track, das toch niet al te veel gevraagd....

Daniël V.
16-05-2008, 08:34
Ik denk helaas nooit, de nederlandse dvd uitgevers zijn niet zo verschrikkelijk commercieel ingetesteld vwb re-releases....ik heb het wachten ook al opgegeven voor een fatsoenlijke release van Lek, tenminste met een DD 5.1 track, das toch niet al te veel gevraagd....
Is er überhaupt al eens iets van eigen bodem heruitgegeven in een mooiere/betere editie? Als iets al wordt heruitgegeven betreft het vaak gewoon hetzelfde schijfje met een iets andere cover. Nog altijd wacht ik op Siberia, die nog helemaal nooit is uitgegeven.

TBS lijkt me weer een goeie. Pieter Kuijpers heeft mij nog nooit teleurgesteld. Zijn Griezelbus heb ik dan niet gezien, maar Offscreen en Dennis P. zijn absoluut sterke films die beter verdienen dan de minimale aandacht die ze tot nog toe hebben gekregen. Van God Los is zijn bekendste, en misschien ook wel zijn sterkste tot nu toe.

Quido
16-05-2008, 10:17
Als we het dan toch over (re-)releases van Nederlandse films hebben, dan mag 8/10e van al datgene wat is uitgegeven wel opnieuw gebeuren. De kwaliteit is vaak bedroevend (op releases van A-film en releases van recente films van Warner na, en enkele uitzonderingen).

Daniël V.
16-05-2008, 11:22
Als we het dan toch over (re-)releases van Nederlandse films hebben, dan mag 8/10e van al datgene wat is uitgegeven wel opnieuw gebeuren. De kwaliteit is vaak bedroevend (op releases van A-film en releases van recente films van Warner na, en enkele uitzonderingen).
Nu je het zegt, de meeste Nederlandse films die ik zelf heb, zijn afkomstig van A-Film. Die leveren heel nette transferkwaliteit, met meestal ook leuke extra's. Verder nog wat van Universal en Warner, waarover ook niet te klagen valt.

Het is vooral RCV die het grondig verpest. Naast Lek en Van God Los ook De Tweeling en Dennis P. Mijn interesse gaat vooral uit naar nieuwere werken, en daarvan mag je toch zeker niet minder dan het hoogst haalbare verwachten (zou je denken).

De Rob Houwer - collectie schijnt op dit gebied ook nogal bedroevend te zijn. Ik heb hier zelf niks van, maar gezien de reacties/recensies...

Quido
16-05-2008, 12:01
Universal, Bridge en VFE inderdaad ook redelijk betreffende recente releases. Maar vrijwel alle films van voor 2000 die zijn uitgebracht kennen naast een vaak beroerde beeld- en geluidskwaliteit geen extra's. Qua beeld en geluid spannen vooral de releases van Bridge en DFW de kroon (Hollands Glorie en Hollands Filmgoud reeks). Ook totaal geen extra's. De Hollandsch Glorie reeks van Universal stelt helaas ook teleur. Enkel de release van Angie kent twee (verrassende) extra's.

RCV weet het zelfs met recente releases vaak nog te verpesten. De Rob Houwer filmcollectie is inderdaad teleurstellend op DVD uitgebracht. De transfers van de PV films - afkomstig van internationale bronnen - zijn gewoon goed, maar de rest is hoogstens redelijk. Maar goed, het is een bekend probleem en helaas doet niemand er wat aan. Heb er vorig jaar een kort artikeltje over geschreven: http://www.neerlandsfilmdoek.nl/NederlandseFilmklassiekers.htm

Hugo R
16-05-2008, 21:29
TBS komt er zeker in.

rvvnr1
16-05-2008, 23:17
Maar waarom Alibi wel en TBS niet op BR?? :roll:

Roy Langeveld
21-05-2008, 14:38
Van de Rob Houwer collectie heb ik Soldaat van Oranje, en dat is geloof ik gelijk de enige dvd in mijn collectie met een MONO soundtrack :shock: :-?. Volgens mij hadden de meeste bioscopen indertijd op zijn minst twee kanalen.

Van SvO is ooit een special edition met beter geluid beloofd, maar die heb ik nooit gezien. Alleen de mini-serie uitgave van SvO, Voor Koningin en Vaderland, die heeft wel 5.1 geloof ik.

En dan te bedenken dat ik ook films op dvd heb die twee keer zo oud zijn, met DTS..... Neerlandse klassiekers wacht doorgaans een triest lot op dvd. Recentere films komen er soms wel goed vanaf, zoals Zwartboek en Simon (die laatste had zelfs DTS, al moest-ie het niet van het geluid hebben).

Frank
21-05-2008, 14:46
Zwartboek heeft ook DTS.