PDA

Bekijk de volledige versie : 32" of 37"



Bobslee
16-05-2008, 20:34
Ik wil een nieuwe LCD tv anschaffen. Ik heb nu nog een 26'' Philips tv. De lcd die ik uitgezocht heb is de 32PFL9632, maar nu vraag ik me af of de 37PFL9632 niet verstandiger is om aan te schaffen. De kijkafstand is 2.75 meter.

Graag jullie advies!

R Klemkerk
16-05-2008, 21:22
Kijk je er veel tv op , of hij is bedoeld om hoofdzakelijk film op te kijken?

Met analoog tv is 37" wel groot voor deze kijkafstand. De opbouw van het beeld is dan beter zichtbaar. BIj digitaal tv wordt dit verschil kleiner.

Bobslee
16-05-2008, 22:29
Ik kijk hoofdzakelijk televisie.

Roger Weerts
16-05-2008, 22:38
Voor 2,75 Meter kun je een 37" MAKKELIJK hebben.

En in alle gevallen is een digitale tuner aan te bevelen.

MvG BillyGates.

R Klemkerk
16-05-2008, 22:43
Voor 2,75 Meter kun je een 37" MAKKELIJK hebben.

En in alle gevallen is een digitale tuner aan te bevelen.
MvG BillyGates.

Ik zit er zelf ook 2,5 meter vanaf, van mijn 37" en mij bevalt het prima. Ik heb analoog, maar wel een Plasma (dat scheelt ook iets qua tv kwaliteit), maar het is lastig om te zeggen of het gaat passen.

Toevallig had ik vandaag mensen in de winkel staan die een 37"op 3 meter veels te groot vonden toen ze het thuis hadden staan. Dus dat is voor iedereen toch weer anders

Een ideetje om te kijken of het goed voor je is, is om een stuk karton uit te knippen, en te kijken of het goed is, of dat jij het te groot vind.

Groter is immers niet altijd beter.

Roger Weerts
16-05-2008, 23:30
Ik zit er zelf ook 2,5 meter vanaf, van mijn 37" en mij bevalt het prima. Ik heb analoog, maar wel een Plasma (dat scheelt ook iets qua tv kwaliteit), maar het is lastig om te zeggen of het gaat passen.

Toevallig had ik vandaag mensen in de winkel staan die een 37"op 3 meter veels te groot vonden toen ze het thuis hadden staan. Dus dat is voor iedereen toch weer anders

Een ideetje om te kijken of het goed voor je is, is om een stuk karton uit te knippen, en te kijken of het goed is, of dat jij het te groot vind.

Groter is immers niet altijd beter.

Mijn advies : Te groot ga je niet zo snel, te klein wel ......... (In elk geval als je een filmliefhebber zou gaan worden ;) )

Horde mensen de me voor gek verklaarde toen ik onze eerste platte scherm kocht dat 50 inch (127 cm) is. Kijkafstand 3,5 Meter.

Nu ze eens zijn komen kijken en het met eigen ogen zien vinden ze het schitterend en het MAKKELIJK kunnen.

Het went heeeeeel snel (in het begin heb je elke avond zoiets van, wauwwwww) Nu een dik jaar later mocht er wat ons betreft ook een 60 inch hangen.

En een stuk karton zal je hooguit vertellen of het aan je muur gaat passen. De beleving zal ie echt niet simuleren. En hoewel het wellicht vreemd klinkt, in een winkel vindt ik onze maat scherm groter lijken dan thuis (hoewel je het tegenovergestelde zou verwachten vanwege de grotere ruimte in een winkel)

Koop wat je denkt dat bij je past qua budget en praktisch gezien.

Wil je optimaal van hd-dvd/Blu-Ray genieten of gaan genieten zul je toch bepaalde regels in acht moeten nemen.

Succes BG.

Frank K.
17-05-2008, 00:05
ik heb een tijdje terug een 32" tv gekocht ervan uitgaande dat hij groot genoeg zou zijn. het valt me nu toch tegen en wil ik groter. ik zou zeker voor de 37" gaan.

Neil
17-05-2008, 02:18
37" inderdaad.

Size does matter :grin:

Frenkel
17-05-2008, 07:01
Ik kan hier aleen in mee gaan.
37" is goed te doen met huidige Digitale TV (zeker nemen als je dit nog niet hebt) en DVD, en een must voor HD.
Het probleem is dat bij vele even de paniek toe slaat als ze het toestel voor het eerst bij hun thuis hebben staan, en het beeld erg groot overkomt ten opzichten van hun oude TV.
Maar dit is, zoals eerder gezegt, gewoon even wennen....en dat gaat meestal erg snel.

R Klemkerk
17-05-2008, 18:30
Mijn advies : Te groot ga je niet zo snel, te klein wel ......... (In elk geval als je een filmliefhebber zou gaan worden ;) )

Horde mensen de me voor gek verklaarde toen ik onze eerste platte scherm kocht dat 50 inch (127 cm) is. Kijkafstand 3,5 Meter.

Nu ze eens zijn komen kijken en het met eigen ogen zien vinden ze het schitterend en het MAKKELIJK kunnen.

Het went heeeeeel snel (in het begin heb je elke avond zoiets van, wauwwwww) Nu een dik jaar later mocht er wat ons betreft ook een 60 inch hangen.

En een stuk karton zal je hooguit vertellen of het aan je muur gaat passen. De beleving zal ie echt niet simuleren. En hoewel het wellicht vreemd klinkt, in een winkel vindt ik onze maat scherm groter lijken dan thuis (hoewel je het tegenovergestelde zou verwachten vanwege de grotere ruimte in een winkel)

Koop wat je denkt dat bij je past qua budget en praktisch gezien.

Wil je optimaal van hd-dvd/Blu-Ray genieten of gaan genieten zul je toch bepaalde regels in acht moeten nemen.

Succes BG.

Ik verkoop TV's, en wat ik vertelde is op basis van mijn ervaring die ik heb opgedaan. ;). Maar dat is voor iedereen weer anders, want iedereen heeft een andere perceptie. Maar als het hoofdzakelijk voor TV kijken gebruikt wordt, zou ik zeker niet te groot gaan. Voor film zou ik juist wel lekker groot gaan.

Een 37" is best een beschaafde maat en zeker niet te groot mits je goede digitale tv kiest (Geen KPN Digitenne) ;)

R Klemkerk
17-05-2008, 18:31
Ik kan hier aleen in mee gaan.
37" is goed te doen met huidige Digitale TV (zeker nemen als je dit nog niet hebt) en DVD, en een must voor HD.
Het probleem is dat bij vele even de paniek toe slaat als ze het toestel voor het eerst bij hun thuis hebben staan, en het beeld erg groot overkomt ten opzichten van hun oude TV.
Maar dit is, zoals eerder gezegt, gewoon even wennen....en dat gaat meestal erg snel.

Juist! 2 dagen wennen, en je wilt niets anders meer denk ik ;)

Wesley.Mulder
17-05-2008, 21:54
Waarom ga je voor de 37pfl9632 en niet voor zijn opvolger de 37pfl9603 ?

De belangrijkste verschillen tussen de 2 (afgezien van de prijs) zijn :

(nieuwe model 37pfl9603)

Contrast hoger
Betere kleurverwerking (meer kleuren)
AmbiLight Spectra 2
Responstijd (2ms)Verder zit er ook verschil in de aansluitingen, want het nieuwe model heeft 1 HDMI (4 totaal) en een VGA(PC) aansluiting wat niet op de 37pfl9632 zit.

Ik weet niet in welk gebied je woont, maar als dat in het gebied van wat nu Ziggo gaat heten woont, loopt daar een actie.

De digitale HD decoder (€249) en het starterskitje (€29,95) zitten nu in een actie pakket voor €199 voor het totale pakket (moet je nog wel een goede antenne en HDMI kabel bij hebben)

Bobslee
18-05-2008, 20:44
Ik ben eruit, heb ook nog even bij de buren gekeken en ga toch voor de 32"lcd. Nu zat ik nog even te kijken naar de opvolger van de 9632, de 9603. Heb ik het goed dat dat de opvolger geen betere eigenschappen heeft...

Graag hoor ik van jullie, zodat ik een goede keus maak!

R Klemkerk
18-05-2008, 21:13
De 9603 is op dit moment naar mijn mening de beste LCD tv die je kunt kopen. :)

Wesley.Mulder
18-05-2008, 21:17
Wat ik ook al zei bij de 37" telt ook voor de 32"

Contrast hoger
Betere kleurverwerking (meer kleuren)
AmbiLight Spectra 2
Extra HDMI + VGA aansluitingHet oude model is 100Hz, nieuwe is dat niet. Verder was de response tijd van het oude model 3ms en het nieuwe model heeft 4ms response tijd

Wat ik niet zeker weet maar volgens mij is ondersteund het oude model geen 24p en het nieuwe model wel.

Veel succes bij je keuze !

Wesley.Mulder
18-05-2008, 21:18
De 9603 is op dit moment naar mijn mening de beste LCD tv die je kunt kopen. :)


Hier ben ik het mee eens !!!

Neil
18-05-2008, 21:26
Graag hoor ik van jullie, zodat ik een goede keus maak!

Tja, iedereen in dit topic raad je een 37" aan, en dan toch voor een 32" gaan :lol:

mark_a
18-05-2008, 23:16
Ik denk dat je er spijt van ga krijgen een 32". Zit op die afstand met digitale tv met een 42" scherm. Maar veel succes