PDA

Bekijk de volledige versie : TV's in winkel, veel lcd, weinig plasma



noahjazz
17-05-2008, 09:25
Hallo allemaal,

Hierbij mijn eerste post op dit nuttige forum voor iemand die op het punt staat een plasma aan te schaffen.

Ben gisteren naar de Media Markt geweest en even rondgekeken. Werd bijna gaar door de hoeveelheid tv's die ze daar hebben op gehangen, zucht. Wat me direct opviel is dat er 80% LCD staat, en maar weinig Plasma. Weten jullie hoe dit komt? Ik wil nml. zelf een 42" scherm kopen, voor o.a. de EK uiteraard, maar had duidelijk minder keuze. Ik dacht aan een LG PG6000. Kennen jullie die? Ik vond het super beeld.

Robin

noahjazz
18-05-2008, 06:56
Ik ben me nu verder in het verdiepen in die LG PG6000 en hij komt toch overal wel goed uit de test, vooral voor films. Alleen als ik naar de prijs kijk tussen winkels en online shops (ook onderling), scheelt dat echt tot dik 350 euro. Zo rekent Azerty 831 euro en Misco 1188 euro. Zou het zo zijn dat de sites niet goed geactualiseerd worden?

Mr_Parker
19-05-2008, 15:16
Er zijn nog maar weinig merken die Plasma schermen voeren ivt LCD. Dit zorgt ervoor dat in winkels dus inv erhouding meer lcd dan plasma schermen hangen.

Daanraast wordt door de fabrikanten voor 42" steeds vaker LCD gekozen ipv Plasma. Grotendeels ivm de kosten. Mensen willen op dat formaat graag oa Full HD. Dat kan met Plasma wel, maar de prijs is dan niet echt meer concurerend met LCD, en de klant lijkt niet zo zeer naar de beeldkwaliteit te kijken maar meer naar de prijs.

Gerco Stuivenberg
19-05-2008, 21:42
Er zijn nog maar weinig merken die Plasma schermen voeren ivt LCD. Dit zorgt ervoor dat in winkels dus inv erhouding meer lcd dan plasma schermen hangen.

Daanraast wordt door de fabrikanten voor 42" steeds vaker LCD gekozen ipv Plasma. Grotendeels ivm de kosten. Mensen willen op dat formaat graag oa Full HD. Dat kan met Plasma wel, maar de prijs is dan niet echt meer concurerend met LCD, en de klant lijkt niet zo zeer naar de beeldkwaliteit te kijken maar meer naar de prijs.
Vergeet ook niet dat het beeld van een LCD ook steeds meer op dat van een plasma gaat lijken. Kijk maar naar het contrast en de reaktiesnelheid.

PCMSCHOUTEN
20-05-2008, 09:05
Nog steeds haalt GEEN enkele lcd het qua kleur echtheid,diepte en natuurlijk beeld het
bij een goed afgsteld plasma scherm.

Het is net als bij VHS,SA-CD en andere is het zo dat NIET het beste systeem prevaleert maar wat de producenten het meeste doekoe oplevert.

Qua productie kosten kost het maken van een 50"lcd t.o.v. een 50"plasma bijna de helft.

De prijs is echter NIET de helft dus ............

Bij het vertouwen op je eigen ogen zul je zien dat plasma nog altijd veel mooier is.

Dit jaar ga ik weer een nieuwe plasma kopen nadat de philips mij 3.5 jaar teverden gehouden heeft.

Even naar lcd gekeken maar man wat een "digitaal beeld".Leuk voor foto,s maar mij gaat het om dvd/blu-ray/ps3 games

noahjazz
20-05-2008, 09:36
Dit jaar ga ik weer een nieuwe plasma kopen nadat de philips mij 3.5 jaar teverden gehouden heeft.




Al enig idee waat het gaat worden? De LG PG6000 al gezien? Veel goede reviews overgelezen. Ik denk dat dit hem voor mij gaat worden.....

Mr_Parker
20-05-2008, 09:45
Nog steeds haalt GEEN enkele lcd het qua kleur echtheid,diepte en natuurlijk beeld het
bij een goed afgsteld plasma scherm.

Mede vandaar dat ik nog steeds naar een crt staar.

DVDProfilersFilmgek
21-05-2008, 06:16
Mede vandaar dat ik nog steeds naar een crt staar.

Het wordt dus echt tijd voor een mooie grote plasma;)

Van Dale:

sta·ren
onovergankelijk werkwoord; staarde, heeft gestaard

de ogen onbeweeglijk op een bepaald punt gericht houden zonder
iets te zien

Met een Plasma ga je weer kijken, denk dat je je CRT nu wel zat bent, je ziet immers niets:roll: :bier:

Mr_Parker
21-05-2008, 07:14
...
Met een Plasma ga je weer kijken, denk dat je je CRT nu wel zat bent, je ziet immers niets:roll: :bier:

Misschien eerst eens langs bij mijn opticiën om mijn bril te laten controleren... :lol: