PDA

Bekijk de volledige versie : Samsung LE40N86B



bjorn32
25-05-2008, 11:12
Hallo beste mensen,

Wij hebben vorig jaar de Full HD LE40N86B gekocht van Samsung,in eerste instantie een geweldige tv,maar achteraf heb ik er erg veel spijt van.
Ik zal uitleggen waarom spijt van de aanschaf van deze tv:

Het beeld is niet mooi helder maar flets te noemen en kleuren ogen onnatuurlijk(met name huidskleur)
Als ik kort bij de tv sta is het beeld erg onzuiver(ook bij digitale televisie en zelfs bij Bleu Ray dvd is het beeld van dichtbij blokkerig en helemaal niet zuiver)
Als ik functies als digitaal contrast gebruik lijkt het beeld zelfs slechter en korreliger to worden dan als ik zulke functies niet gebruik.
Ook bij snel bewegend beeld word het beeld wazig(niet overdreven maar subtiel,waardoor het storend is om naar te kijken)

Het enige wanneer de tv enigszins goed beeld heeft is als ik er PS3 spellen op speel.
Kortom,een miskoop van de bovenste plank.

Mijn vraag is nu kan het zijn dat ze me een defecte tv hebben geleverd of staat deze LCD zowieso al slecht aangeschreven?
Ik heb er bijna 2000 euro voor moeten neertellen dus das erg veel geld voor een tv waar je niet tevreden over bent!!

Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met deze tv?
Reageer dan aub hier,alvast bedankt voor jullie reacties!

Cor H.
25-05-2008, 13:44
Ik heb zelf ook rond die tijd een LCD aangeschaft en heb toe veel vergeleken. Ik vond het beeld van de Samsungs altijd al "minder" dan van de andere schermen. Ze deden me telkens denken aan een computer LCD (vandaar misschien ook de beter weergave van games) ipv een tv, wara ik toch iets warmer en diversiteit van verwacht.

KILLER
25-05-2008, 19:39
heel interessant. Op tweakerws bv. komen de samsungs altijd goed uit de tests en dus ben ik zelf gaan kijken bij de block in purmerend. De kleuren ogen idd. te verzadigd en het beeld heeft een soort glazen effect eroverheen ofzo. Ik dacht dat het was met instellingen te maken had. En dat je de kleuren ok wat fletser/minder verzadigd kon zetten. Kan dat bij jouw tv niet? Ik keek zelf naar de 42" le40m80 die 1200 kost.
De contrast is wel goed te noemen, zwart is ook vrij zwart, beter dan bij andere tv's

Maar die kleuren, zijn die niet in te stellen?