PDA

Bekijk de volledige versie : Panasonic TH-42PV70



Wazige
22-05-2008, 18:41
Ik heb nu een tijdje deze plasma tv, en vroeg me af of iemand met de instellingen heeft zitten "spelen" , en nu beter beeld heeft door de nieuwe instellingen.
En of degene die instellingen wil vertellen natuurlijk.

Ik zit er ongeveer 3 meter vanaf, en licht inval is minimaal.

BrianB
23-05-2008, 14:24
Zelf met de instellingen spelen lijkt me niet verstandig, voor je het weet is je televisie verpest. Als je het echt goed wilt doen, kun je hem beter door een professioneel laten calibreren. Kijk anders even op HTForum.nl.

DVDProfilersFilmgek
24-05-2008, 15:37
Ik heb nu een tijdje deze plasma tv, en vroeg me af of iemand met de instellingen heeft zitten "spelen" , en nu beter beeld heeft door de nieuwe instellingen.
En of degene die instellingen wil vertellen natuurlijk.

Ik zit er ongeveer 3 meter vanaf, en licht inval is minimaal.

Zoals de meeste moderne TV's heeft ook jouw TV een aantal voorgeprogrammeerde standen en hij heeft waarschijnlijk ook een stand waar je zelf je voorkeuren op kwijt kunt.

Er zijn schijfjes te koop waarmee je zelf je TV kunt instellen, je krijgt dan wat testbeeldjes etc etc te zien waarmee je je TV kunt instellen. Mocht je soms bang zijn, schrijf dan eerst de standen op zoals hij staat en daarna kun je dan zelf na hartelust je eigen voorkeur instellen. Zo houd in persoonlijk niet zo van overdreven/teveel kleur en ook niet van 'warme" tinten.

Het kan echt geen kwaad om zelf wat te experimenteren met de instellingen, zoveel mensen, zoveel wensen. Bij plasmaschermen moet je wel uitkijken dat je hem niet overdreven helder instelt, dat kan de levensduur enigzins verkorten, overdreven instellingen zijn altijd af te raden, maar je kunt met wat proberen je TV wel een heel stuk persoonlijker maken. Heb zelf 3 standen op de TV, Demo, Standaard en gebruiker. De Demo stand is geschikt voor de wat kleurloze matige software die wel een opkikker kan gebruiken. De standaard is bij mij over het algemeen het meest in gebruik, maar er zijn films die wel heel erg overdrijven met kleuren en andere instellingen, hier voldoet de stand zoals ik hem zelf heb ingeregeld heel goed.

Zeker als je met beleid je instellingen maakt, kun je niets "verpesten" maar wel verbeteren naar je eigen smaak, die instelmogelijkheden zitten er niet voor niets op.:bier:

Marcel Hoeve
02-07-2008, 19:25
Ik heb nu een tijdje deze plasma tv, en vroeg me af of iemand met de instellingen heeft zitten "spelen" , en nu beter beeld heeft door de nieuwe instellingen.
En of degene die instellingen wil vertellen natuurlijk.

Ik zit er ongeveer 3 meter vanaf, en licht inval is minimaal.

Ik heb mijn Panasonic plasma nu bijna een jaar en in het begin ben ik ook regelmatig met de instellingen aan de gang geweest. Ik ben daar op een gegeven moment mee opgehouden omdat de kwaliteit van het bronmateriaal vaak zo sterk wisselt dat je wel aan de gang kunt blijven. En dan heb ik het over scherpte, kleurweergave, huidtinten e.d.

Mijn favoriete instelling die voor mij in de meeste gevallen (dus zowel bij TV-uitzendingen als bij het bekijken van DVD's) het mooiste (lees: meest natuurlijke) beeld geeft is:

Beeldinstelling: Cinema
Kontrast: 65%
Helderheid: 40%
Kleur: 50%
Scherpte: 65%
Kleurtemp. Koel
Kleurbeheer: Uit
P-NR: Uit
MPEG-NR: Uit

Maar ja, dat is mijn favoriete instelling. Je hoeft dus helemaal niet in het service menu te gaan om toch een mooi plaatje te krijgen. Ik ben er in ieder geval dik tevreden over. Bovendien heb ik gemerkt dat in de loop der tijd het beeld steeds mooier wordt.
Enne.... goede kwaliteit kabels gebruiken! Maar dat spreekt voor zich.

