PDA

Bekijk de volledige versie : Samsung LE40A656 vs. Toshiba 40ZF355D



RJI
19-05-2008, 08:38
Ik zit met een probleem, ik heb op dit moment twee tv's op het oog:
- Toshiba 40ZF355D
- Samsung LE40A656

Ik heb beide zien spelen en was zeer onder de indruk.
De prijzen zijn ongeveer gelijk, rond 1700 euro en ze zijn beide full HD, 100hz en 24p.
Dit laatste zijn toch wel vereisten voor me.

Over de Samsung lees ik lovende recensies, maar de Tosh heeft Onkyo speakers in zijn voordeel.

Kan iemand mij nog tips geven welke ik mee kan laten dingen bij mijn keuze?

Gerco Stuivenberg
19-05-2008, 22:02
Het beeld van een Samsung is analytischer dan dat van een Toshiba. Bij een goede bron zal een Samsung de details beter laten zien.

Het geluid van de TV is vaak afgestemd op de luidsprekers van het toestel en heeft vaak dezelfde eigenschappen als het beeld. Vaak bepaalt de plaats van de luidsprekers in het toestel hoe goed de weergave is. ;)

apojapo
20-05-2008, 20:20
Het beeld van een Samsung is analytischer dan dat van een Toshiba. Bij een goede bron zal een Samsung de details beter laten zien.

Het geluid van de TV is vaak afgestemd op de luidsprekers van het toestel en heeft vaak dezelfde eigenschappen als het beeld. Vaak bepaalt de plaats van de luidsprekers in het toestel hoe goed de weergave is. ;)

Je hebt een samsung tv en een samsung tv natuurlijk. Dat geldt voor elk merk. Beiden tv's horen bij de top lcd's en daar moet je vooral naar kijken. Toshiba maakt de beste lcd's op basis van de beoordelingen van de vakbladen. Ook dat wil overigens niet zeggen dat elke toshiba de beste prijs/kwaliteit heeft. Ik zou wat recensies lezen voor beiden types. De 355d staat bekend om zijn, voor lcd begrippen, perfecte zwartwaardes en het prachtige design; beeld/tv oppervlak is ongeveer 97%. Dynamisch contrast is overigens 30.000 (40 inch iig).

Een review: http://www.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.areadvd.de%2Fhardware %2F2007%2Ftoshiba_46zf355d_1.shtml&langpair=de|en&hl=en&ie=UTF8

Je merkt het al, mij is vooral de 355d bekend. De 40inch versie is echter al een stuk goedkoper. http://www.kieskeurig.nl/product/search/queryprices?qcode=0&q=40zf355d&pcode=0&gq=40zf355d

KILLER
26-05-2008, 00:32
Kun je een LCD-tv aansluiten op je pc om te internetten enzo?
En hoe ziet dat eruit, niet om aante zien met veel rafelende letters, of valt dat wel mee?

RJI
26-05-2008, 10:38
Nou het wordt de Samsung LE40A656.
Morgen waarschijnlijk bestellen.

Valderama
27-05-2008, 22:13
Ik ben zelf ook zeer geinteresseerd in de Samsung LE40A656. Lees op vele verschillende plekken dat je voor dat geld zo goed als niet beter kunt...

Vraag me af hoe men er hier over denkt? En aan TS-er, ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen zodra je deze tv binnen hebt!

RJI
27-05-2008, 22:25
Hij is besteld, waarschijnlijk komt hij vrijdag binnen.
Vandaag ook nog n Harmony One gekocht en nog kabels e.d.
Weer een goede klantenavond gehad bij BCC

Sicco
28-05-2008, 16:50
Ik ben altijd wel benieuwd hoe het nou zit met die reactietijd. Hoe laag moet deze zijn om er helemaal geen last van te hebben? Ik ben zelf meer geinteresseerd in een maatje groter (47 of 50) maar ben erg benieuwd naar je bevindingen!

Valderama
04-06-2008, 22:27
Is de tv inmiddels binnen en kun je ons laten weten hoe tevreden je er mee bent?

RJI
05-06-2008, 23:24
We hebben hem vandaag een week en ik moet zeggen dat het paneel naar mijn gevoel nu los begint te komen. De kwaliteit van gewone kabeltv valt al niet tegen, beter dan ik verwacht had. Maar de digitale tv ziet er beter uit. Ik zal morge eens een HD-dvd erop draaien en kijken hoe me dat bevalt.

Ik ben tot nu toe te spreken over het scherm, mooie zwartkleuren, af en toe iets te rood. Maar daarbij moet ik zeggen dat ik nog geen goede intstellingen gezocht heb.

Sicco
08-06-2008, 15:47
laat hem vooral ook calibreren na een tijdje. kost even wat maar doet werkelijk waar wonderen voor de beeldkwaliteit!

ZzemutaHh
09-06-2008, 13:04
De Samsung heeft een GLIMMEND scherm, net zoals een ouderwetse TV. Da's vrij uitzonderlijk voor een LCD-scherm, dus houd er rekening mee. Voor mij is het een reden deze TV niet te nemen.
Er is het meer in het leven dan 'reactietijd'. Waar het om gaat is of je schokkende beelden krijgt bij snelle bewegingen en, als die TV truuks uithaalt omdat te voorkomen, wat daar dan weer de nadelen van zijn. De reactietijd zegt daar eigenlijk helemaal niks over.
De Samsung is recentelijk uitgebreid getest op de formidabele site http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/
Veel donateurs daar hebben gestemd voor een test van de 40ZF355D ( ik ook) dus hopelijk komt die binnenkort ook aan bod.

flippie
10-08-2008, 07:30
Misschien een wat late reactie maar ik heb zelf de 52" uitvoering van deze samsung LCD en ben er meer da super tevreden mee. Mijn vrouw heeft ook wel wat aan de kleur
instellingen gedaan (zij heeft meer geduld dan ik) en het beeld is perfect. Ik ga hem over een tijdje wel een keer laten calibreren al was het maar om te kijken of mijn vrouw het op het oog goed heeft gedaan. Inderdaad lijkt het wel of zo'n LCD scherm even een paar dagen tijd nodig heeft om optimaal te presteren. De eerste dagen hadden we zoiets van Hmmmm.maar nu na een paar weken helemaal niet meer. Ik kijk wel voornamelijk Digitale TV en veel HD films via mijn Network Media Tank