PDA

Bekijk de volledige versie : Advies voor aankoop recorder



Martin van Tuijl
19-05-2008, 01:11
De vraag is simpel, ik wil een HD DVD recorder aanschaffen en zit me er een beetje in te verdiepen, maar wat aanwijzingen in de goede richting zijn welkom. De enigste eis is een zo hoog mogelijke kwaliteit voor de opnames (via digitale tv), blu-ray uitgesloten voorlopig. Tips en links worden zeer op prijs gesteld :bier:

Marcellow
19-05-2008, 10:23
Bestaan er wel HD DVD recorders? Lijkt mij niet, omdat de stekker ook uit HD DVD getrokken is...

Wellicht bedoel je een recorder met HDD?

Mr_Parker
19-05-2008, 13:56
Als je met een zo hoog mogelijke kwaliteit digitale tv van de kabel (DVB-C) wil opnemen zul je moeten keizen voor een van de PVR decoders van je kabelaar.
Alleen deze nemen het ruwe, onbewerkte signaal op. Nadeel is wel dat deze niet over een dvd-brander beschikken. Sommige beschikken wel over een netwerk of usb verbinding via welke het opgenome als nog naar een pc gestuurd kan worden.
Een losse hdd / dvd-recoder kan je digitale signaal alleen via Scart aan, en dan is het dus niet meer digitaal. Vervolgens zet je recoder het weer terug om naar digitaal. Je verliest dus info. Zelf ben ik over deze laatste methode wel goed te spreken. Ik kies meestal voor de optie om 2 uur op 1 disc op te nemen, Philips heeft geen vbr zover mij bekend. Je kunt er ook voor kiezen om 1 uur op 1 disc te zetten, maar later omzetten is bij de meeste recoders niet mogelijk. Dus als je dan een film wil branden van de hdd naar een dvd heb je dan een dual layer nodig, of als de film langer is dan 2 uur als nog 2 discs. Dit vind ik niet praktisch en de kwaliteit van 2 uur op 1 single layer is al hartestikke goed voor mij.

Let er wel op, neem je met een losse recoder digitale tv op kun je via die decoder niet naar iets anders kijken. Wil je dit wel heb je dus zo'n pvr nodig.

DVDProfilersFilmgek
19-05-2008, 14:01
De vraag is simpel, ik wil een HD DVD recorder aanschaffen en zit me er een beetje in te verdiepen, maar wat aanwijzingen in de goede richting zijn welkom. De enigste eis is een zo hoog mogelijke kwaliteit voor de opnames (via digitale tv), blu-ray uitgesloten voorlopig. Tips en links worden zeer op prijs gesteld :bier:

Wat mag het max kosten?

Nog een voorkeur voor Pana of Pio?

Hoe ontvang je digitale TV en wie is je aanbieder?

Martin van Tuijl
19-05-2008, 14:59
Als je met een zo hoog mogelijke kwaliteit digitale tv van de kabel (DVB-C) wil opnemen zul je moeten keizen voor een van de PVR decoders van je kabelaar.
Alleen deze nemen het ruwe, onbewerkte signaal op. Nadeel is wel dat deze niet over een dvd-brander beschikken. Sommige beschikken wel over een netwerk of usb verbinding via welke het opgenome als nog naar een pc gestuurd kan worden.
Een losse hdd / dvd-recoder kan je digitale signaal alleen via Scart aan, en dan is het dus niet meer digitaal. Vervolgens zet je recoder het weer terug om naar digitaal. Je verliest dus info. Zelf ben ik over deze laatste methode wel goed te spreken. Ik kies meestal voor de optie om 2 uur op 1 disc op te nemen, Philips heeft geen vbr zover mij bekend. Je kunt er ook voor kiezen om 1 uur op 1 disc te zetten, maar later omzetten is bij de meeste recoders niet mogelijk. Dus als je dan een film wil branden van de hdd naar een dvd heb je dan een dual layer nodig, of als de film langer is dan 2 uur als nog 2 discs. Dit vind ik niet praktisch en de kwaliteit van 2 uur op 1 single layer is al hartestikke goed voor mij.

Let er wel op, neem je met een losse recoder digitale tv op kun je via die decoder niet naar iets anders kijken. Wil je dit wel heb je dus zo'n pvr nodig.Thanks. Dat laatste is idd een probleempje, is dat niet te omzeilen?

Martin van Tuijl
19-05-2008, 15:03
Wat mag het max kosten?

Nog een voorkeur voor Pana of Pio?

Hoe ontvang je digitale TV en wie is je aanbieder?Merk en prijs is niet heel erg belangrijk, moet gewoon goed zijn. Ik heb HDTV-DVR via UPC..

Mr_Parker
19-05-2008, 15:39
Is de DVR niet al een recoder?

Martin van Tuijl
19-05-2008, 15:44
Is de DVR niet al een recoder?Ja. Maar het punt is dat ik programma's ook wil bewaren op DVD :wink:

Mr_Parker
19-05-2008, 16:10
De reden waarom ik laatst juist gekozen had voor een losse dvdr.
Nu heb je inderdaad het "probleem" dat als je het opgenomene alsnog wil opnemen op dvd dat je het moet afspelen en dan 1 op 1 moet opnemen op dvd.

Wellicht is het mogelijk, ik ken het apparaat niet, om via (aannemende dat er meerdere uitgangen zijn) een uitgang een ander beeld te sturen dan via de ander. Je zou dan wel A kunnen opnemen en B kunnen kijken.
Het nadeel kan echter zijn dat 1 van beide uitgangen dan een lagere kwaliteit heeft. Bij veel decoders is het zo dat een scart uitgang RGB uit kan maar de ander niet. Ook bij de Samsung HD decoder van ziggo is het zo dat bij gebruik van HDMI de scart wel werkt, maar niet met RGB. Daarnaast beschikt die decoder maar over 1 tuner en kan dus maar een zender tegelijk aan.
Zoals al gezegd ben ik niet bekend met de UPC HD DVR decoder (zit zelf in het Ziggo gebied). Is er ergens een online handleiding van de decoder te vinden?

Martin van Tuijl
19-05-2008, 16:52
Documentatie kan ik online niet vinden (Philips dcr8111/03). Volgens de handleiding is het idd mogelijk via scart een recorder aan te sluiten maar dan blijft het probleem van kijken en opnemen? Hier (http://www.hwsw.hu/kepek/hirek/2008/03/upc/back.jpg) een foto van de achterkant voor wat het waard is...

Mr_Parker
19-05-2008, 17:46
Puur uit eigen intresse zou ik je al willen helpen maar zonder handleiding of enige eigen ervaring kan ik dat helaas niet. Misschien iemand anders die wel eigen ervaring met deze decoder heeft.

Misschien dat ze je op forum (http://www.chelloo.com/upc/) verder kunnen helpen. Gaat nl. specifiek over diensten van UPC.