PDA

Bekijk de volledige versie : Samsung LE46S81



DennisClaes
16-05-2008, 13:01
Mijn oog is gevallen op deze Samsung. Ik wil graag een grote (willen we dat niet allemaal? :lol: ) en ik vond 'm qua uiterlijk ook er heel goed uitzien.

Echter, de winkelier raadde me af om deze te kopen, hij zei dat het een verouderd model was en dat ik beter was was met de Panasonic th42px80. Qua grootte kan hij er nog net mee door en ik vind dat SD-card slot ook wel handig, maar kvind de tv er gewoon lelijk uit zien.

Mijn vraag: is het verschil tussen de twee tv's echt zo groot? Want al die cijfertjes en termen ... uiteindelijk, ZIE je het ook? Is er hier iemand met een Samsung LE46S81 en zijn ze er tevreden over?

Ohja, ik ben ook van plan om het scherm te gebruiken als PC-scherm, dus die picture in picture van de Samsung zou ik wel handig vinden om op de computer bezig te zijn terwijl ik tv kijk. :-) Dat SD-card slot zou ik wel missen, maar uiteindelijk, als mijn PC al aan de tv hangt, dan heeft zo'n SD-card slot nog weinig nut .... denk ik ...?

Ik kom van een analoge CRT breedbeeld tv, dus ik heb nog geen ervaring met LCD's of plasma's.

R Klemkerk
16-05-2008, 13:54
De S81 is inderdaad een wat ouder model, en gebruikt een matig paneel.

Het zwart in die TV is ronduit slecht en uit zich vaak in een blauwe waas. Persoonlijk ben ik het met de verkoper eens. De nieuwe serie van Samsung is al een stuk verbeterd waardoor zwart ook meer zwart is. Panasonic is erg betrouwbaar en heb eigenlijk nog nooit ontevreden mensen gezien, met een Panasonic.

Er zijn veel meer TV's op de markt, dus ik zou niet meteen een keuze proberen te maken tussen 2 tv's die het voor jou misschien allemaal net niet zijn.