Arnold van Oostrum
08-07-2008, 12:41
Mijn favoriete instelling die voor mij in de meeste gevallen (dus zowel bij TV-uitzendingen als bij het bekijken van DVD's) het mooiste (lees: meest natuurlijke) beeld geeft is:
....

Maar ja, dat is mijn favoriete instelling. Je hoeft dus helemaal niet in het service menu te gaan om toch een mooi plaatje te krijgen. Ik ben er in ieder geval dik tevreden over. Bovendien heb ik gemerkt dat in de loop der tijd het beeld steeds mooier wordt.
Enne.... goede kwaliteit kabels gebruiken! Maar dat spreekt voor zich.
De instellingen zoals jij die gebruikt geven GEEN "meest natuurlijk beeld".
Je kunt nooit een goed afgesteld scherm krijgen aan de hand van gewone beelden (tv/dvd). Op z'n minst heb je een DVD met testschermen nodig. Nog beter, je laat een ISF kalibratie doen. Met een ISF kalibratie wordt je scherm met behulp van professionele meetapparatuur afgesteld op een internationale norm. Pas dan heb je echt een "natuurlijk ogend beeld" en is het beeld van films e.d. zoals ze door de regisseur bedoeld zijn. Ik ben ISF gecertificeerd en kan je scherm met professionele meetapparatuur afstellen. PM me maar als je interesse hebt.

Cor van S.
11-07-2008, 17:10
De instellingen zoals jij die gebruikt geven GEEN "meest natuurlijk beeld".
Je kunt nooit een goed afgesteld scherm krijgen aan de hand van gewone beelden (tv/dvd). Op z'n minst heb je een DVD met testschermen nodig. Nog beter, je laat een ISF kalibratie doen. Met een ISF kalibratie wordt je scherm met behulp van professionele meetapparatuur afgesteld op een internationale norm. Pas dan heb je echt een "natuurlijk ogend beeld" en is het beeld van films e.d. zoals ze door de regisseur bedoeld zijn. Ik ben ISF gecertificeerd en kan je scherm met professionele meetapparatuur afstellen. PM me maar als je interesse hebt.

Hij zegt volgens mij dat het zijn favorieten instellingen zijn. Dat wil zeggen dat het voor hem ook het natuurlijkst oogt. Hoe kun je nu iemand zijn mening over dat iets natuurlijk oogt bekritiseren. In mijn ogen nogal vreemd.

In theorie ben ik het wel eens met je dat je dit het beste professioneel kan laten doen.

Arnold van Oostrum
11-07-2008, 22:34
Hij zegt volgens mij dat het zijn favorieten instellingen zijn. Dat wil zeggen dat het voor hem ook het natuurlijkst oogt. Hoe kun je nu iemand zijn mening over dat iets natuurlijk oogt bekritiseren. In mijn ogen nogal vreemd.

In theorie ben ik het wel eens met je dat je dit het beste professioneel kan laten doen.
De beeldinstelling KOEL, die gebruikt wordt, is alles behalve natuurlijk, omdat het aandeel blauw hierin veel te hoog is. Het totale beeld oogt hierdoor dus veel te blauw.
Nu is het zo dat we gewend raken aan wat we zien en dat als 'natuurlijk' gaan beschouwen. Na een kalibratie zal in zo'n geval dan ook de eerste reactie zijn dat het beeld te rood is, omdat men al die tijd naar een te blauw beeld heeft gekeken. Het vergt dan enige tijd van gewenning. Daarbij geldt, als je nog nooit het beeld gezien hebt, zoals het hoort te zijn, je ook niet weet wat je mist. Maar als je het eenmaal gezien hebt, besef je wat je gemist hebt.